פלשתינים יושבים באוטובוס במקום אזרחי ישראל

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
*ששונה

מסכים עם הכל חוץ מהסיפא
אתה לא באמת יכול להשוות את כמות הפשע שהביאו התאילנדים וההודים לכמות הפשע שהביאו המסתננים. אדם גזען הוא אדם ששונא את כל מי ששונא ממנו,בדרגות כאלה ואחרות.
*ששונה
 

kobiz99

New member
ההבדל נובע מ-

מסכים עם הכל חוץ מהסיפא
אתה לא באמת יכול להשוות את כמות הפשע שהביאו התאילנדים וההודים לכמות הפשע שהביאו המסתננים. אדם גזען הוא אדם ששונא את כל מי ששונא ממנו,בדרגות כאלה ואחרות.
ההבדל נובע מ-
לתאילנדים הודים וכל מהגרי העבודה האחרים למעט האפריקנים.

מאפשרים לעבוד לפרנסתם והם בעיקר עסוקים בזה.

.לאפריקנים לא מאפשרים לעבוד לפרנסתם ורק עליהם עוכפים איסור העבודה ועל מעסיקיהם להעסיקם.

מה נשאר לבן אנוש שאין לו מה לאכול ויש לו הרבה זמן פנוי. שוד גניבה כדי לשרוד ובשעת יאוש גם אונס רצח וכ"ו.

זה ההבדל בתמצית
 

droriko

New member
האפריקאים עובדים גם עובדים

ההבדל נובע מ-
לתאילנדים הודים וכל מהגרי העבודה האחרים למעט האפריקנים.

מאפשרים לעבוד לפרנסתם והם בעיקר עסוקים בזה.

.לאפריקנים לא מאפשרים לעבוד לפרנסתם ורק עליהם עוכפים איסור העבודה ועל מעסיקיהם להעסיקם.

מה נשאר לבן אנוש שאין לו מה לאכול ויש לו הרבה זמן פנוי. שוד גניבה כדי לשרוד ובשעת יאוש גם אונס רצח וכ"ו.

זה ההבדל בתמצית
האפריקאים עובדים גם עובדים
אבל אני מסיים את הדיון וחוזר לפורום תחבורה ציבורית. אין צורך להגיב
 

down under

New member
אני הן כעובד בלב ת"א והן כבליין נמצא

ההבדל נובע מ-
לתאילנדים הודים וכל מהגרי העבודה האחרים למעט האפריקנים.

מאפשרים לעבוד לפרנסתם והם בעיקר עסוקים בזה.

.לאפריקנים לא מאפשרים לעבוד לפרנסתם ורק עליהם עוכפים איסור העבודה ועל מעסיקיהם להעסיקם.

מה נשאר לבן אנוש שאין לו מה לאכול ויש לו הרבה זמן פנוי. שוד גניבה כדי לשרוד ובשעת יאוש גם אונס רצח וכ"ו.

זה ההבדל בתמצית
אני הן כעובד בלב ת"א והן כבליין נמצא
המון אבל ממש המון במסעדות, פאבים, ברים ובתי קפה.
ברובם המוחץ של המקומות הללו יש עובדים שחורים מאפריקה כשוטפי כלים,
כמנקי שירותים ואפילו במספר מסעדות כעוזרי טבח. במו עיני אני רואה אותם
(כולל את עוזרי הטבח).
בנוסף יש גם לא מעט מנקי רחובות שהרשויות מעסיקות דרך קבלן משנה שהינם
מסתננים מאפריקה.

אז הם עובדים גם עובדים.
 
זה מה שקורה כאשר מפלים את ההתנחלויות לטובה

פלשתינים יושבים באוטובוס במקום אזרחי ישראל
לאחרונה יצא לי לנסוע כמה פעמים לביתר עילית בשעות אחה"צ (4-5), וראיתי שישנם פלשתינים העולים בתחנות העליה הראשונות על מנת לרדת בחוסאן (הפלשתינית), עצם הענין של הנסיעה שלהם היא בסדר, עד כה לא נתקלתי בשום מקרה של עוינות מיוחדת או הטרדה מינית, העניין הוא שבשעות האלו האוטובוסים בד"כ עמוסים ויכול להיווצר מצב שרבע/שליש מהיושבים אינם אזרחי ישראל, ואזרחים ישראלים שמממנים במיסיהם את התח"צ נאלצים לעמוד.
במה זה שונה מתיירים? אז ככה:
1.תיירים לא עוינים את המדינה.
2.תיירים ישמחו בחפץ לב לארח אותי ואת כולם במדינותיהם שלהם בתח"צ.
3.תיירים לא נוסעים בקביעות באוטובוסים כאלו.
כל הסיבות הללו לא מתקיימות במקרה הנ"ל, ועל אף שאני באופן אישי שמח על הדו קיום שנוצר בין תושבי ביתר לשכיניהם הפלשתינים, עדיין אני לא חושב שהזכויות של אזרחי ישראל צריכים להיפגע בגללו.
זה מה שקורה כאשר מפלים את ההתנחלויות לטובה
זה מה שקורה כאשר יש אפלית מחירים ותדירויות לטובת ההתנחלויות לעומת תח"ץ בקו הירוק. לו המחיר היה כמו בשאר הארץ בתדירויות נמוכות, (נסו לנסוע לצור הדסה או צור יגאל) הפלסטינאים לא היו עולים על אוטובוס ישראלי כי לא היה משתלם להם.
אגב מה שצריך שבקווים כאלו מי שאין לו תעודת אזרח ישראלי שישלם את מחיר הנסיעה המלא , ללא הסבסוד הממשלתי.
 

droriko

New member
גם על זה לשמאלנים היה מה להגיד

זה מה שקורה כאשר מפלים את ההתנחלויות לטובה
זה מה שקורה כאשר יש אפלית מחירים ותדירויות לטובת ההתנחלויות לעומת תח"ץ בקו הירוק. לו המחיר היה כמו בשאר הארץ בתדירויות נמוכות, (נסו לנסוע לצור הדסה או צור יגאל) הפלסטינאים לא היו עולים על אוטובוס ישראלי כי לא היה משתלם להם.
אגב מה שצריך שבקווים כאלו מי שאין לו תעודת אזרח ישראלי שישלם את מחיר הנסיעה המלא , ללא הסבסוד הממשלתי.
גם על זה לשמאלנים היה מה להגיד
 

londonisrael

New member
אתה טועה

זה מה שקורה כאשר מפלים את ההתנחלויות לטובה
זה מה שקורה כאשר יש אפלית מחירים ותדירויות לטובת ההתנחלויות לעומת תח"ץ בקו הירוק. לו המחיר היה כמו בשאר הארץ בתדירויות נמוכות, (נסו לנסוע לצור הדסה או צור יגאל) הפלסטינאים לא היו עולים על אוטובוס ישראלי כי לא היה משתלם להם.
אגב מה שצריך שבקווים כאלו מי שאין לו תעודת אזרח ישראלי שישלם את מחיר הנסיעה המלא , ללא הסבסוד הממשלתי.
אתה טועה
אבל כמובן שגם בזה אשמים המתנחלים.
נסיעה מירושלים לביתר עילית עולה 11 ש"ח, ואילו נסיעה מירושלים לצור הדסה הסמוכה לביתר (שרק ה'קו' הירוק מפריד ביניהן) עולה 9.60.
 
טוב בכל הקווים מלבד ביתר עילית

אתה טועה
אבל כמובן שגם בזה אשמים המתנחלים.
נסיעה מירושלים לביתר עילית עולה 11 ש"ח, ואילו נסיעה מירושלים לצור הדסה הסמוכה לביתר (שרק ה'קו' הירוק מפריד ביניהן) עולה 9.60.
טוב בכל הקווים מלבד ביתר עילית
 

kobiz99

New member
אָפַּרְטְהַיְד (מאפריקאנס: Apartheid - הפרדה)

פלשתינים יושבים באוטובוס במקום אזרחי ישראל
לאחרונה יצא לי לנסוע כמה פעמים לביתר עילית בשעות אחה"צ (4-5), וראיתי שישנם פלשתינים העולים בתחנות העליה הראשונות על מנת לרדת בחוסאן (הפלשתינית), עצם הענין של הנסיעה שלהם היא בסדר, עד כה לא נתקלתי בשום מקרה של עוינות מיוחדת או הטרדה מינית, העניין הוא שבשעות האלו האוטובוסים בד"כ עמוסים ויכול להיווצר מצב שרבע/שליש מהיושבים אינם אזרחי ישראל, ואזרחים ישראלים שמממנים במיסיהם את התח"צ נאלצים לעמוד.
במה זה שונה מתיירים? אז ככה:
1.תיירים לא עוינים את המדינה.
2.תיירים ישמחו בחפץ לב לארח אותי ואת כולם במדינותיהם שלהם בתח"צ.
3.תיירים לא נוסעים בקביעות באוטובוסים כאלו.
כל הסיבות הללו לא מתקיימות במקרה הנ"ל, ועל אף שאני באופן אישי שמח על הדו קיום שנוצר בין תושבי ביתר לשכיניהם הפלשתינים, עדיין אני לא חושב שהזכויות של אזרחי ישראל צריכים להיפגע בגללו.
אָפַּרְטְהַיְד (מאפריקאנס: Apartheid - הפרדה)
אפרטהייד

אָפַּרְטְהַיְד (מאפריקאנס: Apartheid - הפרדה) היא המדיניות והמשטר הגזעניים שהונהגו על ידי ממשל המיעוט הלבן בדרום אפריקה משנת 1948 ועד שנת 1994. מדיניות זו הושתתה על עקרונות של הפרדה גזעית בין לבנים, שחורים וצבעונים (בני תערובת), ומתן זכויות יתר לבני המיעוט הלבן.

מדיניות האפרטהייד ספגה גינויים הולכים וגוברים מצד הקהילה הבינלאומית החל משנות ה-60, תהליך שהביא בהדרגה לנידויה של דרום אפריקה ממשפחת העמים ולהטלת סנקציות נגדה. אלה, בשילוב תסיסה פנימית חריפה מצד ארגוני התנגדות לאפרטהייד, הביאו בסופו של דבר לקריסת משטר האפרטהייד לאחר ארבעה עשורים, בתהליך שבוצע בדרכי שלום ותוך העברה מסודרת של השלטון לידי הרוב השחור בבחירות דמוקרטיות.
 

Ccyclist

Well-known member
דרא"פ בסך הכל ייבאה Segregation מארה"ב.

אָפַּרְטְהַיְד (מאפריקאנס: Apartheid - הפרדה)
אפרטהייד

אָפַּרְטְהַיְד (מאפריקאנס: Apartheid - הפרדה) היא המדיניות והמשטר הגזעניים שהונהגו על ידי ממשל המיעוט הלבן בדרום אפריקה משנת 1948 ועד שנת 1994. מדיניות זו הושתתה על עקרונות של הפרדה גזעית בין לבנים, שחורים וצבעונים (בני תערובת), ומתן זכויות יתר לבני המיעוט הלבן.

מדיניות האפרטהייד ספגה גינויים הולכים וגוברים מצד הקהילה הבינלאומית החל משנות ה-60, תהליך שהביא בהדרגה לנידויה של דרום אפריקה ממשפחת העמים ולהטלת סנקציות נגדה. אלה, בשילוב תסיסה פנימית חריפה מצד ארגוני התנגדות לאפרטהייד, הביאו בסופו של דבר לקריסת משטר האפרטהייד לאחר ארבעה עשורים, בתהליך שבוצע בדרכי שלום ותוך העברה מסודרת של השלטון לידי הרוב השחור בבחירות דמוקרטיות.
דרא"פ בסך הכל ייבאה Segregation מארה"ב.

באזור דובר ההולנדית (כך טוענים הפלמים) של בלגיה ראיתי פעם פסל זכרון של חייל ובבסיס הכיתוב Vrijheid (פרייהייד) - שמתרגמת Freedom או חירות. באותה אנטימולוגיה המילה השנואה כל-כך Apartheid מתרגמת Apartness או נפרדות. הסיומת ההולנדית heid הייד יוצרת אקזוטיזם לא נחוץ למילה שכל ישראלי שלמד 4 יחידות אנגלית לבגרות צריך להבין את החלק הפשוט שבה - המילה Apart.

