פקידי לישכה

jessy19

New member
פקידי לישכה

אחת החברות הכי טובות שלי בבסיס היא הפקידת לישכה אבל בתור אחת שעברה כבר 2 חילופים של פקידים שם, גיליתי שבשניה שמישהו עובר ללישכה הוא הופך להיות חוצפן וסנוב וחושב שמגיע לו הכל!!! הפקיד לישכה החוצפן חושב שאני העוזרת האישית שלו, כל הזמן כשהוא רוצה שאני אשמור על הלישכה ל"כמה דקות" (שזה במקרה הטוב 20 דקות) הוא לא מבקש יפה, אלא צורח ומאיים שהוא יפנה לסגן אם אני לא אבוא. איך הפקידי לישכה אצלכם? גם מתנהגים בצורה המגעילה הזאת?
 

im mitzi

New member
כנראה נפלתם על כאלה

לא כולם ככה. יש את האלה שמבקשים יפה. אבל אני הייתי רל"שית ואצלנו אף אחד לא היה מורשה לשבת בלשכה אם הוא לא היה חלק ממנה. נראה לי שכדאי שאת תפני לסגן ותספרי לו את הבעיה!
 

tds

New member
לשכה

גם אצלנו זה ככה הרבה פעמים פוטרים את הפקידי לשכה ממסדרים וגם אין להם שום תורנויות לא מטבחים לא שמירות לא נקיון שירותים והם רק יושבים על הכיסא כל היום
 

im mitzi

New member
תקשיבו לעצמכם...

פותחים עיניים על תפקיד שאתם בכלל לא יודעים דבר או חצי דבר עליו. פקידי לשכה עושים תורנויות לשכה. פקידי לשכה לא קמים למסדרים כי הם במקרה הטוב הולכים לישון ב1 בלילה. אתם פותחים עיניים על כל הצ'ופרים שהם כביכול מקבלים. פקידי הלשכה לא כפופים למ"פ מפקדה (כמו במקרה שלי - בגדוד), הם כפופים ישירות למג"ד, הם לא הולכים לישון עד שהמג"ד לא הולך לישון, הם צמודים אליו 25 שעות ביממה, הוא יכול להעיר אותם באמצע הלילה כי הוא רוצה לאכול משהו. אבל אתם יכולים להסתכל על מה שאתם רוצים אבל לא על כל התמונה עד שאתם לא תהיו במקומם!
 

jessy19

New member
אני דיברתי...

על פקידי לישכה בבסיסים קבועים לא בגדודים אלא למשל בצריפין או בקריה...
 

im mitzi

New member
מה הקשר?

פקידי לשכה באופן כללי עובדים קשה! ברור שבסיסים סגורים (לאו דווקא גדודים) הם עובדים יותר קשה, אבל זה מעצם היותם זמינים לרל"ש 24 שעות.
 

mosquita

New member
זה לא תמיד ככה...

הפקידות לשכה אצלנו (יש שתיים ללשכה אחת) עושות תורנויות של בוקר וערב, אחת מ7 בבוקר עד 1 בצהריים והשניה מ1 בצהריים עד 7 בערב. אין לילות, אין תורנויות בכלל. לא עובדות קשה במיוחד. מה שכן, הן נחמדות מאוד. ואם הן רוצות שאני אשב בלשכה כמה דקות הן מבקשות יפה, ואם אני לא יכולה אז תמיד יבקשו ממישהי אחרת. להגיד שכל הפקידות לשכה טוחנות ואנחנו סתם מקנאים... זה לא נכון.
 

im mitzi

New member
מה שבכלל מוזר לי

איך זה שהרל"ש מרשה שכל אחד יש לו בלשכה?! אצלנו היו שתי פקל"שיות ואני כרל"שית, אבוי למי שהיתה משאירה את הלשכה עם מישהו אחר, בנוסף לחומר המסווג יש גם דברים אישיים על חיילים שלא כל אחד צריך לראות.
 

jessy19

New member
אני פקידה תורנית בלישכה כתורנות...

ואדם אחראי והוא יודע את זה ולכן שם אותי... הוא מכיר אותי והוא יודע שממש לא מזיז לי מהדברים שיש שם ואם משהו חסוי אני ממש לא אקרא אותו...
 

mosquita

New member
תגובה

אני וכל שאר הבנות במחלקה עברנו סיווג בטחוני (אני בתור מש"קית מחשוב וכל האחרות בתור פקידות לשכה של סא"לים או מש"קיות שונות) ככה שזאת לא עבירת ביטחון שדה.
 

im mitzi

New member
רשמתי בפרוש שלא קשור לב"ש

קשור לפרטיות של חיילים. לא היה מצב שיהיה חייל בלשכה בזמן שהפקל"שית הקלידה סיכום ראיון. מה לעשות כל הדברים האלה אומנם אינם מסווגים בטחונית אבל הם אישיים ומה יותר חשוב מפרטיות של אדם?
 

