ציטוט מדברי הועדה
סיכום והמלצות :
התוכנית עוסקת על פי הצהרתה בהקניית כישורי חיים הקשורים באיתור מצבים אלימים ומניעתם ובניהול קונפליקטים. בתור שכזו היא בהחלט עונה, לדעתי, על ההגדרה של תוכנית חברתית.
יתרונה הגדול של התוכנית הוא בייחודה – עבודה על הקניית כלים להתמודדות עם אלימות באמצעות הגוף. זהו כיוון ייחודי ונכון להתמודד בהקשרים חינוכיים עם סוגיית האלימות, שהנו מתאים לערך המוסף של 'אחרות' שאותו מבקשת קרב להביא לבתי הספר באמצעות התוכניות הפועלות במסגרתה.
ייחודה של התוכנית הוא בכך שהיא עובדת עם הילדים באמצעות הגוף על מנת להקנות להם את המיומנויות הנדרשות והערכים הרצויים להתמודדות עם אלימות. בכך היא מתחברת להוויה של אלימות שהיא בעיקרה הוויה גופנית (לפחות בביטוייה הקיצוניים). לא זו בלבד, אלא שבכך היא מתחברת גם למאפיין יסודי של חוויית הילדות שהנו בעיקרו לחוות את העולם דרך הגוף (ממדיו של הגוף המשתנה וגדל, תחושות הקשורות בו, ממדים של הנאה וסבל הנובעים מן הגוף, הגוף במגע עם גופים אחרים, הגוף ביחס לגופים אחרים ואחרוֹת – של הורים, מבוגרים, זרים, ועוד). נושא זה אינו מטופל דיו בשיח החינוכי והתוכנית מציעה הזדמנות לעסוק בו ובאמצעותו להתמודד עם אחד הקשיים הגדולים שעמם מתמודדים ילדים בחיים בכלל ובמערכת החינוך בפרט – הנטייה לפתור קונפליקטים באמצעים אלימים.