פרוייקט על תפקידם של האוטובוסים בלונדון

Ccyclist

Well-known member
בפוסטים הבאים אביא כמה מסלולי קווים בהשוואה למסלולי התחתית כדי להסביר מה תפקיד המערכת האוטובוסית בעיר עם מטרו.

לצערי מפות גוגל במחשב לא מראה מסלולי קווים אז הפרוייקט יבוצע בסמארטפון. אביא כדומה מספר קווים וצירים מאזוריי בצפון לונדון ובמרכז העיר כדי להראות כיצד מערכת האוטובוסים משלימה את התחתית.
 

Ccyclist

Well-known member
בפוסטים הבאים אביא כמה מסלולי קווים בהשוואה למסלולי התחתית כדי להסביר מה תפקיד המערכת האוטובוסית בעיר עם מטרו.

לצערי מפות גוגל במחשב לא מראה מסלולי קווים אז הפרוייקט יבוצע בסמארטפון. אביא כדומה מספר קווים וצירים מאזוריי בצפון לונדון ובמרכז העיר כדי להראות כיצד מערכת האוטובוסים משלימה את התחתית.

אוטובוסים מתחנת הרכבת Highgate

בסיקור כללי ביותר מערכת האוטובוסים מאזור תחנת הרכבת התחתית הפרברית דומה יחסית לקווי התחתית מהתחנה, אבל היא מחברת בצורה שונה מהתחתית בגלל השוני בין מערכת הכבישים למערכת המסילות. אכנס לפרטים של קווים מסויימים וצירים מסויימים, אבל בכיוון דרום אפשר לבחור באוטובוסים כאמצעי תחבורה שמהירותו כשליש ממהירות הרכבת התחתית ויש סיבות מסויימות לבחור בהם שאגיע אליהם בפוסטים הבאים. חלק מהקווים הם קווי 24/7.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20211020-133800_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-133800_Maps.jpg
    1 MB · צפיות: 5
  • Screenshot_20211020-133751_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-133751_Maps.jpg
    KB 858.6 · צפיות: 5
  • Screenshot_20211020-143307_London.jpg
    Screenshot_20211020-143307_London.jpg
    KB 701.6 · צפיות: 5

Ccyclist

Well-known member
בפוסטים הבאים אביא כמה מסלולי קווים בהשוואה למסלולי התחתית כדי להסביר מה תפקיד המערכת האוטובוסית בעיר עם מטרו.

לצערי מפות גוגל במחשב לא מראה מסלולי קווים אז הפרוייקט יבוצע בסמארטפון. אביא כדומה מספר קווים וצירים מאזוריי בצפון לונדון ובמרכז העיר כדי להראות כיצד מערכת האוטובוסים משלימה את התחתית.

הולוווי רוד Holloway Road, דרך רומית שמהווה ציר כביש חותך המחבר מספר צירי רכבת שונים. בסימון האוטובוסי הדגשתי את מסלול קו 43 אבל יש קווים נוספים כמו 271 שנוסעים את הציר האלכסוני.

מדרום לצפון התחנות המסילתיות הבאות נמצאות על הציר:

Highbury and Islington
( קו הויקטוריה, קווי האוברגראונד : קו צפון לונדון, קו מזרח לונדון, קו פרברי - ארצי: קו הגרייט נורת'רן, קו תחתית עמוקה של הרשת הארצית שהיה חלק מהתחתית )

Holloway Road
( קו הפיקדילי )

Upper Holloway
( אוברגראונד: קו בארקינג - גוספל אוק )

Archway
( הקו הצפוני, ענף היי בארנט )

הדגשת מסלול הציר על מפת התחתית מראה עד כמה אפשר "לחתוך" בין מסלולי הקווים המסילתיים השונים בלי להכנס למרכז העיר (הציר נמצא באזור 2).