PooKiPsiT

New member
גם אצלינו לא היה דבר כזה שמשאירים

את הלשכה לבד, כשמישהו שלא שייך אליה שומר עליה, אלא רק במקרים מיוחדים כמו שתיות, שסתם קראנו למישהו שיענה לטלפונים ואנחנו היינו בחדר ליד. גם בכלליות המפקד שלי לא היה מוכן שיהיו פחות מ2 בנות בלשכה. כל הזמן צצים דברים דחופים שצריך לטפל בהם. ואפילו בשביל דברים פשוטים יותר, כמו 3 טלפונים שמצלצלים ביחד. בן אדם אחד לא יכול להשתלט על כולם בצורה טובה ("הלו, רק רגע, הלו, רק רגע, הלו, רק רגע - לא נחשב!! זה גם יכול להיות איזה תא"ל על הקו...). ואין דבר כזה - לא לענות לטלפון. לא אצלינו לפחות.
 
ככה זה פקידי לישכה..

אני חושב שככה זה בכל בסיס, בלי להיכנס להכללות.. גם אצלי בבסיס הפקידת לישכה תמיד נראת סנובית ולא קשורה לענף, וכמובן שהיא פטורה מתורנויות.
 

jessy19

New member
הם כן עושים תורנויות...

פקידי לישכה עושים תורנויות לישכה- אומנם לא משהו קשה במיוחד אבל זה לא נכון לומר שהם לא עובדים קשה... אבל היחס.... היחס שלהם מעצבן...
 

lastiger

New member
אתם סתם פותחים עיניים באמת, מנסיון

אני לאחר הרבה תפקידים שעברתי הייתי אמור להיות בלשכה של אלוף בקריה, וזה חתיכת סיוט...הייתי שם יומיים וברחתי, עכשיו אני פקיד במקום רגיל ונחמד. זה כל הזמן לחץ, אוירה קפואה ורשמית כל הזמן...הכל צריך להיות כל הזמן ננקי ומתקתק...זוועה! כל כמה ימים עושים לילה וכל יומיים נשארים עד שהאלוף הולך...יכול להיות ב-10 בערב... ותמיד צריך להיות נחמד...ויש מלא עבודה! כי הכל מגיע ללישכה...אבל ממש הכל...חרא של דבר, עדיף את התורנויות על מה שיש להם
 

jessy19

New member
אני מדברת

על פקידי לשכה לא של אלופים אלא סה"כ של סא"ל ותמיד יש פקידים תורנים כך שכל אחד מהפקידים נשאר פעם בשבוע וזה כולה עד 7 בערך...
 

PooKiPsiT

New member
תעזבו את הפקל"שיות בשקט!! ../images/Emo3.gif

לפקל"שיות של סא"ל אין פטור מתורנויות (לפחות לא בקריה), אלא רק של אל"מ ומעלה. אני לא יודעת באיזה מן לשכה היו הפקידות שמישהו ציין למעלה שעובדות או מ7 עד 1 או מ1 עד 7.....אצלינו החיים ממש לא היו כאלה יפים. 10 שעות בלשכה ביום זה כשלא הייתה אף תורנות. מעבר לזה יש גם תורנויות של פיחות וסגירות שזה או להגיע ללשכה ב6:45 בבוקר או לצאת ממנה בממוצע בסביבות 8 בערב. לפעמים זה הגיע גם מעבר.. יש פטור ממטבחים כי יש תורנות מטבח בתוך הלשכה. ולנקות כלים כשיש איזה 3 דיונים של 30 איש ביום, זה לא פחות נורא מלעשות את ה"מטבח הרגיל" (וזה לא שהיו רק 3 דיונים ביום, פשוט השאר היו יותר קטנים..). הפטור משמירות נועד בעיקרון בשביל שתמיד כל הפקידות יהיו זמינות. לשכה זה בדר"כ (נכון שלא תמיד) מקום מאוד עמוס בעבודה, וגם ככה כשמישהי מוציאה גימלים אז פתאום היום הופך להיות מאוד עמוס בשביל כולן.. האמת שזה לא פטור מוצדק בשביל כל לשכה. יש לשכות שהן באמת לא כל כך עמוסות וסתם יש לפקידות פטור מעצם היותן פקל"שיות... ובתור פקל"שיות יצא לי לעבוד עם המון פקל"שיות. גם אלו שבתוך הלשכה וגם עם פקל"שיות מלשכות אחרות, ודוקא רובן ממש אחלה! נכון שהיינו צריכות להתווכח הרבה, אבל זה בגלל כל מיני אילוצים שלא תלויים בנו. בכל אופן, אני לא יודעת על איזה פקל"שיות אתם נפלתם, אבל מבחינתי מה שעשה לי את השירות היה דוקא הבנות (הפקל"שיות האחרות) ששירתו איתי (כי העבודה מן הסתם לא מעניינת יותר מידי). הן באמת היו אחלה בנות!
 

PooKiPsiT

New member
פיחות=פתיחות

בתור פקל"שיות=בתור פקל"שית ואם יש עוד טעויות...תעלו עליהן לבד
 

mosquita

New member
אגב, הפקל"שיות שדיברתי עליהן...

הן של אל"מ. האחרות אצלנו טוחנות תורנויות כמו כולן.
 
למעלה