פסח בפתח |אין עדיין איקונים לפסח|

H and N

New member
פסח בפתח |אין עדיין איקונים לפסח|

מה אומר לכן פסח , האם יש לכן הכנות מיוחדות ? טקסים מיוחדים ? אנא שתפו
 

H and N

New member
ואתחיל

פסח אצלי זו מהומה רבה , מכיוון שאצלינו הכל כשר בפסח אני מתחילה לנקות (או יותר נכון העוזרת מתחילה לנקות ) כבר אחרי פורים , יש עבודה פיסית מאוד קשה על הבית לפני פסח ובדרך כלל גם עבודה נפשית מסוימת . פסח , כמה מוזר , מתקשר אצלי לסיום שנה , אולי בגלל שנולדתי בפסח . אז כמו שבין ראש השנה ליום כיפור אני עושה חשבון נפש גם בין פורים לפסח יש אצלי הרגשה של סיכום . אני מאמינה שעוד אשתף אותכן בחשבון הנפש שלי בהמשך ובנתיים.....לפני חגים נעים לכן :) חמוטל
 

פומיקי11

New member
עוד חג ולא הכי מוצלח

אני לא מתכוננת. מנקה(העוזרת כמובן) כמו תמיד ולא יותר מידי. אין מה לאכול וזה יכול לשבור אותי כי אוכל זה עניין מבחינתי. לא שברגיל אני אוכלת כל כך הרבה לחם אבל זה שאין אותו עושה לי ממש רע. אז אם יש למישהי רעיונות על מאכלים טעימים ושווים לפסח אשמח לשמוע בכדי שאולי השנה אהנה מהחג הזה. חג שמח וכשר.
 
אצלי בפסח

אצלי בפסח יש מהומה והיא בעיקר אצלי בנפש,אז קודם כל,כל שבוע חדר מסויים בבית מתרוקן לגמרי ועובר לסלון,כל מה שאפשר להוציא יוצא.ואז שוטפים או צובעים את הקירות ושוטפים את השטיח ,אחר כך מנקים כל מה שנימצא בסלון שלב שלב לפני שהוא חוזר לחדר מה לזרוק מה נישאר,וכך עד לפריט האחרון ,מה שלא הספקתי באותו היום נישאר בסלון ממתין לניקוי עד למחרת וזה הכל כולל הכל ארונות מגירות מיזרון וכ"ו.כמובן שאני נעזרת במנקה וגם בחבר"ה בבית וכך בסיום עד לליל הסדר ההרגשה היא של ניק יון וסדר כאילו ניכנסתי לדירה חדשה,הכל מאורגן מחדש וכל המיותר מתפנה לאנרגיה חדשה ואז אפשר לומר "אח ,איןכמו פסח" הילה גוילי מנחת סדנאות בצבע ומטפלת באור וצבע .
 

אילהT

New member
../images/Emo159.gif../images/Emo155.gif../images/Emo157.gif../images/Emo162.gif../images/Emo161.gif

 
אצלינו אגדה משפחתית

זכרתי שלפני שנים רבות טל מזור-גרוס סיפרה לי על האגדה המשפחתית והסדר המיוחד שלהם וזה מצא חן בעיני רן ובעיני. עבר חלף לו זמן רב וסופסוף הצלחנו להרים ערב פסח על כל צדדינו והצדדים הנוספים (למעלה מ-20 איש) אצלינו בבית בשנה שעברה. אי לכך יכולנו לנהל את הפסח כראות עיננו- הכנו אגדה משלנו המשלבת גם חלקים מהנוסח הקיים אך יחד עם מדרש משפחתי-אישי, שירים מרובים ובכלל. הייתה חוויה אדירה. מומלץ מאד. לשם השימוש בחלקי האגדה המקוריים נעזרתי בנוסח מיוחד באינטרנט שניתן להעתיקו ולערוך אותו, כך שלא כל ההקלדה היתה מחדש. הכנו לכל אורח על השולחן את האגדה גלולה עם רפיה והיה סופסוף נוסח אחיד ולא כל אחד עם אגדה אחרת. אז פסח נעים לכולכם. מיכל קנדל
 

פלגיה

New member
בשנה שעברה היינו "מסובים"

"מסובים" זאת לא ישיבה קפואה על שולחנות במשך שעות (מי בכלל מסוגל?). "הסבה" בעבר היתה שכיבה על מיטות מיוחדות לכך (קריאה במגילת אסתר תבהיר את הסיטואציה) היום הסבה שקולה לישיבה נינוחה על ספות, כוורסאות, כריות ופופים. כך עשינו לפני שנתים כאשר הסדר נערך אצל אחותי, וכך לפני שנה כאשר אני אירחתי אחות אחרת. כל המחצית הראשונה של ליל הסדר נערכה בהנאה רבה על הספות בסלון. ב"שולחן עורך" עברנו אל השולחן ואכלנו. היה מהנה ונחמד.
 

פלגיה

New member
והנה השולחן

מוכן למחצית השניה (והחשובה) - הסעודה. השנה נהיה אצל חמותי הייקית, אין סיכוי לרפורמות מהסוג הזה, וחבל.
 

אילהT

New member
../images/Emo45.gifאהבתי את סידור השולחן,

מפיות "ירוק תפוח" כיאה לאביב והעציצונים עם הפרח....מקסים
 
למעלה