הציר ממוספר כחלק מציר ה A1. לאורך הציר יש אזור מסחרי חזק כולל חנויות רשת גדולות בצומת עם הציר שפונה צפון מזרחה ( A503 ) ויש עליו אוניברסיטה משנית ( בית ספר טכני לשעבר ) שנקראת London Metropolitan University. רוב הבנייה בציר היא בנייה נמוכה של 2 עד 4 קומות בבניינים מחוברים של סוף המאה ה19 ותחילת המאה ה20.

ואי אפשר להזכיר את ההולוווי רוד בלי טלסטאר - הלהיט משנות השישים שהוקלט בסטודיו ברחוב.

 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20211020-133821_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-133821_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 3
  • Screenshot_20211020-133854_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-133854_Maps.jpg
    KB 853.9 · צפיות: 3
  • Screenshot_20211020-134026_London.jpg
    Screenshot_20211020-134026_London.jpg
    KB 531.7 · צפיות: 3
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
בפוסטים הבאים אביא כמה מסלולי קווים בהשוואה למסלולי התחתית כדי להסביר מה תפקיד המערכת האוטובוסית בעיר עם מטרו.

לצערי מפות גוגל במחשב לא מראה מסלולי קווים אז הפרוייקט יבוצע בסמארטפון. אביא כדומה מספר קווים וצירים מאזוריי בצפון לונדון ובמרכז העיר כדי להראות כיצד מערכת האוטובוסים משלימה את התחתית.

קו 134 בין Highgate ל Euston Square - פיזור במקביל למסלול התחתית.

בין תחנות אלו הקו מקביל לחלקים מענף היי בארנט הפרברי של הקו הצפוני וענף צ'ארינג קרוס המרכזי - מערבי שלו. התפקיד העיקרי שלו הוא "פיזור אוכלוסין" ברחובות העיקריים שלאורך המסלול. אם תספרו תחנות אוטובוס ( מעל 20) בהשוואה לתחנות התחתית ( 7 ) תראו איך הפיזור פועל.

היסטורית קו 134 הגיע עד לתחנת Tottenham Court Road במרכז העיר שם היה לו מסוף קטן (חנייה ל 2 אוטובוסים) שהיתה מוצא הקו. תהליך הבנייה של תחנת הקרוסרייל באזור גרמה לסגירת הרחוב הקטן של המסוף למרגלות מגדל Centre Point ואני מקווה שעם השלמת הבנייה הקו יחזור לשם. לפני עידן רכבות הלילה בסופ"ש נקודת המוצא במרכז העיר היתה הנקודה ממנה היה אפשר לעלות על הקו אחרי סגירת התחתית אחרי חצות. בעבר היה קו לילה N134, כיום הקו מסווג קו 24/7. יתכן שהתפקיד ההיסטורי של חיבור לילה למרכז העיר יחזור.

ניתן לראות שיש סימון צהבהב של אזורים מסחריים לאורך הציר. אזורים אלו היו מאד לא נגישים אם הגישה אליהם היתה מוגבלת לתחנות התחתית בלבד.

בין תחנת Camden Town לתחנת Kentish Town ישנה תחנת תחתית נטושה - Kentish Town South. תחנה זו נסגרה בתחילת שנות השלושים. הרציפים פורקו מזמן והרכבות עוברות דרכה כאילו לא היתה. בניין השטח עדיין קיים ומשמש כחנות למישכון מוצרים.

צפונית להייגייט הקו משרת פרברים ללא רכבת תחתית. זה תפקיד שונה מתפקיד הפיזור שהתמקדתי בו בפוסט, אבל מסביר מה קורה בדיאגרמת הקו במפת התחתית.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20211020-134247_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-134247_Maps.jpg
    KB 1,010.6 · צפיות: 2
  • Screenshot_20211020-134303_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-134303_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 3
  • Screenshot_20211020-134410_London.jpg
    Screenshot_20211020-134410_London.jpg
    KB 453.7 · צפיות: 3
  • Screenshot_20211020-154015_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-154015_Maps.jpg
    1.2 MB · צפיות: 3
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
בפוסטים הבאים אביא כמה מסלולי קווים בהשוואה למסלולי התחתית כדי להסביר מה תפקיד המערכת האוטובוסית בעיר עם מטרו.