אבל - הדרום אפריקנים לא המציאו את הגלגל, בזמן מלחמת העולם השניה הם תרמו למאמץ המלחמתי של בנות הברית (כדומיניון או מדינה עצמאית למחצה בהשפעה בריטית בדיוק כמו אוסטרליה וקנדה) ופגשו באמריקנים ממדינות הדרום, שם היתה הפרדה שיטתית בין שחורים ללבנים. ראש ממשלת דרום אפריקה המיתולוגי יאן סמאטס (האדם היחיד שחתום הן על מסמך הקמת חבר הלאומים והן על מסמך הקמת האו"ם, שעל שמו יש פארק בירושלים וקיבוץ ליד הקריות) טען שהפרדה כזו פשוט אינה פרקטית במדינה כמו דרום אפריקה, אך שיטת הבחירות (שכמו בקולוניות בריטיות רבות דרשה רמות הכנסה וחינוך מסויימות כדי לאפשר השתתפות) יצרה מצב בו רובם המכריע של הבוחרים היו לבנים, ובבחירות 1948 סמאטס הפסיד למפלגה הלאומית, שנבחרה על מצע שדרש ליישם בדרום אפריקה הפרדה גזעית נוסח ארה"ב.

בשנות ה60 תנועת זכויות האזרח בארה"ב ביטלה צעד אחר צעד את ההפרדה שם, ורק אז מצבה של דרום-אפריקה נהיה בלתי נסבל. בשנות ה50 דרום אפריקה היתה ברת השוואה ל"ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות".
 

down under

New member
יוחנן (יאן) סמאטס על שמו יש גם

דרא"פ בסך הכל ייבאה Segregation מארה"ב.

באזור דובר ההולנדית (כך טוענים הפלמים) של בלגיה ראיתי פעם פסל זכרון של חייל ובבסיס הכיתוב Vrijheid (פרייהייד) - שמתרגמת Freedom או חירות. באותה אנטימולוגיה המילה השנואה כל-כך Apartheid מתרגמת Apartness או נפרדות. הסיומת ההולנדית heid הייד יוצרת אקזוטיזם לא נחוץ למילה שכל ישראלי שלמד 4 יחידות אנגלית לבגרות צריך להבין את החלק הפשוט שבה - המילה Apart.

אבל - הדרום אפריקנים לא המציאו את הגלגל, בזמן מלחמת העולם השניה הם תרמו למאמץ המלחמתי של בנות הברית (כדומיניון או מדינה עצמאית למחצה בהשפעה בריטית בדיוק כמו אוסטרליה וקנדה) ופגשו באמריקנים ממדינות הדרום, שם היתה הפרדה שיטתית בין שחורים ללבנים. ראש ממשלת דרום אפריקה המיתולוגי יאן סמאטס (האדם היחיד שחתום הן על מסמך הקמת חבר הלאומים והן על מסמך הקמת האו"ם, שעל שמו יש פארק בירושלים וקיבוץ ליד הקריות) טען שהפרדה כזו פשוט אינה פרקטית במדינה כמו דרום אפריקה, אך שיטת הבחירות (שכמו בקולוניות בריטיות רבות דרשה רמות הכנסה וחינוך מסויימות כדי לאפשר השתתפות) יצרה מצב בו רובם המכריע של הבוחרים היו לבנים, ובבחירות 1948 סמאטס הפסיד למפלגה הלאומית, שנבחרה על מצע שדרש ליישם בדרום אפריקה הפרדה גזעית נוסח ארה"ב.

בשנות ה60 תנועת זכויות האזרח בארה"ב ביטלה צעד אחר צעד את ההפרדה שם, ורק אז מצבה של דרום-אפריקה נהיה בלתי נסבל. בשנות ה50 דרום אפריקה היתה ברת השוואה ל"ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות".
יוחנן (יאן) סמאטס על שמו יש גם
שדרות מקסימות וחמודות בצפון הישן של ת"א, לא רחוק מרח' לואי מרשל, ויצמן ויהודה המכבי.
היה, כמובן, מגדולי תומכי מדינת ישראל והפעיל לחצים על מדינות שיצביעו בעד הצהרת החלוקה, נו, ה-כ"ט בנובמבר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה