פלשתינים יושבים באוטובוס במקום אזרחי ישראל

מצב
הנושא נעול.

londonisrael

New member
פלשתינים יושבים באוטובוס במקום אזרחי ישראל

פלשתינים יושבים באוטובוס במקום אזרחי ישראל
לאחרונה יצא לי לנסוע כמה פעמים לביתר עילית בשעות אחה"צ (4-5), וראיתי שישנם פלשתינים העולים בתחנות העליה הראשונות על מנת לרדת בחוסאן (הפלשתינית), עצם הענין של הנסיעה שלהם היא בסדר, עד כה לא נתקלתי בשום מקרה של עוינות מיוחדת או הטרדה מינית, העניין הוא שבשעות האלו האוטובוסים בד"כ עמוסים ויכול להיווצר מצב שרבע/שליש מהיושבים אינם אזרחי ישראל, ואזרחים ישראלים שמממנים במיסיהם את התח"צ נאלצים לעמוד.
במה זה שונה מתיירים? אז ככה:
1.תיירים לא עוינים את המדינה.
2.תיירים ישמחו בחפץ לב לארח אותי ואת כולם במדינותיהם שלהם בתח"צ.
3.תיירים לא נוסעים בקביעות באוטובוסים כאלו.
כל הסיבות הללו לא מתקיימות במקרה הנ"ל, ועל אף שאני באופן אישי שמח על הדו קיום שנוצר בין תושבי ביתר לשכיניהם הפלשתינים, עדיין אני לא חושב שהזכויות של אזרחי ישראל צריכים להיפגע בגללו.
 
במקרה של עומס יש לדרוש תוספת נסיעות, ללא קשר

פלשתינים יושבים באוטובוס במקום אזרחי ישראל
לאחרונה יצא לי לנסוע כמה פעמים לביתר עילית בשעות אחה"צ (4-5), וראיתי שישנם פלשתינים העולים בתחנות העליה הראשונות על מנת לרדת בחוסאן (הפלשתינית), עצם הענין של הנסיעה שלהם היא בסדר, עד כה לא נתקלתי בשום מקרה של עוינות מיוחדת או הטרדה מינית, העניין הוא שבשעות האלו האוטובוסים בד"כ עמוסים ויכול להיווצר מצב שרבע/שליש מהיושבים אינם אזרחי ישראל, ואזרחים ישראלים שמממנים במיסיהם את התח"צ נאלצים לעמוד.
במה זה שונה מתיירים? אז ככה:
1.תיירים לא עוינים את המדינה.
2.תיירים ישמחו בחפץ לב לארח אותי ואת כולם במדינותיהם שלהם בתח"צ.
3.תיירים לא נוסעים בקביעות באוטובוסים כאלו.
כל הסיבות הללו לא מתקיימות במקרה הנ"ל, ועל אף שאני באופן אישי שמח על הדו קיום שנוצר בין תושבי ביתר לשכיניהם הפלשתינים, עדיין אני לא חושב שהזכויות של אזרחי ישראל צריכים להיפגע בגללו.
במקרה של עומס יש לדרוש תוספת נסיעות, ללא קשר
לדת, גזע ומין.
ההודעה שלך נוטפת ריח גזעני.
עשה לעצמך טובה, סנן ממנה את הגזענות והפוך אותה לבקשה לתוספת נסיעות ממשרד התחבורה.
 

846

Active member
מצטרף לדבריו של מסוף כרמלית!

במקרה של עומס יש לדרוש תוספת נסיעות, ללא קשר
לדת, גזע ומין.
ההודעה שלך נוטפת ריח גזעני.
עשה לעצמך טובה, סנן ממנה את הגזענות והפוך אותה לבקשה לתוספת נסיעות ממשרד התחבורה.
מצטרף לדבריו של מסוף כרמלית!
 

olli3

New member
מנהל
יש הגדרה ברורה של משרד התחבורה:

לעצם העניין מה מוגדר עומס?
לצורך דרישת הוספת נסיעות?
יש הגדרה ברורה של משרד התחבורה:
באוטובוס עירוני בשעות השיא: מעל ל65 נוסעים באוטובוס (ישיבה+עמידה) - יש לתגבר.

באוטובוס עירוני בשעות השפל: מעל ל55 נוסעים (ישיבה+עמידה) - יש לתגבר.

באוטובוס בין עירוני - כשאין מקום באוטובוס גם בעמידה ונוסעים רבים נאלצים להמתין לאוטובוס הבא ולפעמים ל"הבא הבא".
 

londonisrael

New member
אז זהו שלפי ההגדרה הזו

יש הגדרה ברורה של משרד התחבורה:
באוטובוס עירוני בשעות השיא: מעל ל65 נוסעים באוטובוס (ישיבה+עמידה) - יש לתגבר.

באוטובוס עירוני בשעות השפל: מעל ל55 נוסעים (ישיבה+עמידה) - יש לתגבר.

באוטובוס בין עירוני - כשאין מקום באוטובוס גם בעמידה ונוסעים רבים נאלצים להמתין לאוטובוס הבא ולפעמים ל"הבא הבא".
אז זהו שלפי ההגדרה הזו
לא יתגברו נסיעות מכיוון שבד"כ אין יותר מ10 בעמיה, והבעיה בעינה נותרת.
 

olli3

New member
מנהל
עכשיו התעמקתי בדבריך. מפריע לך שישראלים

אז זהו שלפי ההגדרה הזו
לא יתגברו נסיעות מכיוון שבד"כ אין יותר מ10 בעמיה, והבעיה בעינה נותרת.
עכשיו התעמקתי בדבריך. מפריע לך שישראלים
נאלצים לעמוד? אז מה תגיד שבגוש דן (אם כי לא רק) יש קווים שעמוסים בעובדים זרים ואזרחים ישראלים נאלצים לעמוד?

אם בישראל היו ישראלים שהיו מסכימים להחליף טיטולים לקשישים ולקלח אותם בביתם ולגור בביתם בעצם - אולי היה צריך פחות עובדים זרים. ואם היו יותר ישראלים שהיו מסכימים לעבוד בבניין למשל, אולי פחות פלשתינאיים היו נוסעים באוטובוסים ולאזרחים ישראלים היה מקום ישיבה באוטובוס.

בסופו של דבר מדובר באנשים שיוצאים לעבוד, חלקם בעבודות פיזיות או קשות וכמו שאני מעדיף לתת את מקום הישיבה שלי עבור חייל שחוזר גמור בחמישי או בשישי הביתה, שישן קצת וינוח באוטובוס. כך אני מעדיף לתת את מקום הישיבה שלי למי שעמל קשה על לחמו ולא משנה מאיזה מוצא הוא.

אם היית מתאר כאן מצב בו אין מקום לנוסעים לעלות על האוטובוס בכלל, כאן היה צורך לתגבר. אבל אם כל מה שמפריע לך זה שהפלשתינאים תופסים לאזרחים ישראלים את מקום הישיבה, כל מה שאתה יכול לעשות זה לבקש מהם לפנות בעבורך את מקום הישיבה. אם זה מתחיל להישמע לך מוכר מימים חשוכים יותר - הבנת... אם לא, תיזכר ב"הליכת יהודים על המדרכה אסורה" ותיזכר בערים מסוימות שבמדינות צפון אפריקאיות שהיה נהוג בהן להכות יהודי שעובר ברחוב - רק כי הוא ארור על כך שהוא נכנס למדינה.

ולגבי הסיבות שהצגת:

1. כמו שלא כל לבנוני הוא האויב שלך, לא כל פלשתינאי הוא האויב שלך. יש יותר מידי אנשים שלא מסכימים לדעות המנהיגים ולא מעוניינים במה שמכונה "הסכסוך". הרוב (משני הצדדים) רק רוצים לחיות את חייהם בשקט, לחזור הביתה בשקט, לראות את האנשים שחשובים להם וכו' וכו'.

דר"א, נסעתי לא פעם בקווים של חברת הנסיעות מזרח ירושלים (בעלת רישיון לתחבורה ציבורית ממשרד התחבורה). אף אחד לא פגע בי ואף אחד לא גרם לי להרגיש לא טוב שאני "תופס" מקום של פלשתינאי (כמחצית מהקווים נוסעים לרמאללה, בית לחם, יריחו, ג'נין וכו').
 

droriko

New member
אחלה,אז שיראו קודם אשרת עבודה

עכשיו התעמקתי בדבריך. מפריע לך שישראלים
נאלצים לעמוד? אז מה תגיד שבגוש דן (אם כי לא רק) יש קווים שעמוסים בעובדים זרים ואזרחים ישראלים נאלצים לעמוד?

אם בישראל היו ישראלים שהיו מסכימים להחליף טיטולים לקשישים ולקלח אותם בביתם ולגור בביתם בעצם - אולי היה צריך פחות עובדים זרים. ואם היו יותר ישראלים שהיו מסכימים לעבוד בבניין למשל, אולי פחות פלשתינאיים היו נוסעים באוטובוסים ולאזרחים ישראלים היה מקום ישיבה באוטובוס.

בסופו של דבר מדובר באנשים שיוצאים לעבוד, חלקם בעבודות פיזיות או קשות וכמו שאני מעדיף לתת את מקום הישיבה שלי עבור חייל שחוזר גמור בחמישי או בשישי הביתה, שישן קצת וינוח באוטובוס. כך אני מעדיף לתת את מקום הישיבה שלי למי שעמל קשה על לחמו ולא משנה מאיזה מוצא הוא.

אם היית מתאר כאן מצב בו אין מקום לנוסעים לעלות על האוטובוס בכלל, כאן היה צורך לתגבר. אבל אם כל מה שמפריע לך זה שהפלשתינאים תופסים לאזרחים ישראלים את מקום הישיבה, כל מה שאתה יכול לעשות זה לבקש מהם לפנות בעבורך את מקום הישיבה. אם זה מתחיל להישמע לך מוכר מימים חשוכים יותר - הבנת... אם לא, תיזכר ב"הליכת יהודים על המדרכה אסורה" ותיזכר בערים מסוימות שבמדינות צפון אפריקאיות שהיה נהוג בהן להכות יהודי שעובר ברחוב - רק כי הוא ארור על כך שהוא נכנס למדינה.

ולגבי הסיבות שהצגת:

1. כמו שלא כל לבנוני הוא האויב שלך, לא כל פלשתינאי הוא האויב שלך. יש יותר מידי אנשים שלא מסכימים לדעות המנהיגים ולא מעוניינים במה שמכונה "הסכסוך". הרוב (משני הצדדים) רק רוצים לחיות את חייהם בשקט, לחזור הביתה בשקט, לראות את האנשים שחשובים להם וכו' וכו'.

דר"א, נסעתי לא פעם בקווים של חברת הנסיעות מזרח ירושלים (בעלת רישיון לתחבורה ציבורית ממשרד התחבורה). אף אחד לא פגע בי ואף אחד לא גרם לי להרגיש לא טוב שאני "תופס" מקום של פלשתינאי (כמחצית מהקווים נוסעים לרמאללה, בית לחם, יריחו, ג'נין וכו').
אחלה,אז שיראו קודם אשרת עבודה
אתה יודע כמה שב"חים מסתננים לישראל,אם זה דרך פרצה בגדר ואם זה דרך אוטובוסים ועוד כל מיני דרכים? לפי פרופסור ארנון סופר יש כרגע בישראל 300 אלף שב"חים. ועם המדיניות הרופסת של ישראל תישאר המספר רק ילך ויעלה. זה נראה לך נורמלי?
 

olli3

New member
מנהל
כן, כי לנהג אין סמכות לבקש לראות תעודה שכזאת.

אחלה,אז שיראו קודם אשרת עבודה
אתה יודע כמה שב"חים מסתננים לישראל,אם זה דרך פרצה בגדר ואם זה דרך אוטובוסים ועוד כל מיני דרכים? לפי פרופסור ארנון סופר יש כרגע בישראל 300 אלף שב"חים. ועם המדיניות הרופסת של ישראל תישאר המספר רק ילך ויעלה. זה נראה לך נורמלי?
כן, כי לנהג אין סמכות לבקש לראות תעודה שכזאת.
 
בשביל זה יש משטרה ומג"ב

אחלה,אז שיראו קודם אשרת עבודה
אתה יודע כמה שב"חים מסתננים לישראל,אם זה דרך פרצה בגדר ואם זה דרך אוטובוסים ועוד כל מיני דרכים? לפי פרופסור ארנון סופר יש כרגע בישראל 300 אלף שב"חים. ועם המדיניות הרופסת של ישראל תישאר המספר רק ילך ויעלה. זה נראה לך נורמלי?
בשביל זה יש משטרה ומג"ב
שיעצרו את העוברים על החוק בגבול ובישראל.
 

droriko

New member
משטרה לא יכולה להשתלט על כמות מסתננים גדולה

בשביל זה יש משטרה ומג"ב
שיעצרו את העוברים על החוק בגבול ובישראל.
משטרה לא יכולה להשתלט על כמות מסתננים גדולה
ואתה רואה בשטח שהשוטרים עוצרים שב"חים בכמויות שהן טיפות בים.
זה לא רק פה אגב, גם המשטרה בארה"ב עומדת עם הידיים למעלה מול זרם ההיספנים ששוטף אותה. צריך לעצור את השב"חים עוד לפני שהם נכנסים.
 
עברנו לפורום בקרת גבולות ופוליטיקה

משטרה לא יכולה להשתלט על כמות מסתננים גדולה
ואתה רואה בשטח שהשוטרים עוצרים שב"חים בכמויות שהן טיפות בים.
זה לא רק פה אגב, גם המשטרה בארה"ב עומדת עם הידיים למעלה מול זרם ההיספנים ששוטף אותה. צריך לעצור את השב"חים עוד לפני שהם נכנסים.
עברנו לפורום בקרת גבולות ופוליטיקה
יש מצב שאתה צודק.
בהיבט התחצי הנהג לא צריך לשמש כשוטר\מאבטח או בקר גבולות.
הדבר שהוא צריך לדאוג זה לנסיעה בטוחה מהמוצא ליעד. ולדאוג שהנוסע ישלם על הנסיעה.
כל עוד הנוסע לא מסכן את סביבתו\הנהג בנסיעה הנהג צריך לתת לו לעלות.
 

droriko

New member
אבל הרי זה לא המצב

עברנו לפורום בקרת גבולות ופוליטיקה
יש מצב שאתה צודק.
בהיבט התחצי הנהג לא צריך לשמש כשוטר\מאבטח או בקר גבולות.
הדבר שהוא צריך לדאוג זה לנסיעה בטוחה מהמוצא ליעד. ולדאוג שהנוסע ישלם על הנסיעה.
כל עוד הנוסע לא מסכן את סביבתו\הנהג בנסיעה הנהג צריך לתת לו לעלות.
אבל הרי זה לא המצב
כולנו שמענו על המתיחויות ברכבת הקלה. כולנו שמענו על ההטרדות בקוים של אריאל.
 
שומעים את מה שמעורר עניין.

אבל הרי זה לא המצב
כולנו שמענו על המתיחויות ברכבת הקלה. כולנו שמענו על ההטרדות בקוים של אריאל.
שומעים את מה שמעורר עניין.
בהטרדות צריך לטפל ללא קשר לזהות המטריד.
 

kobiz99

New member
אנחנו רוצים להוריד מהנהג את הגבייה והכירטוס

משטרה לא יכולה להשתלט על כמות מסתננים גדולה
ואתה רואה בשטח שהשוטרים עוצרים שב"חים בכמויות שהן טיפות בים.
זה לא רק פה אגב, גם המשטרה בארה"ב עומדת עם הידיים למעלה מול זרם ההיספנים ששוטף אותה. צריך לעצור את השב"חים עוד לפני שהם נכנסים.
אנחנו רוצים להוריד מהנהג את הגבייה והכירטוס
ואתה רוצה להוסיף לו תפקיד של בקורת הגבולות לקרא מסמכים??????????????????????????
 

droriko

New member
שלא יהיה אפילו מסמכים

אנחנו רוצים להוריד מהנהג את הגבייה והכירטוס
ואתה רוצה להוסיף לו תפקיד של בקורת הגבולות לקרא מסמכים??????????????????????????
שלא יהיה אפילו מסמכים
שיסדירו תעודה אחידה לכל העובדים מהשטחים
 

kobiz99

New member
יצא המרצע מהשק רק 10 יהודים עומדים מה לך כי

אז זהו שלפי ההגדרה הזו
לא יתגברו נסיעות מכיוון שבד"כ אין יותר מ10 בעמיה, והבעיה בעינה נותרת.
יצא המרצע מהשק רק 10 יהודים עומדים מה לך כי
תלין.
אתה רוצה מדינת אפרטהייד שלשחורים סליחה לפלסטינים יהיה איסור לשבת במקרה שיש יהודי טוב שמשלם מיסים עומד רחמנא ליצלן.
 

droriko

New member
בוא תעשה חצי טור כל יום ב-149

מצטרף לדבריו של מסוף כרמלית!
בוא תעשה חצי טור כל יום ב-149
שיעלו לך בצומת נווה ימין 50 פלסטינים,שעד שתקלוט אותם יקח לך רבע שעה מעניין אם גם אחרי זה תהייה כזה שמאלני מתלקלק
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה