פנקס הפסיכולוגים

פנקס הפסיכולוגים

שלום לכולם, בפנקס יש משבצת של התמחות, מה זה אומר כאשר איו בה סימון? ( ראיתי אצל כמה פסיכולוגים שיש להם התמחות לקלינית וחינוכית, אבל מי שחיפשתי הייתה ללא התמחות, מה זה אומר? הרי לא ניתן להרשם בפנקס ללא סיום של התמחות כלשהי, נכון? )
 

ofir_y

New member
זה אומר שאין התמחות.

כל בוגר MA בפסיכולוגיה יכול להרשם בפינקס כפסיכולוג. גם מתמחים במהלך ההתמחות שלהם אינם מומחים, אבל הם רשומים בפנקס כפסיכולוגים.
 
הם לא מחוייבים לעשות התמחות?

קלינים מחוייבים ל4 שנים וגם שיקומיים עד כמה שידוע לי, תתקנו אותי אם אני טועה. הספציפית שחיפשתי פסיכולוגית כבר די הרבה שנים, אז לא יכול להיות שהיא בהתמחות, הם לא אמורים לעשות התמחות על מנת לטפל? משום מה היותי סטודנטית לפסיכו' לא תורם לי להבנה של הנושא.
 
זה אומר שהיא לא סיימה התמחות ועמדה בבחינה

אם היא רשומה בפנקס הפסיכולוגים, היא סיימה לימודי תואר שני באחד מתחומי הפסיכולוגיה. אם לא רשומה מומחיות, אז כנראה שהיא לא סיימה התמחות (או לא התחילה), או לא השלימה את חובותיה כמו בחינת התמחות. יכול להיות שהיא מתמחה, יכול להיות שהיא עזבה באמצע או בכלל לא התחילה, אי אפשר לדעת. האם מותר לטפל ? כעיקרון, כבר מאמצע ההתמחות מותר לטפל באופן עצמאי. מה שאסור זה 'מצג שווא', כלומר להציג עצמך כפסיכולוגית קלינית מוסמכת. כלומר היא יכולה לקרוא לעצמה פסיכולוגית, פסיכותרפיסטית וכו' והיא בסדר (כל אחד, אגב, יכול לקרוא לעצמו יועץ, מטפל וכדומה). בקיצור, זה הדיל - פרטים נוספים אפשר לקבל לרוב רק ישירות מהבנאדם המדובר.
 

katzeran

New member
לטפל במהלך ההתמחות

הילה_והגבר, בטוח שאפשר לטפל באופן עצמאי כבר מאמצע ההתמחות? אני לא בטוח שזה נכון. לדעתי מותר לטפל באופן עצמאי בתנאי שנמצאים בהדרכה באופן ספציפי לגבי הטיפול.
 
למיטב ידיעתי כן, אבל לא בדקתי לעומק ../images/Emo13.gif

התייחסתי לעצם העובדה שמדובר במישהי שמטפלת באופן פרטי (=עצמאי, לא במוסד בו עוברים התמחות) ולעובדה שאינה רשומה כמומחית, ולכך כיוונתי כשאמרתי שגם במהלך ההתמחות ניתן לעשות זאת. שהרי אין למטופל דרך לדעת האם המטפל נמצא בהדרכה במהלך הטיפול (וגם מטפלים מומחים וותיקים בוחרים להיות בהדרכה במהלך דרכם). כך או כך, אלו יכולים להיות ההסברים לאדם הרשום בפנקס הפסיכולוגים אך לא כפסיכולוג מומחה.
 

katzeran

New member
אם היא מתמחה היא צריכה ליידע את המטופל

אם מדובר במישהי שמטפלת באופן פרטי, דהיינו בקליניקה משלה, אך היא אינה רשומה כמומחית, יש פה בעיה. האפשרות היחידה שבה זה חוקי היא במידה והיא עדיין מתמחה ומטפלת עצמאית כמתמחה תחת הדרכה. כמובן שהמטופל לא יכול לוודא שהמטפל נמצא בהדרכה ושהוא עדיין מתמחה - אם כי אני בטוח שמתמחה שמטפל עצמאית מחויב (לפחות מבחינה אתית ומוסרית) לעדכן את המטופל שהוא נמצא בתהליך התמחות ועובר הדרכה.
 
היא מטפלת במרכז שירות פסיכולוגי חינוכי

האם יכול להיות שיש לה התמחות אך היא לא רשומה בפנקס?
 
לא מופיעה

אם זאת גם אחת המנחות שלי לא מופיעה שם והיא מצהירה על עצמה שהיא קלינית.
 

katzeran

New member
לא בטוח שהלינק הזה מעודכן

משום מה, אגב, החיפוש בפנקס הפסיכולוגים של משרד הבריאות לא עובד, אבל אולי זה רק אצלי. בכל מקרה, אם היא מומחית וזה לא כתוב בפנקס, יכול להיות שהיא לא טרחה לעדכן את המומחיות שלה במשרד הבריאות (מה שמוזר בעיני) או שהרישום שלה נפל בין הכסאות (יכול להיות, דברים כאלה קורים). העניין הוא שאין באמת דרך לדעת אלא אם שואלים אותה ישירות...
 
למעלה