פי 1000 יותר מוסרי בלי לקום מהספה

מוסרמהו

New member
פי 1000 יותר מוסרי בלי לקום מהספה

ישראלים אוכלים בממוצע כ 4000 בעלי-חיים במשך חייהם. כמעט כל מגדלי הבקר מסרסים את הבקר, גודעים את קרניהם ומסמנים בצריבה מספר על גופם וכל זאת ללא הרדמה. כ-135 מליון עופות נשחטים מדי שנה בישראל. בעקבות תנאי הגידול סובלים העופות מצפיפות, חום, נכויות מכאיבות ברגליהם, מפצעי לחץ, מקשיי נשימה כרונים, מעיוורון, מדלקות מעיים ועוד. סכין השוחט לא שמה קץ לייסורים, שכן הם גוססים עד 6 דקות לאחר השחיטה. מעל חצי מיליון אווזים נשחטים מדי שנה בישראל. בתהליך הפיטום מחדירים בכוח דרך וושט האווז צינור מתכת ישירות לקיבתו 4 פעמים ביום ודרכו מואבס האווז בדגנים בכמות של עד שליש ממשקל גופו. אווזים רבים מתים בייסורים עקב התבקעות מערכת העיכול, קרעים במעיים ובכבד, פציעות ודלקות בוושט ועוד. בשר עגל חלב- לאחר ההמלטה נקרע העגל מעל אימו ויניקת חלב אם וכל מגע אחר עמה נמנע ממנו. העגל נכלא בתא זעיר ונקשר בצווארו בשרשרת. הוא אינו יכול להסתובב, להתמתח או אפילו לרבוץ בנוחות. הם סובלים משלשול כרוני, גזזת, כיבים, הרעלת דם, אנמיה והפרעות נשימה. כמו כן בתא שורר חום רב הגורם להזעה וצימאון תמידיים. הפעם היחידה בחייו שבה נחשף העגל לשמש היא בגיל 4 חודשים. אז הוא מובל, מתנדנד ונופל ומסונוור מאור השמש, לבית המטבחים. היום ידוע כי ביכולתנו להזין את עצמנו לחלוטין מן הצומח, וזה אפילו בריא יותר. אנו הצרכנים יכולים למנוע סבל מאותם מיליוני בעלי חיים על ידי פעולה אחת פשוטה: הושטת היד למדף שאינו מכיל מוצרים הכרוכים בסבל והתעללות, ובכך, ע"י העדפת מוצרים מן הצומח, לא ניקח חלק פעיל במימון התעשייה האכזרית הזאת: היד המשלמת בקופת הסופרמרקט או המסעדה, היא מה שמניע את היד החותכת בבשר החי.
 
למעלה