פלצן ומעורר ענין

פלצן ומעורר ענין../images/Emo122.gif../images/Emo117.gif

כיון שראיתי רבים מעשירי הארץ ושועיה ששילחו ידם בעסק הנלוז הנקרא שירה, אמרתי אף אני אל אמנע טוב מבעליו ואנסה כחי גם אני בהדבר המוזר הלז, שמא יהא מי שיחכימני בענין או ימצא בזה ענין. אלוהים כישרון מבוזבז אתה, אלוהים, תן לי לסדר, את העינינים. הפקד, בידי את לוח הזמנים, וייטב לך אדונָי, צור עולמים. כבר בראת עולם, ברכהו באביבים, סלק קיץ מאדמתנו ומאיתנו, גרש חורפים. שבוע בשנה יִשָטְפו שדותינו, בגשמים, וימים שבעה תכה השמש, בעורפים. סלק שכינתך, אל על, למרומים, ובכותֶל השאר רק סתם, אבנים. וחיו יחדיו, בני עמך, ופלסטינים, לא שמת לב שעליך, הם רבים? תן מיתה ללומדים, באוהלים, ואל תֶט, מיטה לרָצֶי שבעים בתולים. ושמא באה שעתך, כגימלאים, פנה מקומך לשאחריך באים!
 

Le Fay

New member
משקל וחרוז טובים

ובעניין "להחכימך בעניין": שירה בת ימינו מתנאה גם במטאפורות ודימויים מקוריים (השאלת דבר לשאינו מינו באופן רענן ומפתיע)
אתה לא חייב, לידיעה בלבד (שיעורים אפשר לקחת אצל דער רוסישער, אפילו שהוא אמר לי לשתוק).
 
..., אפילו שאי אפשר לקח ממנו שעורים

ואפילו שהוא לא אמר כלום לאף אחת. ומשתדל לומר כמה שפחות. אה, ועוד תִּקון קטן: משקל וחרוז |על-מי-אתה-עובד|. תודה, בכל אֹפן :).
 
ואי בהכי עסקינן, הנה אחד חדש:

* לֹא כֵּיף לִרְבֹּץ כְּשֶׁמֵּעָלֶיךָ מִתְנַשֵּׂא אֲרוֹן סְפָרִים אָפֵל כִּטְרוֹל. הוּא לֹא קָרוּא. נוֹפֵל עָלֶיךָ מַשֶּׁהוּ לֹא מִסְתּוֹרִי, אֲבָל גָּדוֹל. לֹא בַּגְּאוֹנוּת, אֶלָּא בְּכֹבֶד הַתְּחוּשָׁה הַתְּבוּסְתָנִית שֶׁאֵין מַצָּב, יֵשׁ לוֹ מַרְאֵה מָסַךְ Game Over , הוּא פּוֹלֵט יִבְבוֹת תַּנִּים שֶׁל הַחְמָצָה. הוּא לֹא מַעֲלֶה וְלֹא מוֹרִיד, אַךְ הוּא גּוֹרֵם תּוֹפְעוֹת לְוַאי כְּמוֹ שִׁיר שָׁקוּף, תְּחוּשָׁה, כְּמוֹ אִם עָמָל הָרִיתָ בְּרָמָה שֶׁאַתָּה כְּבָר מַרְגִּישׁ בַּגּוּף.
 
יונה, אתה עצום כרגיל.

אַך מַה לָהֶם לַחֲרוּזִים שֶעֲלֵיהֶם הָיְתָה תִּפְאַרְתֶךָ -הֲבְדֶרֶך כָּל הָאֲנָשִים כִּשְרוֹנְך אָבַד עִם עֲלוּמֶךָ? אוֹ אוּלַי הָאָרוֹן הָאָפֵל נוֹתֵן הַשְרָאָה מוֹדֶרְנִית לְהַרְפָיַת הַשֵכֶל וּכְתִיבַת פְרוֹזָה עַגְמוּמִית?
 
יש קמץ אבל אתה לא רואה את זה

אני כן רואה את זה. תגדיל את תצוגת הדפדפן או תקטין וזה יסתדר לך. זאת בעיה ידועה בפונטים עבריים מסוימים.
 

Kimbal1

New member
שירה מודרנית

והנה שיר המשלב אלמנטים צורניים משירת ההייקו היפנית עם תכנים מערביים וטכניקות של מטונימיה וחריזה: הצלחת, מסתבר, מתחמקת ובורחת מן האמת המסתברת כמוכחת שהספל חולה על התחת של מושא הגיגיו - הצלחת.
 

סיטרא

New member
יינע.....

אחלה שיר!
ממושקל - עלללק !!! סתם.... אתה יודע מה דעתי הכנה על השירים שלך, נכון? כן, זה מה שאני עושה בעבודה הלילית שלי, במקום להזין ולהוציא נתונים מהמסך האקססי המכוער והסגול - אני גולש בפורום יוצאים בשאלה....
 
ממֻשקל ומחֹרז.

החריזה היא אבגאבג, כל "אבג" כזה מכיל עשר רגלים יאמביות. בִּדְקוּ ותוָּכחו. ורבנו התוהה על העדר החריזה, כביכול, אם אתה מתאים את ההברה האחרונה של "מודרנית"- ניחא. אבל "שכל" צריך להיות מֻתאם במלעיל לכל הדעות. ולכן הוא לא מתחרז עם "אפל". מלשׂות.
 
כיין כיין

כנראה גם אני בשלבי הסתיידות מתקדמים. מכל מקום כד הוינא טליא עבידנא מחרוזות נאות מהדין בתרייתא. והא לינקא דידי. http://stage.co.il/Authors/21019
 

סיטרא

New member
שוב, יינע,

אף אחד לא חלק על דעתך בנוגע לנשמת אפך היא השירה, ירדתי קצת לפסים אישיים, מקווה שהחטא ייסלח לי בהקדם. חן חן על ההסבר הנהדר.
 
נשמת אפי?

תעשה לי טובה, גֻזמאות יפות במקומן. היא בסך הכל בחורה שאני עושה לה עינים, מדבר אתה סמול-טוקינג ומדמיֵן אותה רוכבת עלי ועושה קולות של תנינה גוססת כשאני מביא ביד. כך שבל נִסּחף, טוב, כפארה?
 

סיטרא

New member
לו הייתי מבין על מה העניין

הייתי מגיב בהתאם, אך היות ואין לי שמצון ירקרק במה עסקינן, אחזור בלית ברירה למסך האקססי המכוער.
 
זה כי העלבת את השירה.

היא לא נשמת אפי אלא בחורה וכו' וכו'. ואני אזביר עוד פעם ועוד פעם, עד ת' פעמים כרב פפא בשעתו. וזה כי אני אוהב אותך :). אל תתיחס למלים ברצינות והחיים יהיו טיפטיפה יותר קלים. גמזטוב. מחר, שתבֹא הבית על הבֹּקר תביא לי וַאחד נוגרא. אני לא יבכה, מגיע לי. למה שדִּברתי לא יפה.
 

סיטרא

New member
אני עדיין ממליץ לך

בכל לשון של המלצה: הדבר האמיתי הוא הקראת שיריו של שלונסקי בעוד נערת חן חיננית עושה לך ביד! אך... זה יוצא ממושקל לאללה !!
 

סיטרא

New member
../images/Emo6.gifאאאההההההה......

העייפות משאירה בי צלקות מכוערות. עיינתי שוב בהודעתך והבנתי. תגובתי הכנה:
 

Le Fay

New member
טוב נו. לא אמר, כתב.

דיר באלק, נשים זוכרות הכל. בטח חושב שזה קל לא להגיב כש'תה שם פה שירים.
 
למעלה