פרוזק/פלוטין או ציפרלקס?

בר84

New member
פרוזק/פלוטין או ציפרלקס?

שלום לכולם ושנה טובה (לצערי חג שמח כבר לא יהיה לי...) חשדתי כבר כמה שנים שאני סובלת מסוג של OCD ומחשבות טורדניות חרדתיות ודי התמודדתי עם זה בעצמי, אבל בשבועיים האחרונים אני מרגישה שאני פשוט יוצאת מדעתי, אני בחרדה שלא נגמרת וזה ממש מפריע לי לחיות. רציתי לשאול האם במקרה כזה כדאי לשקול טיפול תרופתי לכמה חודשים בתור "SOS" כדי לחזור למצב נורמלי ואז לטפל בנושא באמצעות שיחות או CBT או משהו בסגנון??? ובמידה וכן, מה ההבדל בין פרוזק/פלוטין לציפרלקס? האם הם עושים את אותה פעולה??? לפי מה שקראתי פרוזק יותר נוגד דיכאון ופחות חרדות, האם זה נכון? כמובן שאני מבינה שבכל מקרה יש לפנות לאיש מקצוע אבל אני רוצה לקבל מידע כללי ודיעות של אנשים בעלי ניסיון... תודה רבה לכל מי שיכול לעזור מי יתן והכל יהיה בסדר לכולנו ולכל משפחתנו...
 

בר84

New member
שאלה נוספת ותיקון קטן

התכוונתי ציפרמיל ולא ציפרלקס... כמה מיליגרם ציפרלקס מקביל ל-20 מ"ג פלוטין?
 

אמא11

New member
היי בר וברוכה הבאה לפורום../images/Emo140.gif

מדובר בתרופות ממשפחת הSSRI. יש רופאים שאוהבים יותר לתת את הפרוזאק/פלוטין ויש רופאים שאוהבים יותר לתת את הציפרלקס. ההחלטה תהיה של הרופא שיטפל בך. הבדל שיכול להיות משמעותי מבחינתך הוא זמן התחלת ההשפעה: הפרוזאק משפיע באופן מורגש אחרי כ10-12 שבועות והציפרלקס משפיע יותר מהר. אם יש לך נטיה להשמנה, אולי הרופא ישקול דוקא פרוזאק שנחשב כ"לא משמין". אופציה נוספת שאת יכולה לשקול - להעזר בכדורי הרגעה לפי הצורך (בתקופה הזו כאשר כל כך קשה) ולפנות לטיפול קוגניטיבי התנהגותי. בר, אני מציעה לך לקרוא כאן, ב"קישורים" שלמעלה בדף זה, בקטגוריה "אפשרויות טיפול", וגם בקטגוריה של "תרופות". חשוב לזכור שכל תרופה משפיעה על כל אחד באופן שונה כך שהנסיון של מישהו יכול להיות ההפך אצלך. ביום רביעי השבוע יתקיים מפגש של הקבוצה שבירושלים וביום חמישי יתקיים מפגש של הקבוצה בת"א ואת מוזמנת להצטרף (הודעות מפורטות יהיו בהמשך השבוע כאן בפורום). בהצלחה ואני מקוה שתעדכני אותנו תמי
 

ShiranAway2

New member
אני חושבת שעדיף להתייעץ עם רופא

אני לדוגמא שסובלת מאוד מחרדות מטופלת בכדורי ציפרלקס, שאני מטופלת בהן רק כחודשיים כך שאני לא מרגישה ממש את ההשפעה איתם עד כה, מקווה שבעתיד ישפיע יותר, נכון להיום אני מעדיפה את הכדור הקודם שלי (אנאפרניל) אבל נותנת לכדור החדש יותר זמן להשפיע. אין ספק שהשפעת התרופה עזרה לי מאוד מאוד מאוד, עד כדי כך שאני לא מבינה איך לא התחלתי עם עזרה תרופתית לפניי. שינה לי את החיים מקצה לקצה. אבל שוב, חשוב להתייעץ עם רופא מומחה. מאיפה אתה בארץ ובת כמה?
 

ShiranAway2

New member
עוד משהו,

התחלתי עם כדור נוסף שבעצם מייצב מצבי רוח וזה גם מאוד עזר לי.
 

Shazi

New member
התרופה הכי מומלצת

מקבוצת ה- SSRIs לטיפול באובססיות היא דווקא פבוקסיל (תשאלי את הפסיכיאטר שלך), אם הבעיה העיקרית היא חרדה ולא אובססיה, הפסיכיאטרים נוטים לתת סרוקסט (שעובד בעיקר על המרכיב החרדתי). בכל אופן, הטיפול הכי מומלץ הוא טיפול משולב: תרופתי במקביל ל- CBT. רק כאשר את עוברת את הטיפול הפסיכותרפויטי, ויש תוצאות, את יכולה בכלל להתחיל לחשוב על הפחתה במינונים של התרופות- אם תהיה הפחתה ללא טיפול פסיכולוגי, רוב הסיכויים שהסימפטומים יחזרו. בהצלחה!
 
למעלה