לצערי מפות גוגל במחשב לא מראה מסלולי קווים אז הפרוייקט יבוצע בסמארטפון. אביא כדומה מספר קווים וצירים מאזוריי בצפון לונדון ובמרכז העיר כדי להראות כיצד מערכת האוטובוסים משלימה את התחתית.

קו 263 - כן ולא ענף היי בארנט. מקביל מאד למסילות על ציר ה A1000 אבל משרת אזורים שונים.

ההבדל הגדול ביותר הוא שהקו לא משרת את אזור תחנת Finchley Central אלא נוסע על הכביש. בקטע שמקביל לשלושת התחנות הצפוניות של הקו הצפוני המסילה עוברת בעמק למרגלות רכס הגבעה שהכביש חובק. ניתן לראות את ההדגשה הצהובה של האזורים המסחריים הרבים שלאורך הכביש. בקטע הזה יש מרחק של כמה מאות מטרים בין המסילה לכביש ויחס הפרברים אליהם שונה משום שאחד קרוב יותר מהשני.

השירות האוטובוסי דומה אבל שונה.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20211020-134512_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-134512_Maps.jpg
    KB 880 · צפיות: 2
  • Screenshot_20211020-134523_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-134523_Maps.jpg
    KB 941.7 · צפיות: 2
  • Screenshot_20211020-134629_London.jpg
    Screenshot_20211020-134629_London.jpg
    KB 427.3 · צפיות: 2

Ccyclist

Well-known member
בפוסטים הבאים אביא כמה מסלולי קווים בהשוואה למסלולי התחתית כדי להסביר מה תפקיד המערכת האוטובוסית בעיר עם מטרו.

לצערי מפות גוגל במחשב לא מראה מסלולי קווים אז הפרוייקט יבוצע בסמארטפון. אביא כדומה מספר קווים וצירים מאזוריי בצפון לונדון ובמרכז העיר כדי להראות כיצד מערכת האוטובוסים משלימה את התחתית.

קו 210, קו פרברי היקפי.

הקו מחבר שורת שכונות קרובות זו לזו מדרום לכביש הצפון מעגלי. הוא מחבר את הצד הצפוני של הפארק העירוני Hampstead Heath לרשת הרכבתית. הנהגים אפילו אדיבים מספיק לומר לנוסעים שמנסים לרדת בדיסקרטיות תחנה לפני אזור הקרוזינג שהיעד הוא בתחנה הבאה. הקו עובר גם בגולדרס גרין, פרבר עם קהילה יהודית גדולה ומסחר של מוצרים יהודיים וישראלים אם שכחתם להביא משהו ללונדון. העוגן הגדול של הקו הוא קניון Brent Cross שבקצהו המערבי. עד לפתיחת שני קניוני ה Westfield זה היה הקניון הגדול בלונדון.

הכביש שבו עובר המקטע שבין Highgate ל Hampstead עובר על רכס גבעה בין הנקודות הגבוהות ביותר בלונדון שבתוך כבישי הטבעת - 110 עד 120 מטר מעל פני הים. ב V של הקו בפארק העירוני יש תחנת תחתית נטושה שמעולם לא נפתחה המכונה Bull and Bush על שם פאב קרוב. זו היתה אמורה להיות אחת התחנות העמוקות ביותר בלונדון. רכבות ענף אדג'וור מקמדן לגולדרס גרין והלאה עוברות דרך התחנה. לא ריאלי לצפות למסילה בינפרברית היקפית באזור כזה ולכן צריך אוטובוס.

אציין גם את התרמית של תחנת " Brent Cross " של התחתית. שם התחנה שונה עם הקמת הקניון, אך ההליכה ביניהם היא של 5-10 דקות לאורך כביש מהיר ולצד תעלת ניקוז של נהר הדוליס. זו לא הליכה מומלצת לשעות החשיכה. קו 210 מחבר בין תחנת התחתית לקניון ב 5 דקות נסיעה כל 10 דקות בקירוב.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20211020-134708_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-134708_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 2
  • Screenshot_20211020-134717_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-134717_Maps.jpg
    1.2 MB · צפיות: 2
  • Screenshot_20211020-134914_London.jpg
    Screenshot_20211020-134914_London.jpg
    KB 644 · צפיות: 2
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
בפוסטים הבאים אביא כמה מסלולי קווים בהשוואה למסלולי התחתית כדי להסביר מה תפקיד המערכת האוטובוסית בעיר עם מטרו.

לצערי מפות גוגל במחשב לא מראה מסלולי קווים אז הפרוייקט יבוצע בסמארטפון. אביא כדומה מספר קווים וצירים מאזוריי בצפון לונדון ובמרכז העיר כדי להראות כיצד מערכת האוטובוסים משלימה את התחתית.

המקטע הצפוני של קווים 134 ו 43.

קו 134 מדרום לתחנת Highgate סוקר וייצגתי את הקטע כענף בדיאגרמה שלו.

הקטע המשותף לוקח את קו 134 שמגיע מהווסט אנד וקו 43 שמגיע מהסיטי אל שורת פרברים שאין להם תחנות רכבת משלהם ומגיע עד למסוף אוטובוסים ב North Finchley, כקילומטר הליכה ממזרח לשתי תחנות תחתית של ענף היי בארנט, על הציר של קו 263 שסוקר. לאחת השכונות, Muswell Hill יש רחוב מרכזי משגשג וחיבור אוטובוסי שמרשת אותה לתחנה נוספת על ענף היי בארנט - East Finchley וכן חיבור אוטובוסי לתחנת Finsbury Park. כשגרתי בהייגייט הסופרמרקט הפרברי הגדול הקרוב לביתי היה סניף Tesco על הקטע המשותף מצפון לכביש הצפון מעגלי.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20211020-135013_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-135013_Maps.jpg
    KB 798.2 · צפיות: 1
  • Screenshot_20211020-135004_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-135004_Maps.jpg
    KB 735 · צפיות: 1

Ccyclist

Well-known member
בפוסטים הבאים אביא כמה מסלולי קווים בהשוואה למסלולי התחתית כדי להסביר מה תפקיד המערכת האוטובוסית בעיר עם מטרו.

לצערי מפות גוגל במחשב לא מראה מסלולי קווים אז הפרוייקט יבוצע בסמארטפון. אביא כדומה מספר קווים וצירים מאזוריי בצפון לונדון ובמרכז העיר כדי להראות כיצד מערכת האוטובוסים משלימה את התחתית.

קו כלשהו על ציר ה A4200, ציר במרכז העיר שאין לו חיבור מסילתי דרומה לתחנת הטרמינל בווטרלו.

זוהי דוגמה של ציר במרכז העיר ללא מענה מסילתי המקביל לתפקיד הדרכים. האוטובוסים מחברים את אזור המסחר, המשרדים ובתי המשפט שממזרח לציר ואזור התאטראות והבילוי שממערב לו אל תחנת הטרמינל הגדולה שמדרום.

גם בעיר עם רכבת תחתית אין תמיד חיבור מסילתי מכל מקום לכל מקום. לפעמים האוטובוסים נותנים את המענה במקומות מרכזיים מאד.

מה שמאד מעניין הוא שיש שלוחת רכבת תחתית נטושה מתחת לציר - שלוחת אולדריץ' Aldwych Branch - אבל שלוחה זו לא חצתה את הנהר ולכן היא מעולם לא נתנה את החיבור החסר. בעשור הראשון לאלף היו דיבורים על רק"ל חדש שיעשה את החיבור כולו, כולל הארכה דרומה וצפונה, אבל הרעיון נזנח אחרי המשבר הכלכלי.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20211020-135131_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-135131_Maps.jpg
    1.2 MB · צפיות: 1
  • Screenshot_20211020-135141_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-135141_Maps.jpg
    1.4 MB · צפיות: 1
  • Screenshot_20211020-135303_London.jpg
    Screenshot_20211020-135303_London.jpg
    KB 626.4 · צפיות: 1
  • crnujbl2a5b11.jpg
    crnujbl2a5b11.jpg
    KB 13.1 · צפיות: 1

Ccyclist

Well-known member
בפוסטים הבאים אביא כמה מסלולי קווים בהשוואה למסלולי התחתית כדי להסביר מה תפקיד המערכת האוטובוסית בעיר עם מטרו.

לצערי מפות גוגל במחשב לא מראה מסלולי קווים אז הפרוייקט יבוצע בסמארטפון. אביא כדומה מספר קווים וצירים מאזוריי בצפון לונדון ובמרכז העיר כדי להראות כיצד מערכת האוטובוסים משלימה את התחתית.

קו 38 כנציג לקווי צירי Theobald's Road ו Rosebery Avenue , הצד המזרחי של המסלול.

דוגמה נוספת לציר אוטובוסי במרכז העיר שאין לו מקבילה בתחתית. בלי האוטובוסים לא היה אפשר לנסוע לאורך הציר הזה אלא לבצע נסיעות עם החלפה לנקודות שונות שחוצות אותו.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20211020-135440_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-135440_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 1
  • Screenshot_20211020-135456_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-135456_Maps.jpg
    1.3 MB · צפיות: 1
  • Screenshot_20211020-135908_London.jpg
    Screenshot_20211020-135908_London.jpg
    KB 691.3 · צפיות: 1

Ccyclist

Well-known member
בפוסטים הבאים אביא כמה מסלולי קווים בהשוואה למסלולי התחתית כדי להסביר מה תפקיד המערכת האוטובוסית בעיר עם מטרו.

לצערי מפות גוגל במחשב לא מראה מסלולי קווים אז הפרוייקט יבוצע בסמארטפון. אביא כדומה מספר קווים וצירים מאזוריי בצפון לונדון ובמרכז העיר כדי להראות כיצד מערכת האוטובוסים משלימה את התחתית.

קו 31 - חיבור בין פרברים פנימיים שהשתמשתי בו בין שני קווים מבלי להכיר את רוב מסלולו.

נשבע לכם שמערבית ל Swiss Cottage מסלול הקו חדש לי בדיוק כמו שהוא חדש לכם.

כשהגעתי ללונדון בסוף המאה שעברה שהיתי אצל קרובים באחד מפרברי קו היובל. היו לי חברים ומוקדי עניין על ענף היי בארנט של הקו הצפוני והייתי עושה ימי שוק בשווקי קמדן בסופי השבוע. זה היה לפני פתיחת הזרוע הדרומית של קו היובל והחיבור היחיד של הקו הצפוני לקו היובל היה בתחנת Charring Cross ממש על הנהר. קו 31 שמוצאו בקמדן נוסע 10 דקות צפונה לאורך כביש שמגיע לאזור תחנת Swiss Cottage של קו היובל ומשם הייתי נוסע כמה תחנות לקרוביי. גרתי אצלהם חודשיים שלושה לפני שמצאתי מקום משלי אז השתמשתי בחיבור הזה פעמים רבות.

זכרתי במעומעם שיעד הקו נמצא היכנשהו במערב לונדון, אבל לא היה לי מושג ירוק איפה ובאמת שזה לא שינה לי. הקו נתן לי הקפצה לתחנה בקו התחתית שלי הביתה.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20211020-141837_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-141837_Maps.jpg
    KB 1,014.2 · צפיות: 1
  • Screenshot_20211020-141847_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-141847_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 1
  • Screenshot_20211020-142216_London.jpg
    Screenshot_20211020-142216_London.jpg
    KB 715.2 · צפיות: 1

Ccyclist

Well-known member
בפוסטים הבאים אביא כמה מסלולי קווים בהשוואה למסלולי התחתית כדי להסביר מה תפקיד המערכת האוטובוסית בעיר עם מטרו.

לצערי מפות גוגל במחשב לא מראה מסלולי קווים אז הפרוייקט יבוצע בסמארטפון. אביא כדומה מספר קווים וצירים מאזוריי בצפון לונדון ובמרכז העיר כדי להראות כיצד מערכת האוטובוסים משלימה את התחתית.

קו C11 - קו היקפי בפרברים הפנימיים.

בלונדון קו עם אות צריך לעורר סימני אזהרה של משניות, אבל בדקתי ועת כתיבת הפוסט הקו נוסע כל 10 - 12 דקות.

הקו מקשר את Archway עם מספר שכונות מדרום ל Hampstead Heath ועם בית החולים ה Royal Free Hospital של האמפסטד ואז ממשיך בציר פנימי ב Cricklewood טיפה ממערב למסילת הרכבת הארצית (טמזלינק) ולציר ה A5 ( במקור Watling Street - דרך רומית היסטורית שמחברת מלונדון ועד צפון מערב ווילס ).

כמו במקרה של קו 31 השימוש שלי בקו היה לחיבור בין ענף היי בארנט של הקו הצפוני לתחנה של קו היובל - West Hampstead. בזמנו הקישורים הרכבתיים בין קווי התחתית באמצעות קווי האוברגראונד והטמזלינק היו מאד לא תדירים והאוטובוס קישר בין הקווים בצורה מהירה ויעילה יותר. אני חושב שגם כיום הקו נותן חיבור טוב כי התחרות העיקרית היא מול הקו הפרברי של טמזלינק בקנטיש טאון, קו עם תדירות של פעם ברבע שעה שצריך נסיעה של כמה תחנות בקו הצפוני כדי להגיע אליו.

עריכה: אני מוסיף את הטמזלינק בסגול במפות הגאוגרפיות. תדירות היום בקו הפרברי שעוצר בכל התחנות בצפון לונדון היא פעם ברבע שעה.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20211020-142359_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-142359_Maps.jpg
    KB 961.1 · צפיות: 1
  • Screenshot_20211020-142410_Maps.jpg
    Screenshot_20211020-142410_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 1
  • Screenshot_20211020-142608_London.jpg
    Screenshot_20211020-142608_London.jpg
    KB 720.9 · צפיות: 1
  • 20211025_234404.jpg
    20211025_234404.jpg
    KB 572.3 · צפיות: 0
  • 20211025_234327.jpg
    20211025_234327.jpg
    KB 498.9 · צפיות: 0
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
בפוסטים הבאים אביא כמה מסלולי קווים בהשוואה למסלולי התחתית כדי להסביר מה תפקיד המערכת האוטובוסית בעיר עם מטרו.

לצערי מפות גוגל במחשב לא מראה מסלולי קווים אז הפרוייקט יבוצע בסמארטפון. אביא כדומה מספר קווים וצירים מאזוריי בצפון לונדון ובמרכז העיר כדי להראות כיצד מערכת האוטובוסים משלימה את התחתית.

העליתי את כל הקווים שרציתי להעלות כדוגמאות. כמובן שבעיר גדולה ומורכבת יש קווים אחרים ודוגמאות אחרות שיראו את אותן העקרונות במקומות שונים.

אני מקווה שהראיתי איך ומדוע צריך מערכת אוטובוסית שתתפקד לצד מערכת מסילתית עירונית מסועפת כמכפיל כוח שלה.

מרבית הקווים שעסקתי בהם לא מפרסמים לו"ז מדוייק לשעות השיא אלא אומרים שיהיה אוטובוס כל X-Y דקות (במקרה של 134 למשל - 6-8 דקות בשיא ימי חול, 8-11 דקות בשיא יום א'). נתקלתי פעם בקו עם תדירות של פעם בחצי שעה, אבל אלו שהעליתי הם בתדירות של כל 10 ומטה.

בשיטה הלונדונית קווים עם מספר דו ספרתי חוצים את מרכז העיר או אזורים 1 ו 2, קווי 1xx מתחילים באזור 1 ונוסעים עד לטבעות 3-4 בערך, קווי 2xx מתחילים בטבעות 2 או 3 וממשיכים עד לקצה העיר. קווי 3xx נוטים להיות משלימים אזוריים, קווי 4xx נוטים להיות קווים חדשים שמבצעים תפקידים של קווי 1xx וקווים שמתחילים באות הם קווים מקומיים / אזוריים. השיטה לא מושלמת ויש כל מני חריגים.

יש בעיר עירוב מעניין של מסופים וחניוני אוטובוסים. בחלק ניכר מחניוני האוטובוסים הקווים מתחילים בתחנות רגילות ברחוב בקרבת החניונים ואין לציבור גישה לחניון עצמו. בקווים רבים יש מסופים קטנטנים עם מקום להחניית אוטובוס או שניים, דבר שמאפשר לקווים להתחיל ולהסתיים בכל מני מקומות משניים במקום ליצור מסופי ענק.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
בפוסטים הבאים אביא כמה מסלולי קווים בהשוואה למסלולי התחתית כדי להסביר מה תפקיד המערכת האוטובוסית בעיר עם מטרו.

לצערי מפות גוגל במחשב לא מראה מסלולי קווים אז הפרוייקט יבוצע בסמארטפון. אביא כדומה מספר קווים וצירים מאזוריי בצפון לונדון ובמרכז העיר כדי להראות כיצד מערכת האוטובוסים משלימה את התחתית.

מסופונים של קו או שניים.

ללא אוטובוסים:

מסופון של קו 271 ב Highgate Village , עיירה לשעבר שמהווה מרכז היסטורי של פרבר.

מעבר לגינה / כיכר : מסופון של קו 24 בקרבת תחנת האוברגראונד Hampstead Heath . המסופון קרוב לבית חולים גדול ולחלק התחתון של האמפסטד, גם היא עיירה היסטורית שהפכה לשכונה.

ברחוב בעירוני: מסופון של קווים 55 ו 73 ממש ליד אוקספורד סטריט. הבחירה לסיים קווי אוטובוס מסויימים במרכז העיר במקום לחצות אותו נותנת שירות אמין יותר. שני הקווים מקשרים לשכונות בריבוע חסר התחתית שבין הקו המרכזי לקו הויקטוריה, ה " Hackney Box ". כיום הרכבת העילית שמחברת את האזור למרכז הפיננסי בסיטי משוייכת לאוברגראונד (למרות שאין חיבור פיזי) אבל עדיין אין חיבור רכבתי ישיר למרכז הפנאי והקניות בווסט אנד.

מעבר מתחת לבניין: אני די בטוח שכאן היה המסוף של קו 134. אבני הריצוף החדשות קשורות לביטול הכביש שהיה בעבר מתחת לבניין ואני די בטוח שהתחנה היתה ליד העמוד הפנימי בצד ימין של התמונה. הרחוב שמעבר לבניין אינו נגיש בסטריט וויו בגלל שהוא עדיין חלק מאתר הבנייה של קרוסרייל. יתכן שהכביש יתחבר בחיבור חדש מאחורי הבניין עם השלמת העבודות, מה שיאפשר את חידוש המסופון. בעבר היה במסופון מקום לאוטובוס בתחנה ואוטובוס ממתין מאחוריו.

המסופונים מאפשרים לפרוש קווים לכל מני נקודות בעיר וליצור רשת מבוזרת. אין את התלות במסופים שיש ברשת של גוש דן שמתנקזת לשלושה מסופי ענק - רדינג, הכרמלית והתמח"ת.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20211023-132557_Maps.jpg
    Screenshot_20211023-132557_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 1
  • Screenshot_20211023-090204_Maps.jpg
    Screenshot_20211023-090204_Maps.jpg
    1.3 MB · צפיות: 1
  • Screenshot_20211023-085939_Maps.jpg
    Screenshot_20211023-085939_Maps.jpg
    1.2 MB · צפיות: 1
  • Screenshot_20211023-145400_Maps.jpg
    Screenshot_20211023-145400_Maps.jpg
    KB 790.2 · צפיות: 1
למעלה