פעמים רבות עלתה כאן השאלה

snufkin

New member
ביקורת

"מה קורה כשנועלים נעל לא נכונה: בזמן ניתורים ועלייה על מדרגה עלולות להיווצר פגיעות הנובעות ממתיחות ומקרעים של הגידים ושל הרצועה השומרת על קשת גב הרגל (בעיה הידועה בשמה העממי "תסמונת דורבן")." ==> קיימות שלל בעיות שנובעות מנעילת נעל לא נכונה, כולל בעיות קרסול,ברך, גב. דורבן ברגל יכול להגרם בלי קשר לפעילות אירובית, ובפירוש לא הייתי מגדירה אותו כבעיה העיקרית שנובעת מנעילת נעל לא נכונה. "איך היא נראית: אם עד כה השתמשו בנעליים נמוכות לפעילות זו, הרי שבשנה האחרונה מתאפיינים הדגמים של רוב החברות בקו נעל גבוה שמטרתו להגן על הקרסול. בנעלי אירובי (גם מהדגמים הישנים) מצויים בולמי זעזועים בחלק הקדמי ובחלק האחורי של הנעל ומותקנים חיזוקים באזור העקב. הסוליה גמישה פחות מזו של נעל הריצה, וכמעט תמיד מדובר גם בנעליים אטומות, עשויות עור." ==> חשוב להדגיש שנעל גבוהה, במקביל להגנה על הקרסול במקרה של פציעה, גם עלולה להחליש את האיזור, מה שעלול לגרום לפציעה בזמן שלא נועלים את הנעל. בקיצור, זה לא כ"כ חד-משמעי. אני מתאמנת כבר כמה שנים עם נעליים נמוכות במקביל לגבוהות. "כל כמה זמן יש להחליף נעל: אם אתם מבצעים לפחות פעמיים בשבוע פעילות אירובית, מומלץ להצטייד בנעל חדשה כל שמונה חודשים." ==> לפחות, ונדמה לי שההמלצה אף הרבה פחות. "מה לדרוש מהמוכר: שיהיו בה בולמי זעזועים גם בצד האחורי של הנעל וגם מלפנים, ורצוי שתגיע עד מעל לקרסול כדי להגן מפני נקע." ==> ובנוסף רצוי שתתאפשר במידה מסויימת תנועת פיתול torsion בכף הרגל. <אגב, גם הפירוט לגבי נעלי רכיבה וספינינג לא שלם ולא מדוייק>
 

snufkin

New member
ביום שישי (שרק בו הייתי)

היה מדהים. הכנס היה מאורגן אחלה, השיעורים "תקתקו" והיו מדהימים אחד אחד, כולל אנרגיות בקיקבוקס בשעה 18:00 (כן כן, שש בערב במילים). בכלל, מה שיפה בכנסים של תמי ונסים אלה האנרגיות שיש לאנשים - הקונספט של "שיעור רדום אחרי מנוחת צהריים" למשל לא קיים בכלל. היה ממש ממש כיף (והכוריאוגרפיות בדרך)
 
ישנן כל מיני חברות...

הרופא אצלו הייתי (מנהל יח' ספורט בקופ"ח) המליץ לי על חברה מסויימת... (איני יכולה לרשום שמה כאן, מפאת פרסום)
 

lady_anne

New member
ואיפה ניתן פיזית לרכוש דברים כאלה?

בחנויות ספורט? בקופות חולים? אשמח אם תוכלי לשלוח לי פרטים במסר.
 

2_be

New member
יש

מכונים מיוחדים של אורטופדיה ששם ניתן להשיג מדרסים. <הקישי פה מדרסים ותקבלי מגוון מקומות> באופן כללי אני גם יודעת שקופות החולים (או לפחות זו שאני נמצאת בה) די מסבסדות את כל עיניין המדרסים אבל אני חושבת (אני צריכה לעשות את זה ולא עושה:/) שצריך לקפוץ קודם לאורטופד שיתן "מרשם".
 
אני לא ממליצה על המדרסים של קופה"ח

בה הייתי חברה... בכל מקרה, שלחתי במסר את החברה דרכה אני עשיתי
 

gin11

New member
בראשון לציון - אם קרוב לך

מכון "תפנית " ברחוב הרצל ... מעולים ומקצועיים .
 
למעלה