פיתוח בלינוקס, linux embedded

darkstar

New member
פיתוח בלינוקס, linux embedded

שלום, אני מפתח C/C++ מנוסה בסביבת חלונות ואני רוצה להיכנס קצת לעולם הלינוקס. יש לי היכרות מאוד בסיסית עם המערכת ברמת תפעול אבל לא מעבר. ספציפית מעניין אותי לפתח על גבי פלטפורמות שמריצות לינוקס embedded אבל אין לי כל כך מושג איפה להתחיל. אשמח אם תוכלו להפנות אותי למקורות שמסבירים קצת: 1. ארכיטקטורה כללית של המערכת, מי נגד מי ועקרונות בסיסיים (דברים שרלוונטים לפיתוח כמובן) 2. דברים ספציפיים ללינוקס embedded. 3. איך בכלל מרימים סביבת פיתוח? בחלונות אני עובד עם Visual studio, עם מה מקובל לעבוד בלינוקס? IDE, debuggers, compilers וכו' 4. יש מקביל ל msdn לעולם הלינוקס? אני לא מצפה שיאכילו אותי בכפית אבל מאוד תעזור לי איזו הפניה לאיזה מדריך Hands on שיכניס אותי לעניינים. המון תודה!
 

Dניאל Mור

New member
לפני הכל,

אני הייתי ממליץ לך להתקין הפצת Linux כלשהיא ולשחק איתה "כמערכת הפעלה ראשית". המטרה? להקנות לך בטחון גדול יותר לפני הכניסה לשלבים הבאים. לדעתי, על-מנת לבצע את המטרה הסופית שאליה אתה מכוון, צריך קצת יותר "מהיכרות בסיסית עם המערכת ברמת תפעול". בהצלחה רבה! +דניאל.
 

darkstar

New member
התנסות עם לינוקס

כנראה שהסברתי את עצמי לא נכון. זה לא שאין לי ניסיון עם לינוקס בכלל, בהחלט התנסיתי עם מערכת ההפעלה הזו, גם כמערכת הפעלה ראשית ועם יותר מהפצה אחת לאורך השנים. אני מדבר יותר על היכרות מאורינטציה של פיתוח ואם להיות ממוקד אז פיתוח Low level ברמת קרנל וזה דבר שונה לגמרי מהתנסות בתור user...
 

איתי נ

New member
פיתוח בלינוקס \ עבור לינוקס

אין מקביל ל MSDN כי הכל פתוח וזמין לכולם. אני מציע שתתחיל להעמיק את ההיכרות שלך עם לינוקס. בעיקר עבודה ב command line (ב konsole או xterm או דומה). כלי פיתוח בסיסיים - gcc, make, gdb. עריכת טקסט - vim או כלי אחר. IDE - כמו eclipse. בעיקר הרבה פתיחות למשהו שונה ממה שאתה מכיר.
 

ezaton

New member
תלוי בסוג ה- embedded

למערכות PPC נפוץ לעבוד עם ערכת כלים של Monta Vista (אם כי היא לא היחידה, והיא יקרה להחריד). אני חושב שהם עטפו את אקליפס בתהליכים שיודעים לצרוב את הקוד אל תוך הפלאש של ההתקן. לא בטוח (לא ראיתי אותם הרבה שנים, אבל אני יודע שהם שם). לחילופין, שימוש ב- eclipse בתור סביבת פיתוח, והידור עם gcc (או עם המהדר של יצרן החומרה!) ודחיפה אל תוך ההתקנים דרך הכלים שמוצעים על ידי יצרן החומרה עצמו. זה פשוט שונה במידה מסויימת בין יצרן חומרה ליצרן חומרה. כמובן - בעולם ה- embedded.
 

mavor

New member
embedded linux kit

היום יש המון קיטים מוכנים שאתה יכול להתחיל ללמוד ולהתנסות המחירם מתחילים ב100$ וצפונה (לדברין הנחמדים) ב100$ רובם מבוססים על uClinux ואפשר אפילו להתקין לינוקס מלא עליהם בקיצור חפס embedded linux kit וקנה אחד להתנסות ואתה יכול להציק גם לעוצליגוצלי שלפי זיחרוני התעסק לא מאת בבקרים וembedded
 
למעלה