פרבור - ידיד הפקקים

מצב
הנושא נעול.
פרבור - ידיד הפקקים

פרבור - ידיד הפקקים
שלום לכולם וסחתיין על הפורום החשוב הזה. פרבור - היא אחת הבעיות המרכזיות של התחבורה כיום. הפרבור הוא בניה משתרעת של בתים נמוכים בצפיפות נמוכה. זה נראה כאילו זה עונה על החלום האמריקני של "בית פרטי לכל פועל" אבל בפועל מה שמתקבל הם שיכונים אינסופיים של בתים בתים בתים בתים. מה הבעיות של הפרבר: 1. למרות שלכל אחד יש חצר פרטית, קשה יותר בפרבר לספק ריאות ירוקות משמועיתיות יותר כמו פרק או גינה ציבורית (בגלל המרחק הרב ובגלל בזבוז השטח הגדול של הפרבר. 2. בגלל שהפרבר מכסה שטח גדול וצפיפות המגורים בו נמוכה עלות ההקמה והתחזוקה של רשתות למינהן גדולה מאוד - מים, חשמל, ביוב, תחבורה ציבורית, שיטור, בתי חולים, דואר, כבלי תקשורת , מדרכות , כבישים - כל אלו מתארכים לאין קץ בפרבר - ועולים למשלמי המיסים ממון רב. 3. ספציפית לתחבורה - הפרברים יוצרים תלות גדולה ברכב הפרטי, ומונעים פיתוח של תחבורה ציבורית של אוטבוסים ורכבות. מצד אחד אי אפשר לפתח קווי אוטובוס כלכלים בפרבר שכן האוטובוס צריך לעשות "תפירה" ארוכה ומייגעת כדי לאסוף את הנוסעים. ומצד שני הפרבר מעודד קניית עוד מכוניות והגדלת הנסיעות (בין פי 3 לפי 4 מאשר תושבי הערים הצפופות). 4. סופו של המעגל הזה הוא שאנשים אשר גרים בערים נחנקים עקב הרכבים הרבים שבאים אליהם (מהפרבר) ורוצים "דירה באזור ירוק" ושוב הם מתחילים מעגל הרסני לכל הצדדים של עוד פרברים -> עוד כבישים ומכוניות - > עוד פקקים ופחות תחבורה ציבורית -> עוד פרברים וכו'. כדי לצאת מהמעגל הזה יש לנקוט ב 2 פעולות משלימות: 1. פיתוח תחבורה ציבורית על בסיס רכבות עם סבסוד ממשלתי (שכן תחבורה ציבורית מונעת נזקים כלכלים כמו תאונות ופקקים שהמכוניות יוצרות). 2. בניה של ערים צפופות יחסית, כפי שמקובל באירופה, של בתים בני 6-8 קומות (לא מגדלים גבוהים שהם יקרים מדי ומתאימים רק ל אחוז אחד מהאוכלוסיה), תוך שמירה על ריאות ירוקות הן בתוך הערים (פארקים ציבוריים) וריאות ירוקות בין הערים (שמורות). עוד מידע על פרבור אפשר למצוא באתר www.bdidut.com
 
