פלשתינים יושבים באוטובוס במקום אזרחי ישראל

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
שלא לדבר על הריח.....

בוא תעשה חצי טור כל יום ב-149
שיעלו לך בצומת נווה ימין 50 פלסטינים,שעד שתקלוט אותם יקח לך רבע שעה מעניין אם גם אחרי זה תהייה כזה שמאלני מתלקלק
שלא לדבר על הריח.....
 
50 פלסטינים זה פחות טוב מ-50 חרדים מבני ברק?

בוא תעשה חצי טור כל יום ב-149
שיעלו לך בצומת נווה ימין 50 פלסטינים,שעד שתקלוט אותם יקח לך רבע שעה מעניין אם גם אחרי זה תהייה כזה שמאלני מתלקלק
50 פלסטינים זה פחות טוב מ-50 חרדים מבני ברק?
או שיותר, מה המדרג?
 

easyJet

New member


במקרה של עומס יש לדרוש תוספת נסיעות, ללא קשר
לדת, גזע ומין.
ההודעה שלך נוטפת ריח גזעני.
עשה לעצמך טובה, סנן ממנה את הגזענות והפוך אותה לבקשה לתוספת נסיעות ממשרד התחבורה.
 

londonisrael

New member
שמע ידידי

פלשתינים יושבים באוטובוס במקום אזרחי ישראל
לאחרונה יצא לי לנסוע כמה פעמים לביתר עילית בשעות אחה"צ (4-5), וראיתי שישנם פלשתינים העולים בתחנות העליה הראשונות על מנת לרדת בחוסאן (הפלשתינית), עצם הענין של הנסיעה שלהם היא בסדר, עד כה לא נתקלתי בשום מקרה של עוינות מיוחדת או הטרדה מינית, העניין הוא שבשעות האלו האוטובוסים בד"כ עמוסים ויכול להיווצר מצב שרבע/שליש מהיושבים אינם אזרחי ישראל, ואזרחים ישראלים שמממנים במיסיהם את התח"צ נאלצים לעמוד.
במה זה שונה מתיירים? אז ככה:
1.תיירים לא עוינים את המדינה.
2.תיירים ישמחו בחפץ לב לארח אותי ואת כולם במדינותיהם שלהם בתח"צ.
3.תיירים לא נוסעים בקביעות באוטובוסים כאלו.
כל הסיבות הללו לא מתקיימות במקרה הנ"ל, ועל אף שאני באופן אישי שמח על הדו קיום שנוצר בין תושבי ביתר לשכיניהם הפלשתינים, עדיין אני לא חושב שהזכויות של אזרחי ישראל צריכים להיפגע בגללו.
שמע ידידי
אתה אולי חי בעולם שיש כל מיני כללים שמכתיבים לך מה מותר לך לחשוב או לומר, זכותך.
אני כותב וחושב מה שבראש שלי.
 

stratomaximus

New member
זכותך, אבל אם כך מה הקשר לפורום הזה?

שמע ידידי
אתה אולי חי בעולם שיש כל מיני כללים שמכתיבים לך מה מותר לך לחשוב או לומר, זכותך.
אני כותב וחושב מה שבראש שלי.
זכותך, אבל אם כך מה הקשר לפורום הזה?
זה פורום תחבורה ציבורית, לא פורום יחסי יהודים-ערבים וכיו"ב.

כתבת הודעה שלמראית עין מעלה בעייה תחבורתית, אך רוקנת אותה מהמהות התחבורתית שלה והכנסת בה תוכן לא רלוונטי (התמקדות בהשתייכות האתנית של הנוסעים בקו העמוס)
 

Ccyclist

Well-known member
בתקופות מתוחות יותר יש בזה עניין לציבור.

זכותך, אבל אם כך מה הקשר לפורום הזה?
זה פורום תחבורה ציבורית, לא פורום יחסי יהודים-ערבים וכיו"ב.

כתבת הודעה שלמראית עין מעלה בעייה תחבורתית, אך רוקנת אותה מהמהות התחבורתית שלה והכנסת בה תוכן לא רלוונטי (התמקדות בהשתייכות האתנית של הנוסעים בקו העמוס)
בתקופות מתוחות יותר יש בזה עניין לציבור.
מהפוסט הראשי שלו עולה שאין כיום בעיות, אבל מי יודע מה יקרה אם תהיה עוד הסלמה.

בניגוד לעניינים של זכויות אזרח למיעוט כאן מדובר במצב סבוך של שתי קהילות אתניות שוות משקל עם היסטוריה של עוינות, ששתיהן רואות בשניה "פולשים" לארצם.

כמו כן אי אפשר להתעלם מכך שכל המפלגות הפלשתיניות המובילות השתמשו באלימות נגד אזרחים ישראלים רנדומאליים ככלי פוליטי, והתייחסותם לאלימות היא כאל "פעולות צבאיות" או "התנגדות" לגיטימית למרות שמדובר בפשעי מלחמה לכל דבר ועניין.
 

orchilit

New member
יהודים נוסעים וגרמנים עומדים ב-SBAHN!!!

פלשתינים יושבים באוטובוס במקום אזרחי ישראל
לאחרונה יצא לי לנסוע כמה פעמים לביתר עילית בשעות אחה"צ (4-5), וראיתי שישנם פלשתינים העולים בתחנות העליה הראשונות על מנת לרדת בחוסאן (הפלשתינית), עצם הענין של הנסיעה שלהם היא בסדר, עד כה לא נתקלתי בשום מקרה של עוינות מיוחדת או הטרדה מינית, העניין הוא שבשעות האלו האוטובוסים בד"כ עמוסים ויכול להיווצר מצב שרבע/שליש מהיושבים אינם אזרחי ישראל, ואזרחים ישראלים שמממנים במיסיהם את התח"צ נאלצים לעמוד.
במה זה שונה מתיירים? אז ככה:
1.תיירים לא עוינים את המדינה.
2.תיירים ישמחו בחפץ לב לארח אותי ואת כולם במדינותיהם שלהם בתח"צ.
3.תיירים לא נוסעים בקביעות באוטובוסים כאלו.
כל הסיבות הללו לא מתקיימות במקרה הנ"ל, ועל אף שאני באופן אישי שמח על הדו קיום שנוצר בין תושבי ביתר לשכיניהם הפלשתינים, עדיין אני לא חושב שהזכויות של אזרחי ישראל צריכים להיפגע בגללו.
יהודים נוסעים וגרמנים עומדים ב-SBAHN!!!
ישו שבשמיים, כנראה יום השואה הבינלאומי חלף מהר מדיי
 

Ccyclist

Well-known member
אם מדובר בפועלים העובדים בישראל - זכותם.

פלשתינים יושבים באוטובוס במקום אזרחי ישראל
לאחרונה יצא לי לנסוע כמה פעמים לביתר עילית בשעות אחה"צ (4-5), וראיתי שישנם פלשתינים העולים בתחנות העליה הראשונות על מנת לרדת בחוסאן (הפלשתינית), עצם הענין של הנסיעה שלהם היא בסדר, עד כה לא נתקלתי בשום מקרה של עוינות מיוחדת או הטרדה מינית, העניין הוא שבשעות האלו האוטובוסים בד"כ עמוסים ויכול להיווצר מצב שרבע/שליש מהיושבים אינם אזרחי ישראל, ואזרחים ישראלים שמממנים במיסיהם את התח"צ נאלצים לעמוד.
במה זה שונה מתיירים? אז ככה:
1.תיירים לא עוינים את המדינה.
2.תיירים ישמחו בחפץ לב לארח אותי ואת כולם במדינותיהם שלהם בתח"צ.
3.תיירים לא נוסעים בקביעות באוטובוסים כאלו.
כל הסיבות הללו לא מתקיימות במקרה הנ"ל, ועל אף שאני באופן אישי שמח על הדו קיום שנוצר בין תושבי ביתר לשכיניהם הפלשתינים, עדיין אני לא חושב שהזכויות של אזרחי ישראל צריכים להיפגע בגללו.
אם מדובר בפועלים העובדים בישראל - זכותם.
לא פירטת מהן תחנות העלייה הראשונות, מה שיבהיר אם מדובר אם מודבר בשימוש מוצדק של נוסעים העובדים בישראל באמצעי העובר בסמוך ליעדם, או עניין של היעדר תחבורה ציבורית פלשתינית בין ישוביהם - ושימוש באמצעי תחבורה ישראלים במקומם.

בכל מקרה - משם המשתמש אתה צריך להיות רגיל לשבת באוטובוס או רכבת תחתית עם כל העולם ואשתו, ללא פיקוח כלשהו על אזרחותם. זה המצב בלונדון.
 

londonisrael

New member
העניין הוא שרבים מהם מסתננים

אם מדובר בפועלים העובדים בישראל - זכותם.
לא פירטת מהן תחנות העלייה הראשונות, מה שיבהיר אם מדובר אם מודבר בשימוש מוצדק של נוסעים העובדים בישראל באמצעי העובר בסמוך ליעדם, או עניין של היעדר תחבורה ציבורית פלשתינית בין ישוביהם - ושימוש באמצעי תחבורה ישראלים במקומם.

בכל מקרה - משם המשתמש אתה צריך להיות רגיל לשבת באוטובוס או רכבת תחתית עם כל העולם ואשתו, ללא פיקוח כלשהו על אזרחותם. זה המצב בלונדון.
העניין הוא שרבים מהם מסתננים
(להערכתי, אף פעם לא בדקתי אותם).
 

Ccyclist

Well-known member
לא ענית אם הנסיעה היא פנים-פלשתינית או לא.

העניין הוא שרבים מהם מסתננים
(להערכתי, אף פעם לא בדקתי אותם).
לא ענית אם הנסיעה היא פנים-פלשתינית או לא.

אם מדובר בפלשתינים הנוסעים בין שני ישובים פלשתיניים - באמת יש מקום לשאול אם הרשות או המנהל האזרחי בשטחי C אמורים לדאוג לתחבורה הציבורית שלהם.

אבל - ביתר עילית היא בשטחים, וכך הדרכים המובילות אליה. אם התחנות בהן הפלשתינים עולים על הקו הן בתוך הקו הירוק - זה עניין למשטרת ישראל ומשמר הגבול אם באמת יש ביניהם מסתננים, ואם התחנות הן בשטחים (בין אם בישובים יהודיים או בצמתים ראשיות) - חוקית אי אפשר למנוע מהם להשתמש בקווים האלו כי זכותם להיות בשטחים, וקשה לקרא לפלשתיני שנוסע בתוך השטחים "מסתנן".
 

droriko

New member
אפשר ועוד איך אפשר

לא ענית אם הנסיעה היא פנים-פלשתינית או לא.

אם מדובר בפלשתינים הנוסעים בין שני ישובים פלשתיניים - באמת יש מקום לשאול אם הרשות או המנהל האזרחי בשטחי C אמורים לדאוג לתחבורה הציבורית שלהם.

אבל - ביתר עילית היא בשטחים, וכך הדרכים המובילות אליה. אם התחנות בהן הפלשתינים עולים על הקו הן בתוך הקו הירוק - זה עניין למשטרת ישראל ומשמר הגבול אם באמת יש ביניהם מסתננים, ואם התחנות הן בשטחים (בין אם בישובים יהודיים או בצמתים ראשיות) - חוקית אי אפשר למנוע מהם להשתמש בקווים האלו כי זכותם להיות בשטחים, וקשה לקרא לפלשתיני שנוסע בתוך השטחים "מסתנן".
אפשר ועוד איך אפשר
לפני 10 שנים(ואני מניח שגם לפני זה) כשהאינתיפדה היה בעיצומה, היה נוהל בקוי השטחים שלפיו ערבים היו צריכים להראות תעודת זהות לפני שהם עולים לאוטובוס(לדעתי הנוהל גם היה גם בשאר הקוים אבל פחות נאכף,מסיבות ברורות)

ההבדל בין תושב ביתר עלית לתושב שכם הוא שהראשון הוא אזרח והשני לא,לכן אם יש כאן הפרדה אז היא על רקע אזרחי ולא גזעי. תושב טירה לצורך העניין הוא שווה ערך מהבחינה הזאת לתושב ביתר עלית או לתושב תל אביב
 

Ccyclist

Well-known member
תושב ביתר עילית אינו אזרח השטחים.

אפשר ועוד איך אפשר
לפני 10 שנים(ואני מניח שגם לפני זה) כשהאינתיפדה היה בעיצומה, היה נוהל בקוי השטחים שלפיו ערבים היו צריכים להראות תעודת זהות לפני שהם עולים לאוטובוס(לדעתי הנוהל גם היה גם בשאר הקוים אבל פחות נאכף,מסיבות ברורות)

ההבדל בין תושב ביתר עלית לתושב שכם הוא שהראשון הוא אזרח והשני לא,לכן אם יש כאן הפרדה אז היא על רקע אזרחי ולא גזעי. תושב טירה לצורך העניין הוא שווה ערך מהבחינה הזאת לתושב ביתר עלית או לתושב תל אביב
תושב ביתר עילית אינו אזרח השטחים.

ברור לי שבתקופת מתיחות הביטחון האישי מחייב הפרדה בין האוכלוסיות בגלל הטרור, אבל קשה לנמק את זה מטעמי אזרחות כי לא אלו ולא אלו "אזרחי השטחים" עם אזרחות המדינה הריבונית שם, האחד אזרח מדינה שמעולם לא החילה את חוקה ביהודה ושומרון מעבר לקו הירוק, ולשני אין מדינה להיות אזרחה.
 

droriko

New member
קודם כל

תושב ביתר עילית אינו אזרח השטחים.

ברור לי שבתקופת מתיחות הביטחון האישי מחייב הפרדה בין האוכלוסיות בגלל הטרור, אבל קשה לנמק את זה מטעמי אזרחות כי לא אלו ולא אלו "אזרחי השטחים" עם אזרחות המדינה הריבונית שם, האחד אזרח מדינה שמעולם לא החילה את חוקה ביהודה ושומרון מעבר לקו הירוק, ולשני אין מדינה להיות אזרחה.
קודם כל
הפלסטינים בגדה הם לא התושבים היחידים בעולם שאין להם אזרחות,למעשה הם אפילו לא הפלסטינים היחידים בעולם שאין להם אזרחות,אבל כמובן שרק לישראל נטפלים כי היא תמיד היתה ילדת הכאפות של העולם,עוד לפני שבכלל היה דבר כזה כיבוש.

דבר שני, אם לפלסטינים אין אזרחות הם יכולים להאשים רק את עצמם, כי היו להם כמה וכמה הזדמנויות להקים מדינה והם אלה שהפילו את זה.
 

Ccyclist

Well-known member
לפלשתינים רבים אזרחות ירדנית.

קודם כל
הפלסטינים בגדה הם לא התושבים היחידים בעולם שאין להם אזרחות,למעשה הם אפילו לא הפלסטינים היחידים בעולם שאין להם אזרחות,אבל כמובן שרק לישראל נטפלים כי היא תמיד היתה ילדת הכאפות של העולם,עוד לפני שבכלל היה דבר כזה כיבוש.

דבר שני, אם לפלסטינים אין אזרחות הם יכולים להאשים רק את עצמם, כי היו להם כמה וכמה הזדמנויות להקים מדינה והם אלה שהפילו את זה.
לפלשתינים רבים אזרחות ירדנית.
אבל לאף ישראלי אין "אזרחות השטחים" כך שמבחינת אכיפת חוק בשטחים נגד אנשים ללא אזרחות מקומית אי אפשר לבצע זאת בצורה שיוויונית ללא יצירת מטרד לישראלים.
 

droriko

New member
מי אמר שזה צריך להיות שיוויוני?

לפלשתינים רבים אזרחות ירדנית.
אבל לאף ישראלי אין "אזרחות השטחים" כך שמבחינת אכיפת חוק בשטחים נגד אנשים ללא אזרחות מקומית אי אפשר לבצע זאת בצורה שיוויונית ללא יצירת מטרד לישראלים.
מי אמר שזה צריך להיות שיוויוני?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה