פיתויי אכילה

meyravbh1

New member
פיתויי אכילה

רציתי לבקש,אם אפשר,לפתוח שירשור חדש (אלא אם כבר יש ולא מצאתי),בו הורים יתנו מנסיונם ורעיונותיהם היצירתיים,כיצד לגרום לאוצרות שלנו לאכול משהו באופן כללי,ושאינו סוכרים/פחמימות בפרט. ראיתי שהנושא משותף להורים רבים,וניראה שאנו יכולים להועיל אחד לשני. אצלנו,האוצר בן 4,סרבן אכילה כרוני (ולכן מתנהג כמו שילד רעב יודע להתנהג והורס לכולם את כל אחה"צ...),וכשמשהו כבר ניכנס ,אז זה רק לחם "עם בלי כלום",פסטה וכיו"ב. בדיקות הדם לחלבון לא מזהירות,כצפוי. ניראה לי שהוא ההוכחה החותכת,שילד יכול לחיות (ולגדול,מסתבר) רק מאהבה... אשמח לשמוע מנסיונכם.
 

lisadan

New member
תכסיסים להוספת מרכיבים שונים למזון

הילדון שלנו אכלן קטן מאוד, ופיתחנו כל מיני שיטות להאכיל אותו בירקות, פירות ובשר ללא ידיעתו. כיום הוא אוכל טוב יותר, אבל עדיין אנחנו נעזרים בחלק מהפטנטים. להלן התכסיסים העיקריים: 1. אפשר להכין מיצים מירקות ופירות, ולהוסיף לשתיה שהוא כן מוכן לשתות. 2. לאפות לחם בבית (עדיף באמצעות אופה לחם ביתי). כך אפשר לשלוט על המרכיבים שנכנסים ללחם. אפשר להכין לחם על בסיס קמח אורז מלא (תוספת חלבון), עם מעט קמח חומוס (ריכוז חלבונים גבוה), עם ביצים וכו'. 3. אם הילד מוכן לאכול עוגות, אפשר להגניב לעוגה מחית ירקות (גזר, בטטה, דלעת), מחית פירות ואפילו תרד קצוץ. אצלנו הכנו במשך תקופה מסויימת עוגה עם עוף/הודו טחון. אפשר להסוות את הטעם השונה עם דבש. כמו כן, אפשר להגדיל את כמויות השמן שהמתכון דורש, כדי להגדיל את כמות הקלוריות שבעוגה. 4. אם הילד מוכן לאכול רסק תפוחים, אפשר להרגיל אותו לאכול רסק מס' פעמים ביום, ובשלב מתקדם יותר להכניס לכל קערת רסק כפית של חמאת אגוזים כלשהי (חמאת בוטנים, שקדים, מקדמיה וכו' - ניתן להשיג בחנויות הטבע). מדובר בתוספת די משמעותית של קלוריות "טובות" וחלבונים.
 

meyravbh1

New member
היי

את רעיון הלחם והעוגה אהבתי,אבל לגבי המיצים- הבן שלי מיד מרגיש במירקם השונה.האם את מסננת את המיץ או פשוט "סומכת על הנס" שהוא לא ירגיש? חוץ מזה,שהוא כ"כ לא עקבי. אני יכולה להכין לו את הלחם/עוגה/משהו שהוא אוהב,להרגיש מנצחת כי 'דחפתי' לו משהו בריא לתוכה,ואז,הרודן הקטן יחליט שהוא "אף פעם לא אכל עוגה כזאת"(אפילו שבשבת הוא כן)-ולכן יסרב לטעום אותה.ואז נתקעתי עם עוגת בטטות ומפח נפש. לגבי ממרחים: ניסיתי למרוח לו שקדיה וכיו"ב מתחת לממרח השוקולד שהוא אהב.מידי פעם זה הצליח. (אבל שוב,יותר מידי פעמים הוא סרב,והרגשתי שאני ממש זורקת כסף(את בוודאי יודעת כמה יקרים כל הדברים האלו) בכל אופן,תודה.לקחתי כמה רעיונות.אשמח לעוד.
 

קרן ט

New member
היי

אני כל כך מבינה אותך. מה לא ניסינו, אין לי פתרונות קסם. עידן בן 6 מאוד אבל מאוד בררן ואותי זה מוציא מדעתי- כבר שלוש שנים שלגן הוא לוקח פרוסה עם חומוס תפוח וגבינה צהובה. הוא לא מוכן לשמוע על בשר, ירקות, תוספות כמו אורז תפוח אדמה... אף פעם לא טעם ולא מוכן לנסות אפילו. קניתי לו את הספר "אך פעם בחיים אני לא אוכל אגבניה" ספר מקסים ומתחיק עידן מת עליו, אנחנו גם מדברים על זה שכדי להיות בוגרים צריך לגדול ולהתחזק וצריך להכל הרבה דברים כי בכל אוכל סוג אחר של ויטמינים...
 

yankale

New member
רעיון לשלוקים

אם הילד אוהב שלוקים אז פשוט לנסות למזוג לתוך שקית ריקה , תרכיזי מיץ שונים בטעמים שאוהב אותם רצוי על בסיס טיבעי להקפיא ולתת אצלינו זה עובד
 

meyravbh1

New member
זה ניראה רעיון מצוין.אולי כך הוא גם

לא ישים לב לגבשושים.תודה.
 

שחר טל1

New member
מזנון חופשי

כך גידלתי את ילדיי:מספר אפשרויות מזוןבמזנון חופשי בצלוחיות או קעריות קטנות על מגש מסודרות באסטטיות ירקות פחממות חלבונים פירות מאכלים ממרקמים שונים ובצבעים שונים ובטמפרטורות שונות ובצורות שונות זאת למען מתן אפשרות בחירה בכל ארוחה הייתי ממליצה לנסות 3-4 סוגים 2-3 שכבר מכיר ואוהב ואחד חדש לעיתים כשלילד יש פרטיות והוא לבדו בחדר אוכל יתכן וירגיש בנוח לנסות משהו חדש כשיש לו שקט ואין דברים נוספים להתמודד איתם לעיתים כשמוסח ואולי מוצף ע"י הדמויות הנוספות שאוכלות לצידו יתכן שמתקשה לאכול מי שחשוב לו לקדם את התחום הזה בעדיפות ראשונה אולי כדאי לנסות מי שחשוב לו לקדם את התחום החברתי אולי אז כדאי לתרגל הרבה ישיבה לאכול עם חברים אפילו אם הילד אוכל מעט, תלוי מה רוצים לקדם ההמלצה הנ"ל היא דעה אישית שלי מתוך ניסיון עם ילדיי עוד כשהיו קטנטנים בהצלחה ובתאבון
 

meyravbh1

New member
בכלל לא חשבתי על זה,שייתכן והוא

מוצף בנוכחות של אחרים,ולכן מתקשה לאכול. חשבתי שזה יכול דווקא להסיח את דעתו מהאוכל,וכך יאכל יותר. מעניין.כניראה שעדיין לא נכנסתי לראש של האוטיזם. השיטה מגניבה,אבל זה לא תבע ממך המון זמן לבישולים? ואם כן,זה היה שווה? זה עבד?
 

שחר טל1

New member
לא בישולים כלל דוגמה לתפריט שהגשתי

הארוחות בכמויות קטנות הרעיון הוא של טעימות הצלוחיות מרכזיות והילד יעביר לצלחת האישית שלו ואם הילד לא אוכל לא כואב לזרוק את הדוגמיות ואין צורך לשכנע רק להדגים שאת אוכלת וזה טעים לך רשמתי מבחר (10 פריטים לכל ארוחה בפועל הגשתי 4 פריטים מהמבחר) בוקר:לפני שיוצאים מהבית 1. צלוחית עם 5 עיגולי מלפפון קטנים 2. צלוחית עם 5 זיתים ירוקים 3. קרקרים יבשים הכי קטנים שמצאתי בסופר 4. קוביות קטנות גבינה צהובה 5.מקלונים ארוכים יבשים(מעט) 6. גבינה לבנה(3 כפות) 7. טחינה(3 כפות) 8. אבוקדו ממרח או פרוסות(מעט) צהריים: 1. צלוחית סלק אדום 2. צלוחית עם קטשופ 3. צלוחית עם שניצלונים תירס 4. " גזרים קטנטנים מבושלים במיקרו או במים עם מלח 5. שעןעית לבנה ברוטב(קופסאת שימורים) 6.פרוסות פסטרמה טיבעי 7.עגבניות שרי 8.מלפפון חמוץ 9. אורז מלא 10.פסטה דורום ארוחת ערב 1. ביצה קשה (מוטוריקה עדינה לקלף בבקשה) 2. ממרח גבינה לבנה מעורבבת עם טונה (1+1) 3.קורנפקס 4. פרוסת לחם מרוחה בחומוס 5. קרקרים שאפשר לטבול בגבינה לבנה 6. תפוציפס שאפשר לטבול בגבינה לבנה 7.תפוח אדמה אפוי בתנור או במקרו שלם ויפה אסטטי 8.צלחת ירקות ציבעוניים או ירקות נעוצים על שיפוד (מלפפון עגבנית שרי גמבה ופלפים בצבעים) הרעיון בגדול לחשוב על אוכל במובן היצירתי לילדים המשעשע וללא מאמץ בהצלחה ובתאבון
 

עינת ק

New member
טיפים מנסיוננו ל"סרבני חלבונים"...

1. לקחת את הילד "לתפוס גלים" (רצוי עם אבא...) בים. אחרי שעה מאומצת, כשהילד כבר יתחנן לנוח, לשתות ולאכול משהו... להזמין לו מנת שניצלונים (ואפשר כבר לנצל את ההזדמנות ולהזמין גם שייק של מיץ טבעי וסלט). האמינו לי, מנסיון, זה עובד על הילד הסרבן ביותר... 2. עוגת לקח מ- 8 ביצים (טעים ביותר וגם מזין). 3. פנקייק עם הרבה ביצים (רעיון שטרם יושם על ידנו...). 4. המרפאה בעיסוק "עובדת" עכשיו על העשרת הרפרטואר "נטו", בלי לערבב, לאט לאט, ורק אצלה בינתיים בקליניקה - מוכן לאכול חתיכות קטנות של חביתה עם קרקר וגם חתיכות קטנות של קציצה עם קרקר. הקרקר מאד עוזר, אבל השיטה מצליחה רק אצל המרפאה בעיסוק בינתיים. באשר לפירות: 1. להקפיא חתיכות קטנות של אבטיח (ופירות אחרים) ולהגיש כגלידה. 2. להכין שייק פירות הכולל: מעט גלידה וניל, חלב (אפשר גם דל שומן עתיר סידן מהול במים) ופרי כלשהו. - בהתחלה אפשר להוסיף גם מעט סירופ שוקולד לפיתוי... התפריט כמובן מוצע לילדינו הרזים יותר... אצלנו הבעיה מעט הפוכה, מן הסתם... (לא פלא, אצל פולניה שכמוני...);)
 

ri8

New member
קשור אבל בכלל לא...../images/Emo83.gif

איך אתם מתייחסים לביסלי (גריל, צ'יפס וכו'...) ? זה אמנם לא מזין אבל יש בזה גם המון קלוריות וניסיון בטעמים. מה דעתכם ? לעודד או לא ?
 

mali s

New member
לדעתי- ממש לא זהו זבל נוראי. גם

כצימחונית וסתם כי החטיפים מלאים בצבעי מאכל מגעילים. כדאי להרגיל כל ילד למזון בריא יותר. מכיוון שילדינו הרגליים ביותר, יש להרגילם כבר מההתחלה לאוכל בריא- נשנוש בריא. אם תרצי לדעת אפרט בהמשך. יש הרבה כאלה.
 

meyravbh1

New member
הדברים האלו כמעט ולא נכנסים אלינו

הביתה. חמותי אמרה לי פעם: "אל תעשי עניין מאוכל. הוא משגע אותך בהתנהגות שלו-אז תני לו לאכול ג'אנק-העיקר שיכניס משהו" אבל אני לא מסכימה. לענ"ד הרגלי אכילה נכונים חשובים יותר -על אף שהמחיר אכן גבוה.
 

קת לאה

New member
מזון בצורות שונות

מנסיוני בשטח לפעמים ניתן לנצל תחומי ענין אחרים של הילד כדי לדרבן אותו לאכול למשל ילד שמתענין מאוד בצורות הצלחנו לדרבן לאכול גבינה צהובה חתוכה בצורות גאומטריות שונות או שניצלים במורת עיגול או כוכבים בהצלחה
 
למעלה