פסיכולודיה קוגנטיבית מושגים

ELIELI22

New member
פסיכולודיה קוגנטיבית מושגים

שלום , האם למושגים הבאים יש מונחים מקבילים בעברית , או תרגום או אך שלא נקרא לזה.. Intrinsic Germane Extraneous ? אשמח לעזרה , תודה ויום טוב
 
בגדול - תלוי קונטקסט כמובן

Intrinsic - פנימי, מהותי, אינהרנטי.... Germane - מעיד על קשר או שייכות. Extraneous - חיצוני. אלו בדר"כ הפירושים המקובלים....
 
חוץ מהקונטקסט...

שום דבר. למילים האלו יש עוד פירושים חוץ מאלו שכתבתי והן תלויות קונטקסט, זה הכל. אלו לא מונחים של פסיכולוגיה קוגניטיבית, סתם מילים באנגלית.
 

ELIELI22

New member
זה מה שכתבתי אם זה מעניין

קודם כל תודה על העזרה ! זה חלק מהעבודה שלי . 3 תיאורית העמסה קוגניטיבית (Cognitive Load Theory) בשונה מתיאורית האסימילציה ותיאורית הסכימה אשר אינן עוסקות בפעולת הזיכרון, תיאורית העמסה קוגניטיבית מבוססת על מודל של הזיכרון והפעולות שלו , במודל זה ישנן 3 צורות של זיכרון : זיכרון החישה – מאחסן מידע חזותי ושמיעתי . מידע חזותי של עד 0.5 שניות . מידע שמיעתי של עד 3 שניות. זיכרון העבודה – מקבל מידע מזיכרון לטווח ארוך , מזיכרון החישה ובשימוש במודעות מעבד את המידע בזיכרון מקודד את המידע בצורה שניתן לאחסנו בזיכרון לטווח ארוך . זיכרון לטווח ארוך – ככל הידוע זהו זיכרון לא מוגבל בגודל למידע מקודד . קידוד המידע חייב להיות מבוצע בזיכרון העבודה לפני השמירה בזיכרון לטווח ארוך . במודל זה ישנן 3 סוגים של עומסים על זיכרון העבודה : עומס זיכרון אינהרנטי (Intrinsic)– הקושי האינהרנטי של החומר אשר על הסטודנט ללמוד. ככל שהנושא דורש יותר נושאים אשר אותם צריך הסטודנט לשקול בו זמנית בעת לימוד הנושא חדש, עולה עומס הזיכרון האינהרנטי. עומס זיכרון קישור (Germane) – כמות הזיכרון הנדרשת בזיכרון העבודה לטובת הבנייה וההפנמה של הסכמה החדשה . (ככל שנדרשת יותר עומס זיכרון הקישור גדל). עומס זיכרון נוסף (Extraneous) - כמות הזיכרון הנוספת הנדרשת בזיכרון העבודה בעת לימוד נושא חדש, עבור משימות פרוצדוראליות שאינן בהכרח קשורות ישירות ללימוד המשימה החדשה . ( נוסף במשמעות של נוסף על הנדרש למשימה בלבד).
 
נראה לי שאתה עושה הבדלות בין

סוגי זיכרון שלא קיימים. חשוב להבדיל בין סוג זיכרון לבין סוג של עומס על הזיכרון. העומסים בעת ביצוע פעולה יכולים להיות על זיכרון העבודה בלבד. העומס יכול לנבוע ממקורות פנימיים - החומר עצמו. או עומס הנובע מהדרישה לקישור החומר החדש לחומר ישן (קידוד לאחור). או עומס הנובע ממקורות חיצוניים למטלה, מפנה את הקשב ולפיכך מעמיס על הזיכרון (פחות קשב = יותר זיכרון, יותר קשב = פחות זיכרון). החלוקה שעשית נכונה, אך העומסים צריכים עידון. כמובן שבדר"כ יש שילוב בין עומסי הזיכרון הללו כיוון שבמרבית המקרים, אם לא בכולם יהיה עומס פנימי, חיצוני ו"קישורי".
 

ELIELI22

New member
סוגי הזכרון הללו קיימים היכן שקראתי

1. הם קיימים במאמר שאני קורא , 2. הם קיימים בויקי . אני לא ממציא כלום , אני לוקח מהמדע הקיים . עדיין חושב שסוגי הזכרון אינם קיימים ?
 
סוגי זיכרון

חישה, עבודה, זט"ק, זט"א... כולם קיימים. דיברתי על העומסים. בנימה אחרת קצת, כן, יכול להיות שהם קיימים בוויקיפדיה (לא מקור מוסמך משהו...) וסביר מאוד להניח שהם קיימים במאמרים שאתה קורא. אבל, בלי קשר לכל מה שהתפתח כאן ובלי קשר לעבודה הסמינריונית......במחקרים מהשנים האחרונות יש וויכוחים ערים לגבי האם בכלל יש דבר כזה זיכרון טווח קצר וארוך, זיכרון סמנטי, פרוצדורלי, ובכלל כל מיני סוגי זיכרונות. המדע עדיין חלוק בשאלת איך הזיכרון עובד ולאיזה תת תחומים הוא מתחלק, אז כן, לשאלתך, אני עדיין חושב שיש מקום להתווכח אם הם קיימים או לא.
 

ELIELI22

New member
או קי תודה .

אשמח אם תוכל להפנות אותי למאמר או שניים העוסקים בגישה החדשה . אם מונחים אלו אינם בהכרח מדויקים אשקול להסיר אותם ו/או לא להתיחס עליהם בהמשך העבודה. השכלתי !
 
לגבי מאמרים...

בסופ"ש אוכל לשלוח לך מאמר או שניים (כשאהיה ליד מחשב שהוא לא של העבודה...). לגבי להסיר את המונחים או לא להסיר אותם, אני לא הייתי מסיר, אלו עדיין מונחים מקובלים במיוחד כשמדובר בעבודות לתואר 1 או 2. כל עוד תחום המחקר הספציפי שלך אינו זיכרון מונחים אלו מקובלים לגמרי.
 

ELIELI22

New member
תחום העבודה שלי הוא

תחום העבודה הוא הוראת המדעי המחשב , ואני משתמש במונחים מסוימים מתחום הפסיכולוגיה בכדי לתאר ולהגדיר דברים אחרים.
 
אז

אין בעיה בכלל , אתה יכול להמשיך להשתמש במושגים הללו, הם עדיין נלמדים כתיאוריות בסיס בתואר ראשון אז לצרכי הוראה בטח ובטח שהם שמישים.
 

ELIELI22

New member
??

אני חושב שלפסיכולוגיה קוגנטיבית ! יתאים יותר אינהרנטי זכרון פרוצדורלי נוסף ו... ואני לא בטוח אני לא מהתחום , אני פשוט כותב סמינר וחשוב לי המושגים ..
 
למעלה