עידוד השימוש ברכבת – הקמת חניונים במחיר סביר
הצעת חוק לתיקון פקודת מסילות הברזל (עידוד השימוש ברכבת – הקמת חניונים במחיר סביר), התש"ע–2009 הצעת חוק זו באה לתקן את פקודת מסילות הברזל [נוסח חדש], התשל"ב–1972, באופן שיאפשר לנוסעים ברכבת לשלב את נסיעתם ברכבת עם נסיעה ברכב פרטי. מטרת הצעת החוק היא לקבוע סטנדרט אחיד למחירי החניה ליד תחנות רכבת, כך שנוסעים ייהנו מחניה חופשית, או יידרשו לתשלום אחיד נמוך, כפי שיקבע שר התחבורה והבטיחות בדרכים. זאת, כדי לקבוע נורמה אחידה ומחייבת, כך שכאשר הציבור המקבל החלטה לוותר על מכונית פרטית ולעבור לרכבת, יידע כי הדבר כדאי מבחינה כלכלית. היום מתקיים מצב דברים בלתי סביר, לפיו בחלק מתחנות הרכבת במדינת ישראל אין מספיק מקומות חניה ובחלק אחר של תחנות הרכבת נגבים מחירים בלתי סבירים עבור חניה בשעות הפעילות של הרכבת בחניונים של הרשויות המקומיות הסמוכים לרכבת. אנומליה זו פוגעת בציבור המשתמשים ברכבת, ומונעת את העידוד של השימוש ברכבת הבינעירונית כחלופה לרכב פרטי, בניגוד לכוונת המדינה שמבקשת לעודד את הציבור להשתמש יותר ברכבת ופחות ברכב פרטי. תפקידו של מנהל מסילות הברזל לדאוג ליישם את מטרת קיומה של הרכבת ולדאוג לכך שלמשתמשי הרכבת יהיו מתקנים מתאימים שיבטיחו את עידוד השימוש ברכבת ולא להיפך. מכאן, שעל המנהל לעשות ככל הניתן כדי לשפר את המתקנים, לרבות בכל הנוגע להקמת חניונים מתאימים שינתנו במחיר סביר ואחיד בכל תחנות הרכבת שהנוסעים עושים בהם שימוש. נוכח האמור לעיל, הצעת החוק קובעת, כי בכל חניוני הרכבת יינתנו שירותי חניה ללא תשלום או בתשלום אחיד נמוך, וזאת כדי לעודד את השימוש ברכבת על חשבון השימוש בכלי הרכב הפרטיים. הצעת חוק של ח"כ אופיר פינס-פז ואחרים