האזרח דרור
New member
פרבור - ידיד הפקקים
פרבור - ידיד הפקקים
שלום לכולם וסחתיין על הפורום החשוב הזה. פרבור - היא אחת הבעיות המרכזיות של התחבורה כיום. הפרבור הוא בניה משתרעת של בתים נמוכים בצפיפות נמוכה. זה נראה כאילו זה עונה על החלום האמריקני של "בית פרטי לכל פועל" אבל בפועל מה שמתקבל הם שיכונים אינסופיים של בתים בתים בתים בתים. מה הבעיות של הפרבר: 1. למרות שלכל אחד יש חצר פרטית, קשה יותר בפרבר לספק ריאות ירוקות משמועיתיות יותר כמו פרק או גינה ציבורית (בגלל המרחק הרב ובגלל בזבוז השטח הגדול של הפרבר. 2. בגלל שהפרבר מכסה שטח גדול וצפיפות המגורים בו נמוכה עלות ההקמה והתחזוקה של רשתות למינהן גדולה מאוד - מים, חשמל, ביוב, תחבורה ציבורית, שיטור, בתי חולים, דואר, כבלי תקשורת , מדרכות , כבישים - כל אלו מתארכים לאין קץ בפרבר - ועולים למשלמי המיסים ממון רב. 3. ספציפית לתחבורה - הפרברים יוצרים תלות גדולה ברכב הפרטי, ומונעים פיתוח של תחבורה ציבורית של אוטבוסים ורכבות. מצד אחד אי אפשר לפתח קווי אוטובוס כלכלים בפרבר שכן האוטובוס צריך לעשות "תפירה" ארוכה ומייגעת כדי לאסוף את הנוסעים. ומצד שני הפרבר מעודד קניית עוד מכוניות והגדלת הנסיעות (בין פי 3 לפי 4 מאשר תושבי הערים הצפופות). 4. סופו של המעגל הזה הוא שאנשים אשר גרים בערים נחנקים עקב הרכבים הרבים שבאים אליהם (מהפרבר) ורוצים "דירה באזור ירוק" ושוב הם מתחילים מעגל הרסני לכל הצדדים של עוד פרברים -> עוד כבישים ומכוניות - > עוד פקקים ופחות תחבורה ציבורית -> עוד פרברים וכו'. כדי לצאת מהמעגל הזה יש לנקוט ב 2 פעולות משלימות: 1. פיתוח תחבורה ציבורית על בסיס רכבות עם סבסוד ממשלתי (שכן תחבורה ציבורית מונעת נזקים כלכלים כמו תאונות ופקקים שהמכוניות יוצרות). 2. בניה של ערים צפופות יחסית, כפי שמקובל באירופה, של בתים בני 6-8 קומות (לא מגדלים גבוהים שהם יקרים מדי ומתאימים רק ל אחוז אחד מהאוכלוסיה), תוך שמירה על ריאות ירוקות הן בתוך הערים (פארקים ציבוריים) וריאות ירוקות בין הערים (שמורות). עוד מידע על פרבור אפשר למצוא באתר www.bdidut.com
פרבור - ידיד הפקקים
שלום לכולם וסחתיין על הפורום החשוב הזה. פרבור - היא אחת הבעיות המרכזיות של התחבורה כיום. הפרבור הוא בניה משתרעת של בתים נמוכים בצפיפות נמוכה. זה נראה כאילו זה עונה על החלום האמריקני של "בית פרטי לכל פועל" אבל בפועל מה שמתקבל הם שיכונים אינסופיים של בתים בתים בתים בתים. מה הבעיות של הפרבר: 1. למרות שלכל אחד יש חצר פרטית, קשה יותר בפרבר לספק ריאות ירוקות משמועיתיות יותר כמו פרק או גינה ציבורית (בגלל המרחק הרב ובגלל בזבוז השטח הגדול של הפרבר. 2. בגלל שהפרבר מכסה שטח גדול וצפיפות המגורים בו נמוכה עלות ההקמה והתחזוקה של רשתות למינהן גדולה מאוד - מים, חשמל, ביוב, תחבורה ציבורית, שיטור, בתי חולים, דואר, כבלי תקשורת , מדרכות , כבישים - כל אלו מתארכים לאין קץ בפרבר - ועולים למשלמי המיסים ממון רב. 3. ספציפית לתחבורה - הפרברים יוצרים תלות גדולה ברכב הפרטי, ומונעים פיתוח של תחבורה ציבורית של אוטבוסים ורכבות. מצד אחד אי אפשר לפתח קווי אוטובוס כלכלים בפרבר שכן האוטובוס צריך לעשות "תפירה" ארוכה ומייגעת כדי לאסוף את הנוסעים. ומצד שני הפרבר מעודד קניית עוד מכוניות והגדלת הנסיעות (בין פי 3 לפי 4 מאשר תושבי הערים הצפופות). 4. סופו של המעגל הזה הוא שאנשים אשר גרים בערים נחנקים עקב הרכבים הרבים שבאים אליהם (מהפרבר) ורוצים "דירה באזור ירוק" ושוב הם מתחילים מעגל הרסני לכל הצדדים של עוד פרברים -> עוד כבישים ומכוניות - > עוד פקקים ופחות תחבורה ציבורית -> עוד פרברים וכו'. כדי לצאת מהמעגל הזה יש לנקוט ב 2 פעולות משלימות: 1. פיתוח תחבורה ציבורית על בסיס רכבות עם סבסוד ממשלתי (שכן תחבורה ציבורית מונעת נזקים כלכלים כמו תאונות ופקקים שהמכוניות יוצרות). 2. בניה של ערים צפופות יחסית, כפי שמקובל באירופה, של בתים בני 6-8 קומות (לא מגדלים גבוהים שהם יקרים מדי ומתאימים רק ל אחוז אחד מהאוכלוסיה), תוך שמירה על ריאות ירוקות הן בתוך הערים (פארקים ציבוריים) וריאות ירוקות בין הערים (שמורות). עוד מידע על פרבור אפשר למצוא באתר www.bdidut.com