נכון מאוד

פרבור - ידיד הפקקים
שלום לכולם וסחתיין על הפורום החשוב הזה. פרבור - היא אחת הבעיות המרכזיות של התחבורה כיום. הפרבור הוא בניה משתרעת של בתים נמוכים בצפיפות נמוכה. זה נראה כאילו זה עונה על החלום האמריקני של "בית פרטי לכל פועל" אבל בפועל מה שמתקבל הם שיכונים אינסופיים של בתים בתים בתים בתים. מה הבעיות של הפרבר: 1. למרות שלכל אחד יש חצר פרטית, קשה יותר בפרבר לספק ריאות ירוקות משמועיתיות יותר כמו פרק או גינה ציבורית (בגלל המרחק הרב ובגלל בזבוז השטח הגדול של הפרבר. 2. בגלל שהפרבר מכסה שטח גדול וצפיפות המגורים בו נמוכה עלות ההקמה והתחזוקה של רשתות למינהן גדולה מאוד - מים, חשמל, ביוב, תחבורה ציבורית, שיטור, בתי חולים, דואר, כבלי תקשורת , מדרכות , כבישים - כל אלו מתארכים לאין קץ בפרבר - ועולים למשלמי המיסים ממון רב. 3. ספציפית לתחבורה - הפרברים יוצרים תלות גדולה ברכב הפרטי, ומונעים פיתוח של תחבורה ציבורית של אוטבוסים ורכבות. מצד אחד אי אפשר לפתח קווי אוטובוס כלכלים בפרבר שכן האוטובוס צריך לעשות "תפירה" ארוכה ומייגעת כדי לאסוף את הנוסעים. ומצד שני הפרבר מעודד קניית עוד מכוניות והגדלת הנסיעות (בין פי 3 לפי 4 מאשר תושבי הערים הצפופות). 4. סופו של המעגל הזה הוא שאנשים אשר גרים בערים נחנקים עקב הרכבים הרבים שבאים אליהם (מהפרבר) ורוצים "דירה באזור ירוק" ושוב הם מתחילים מעגל הרסני לכל הצדדים של עוד פרברים -> עוד כבישים ומכוניות - > עוד פקקים ופחות תחבורה ציבורית -> עוד פרברים וכו'. כדי לצאת מהמעגל הזה יש לנקוט ב 2 פעולות משלימות: 1. פיתוח תחבורה ציבורית על בסיס רכבות עם סבסוד ממשלתי (שכן תחבורה ציבורית מונעת נזקים כלכלים כמו תאונות ופקקים שהמכוניות יוצרות). 2. בניה של ערים צפופות יחסית, כפי שמקובל באירופה, של בתים בני 6-8 קומות (לא מגדלים גבוהים שהם יקרים מדי ומתאימים רק ל אחוז אחד מהאוכלוסיה), תוך שמירה על ריאות ירוקות הן בתוך הערים (פארקים ציבוריים) וריאות ירוקות בין הערים (שמורות). עוד מידע על פרבור אפשר למצוא באתר www.bdidut.com
נכון מאוד
עוד נזקים כתוצאה מפרבור: בריחת בעלי אמצעים ממרכז העיר גורמת לניוונו הכלכלי והחברתי. אין חניה במרכז העיר, אז עסקים נסגרים שם ועוברים לקניונים ומתחמים בשולי הערים, הנגישים לרכב פרטי => עוד בזבוז קרקעות ועידוד השימוש ברכב פרטי. יש ברחבי העולם דוגמאות מחרידות של מגמות אלו, למשל מרכז לוס אנג'לס, אם מישהו שמע על המהומות עקובות מדם שאירעו שם לפני מספר שנים. במרכז העיר נתקעו העניים (בעיקר שחורים), רמת השירותים המוצעים לתושבים באזור התדרדרה, והתפתחו תחושת קיפוח ושנאה לחברה הלבנה וחוקיה... צריך לזכור שלמדינת ישראל אין מספיק שטח לאכלס את תושביה בבתים בודדים ולבנות אין-ספור כבישים כדי להכיל את כמויות כלי הרכב הפרטיים שיסעו כתוצאה מכך, וגם לא משאבים כספיים למימון תחבורה ציבורית שתשרת את כל היישובים שייבנו בצורה זו.
 

Carl Freeborne

New member
משאבים כספיים דווקא יש...

נכון מאוד
עוד נזקים כתוצאה מפרבור: בריחת בעלי אמצעים ממרכז העיר גורמת לניוונו הכלכלי והחברתי. אין חניה במרכז העיר, אז עסקים נסגרים שם ועוברים לקניונים ומתחמים בשולי הערים, הנגישים לרכב פרטי => עוד בזבוז קרקעות ועידוד השימוש ברכב פרטי. יש ברחבי העולם דוגמאות מחרידות של מגמות אלו, למשל מרכז לוס אנג'לס, אם מישהו שמע על המהומות עקובות מדם שאירעו שם לפני מספר שנים. במרכז העיר נתקעו העניים (בעיקר שחורים), רמת השירותים המוצעים לתושבים באזור התדרדרה, והתפתחו תחושת קיפוח ושנאה לחברה הלבנה וחוקיה... צריך לזכור שלמדינת ישראל אין מספיק שטח לאכלס את תושביה בבתים בודדים ולבנות אין-ספור כבישים כדי להכיל את כמויות כלי הרכב הפרטיים שיסעו כתוצאה מכך, וגם לא משאבים כספיים למימון תחבורה ציבורית שתשרת את כל היישובים שייבנו בצורה זו.
משאבים כספיים דווקא יש...
אבל אני לא אכנס פה לפוליטיקה...(רק העברתי את המסר)
 
גם אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה

משאבים כספיים דווקא יש...
אבל אני לא אכנס פה לפוליטיקה...(רק העברתי את המסר)
גם אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה
גם כשיש משאבים כספיים, אף מדינה לא תוכל לבזבז אותם ללא חשבון. בתנאים של מדינת ישראל הסיכוי היחיד להשקיע את המשאבים ביעילות ולזכות למשק וחברה בני קיימא יבוא (בין היתר) על בסיס פיתוח אורבני על פי מודל של בנייה צפופה ודגש חזק על תחבורה ציבורית - במיוחד מסילתית.
 

Carl Freeborne

New member
כמובן

גם אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה
גם כשיש משאבים כספיים, אף מדינה לא תוכל לבזבז אותם ללא חשבון. בתנאים של מדינת ישראל הסיכוי היחיד להשקיע את המשאבים ביעילות ולזכות למשק וחברה בני קיימא יבוא (בין היתר) על בסיס פיתוח אורבני על פי מודל של בנייה צפופה ודגש חזק על תחבורה ציבורית - במיוחד מסילתית.
כמובן
אני מסכים איתל בהחלט...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה