פסטה אלפרדו ברוטב פטריות ושמנת

פסטה אלפרדו ברוטב פטריות ושמנת

מתכון: פסטה אלפרדו - ברוטב שמנת ופטריות (קפולסקי) רכיבים: 2 כפות חמאה 1 שן שום כתושה 150 גרם פטריות פרוסות 1 כוס (200 מ"ל) שמנת מתוקה מלח ופלפל מעט אגוז מוסקט כ-500 גרם פסטה מבושלת 1 כף עירית קצוצה אופן הכנה: ממיסים את החמאה במחבת רחבה, מוסיפים את השום ומטגנים מעט. מוסיפים את הפטריות ומבשלים עד שהן משחימות והנוזלים מתאדים. מוסיפים את השמנת המתוקה והתבלינים ומבשלים עד שהרוטב מסמיך. יוצקים את הרוטב מעל הפסטה ומפזרים מעט עירית מלמעלה. הערות: 2 מנות מקור המתכון: יום_כתום הופק על-ידי מטעמים 2001.
 
נזיד עדשים

מתכון: נזיד עדשים של לחם ארז רכיבים: 1 גזר, קלוף וחתוך לקוביות 1 בצל קצוץ 1 שומר פרוס 1 מקל קינמון 2 גרגרי פלפל אנגלי 1 עלה דפנה 1 כוכב אניס 1 לימון פרסי 1/2 פלפל חריף קטן 2 שיני שום כתושות 4 עגבניות חתוכות לרבעים 1/2 ק"ג עדשים חומות, מושרות לילה מראש ומסוננות 1/2 ליטר יין אדום יבש 300 גרם בשר בקר לבישול מלח ופלפל אופן הכנה: מכניסים את כל המרכיבים לסיר גדול בעל תחתית עבה. מכסים במים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה, מכסים חלקית ומבשלים כ-3 שעות. טועמים ומתקנים את התיבול. מגישים עם לחם טרי וחמאה. הערות: 10-12 מנות מקור המתכון: יום_כתום הופק על-ידי מטעמים 2001.
 
דניס בנוסח ברצלונה

מתכון: דניס בנוסח ברצלונה (דג על הדן) רכיבים: 4 דגי דניס שלמים ונקיים (אפשר גם פורלים) לרוטב: 1/2 כוס שמן זית 2 בצלים בינוניים פרוסים 4 שיני שום פרוסות גס 1 לימון חתוך לקוביות עם הקליפה ונקי מגרעינים 2 עגבניות מקולפות, חתוכות לקוביות 4 פלפלים חריפים כבושים 1/2 כוס יין לבן חצי יבש 1 כף עלי מרווה או צרור כוסברה קצוץ מלח פלפל לבן אופן הכנה: 1. מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות). 2. הרוטב: במחבת קרה שמים את השמן, הבצל, השום, הלימון, העגבניות והפלפל החריף. מביאים לרתיחה, מוסיפים את היין ועלי המרווה או הכוסברה, טועמים ומתבלים. מכבים את הלהבה. 3. חורצים 3 חריצים משני צידי הדגים. יוצקים מעט מהרוטב על תבניות האפייה, ומעט מהרוטב לתוך הדגים. מסדרים את הדגים בתבנית ויוצקים מעליהם את שארית הרוטב. אופים כ-20 דקות. מגישים עם אורז לבן. הערות: מקור המתכון: יום_כתום הופק על-ידי מטעמים 2001.
 
פסטה עם נענע וזיתים שחורים

מתכון: פסטה עם נענע וזיתים שחורים רכיבים: 500 גרם פסטה (ספגטי או פטוצ´יני) 1/2 כוס שמן זית 3-4 שיני שום כתושות 1/2-1 פלפל חריף פרוס דק 1 כוס חתיכות זיתים (קלמטה, יווניים או מצומקים) 1 לימון עלים קצוצים דק מצרור נענע גבינת פרמזן או קשקבל מלח אופן הכנה: 1. מבשלים את הפסטה עד שהיא עשויה אל דנטה. 2. מחממים במחבת את שמן הזית. מוסיפים את השום וחתיכות הפלפל החריף ומטגנים עד שהשום מתחיל להזהיב. מצרפים את הזיתים, מערבבים ומטגנים כך שיספגו את ניחוח השום ויתבלו את השמן ומכבים את האש. 3. מוסיפים את הפסטה ומערבבים. מגררים את קליפת הלימון ומערבבים בעלי הנענע הקצוצים. מוסיפים למחבת. טועמים ומוסיפים פלפל שחור ומלח לפי הטעם. 4. מערבבים שוב, מגררים גבינה ומגישים חם ומיד. הערות: מקור המתכון: יום_כתום הופק על-ידי מטעמים 2001.
 
סלט תפוחי-אדמה עם זיתים שחורים

מתכון: סלט תפוחי-אדמה עם זיתים שחורים רכיבים: 5 תפוחי-אדמה בינוניים בעלי קליפה אדומה 100 גרם זיתים שחורים מגולענים וחצויים 3 שיני שום כתושות או 1 בצל אדום פרוס לרצועות דקיקות 5 כפות שמן זית 2 כפות מיץ לימון או חומץ יין אדום או 2 כפות צלפים קטנים כבושים מלח גס פלפל שחור טחון טרי כפית טימין טרי או כף אורגנו יבש חופן עלי נענע קצוצים אופן הכנה: מבשלים את תפוחי האדמה בקליפתם בסיר עם מים ומלח. כשתפוחי האדמה עדיין חמים פורסים אותם (אפשר עם הקליפה) ומניחים על צלחת גדולה או בקערה רחבה. מפזרים עליהם את הזיתים, השום או הבצל, הטימין או האורגנו והנענע ומטפטפים שמן זית, מיץ לימון או צלפים. בסוף זורים מלח ופלפל. הערות: קשה לערבב את הסלט כי הוא מאבד את הצורה המקסימה שלו, אבל הוא מתערבב מעצמו כשלוקחים ממנו לצלחות. מקור המתכון: יום_כתום הופק על-ידי מטעמים 2001.
 
פרוסות תאנים מוקרמות בזביון

מתכון: פרוסות תאנים מוקרמות בזביון רכיבים: 20 תאנים טריות שוות בגודלן 6 חלמונים 3/4 כוס סוכר 1 כוס יין מוסקט או יין קינוח אחר אופן הכנה: מקציפים בסיר קטן את החלמונים והסוכר עד שהתערובת מלבינה ומכפילה את נפחה. מניחים את הסיר בתוך סיר גדול יותר עם מים וממשיכים להקציץ עוד 5 דקות. מוסיפים את היין בהדרגה וממשיכים להקציף עד שהתערובת מתחילה להסמיך (חשוב לבשל על אש נמוכה, אחרת החלמונים יהפכו לחביתה). פורסים 4 תאנים על צלחת הגשה חסינת חום. יוצקים מעל את מעט הזביון החם, ממשיכים עם יתר החומרים ומיקרימים בתנור בגריל עליון עד לקבלת גוון חום. מגישים מיד. הערות: 5 מנות מקור המתכון: יום_כתום הופק על-ידי מטעמים 2001.
 
עוף עם זיתים

מתכון: עוף עם זיתים רכיבים: 1 עוף במשקל כ-2 ק"ג 2 כפות שמן 2 בצלים פרוסים 1/4 - 1/2 כפית זנגוויל כפית פלפלת מתוקה 1 בצל קצוץ דק 250 גרם זיתים שחורים או ירוקים מיץ מחצי לימון או יותר מלח פלפל אופן הכנה: רוחצים את העוף ומנגבים היטב. מחממים את השמן בסיר גדול. מוסיפים כ-1 כוס מים בהדרגה, אגב בחישה מהירה. מוסיפים את פרוסות הבצל, בוזקים מלח, פלפל, זנגוויל ופלפלת, ומניחים את העוף מעליהם. מבשלים על אש נמוכה מאוד בסיר מכוסה כשעה, ומקפידים להפוך את העוף לעתים קרובות. מוסיפים עוד מעט מלח אם יש צורך ואת הבצל הקצוץ, ומבשלים חצי שעה נוספת. מגלענים את הזיתים. נותנים אותם בסיר, מכסים במים קרים ומביאים לרתיחה למשך דקה. מסננים את המים וחוזרים על התהליך. כך יסולק עודף המליחות. מוסיפים את הזיתים לסיר ומבשלים עם העוף רגעים אחדים. לפני ההגשה מוסיפים את מיץ הלימון מעל התבשיל. מגישים עם אורז או קוסקוס. הערות: מקור המתכון: יום_כתום הופק על-ידי מטעמים 2001.
 
סופגניות קינמון

מתכון: סופגניות קינמון רכיבים: 1/2+5 כוסות קמח 20 גרם שמרים טריים 1/2 כוס סוכר 2 ביצים 1 כוס חלב פושר 1/2 כפית קינמון טחון 60 גרם חמאה בטמפ´ החדר, חתוכה לקוביות שמן לטיגון עמוק לציפוי: 1/2 כוס סוכר 1/2 כפית קינמון טחון אופן הכנה: 1. שמים בקערה המערבל את הקמח, השמרים, הסוכר, הביצים, החלב והקינמון. לשים בעזרת וו הלישה או בידיים (לא במקצפים!) כחמש דקות, עד שנוצר בצק אחיד. מוסיפים את קוביות החמאה בהדרגה, ולשים כשתי דקות עד שכל החמאה נבלעת בבצק והמרקם חלק וגמיש. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומשהים לתפיחה במקום חמים כשעה, או עד שהבצק מכפיל את נפחו. 2. מקמחים תבנית אפייה גדולה. מניחים את הבצק על משטח מקומה, קורעים ממנו פיסות בקוטר סנטימטר וחצי ומגלגלים בידיים מקומחות לכדורים מושלמים. מסדרים את הכדורים בתבנית ברווחים גדולים, מכסים את התבנית במגבת מטבח ומשהים לתפיחה עד שנפחם מוכפל. 3. מחממים את השמן בסיר בינוני. מכניסים לשמן 4 סופגניות, מכסים את הסיר ומטגנים כשתי דקות. מסירים את המכסה, הופכים את הסופגניות ומטגנים עוד כשתי דקות בסיר גלוי.מוציאים ומניחים על מגבות נייר, לספיגת עודפי השמן. 4. הציפוי: שמים בקערה את הסוכר והקינמון ומערבבים. טובלים את הסופגניות החמימות בתערובת הסוכר ומגישים. מומלץ לאכול סמוך להכנה. הערות: 30 סופגניות מקור המתכון: יום_כתום הופק על-ידי מטעמים 2001.
 
פאי נקטרינות

מתכון: פאי נקטרינות רכיבים: 700 גרם בצק עלים 1/2 1 כפיות קינמון 1/2 כפית אגוז מוסקט טחון 10 כפות סוכר 2 כפות קמח 2 כפיות מיץ לימון טרי 7 נקטרינות, פרוסות ל-8 כל אחת ביצה טרופה להברשה תבנית אפייה שטוחה, מרופדת בנייר אפייה אופן הכנה: 1. מעל למשטח מקומח מחלקים את הבצק ל-2 חצאים, מרדדים מחצית בצק לעיגול בקוטר כ-25 ס"מ (החלק התחתון). מניחים מעל לתבנית, ושמים במקרר. מרדדים את המחצית הנותרת לעיגול בקוטר כ-30 ס"מ ובעובי 3 מ"מ (החלק העליון). מניחים במקרר. 2. בקערה קטנה מערבבים את הקינמון, אגוז המוסקט, 9 כפות מהסוכר, ואת הקמח. יוצקים מעל לנקטרינות ומערבבים. מוסיפים את מיץ הלימון. 3. מערימים את הנקטרינות (ללא הנוזלים שנותרו בתחתית הקערה) במרכז עיגול הבצק התחתון הקטן, ומשיאירם שוליים ריקים מסביב בעובי 2.5 ס"מ. מברישים ביצה טרופה מעל לשוליים. מניחים את עיגול הבצק העליון הגדול מעל לנקטרינות. מהדקים זה לזה את שולי הבצקים, ומקפלים אותם ביחד מלמטה. מעטרים את השוליים בצביטה. 4. מחממים את התנור לחום גבוה (190 מעלות). 5. מקפיאים את הפאי 15 דקות במקפיא. 6. לפני האפייה מברישים את הפאי בביצה טרופה, ומפזרים מעל 1 כף סוכר שנותרה. חורצים 5 חריצים קטנים על הבצק בסכין קטנה וחדה (לשחרור אדים). 7. אופים 10-15 דקות, עד שהבצק תופח ומתחיל להזהיב. מנמיכים את החום לבינוני (180 מעלות), וממשיכים לאפות עוד 15 דקות, עד שהפאי בצבע זהוב-שחום. הערות: 8 מנות מגישים חם עם מעט קצפת בצד. מקור המתכון: יום_כתום הופק על-ידי מטעמים 2001.
 
אספרגוס עם בשר מעושן על הגריל

מתכון: אספרגוס עם בשר מעושן על הגריל רכיבים: 4 אספרגוסים באורך 7 ס"מ 4 פרוסות דקות מאוד של בשר מעושן אופן הכנה: עוטפים כל אספרגוס בבשר המעושן. מסדרים את האספרגוסים בטור, משפדים בשני הקצוות ומניחים על הגריל. מורחים תוך כדי צלייה בטריאקי, וצולים על הגריל עד שהבשר המעושן נצרב. מורחים שוב בטריאקי ומגישים. הערות: מקור המתכון: יום_כתום הופק על-ידי מטעמים 2001.
 
רוטב טריאקי

מתכון: רוטב טריאקי רכיבים: 1 כף ג´ינג´ר כתוש 1 שן שום כתושה 2/3 כוס סויה 1 כף סאקי (יין אורז) 1/4 כוס מירין (סאקי מתוק לבישול) 3 כפות סוכר אופן הכנה: מרתיחים בסיר קטן את כל החומרים. מנמיכים את האש ומבשלים למשך 10 דקות נוספות, מצננים ושומרים במקרר. הערות: מקור המתכון: יום_כתום הופק על-ידי מטעמים 2001.
 
למעלה