פסיכומטרי, SAT בגרויות וכל מה ש

sparkles

New member
פסיכומטרי, SAT בגרויות וכל מה ש

שלום לכם, יש לי שאלה קצת מורכבת..... יש לי ממוצע בגרויות מאוד גבוה וגם עשיתי פסיכומטרי של דצמבר, אני שוקלת אפשרות ללמוד בארה"ב עוד שנה וחלק משהאנשים אומרים לי שאפשר להתקבל שפ לאוניברסיטה ע"פ ציוני בגרות, חלק אומרים לי שאפשר ע"פ ציון פסיכומטרי ויש שאומרים שהם מחייבים SAT כדי להתקבל..... יש מישהו פה שאולי מבין קצת בתחום ויודע על סמך מה אפשר להתקבל? אגב מדובר על לימודי תואר ראשון תודה מראש :)
 

doronf65

New member
מנהל
השאלה שלך מורכבת מהמון אוניברסיטאות

כלומר: יש המון מדינות פה. בכל מדינה יש המון אוניברסיטאות, מכל סוג ומין, של המדינה, פרטיות, קולג'ים ועוד ועוד. לכל אוניברסיטה בכל מדינה תכניות שלה..., פקולטות למקצועות שונים... את יודעת כמה צרופים יש לזה? ואני לא יודע אפילו איפה את רוצה ללמוד, אם את רוצה ללמוד הנדסת חלל או חינוך גופני, מוסיקה או אומנות, בישול או דיקור סיני.... מה שאני מציע: אם את רצינית ורוצה לקבל מידע רציני, קודם כל הגדירי מה את רוצה ללמוד. כמה כסף יש לך (דעי - זה מאוד יקר פה, כי תצטרכי לממן הכל - שכר לימור וגם חיים) נסי גם להגדיר היכן, אולי יש לך משפחה איפשהו שתרצי להיות קרוב אליהם. אח"כ נוכל אולי לעזור יותר. בכל מקרה, אני מציע גם שתחפשי באינטרנט במקומות בהם לומדים מה שאת רוצה. לכל אוניברסיטה יש אתר, ושם יש כל המידע. דורון
 

sparkles

New member
אוקי אז ככה

אני מתכוונת ללמוד הנדסה ביו רםואית ו\או הנדסה גנטית ושקלתי אפשרויות של BERKELEY או MIT..... אז האם אני צריכה SAT כדי להתקבל לאוניברסיטאות מהסוג הזה?
 

Boston Guy

New member
כן - בהחלט. וגם כ 200,000$ לשכר לימוד

לאוניברסיטאות האלו מתקבל אחד מתוך אלף מועמדים - וצריך ציונים גבוהים במיוחד (אלפיון עליון) כדי להגיע למצב של "להתקבל". כמו כן שנת לימוד באוניברסיטה כזו עולה 40-50 אלף דולר... אז תקציב לתואר ראשון מתקרב ל 200,000$.
 

iris mom of two

New member
על מנת

להתקבל לאוניברסיטה מהקליבר הזה את צריכה לשבת ולעשות הרבה שיעורי בית. לא מספיק לשאול פה שאלה, תצטרכי לראות מה נתוני הקבלה (אני מאמינה שתצטרכי בגרות, SAT, TOFEL, פסיכומטרי ומבחני קבלה), מה הדרישות הכלכליות. אם את עדיין רוצה ללמוד בארה"ב ומחליטה שאין לך סיכוי להתקבל ל-MIT תצטרכי לבדוק אילו אוניברסיטאות כן יתאימו ומה יהיה מסלול הלימודים העדיף. כרגע ההמלצה שלי היא לגמור תואר ראשון בטכניון ולהמשיך לתואר שני או שלישי בארה"ב. (אם את חושבת שיש לך סיכוי קלוש אפילו להתקבל לMIT את כבר יודעת שהתקבלת לטכניון).
 

modiin18

New member
התקבלתי לקלטק ולא לטכניון :)

ניסיתי להתקבל למצויינים ולא הגעתי לראיון וכ"עונש"לא קיבלו אותי בכלל לטכניון :)
 

MrListen

New member
נסי בפורום לומדים בחו"ל

http://www.tapuz.co.il/forums/forum.asp?forum=711
 

sparkles

New member
אוקי יש לי ממוצע בגרויות

של 111, עם 100 ב5 מתמטיקה ואנגלית.... וגם יתר הבגרויות עומדות על ה95 ככה אז אם מדובר רק בבגרויות ( ועם ה TOEFL לא יהיה לי בעיה כי גרתי 13 שנה בארה"ב) אז אני חושבת שדווקא יש לי סיכוי... גם העניין הכספי בהוא לא הבעיה.... השאלה שלי היא האם להתקבל למקומות כאלה אני צריכה SAT? פשוט נוצר מצב שיש לי זמן פנוי ואם אני צריכה את המבחן אז אני יעשה אבל אם אני יכולה להתקבל ע"י בגרויות אז אני מעדיפה שלא....
 

TrigATUSA

New member
אין מצב

אין מצב שבגרות ישראלית מספיקה להתקבל ל Ivy League School בארה"ב לא רק שתצטרכי SAT מצוין, לכל אוניברסיטה ברמה כזו יש תהליך הרשמה מורכב כולל חיבורים, טפסים, וצורך שלך להראות על הצטינותך בתחומים רבים חוץ מלימודים תהליך ההרשמה לאוניבסיטאות בסדר גודל כזה לוקח חודשים, ויש תעשיה שלימה של יועצים המסייעים בתהליך. מקור המידע שלך צריך להיות האתר של האוניברסיטה. בכל מקרה, הסיכויים להרשם לשנה הבאה אפסיים
 

iris mom of two

New member
תיקון טעות

את צודקת על סיכוייה ועל מה שצריך לעשות על מנת להתקבל. MIT ו-BERKLEY הם לא IVY LEAGUE. ההגדרה של IVY LEAGUE היא לא רק איכות האוניברסיטה אלא גם מתי הוקמה. BERKLEY כאוניברסיטה במערב ארה"ב לא יכולה להיות, MIT יוסדה מאוחר מדי. יתקן אותי טל (או אחרים) אם אני טועה אבל לי ידוע רק על: HARVARD, CORNELL, YALE, DARTMOUTH אני לא בטוחה לגבי BROWN, ו-PENN. בכל מקרה, את מבינה את העיקרון.
 

Avi19001

New member
פרטים

יש שמונה אוניברסיטאות ב IVY LEAGUE : Brown, Columbia, Cornell, Dartmouth, Harvard, University of Pennsylvania, Princeton, and Yale. ה"ליגה" הוקמה בשנות הארבעים של המאה העשרים (כך ש MIT היתה קיימת כשהליגה הוקמה) כמסגרת ליגה של קבוצות פוטבול אם איני טועה . בכל מקרה המושג כיום משמש כשם קוד לקבוצת העילית של האוניברסיטאות בארה"ב.
 

odedee

New member
הן שמינייה...

שכחת את קולומביה ופרינסטון. ואם אנחנו כבר בנושא - מפה מתחיל הקשר הפסול שיש בארה"ב בין ספורט ובין דרישות (או היעדרן) להשגים אקדמיים.
 

iris mom of two

New member
תודה ../images/Emo13.gif

ואיך שכחתי את קולומביה? תמיד אנחנו מתבדחים עם אריאל שאם היא רוצה לגור בניו יורק היא צריכה להתקבל לקולומביה (עם מילגה אקדמאית). בינתיים היא שמה את כוונותיה על סירקיוז (האלמא מאטר של אביה).
 

Danny Dean Dong

New member
ועוד שאלה בקשר לSAT

בקשר ללימודים גם אני חשבתי על משהו בסגנון של זאת שכתבה את ההודעה. עשיתי כבר פסיכומטרי וקיבלתי ציון די טוב (740) אז האם בטוח שצריך לעשות גם SAT או שהם יודעים להשתמש בפסיכומטרי כמדד? (כי סה"כ זה אותו דבר) גם לא נראה לי הוגן לבקש ממישהו שלא גדל בארץ דוברת אנגלית לעשות את הSAT, בחלק המילולי פשוט אין לי סיכוי... אז אתם בטוחים בקשר לזה שחייבים SAT ?
 

Boston Guy

New member
לא כל אוניברסיטה דורשת SAT

אבל כל האוניברסיטאות ה"טובות" דורשות את המבחנים האלו. למיטב ידיעתי, אין אוניברסיטה בארה"ב שמתחשבת במבחן הפסיכומטרי הישראלי. זה לא מבחן "אוניברסאלי", ולכן הם אינם יודעים איך לשקלל אותו. ולגבי ה"לא הוגן" - אם אתה מתכנן ללמוד במוסד אקדמאי שבו שפת הלימוד היא אנגלית, ושכל חבריך לכיתה עברו SAT בהצלחה, למה אתה חושב שזה "לא הוגן" לדרוש שסטודנט זר יוכיח שהוא שולט בחומר ובשפה מספיק טוב כדי להצליח בלימודים? זה היה "לא הוגן" אם הם היו מקבלים אנשים ללימודים בלי סינון, לוקחים מהם את כספם (והלימודים כאן כידוע לך מאוד יקרים) - ואז מכשילים אותם כי אין להם את הבסיס הנדרש להתמודד עם לימודים באנגלית.
 

Danny Dean Dong

New member
לדעתי זה לא הוגן מכיוון ש

לדעתי זה לא הוגן מכיוון שאותם אנשים גדלו בארה"ב עם השפה האנגלית ורכשו אוצר מילים שאני פשוט לא יכולתי להשיג. האנגלית שלי לא כ"כ רעה אבל חלק נכבד מאוצר המילים שלי רכשתי מהטלויזיה, ואלו לא בדיוק המילים או סוג האנגלית שבודקים במבחן הזה. הSAT בסה"כ נועד למדוד יכולות, אם הוא במשהו כמו הפסיכומטרי הישראלי. לדעתי את היכולת המילולית שלי הוא פשוט לא מסוגל למדוד (את המתמטית עוד איכשהו). בעברית יש לי אוצר מילים עצום, קראתי ספרים של מאות עמודים כבר בכתה ב'-ג' וקראתי הרבה מהם. באנגלית גם יצא לי לקרוא, אבל בכמות אפסית לעומת מה שאמריקאים בגילי קראו (או לפחות אמריקאים מהסוג שלומדים באונבירסיטאות האלו) אם הם כן רוצים למדוד את היכולות, מבחן בשפת האם שלי (כמו הפסיכומטרי למשל) יהיה יותר הוגן, אבל אם הם רוצים לבדוק אם האנגלית שלי מספיק טובה כדי ללמוד לימודים אקדמים באנגלית - בשביל זה קיים הTOFEL
 

redzone

New member
תפני לאונ'

ותראי מה הדרישות מסטודנטים זרים. לא תמיד הדרישות הם 100% זהות לדרישות מתושבים מקומים. לדעתי אם יש לך 740 לא תהיה לך בעיה להתקבל לאונ' גם אם זה אומר שתצטרך\כי לעשות את הSAT או לעבור כל מבחן אחר. פחות מאחוז מאלו שנבחנים מצליחים לעבור את ה740 בפסיכומטרי אם את לא תתקבל\י לאונ מי כן !?
 

Boston Guy

New member
אני חושב שקלטתי את הבעייה בקונספט

ציטוט מהודעתך: "הSAT בסה"כ נועד למדוד יכולות, אם הוא במשהו כמו הפסיכומטרי הישראלי. לדעתי את היכולת המילולית שלי הוא פשוט לא מסוגל למדוד". אני מאמין שהתפקיד של ה SAT הוא למדוד את היכולת שלך להצליח בלימודים במוסד אקדמאי בארה"ב. לא סתם "יכולות" ג'נריות, אלא משהו ממוקד באספקטים של יכולת התבטאות בכתב ובעל פה באנגלית, היכולת לכתוב עבודה ברמה אקדמאית, אוצר מילים שמאפשר לכתוב עבודה כזו... אם, כפי שאתה מציין בהודעתך, אתה חושש ש"אין לך את זה" - איך תתמודד עם דרישות הלימודים?
 

luckydude

Active member
ה SAT

חשבתי שאולי יעניין מישהו לדעת קצת מידע כללי על הSAT ולמה היא ממלאת מקום כל כך חשוב בכניסה לאוניברסיטה בארה"ב... זה בגלל שבעצם זהו הסטנדרט שווה הערך היחידי שהקולג'ים יכולים לסמוך עליו (יש גם בחינות AP ומסלול ה IB אבל הם אינם נלקחים בידי רוב התלמידים). מה גם שבחינות בגרות כמו בארץ (matirculation exams) בכלל לא קיימות (חוץ אולי אפשר להגיד מ בחינות הIB שנלקחות בידי אחוז קטן מאוד מהתלמידים וברוב המחוזות המסלול שמוביל לIB certificate בכלל לא מוצע וגם אין בהן את הקונצפט של יחידות לימוד - אותה בחינה לכולם). בגדול העניין המרכזי הוא שהחינוך בארה"ב מבוסס על סטנדרטים מקומיים ושיטות לימוד שיכולים להיות שונים מהותית בין מחוז למחוז (ויש כ15,000 מחוזות כאלה בארה"ב!), אזור לאזור ומדינה למדינה. ובגלל שאין בחינת בגרות לאומית גם אין מסגרת שתוביל ללימוד לרמת ידע שווה כי אין למה ללמוד בשבילו בסוף התיכון. זה כמעט הופך ציונים לבלתי רלוונטים כשמנסים להשוות בין תלמידים מאזורים שונים. לכן הדגש הרב על הSAT (או בחינת הACT במקום, שגם מקובלת על רוב האוניברסיטות)... כי זה מה יש. זה גם קצת בעייתי כי כמו שהוזכר הSAT היא בחינה של יכולת (apptitude) ולאו דווקא של ידע בנושאים מסויימים מה שמספקת בחינה סטנדרטית כמו בחינת בגרות לאומית. אמנם יש גם את ה subject tests שמוצעות בידי הSAT אבל שוב, לא הרבה לוקחים אותן. ישנה תנועה למסד קצת סטנדריזציה חובה בארה"ב ומי שגר בארה"ב לא יכול להיות שלא שמע משהו על תוכנית ה No Child Left Behind של הנשיא בוש בשנים האחרונות. זה התחיל בגלל שהרבה גומרים תיכון בארה"ב כשהם פשוט אינם מוכנים לחיים ורבים טוענים שזה בגלל שאין שאיפה לסטנדרטים בסיסיים בגלל הבלגן שכל מחוז מלמד איך שהוא מוצא לנכון. אבל יש לציין שהתנועה הנוכחית הזאת לא כך כך רלוונטית בעניין של הכניסה/קבלה לקולג' מיכיוון שקודם כל כל מדינה קובעת את הסטנדרטים שלה (שיכולים להיות שונים ממדינות אחרות) ומרמת הסטנדרטים עצמם שברוב המקומות הם הרבה יותר בסיסיים ממה שצריך כדי להכנס ולהצליח בקולג'. ברמות של הIVY LEAGE, מי שרוצה להתקבל חייב לכן להכנס לכיתות של AP או IB אם הוא או היא יכולים. הבעייה היא שיש מחוזות שאין להם אם האמצעים להציע כיתות כאלה וזה שם את התלמידים שם בחסרון שלא באשמתם.
 
למעלה