פירוט כל קווי מכרז הנגב החדשים - מטרופולין

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
פירוט כל קווי מכרז הנגב החדשים - מטרופולין

פירוט כל קווי מכרז הנגב החדשים - מטרופולין
קו 381 יהיה קו ישיר לחלוטין בין באר שבע לראשון לציון דרך כבישים 431 ו6. בראשל"צ הקו יגיע אך ורק למרכזית החדשה. 12 נסיעות ביום ראשון מראשון לציון לבאר שבע ו6 נסיעות ביום חמישי מבאר שבע לראשון לציון.

קו 374 - קו ישיר בין באר שבע לרחובות (דרך כביש 6 וגדרה, צומת ביל"ו). 16 נסיעות ביום א' מרחובות לבאר שבע ו8 נסיעות ביום ה' מבאר שבע לרחובות.

קו 373 - יקשר בין אופקים > נתיבות > שדרות > כביש 3 > קסטינה > מכללת אחווה (כביש 40) > גדרה > רחובות. 7 נסיעות בימי א' ו6 נסיעות בימי חול לכל כיוון.

קו 356 יקשר בין קרית גת לבאר שבע על פי תחנות האיסוף של קו 369. 13 נסיעות ביום לכל כיוון.

קו 383 יקשר בין באר שבע לנתיבות ושדרות. 13 נסיעות בימי א' ו12 נסיעות בימי חול לכל כיוון.

קו 353 - התדירות יורדת ל13 נסיעות בכל יום לכל כיוון.

קו 352 - תוספת נסיעה בכיוון הנסיעה מבאר שבע לאשדוד.

קו 367 - הפחתת נסיעות, עקב החלופות המהירות. תדירות בימים ראשון וחמישי - 19 נסיעות ביום לכל כיוון. בימי חול - 18 נסיעות ביום לכל כיוון.

קו 371 - קיצור הקו למרכזית ראשל"צ החדשה. הפחתת נסיעות בצורה דרסטית - 3 נסיעות בכל יום לכל כיוון.

קו 357 - קישור בין דימונה > ירוחם > פתח תקווה > אלעד. יפעל בימים: א', ה', ו', ש' (תוכנן עבור אוכלוסיה חרדית). בימים ה', ו' נסיעה אחת מדימונה לאלעד ובימים א', ש' נסיעה אחת מאלעד לדימונה.

קו 459 - יקשר בין דימונה וירוחם אל בית שמש. נסיעה אחת בימי חמישי ושישי מדימונה לבית שמש ונסיעה אחת במוצ"ש ובראשון מבית שמש לדימונה.

קו 351 - מבוטל.

קו 70 - הארכת מסלול למושב נבטים. כיום הקו מבצע קישור בין באר שבע לשגב שלום. בכך לראשונה תהיה תחבורה ציבורית בשעות הבוקר מהמושב נבטים לבאר שבע שלא מצומת הכניסה למושב.כיום התחבורה היחידה שנכנסת לתוך המושב היא נסיעה יומית היוצאת מבאר שבע בשעה 17:00 בקו 54 אשר חוזרת על עקבותיה, קרי ניתן לעלות במושב נבטים ולחזור איתה לבאר שבע.

קו 72 - יקשר בין חורה דרך איזור התעשיה עמק שרה שבבאר שבע אל שגב שלום (מסלול הזוי קצת) - 3 נסיעות ביום לכל כיוון.

קו 21 - יקשר בין באר שבע לכסייפה דרך דרג'יאת, בעל נסיעה אחת ביום לכל כיוון. (למרות שיש כבר קו 21 עירוני בבאר שבע).

קו 158 - הפרדת החלופה של קו 58 הנוכחי אל מחנה צור כמספר קו בפני עצמו - קו 158.

קו 60 - הפיכת חלופות הקו השונות למספרי קווים שונים:

קו 68 - באר שבע - כלא נפחא וכלא רמון.

קו 64 - באר שבע מצפה רמון דרך יישובים (אין לי מושג האם מדובר על החלופה שנכנסת לכל יישוב ויישוב בדרך).

קו 69 - באר שבע - בית ספר שדה הר הנגב דרך מחנות צה"ל.

קו 160 - באר שבע <> מחנות צה"ל.

שינויים בקווים העירוניים בערד:

קו 1 - שינוי מסלול נסיעה (יש מצב שזה כבר קרה, לא בקיא במה שקורה בתוך ערד). שירות לשכונות מזרחיות ודרומיות ומרכז העיר במקום שכונות מזרחיות. תחנות קצה אזור המלונות ומסוף התחבורה במרכז העיר ומרכז העיר

קו 2 - הפיכת הקו לדו כיווני (עדיין לא קרה), קיצור מסלול נסיעה רק לשכונות צפוניות ומערביות ומרכז העיר. תחנת קצה - מרכזית ערד.

קו 3 - קו שישרת ריכוזי חרדים ובכך ישרת מספר מוקדים רלוונטיים בעיר בתדירות של פעם בשעה.

קו 80 יבוטל.

קווים עירוניים חדשים ביישובים בדוואים:

קו 1 בתל שבע

קו 4 בחורה.

*תיתכן העברת קו 46 (באר שבע > מחנה נתן > כלא באר שבע ובחזרה) במסגרת מכרז הקווים העירוניים בבאר שבע שטרם יצא.

* עיר הבה"דים: יופעל קו שירות חדש בימים א'-ה'. בימי א' - הקו יפעל בין השעות 8:00-14:00 בתדירות של כ-10 נסיעות בכל שעה. בימי ה' יופעל הקו בתדירות של כ-6 נסיעות החל משעות הצהרים ובתדירות נמוכה יותר בימי חול.
 

olli3

New member
מנהל
BRT בבאר שבע

פירוט כל קווי מכרז הנגב החדשים - מטרופולין
קו 381 יהיה קו ישיר לחלוטין בין באר שבע לראשון לציון דרך כבישים 431 ו6. בראשל"צ הקו יגיע אך ורק למרכזית החדשה. 12 נסיעות ביום ראשון מראשון לציון לבאר שבע ו6 נסיעות ביום חמישי מבאר שבע לראשון לציון.

קו 374 - קו ישיר בין באר שבע לרחובות (דרך כביש 6 וגדרה, צומת ביל"ו). 16 נסיעות ביום א' מרחובות לבאר שבע ו8 נסיעות ביום ה' מבאר שבע לרחובות.

קו 373 - יקשר בין אופקים > נתיבות > שדרות > כביש 3 > קסטינה > מכללת אחווה (כביש 40) > גדרה > רחובות. 7 נסיעות בימי א' ו6 נסיעות בימי חול לכל כיוון.

קו 356 יקשר בין קרית גת לבאר שבע על פי תחנות האיסוף של קו 369. 13 נסיעות ביום לכל כיוון.

קו 383 יקשר בין באר שבע לנתיבות ושדרות. 13 נסיעות בימי א' ו12 נסיעות בימי חול לכל כיוון.

קו 353 - התדירות יורדת ל13 נסיעות בכל יום לכל כיוון.

קו 352 - תוספת נסיעה בכיוון הנסיעה מבאר שבע לאשדוד.

קו 367 - הפחתת נסיעות, עקב החלופות המהירות. תדירות בימים ראשון וחמישי - 19 נסיעות ביום לכל כיוון. בימי חול - 18 נסיעות ביום לכל כיוון.

קו 371 - קיצור הקו למרכזית ראשל"צ החדשה. הפחתת נסיעות בצורה דרסטית - 3 נסיעות בכל יום לכל כיוון.

קו 357 - קישור בין דימונה > ירוחם > פתח תקווה > אלעד. יפעל בימים: א', ה', ו', ש' (תוכנן עבור אוכלוסיה חרדית). בימים ה', ו' נסיעה אחת מדימונה לאלעד ובימים א', ש' נסיעה אחת מאלעד לדימונה.

קו 459 - יקשר בין דימונה וירוחם אל בית שמש. נסיעה אחת בימי חמישי ושישי מדימונה לבית שמש ונסיעה אחת במוצ"ש ובראשון מבית שמש לדימונה.

קו 351 - מבוטל.

קו 70 - הארכת מסלול למושב נבטים. כיום הקו מבצע קישור בין באר שבע לשגב שלום. בכך לראשונה תהיה תחבורה ציבורית בשעות הבוקר מהמושב נבטים לבאר שבע שלא מצומת הכניסה למושב.כיום התחבורה היחידה שנכנסת לתוך המושב היא נסיעה יומית היוצאת מבאר שבע בשעה 17:00 בקו 54 אשר חוזרת על עקבותיה, קרי ניתן לעלות במושב נבטים ולחזור איתה לבאר שבע.

קו 72 - יקשר בין חורה דרך איזור התעשיה עמק שרה שבבאר שבע אל שגב שלום (מסלול הזוי קצת) - 3 נסיעות ביום לכל כיוון.

קו 21 - יקשר בין באר שבע לכסייפה דרך דרג'יאת, בעל נסיעה אחת ביום לכל כיוון. (למרות שיש כבר קו 21 עירוני בבאר שבע).

קו 158 - הפרדת החלופה של קו 58 הנוכחי אל מחנה צור כמספר קו בפני עצמו - קו 158.

קו 60 - הפיכת חלופות הקו השונות למספרי קווים שונים:

קו 68 - באר שבע - כלא נפחא וכלא רמון.

קו 64 - באר שבע מצפה רמון דרך יישובים (אין לי מושג האם מדובר על החלופה שנכנסת לכל יישוב ויישוב בדרך).

קו 69 - באר שבע - בית ספר שדה הר הנגב דרך מחנות צה"ל.

קו 160 - באר שבע <> מחנות צה"ל.

שינויים בקווים העירוניים בערד:

קו 1 - שינוי מסלול נסיעה (יש מצב שזה כבר קרה, לא בקיא במה שקורה בתוך ערד). שירות לשכונות מזרחיות ודרומיות ומרכז העיר במקום שכונות מזרחיות. תחנות קצה אזור המלונות ומסוף התחבורה במרכז העיר ומרכז העיר

קו 2 - הפיכת הקו לדו כיווני (עדיין לא קרה), קיצור מסלול נסיעה רק לשכונות צפוניות ומערביות ומרכז העיר. תחנת קצה - מרכזית ערד.

קו 3 - קו שישרת ריכוזי חרדים ובכך ישרת מספר מוקדים רלוונטיים בעיר בתדירות של פעם בשעה.

קו 80 יבוטל.

קווים עירוניים חדשים ביישובים בדוואים:

קו 1 בתל שבע

קו 4 בחורה.

*תיתכן העברת קו 46 (באר שבע > מחנה נתן > כלא באר שבע ובחזרה) במסגרת מכרז הקווים העירוניים בבאר שבע שטרם יצא.

* עיר הבה"דים: יופעל קו שירות חדש בימים א'-ה'. בימי א' - הקו יפעל בין השעות 8:00-14:00 בתדירות של כ-10 נסיעות בכל שעה. בימי ה' יופעל הקו בתדירות של כ-6 נסיעות החל משעות הצהרים ובתדירות נמוכה יותר בימי חול.
BRT בבאר שבע
פרוייקט BRT מתוכנן בבאר שבע לאורך ציר רגר. כבר עשור שהקטע בין האוניברסיטה ועד צומת העיריה נראה זוועה. הכל כי הפרוייקט הזה תקוע, מתי יתחילו לעבוד עליו בשטח? אף אחד לא נתן לי תשובה על כך.
 

olli3

New member
מנהל
ושכחתי עוד פרט, ייתכן ויוקם מסוף נוסף בב"ש.

BRT בבאר שבע
פרוייקט BRT מתוכנן בבאר שבע לאורך ציר רגר. כבר עשור שהקטע בין האוניברסיטה ועד צומת העיריה נראה זוועה. הכל כי הפרוייקט הזה תקוע, מתי יתחילו לעבוד עליו בשטח? אף אחד לא נתן לי תשובה על כך.
ושכחתי עוד פרט, ייתכן ויוקם מסוף נוסף בב"ש.
מסוף שכזה יגרום גם לשינויים בקווים העירוניים וכן בקווים בין עירוניים.

אבל, קצת קשה לדעת אם זה יקרה או לא, לעומת הBRT שיקרה מתיישהו, רק לא יודעים מתי.
 

olli3

New member
מנהל
BRT ברחובות, נס ציונה וראשל"צ

פירוט כל קווי מכרז הנגב החדשים - מטרופולין
קו 381 יהיה קו ישיר לחלוטין בין באר שבע לראשון לציון דרך כבישים 431 ו6. בראשל"צ הקו יגיע אך ורק למרכזית החדשה. 12 נסיעות ביום ראשון מראשון לציון לבאר שבע ו6 נסיעות ביום חמישי מבאר שבע לראשון לציון.

קו 374 - קו ישיר בין באר שבע לרחובות (דרך כביש 6 וגדרה, צומת ביל"ו). 16 נסיעות ביום א' מרחובות לבאר שבע ו8 נסיעות ביום ה' מבאר שבע לרחובות.

קו 373 - יקשר בין אופקים > נתיבות > שדרות > כביש 3 > קסטינה > מכללת אחווה (כביש 40) > גדרה > רחובות. 7 נסיעות בימי א' ו6 נסיעות בימי חול לכל כיוון.

קו 356 יקשר בין קרית גת לבאר שבע על פי תחנות האיסוף של קו 369. 13 נסיעות ביום לכל כיוון.

קו 383 יקשר בין באר שבע לנתיבות ושדרות. 13 נסיעות בימי א' ו12 נסיעות בימי חול לכל כיוון.

קו 353 - התדירות יורדת ל13 נסיעות בכל יום לכל כיוון.

קו 352 - תוספת נסיעה בכיוון הנסיעה מבאר שבע לאשדוד.

קו 367 - הפחתת נסיעות, עקב החלופות המהירות. תדירות בימים ראשון וחמישי - 19 נסיעות ביום לכל כיוון. בימי חול - 18 נסיעות ביום לכל כיוון.

קו 371 - קיצור הקו למרכזית ראשל"צ החדשה. הפחתת נסיעות בצורה דרסטית - 3 נסיעות בכל יום לכל כיוון.

קו 357 - קישור בין דימונה > ירוחם > פתח תקווה > אלעד. יפעל בימים: א', ה', ו', ש' (תוכנן עבור אוכלוסיה חרדית). בימים ה', ו' נסיעה אחת מדימונה לאלעד ובימים א', ש' נסיעה אחת מאלעד לדימונה.

קו 459 - יקשר בין דימונה וירוחם אל בית שמש. נסיעה אחת בימי חמישי ושישי מדימונה לבית שמש ונסיעה אחת במוצ"ש ובראשון מבית שמש לדימונה.

קו 351 - מבוטל.

קו 70 - הארכת מסלול למושב נבטים. כיום הקו מבצע קישור בין באר שבע לשגב שלום. בכך לראשונה תהיה תחבורה ציבורית בשעות הבוקר מהמושב נבטים לבאר שבע שלא מצומת הכניסה למושב.כיום התחבורה היחידה שנכנסת לתוך המושב היא נסיעה יומית היוצאת מבאר שבע בשעה 17:00 בקו 54 אשר חוזרת על עקבותיה, קרי ניתן לעלות במושב נבטים ולחזור איתה לבאר שבע.

קו 72 - יקשר בין חורה דרך איזור התעשיה עמק שרה שבבאר שבע אל שגב שלום (מסלול הזוי קצת) - 3 נסיעות ביום לכל כיוון.

קו 21 - יקשר בין באר שבע לכסייפה דרך דרג'יאת, בעל נסיעה אחת ביום לכל כיוון. (למרות שיש כבר קו 21 עירוני בבאר שבע).

קו 158 - הפרדת החלופה של קו 58 הנוכחי אל מחנה צור כמספר קו בפני עצמו - קו 158.

קו 60 - הפיכת חלופות הקו השונות למספרי קווים שונים:

קו 68 - באר שבע - כלא נפחא וכלא רמון.

קו 64 - באר שבע מצפה רמון דרך יישובים (אין לי מושג האם מדובר על החלופה שנכנסת לכל יישוב ויישוב בדרך).

קו 69 - באר שבע - בית ספר שדה הר הנגב דרך מחנות צה"ל.

קו 160 - באר שבע <> מחנות צה"ל.

שינויים בקווים העירוניים בערד:

קו 1 - שינוי מסלול נסיעה (יש מצב שזה כבר קרה, לא בקיא במה שקורה בתוך ערד). שירות לשכונות מזרחיות ודרומיות ומרכז העיר במקום שכונות מזרחיות. תחנות קצה אזור המלונות ומסוף התחבורה במרכז העיר ומרכז העיר

קו 2 - הפיכת הקו לדו כיווני (עדיין לא קרה), קיצור מסלול נסיעה רק לשכונות צפוניות ומערביות ומרכז העיר. תחנת קצה - מרכזית ערד.

קו 3 - קו שישרת ריכוזי חרדים ובכך ישרת מספר מוקדים רלוונטיים בעיר בתדירות של פעם בשעה.

קו 80 יבוטל.

קווים עירוניים חדשים ביישובים בדוואים:

קו 1 בתל שבע

קו 4 בחורה.

*תיתכן העברת קו 46 (באר שבע > מחנה נתן > כלא באר שבע ובחזרה) במסגרת מכרז הקווים העירוניים בבאר שבע שטרם יצא.

* עיר הבה"דים: יופעל קו שירות חדש בימים א'-ה'. בימי א' - הקו יפעל בין השעות 8:00-14:00 בתדירות של כ-10 נסיעות בכל שעה. בימי ה' יופעל הקו בתדירות של כ-6 נסיעות החל משעות הצהרים ובתדירות נמוכה יותר בימי חול.
BRT ברחובות, נס ציונה וראשל"צ
על כביש 412 (מצומת בית דגן ועד צומת בילו). על פי התכנון, הציר יהפוך בחלקו לבלעדי עבור תחבורה ציבורית. כמו כן, יכול להיות כי קווים מסיימים יסיימו את נסיעת בצומת ביל"ו (קווים מהדרום וממקומות שונים אחרים) ויתבצע מעבר לקווי BRT על ציר 412.
 
ה-BRT הזה זה הקו הכחול של נת"ע והוא יגיע בקצה

BRT ברחובות, נס ציונה וראשל"צ
על כביש 412 (מצומת בית דגן ועד צומת בילו). על פי התכנון, הציר יהפוך בחלקו לבלעדי עבור תחבורה ציבורית. כמו כן, יכול להיות כי קווים מסיימים יסיימו את נסיעת בצומת ביל"ו (קווים מהדרום וממקומות שונים אחרים) ויתבצע מעבר לקווי BRT על ציר 412.
ה-BRT הזה זה הקו הכחול של נת"ע והוא יגיע בקצה
הצפוני עד צומת חולון ולא רק עד צומת בית דגן.
 

darkshadow1

New member
ידוע- זה הקו הכחול של נת"ע.

BRT ברחובות, נס ציונה וראשל"צ
על כביש 412 (מצומת בית דגן ועד צומת בילו). על פי התכנון, הציר יהפוך בחלקו לבלעדי עבור תחבורה ציבורית. כמו כן, יכול להיות כי קווים מסיימים יסיימו את נסיעת בצומת ביל"ו (קווים מהדרום וממקומות שונים אחרים) ויתבצע מעבר לקווי BRT על ציר 412.
ידוע- זה הקו הכחול של נת"ע.
הוא אמור להמשיך מערבה מצומת בית דגן עד לצומת חולון, ויכול להיות שמשם הוא ימשיך גם למרכז תל אביב (אני משער שעל נת"צים). אי שם בינואר בועז העביר שאלות מהפורום לנת"ע וכמובן שגם קיבל תשובות- יש שם פירוט נוסף על הסטטוס של הפרוייקט.
תודה על שאר העדכונים- קצת מוזר שפוגעים בשירות למרכז הישן של ראשל"צ, לטובת התחנה המרכזית החדשה המסורבלת והמנותקת- בעיקר על רקע העובדה שעוד לא יותר מדי זמן יהיה אפשר להגיע ממערב ראשל"צ לבאר שבע ברכבת.
 

olli3

New member
מנהל
כל זה לפי המכרז, יש מצב שדברים שונו מאז.

ידוע- זה הקו הכחול של נת"ע.
הוא אמור להמשיך מערבה מצומת בית דגן עד לצומת חולון, ויכול להיות שמשם הוא ימשיך גם למרכז תל אביב (אני משער שעל נת"צים). אי שם בינואר בועז העביר שאלות מהפורום לנת"ע וכמובן שגם קיבל תשובות- יש שם פירוט נוסף על הסטטוס של הפרוייקט.
תודה על שאר העדכונים- קצת מוזר שפוגעים בשירות למרכז הישן של ראשל"צ, לטובת התחנה המרכזית החדשה המסורבלת והמנותקת- בעיקר על רקע העובדה שעוד לא יותר מדי זמן יהיה אפשר להגיע ממערב ראשל"צ לבאר שבע ברכבת.
כל זה לפי המכרז, יש מצב שדברים שונו מאז.
גם לי זה מאד מוזר, כי לא דופקים רק את מרכז ראשל"צ אלא גם את השירות בין גדרה לבאר שבע ובמיוחד בין קסטינה לבאר שבע (עמוס מאד במקטע הזה, במיוחד בקטע שבין קרית גת לקסטינה).
 
אבל

כל זה לפי המכרז, יש מצב שדברים שונו מאז.
גם לי זה מאד מוזר, כי לא דופקים רק את מרכז ראשל"צ אלא גם את השירות בין גדרה לבאר שבע ובמיוחד בין קסטינה לבאר שבע (עמוס מאד במקטע הזה, במיוחד בקטע שבין קרית גת לקסטינה).
אבל
קווים 367, 377, 371 עדיין יעברו במשביר. קו 381 לא, וזה בהחלט חבל.
בעיה דומה ברחובות: קו 374 יתחיל/יסיים בתחנה המרכזית ולכן יפספס את החלק הצפוני של הרצל, הפקולטה, המכון וקריית-המדע. היה עדיף שהקו יתחיל במסוף הרכבת. בכלל, במקרה של רחובות התחנה המרכזית מיותרת וצריך מסופים נורמליים בצפון (רכבת/קריית-המדע) ובדרום (ביל"ו/קפלן), כך שהקווים צפונה ייצאו מהמסוף הדרומי והקוווים דרומה מהמסוף הצפוני.

הקישור בין גדרה לב"ש לא ייפגע ואפילו ירוויח, כי 374/377 יעברו בגדרה.

הקישור בין ב"ש לקסטינה אכן יהיה בבעייה, ויותר חמור מזה הוא הצמצום במספר הנסיעות בין קרית-גת לקסטינה, שבו כבר היום יש ביקושים קיצוניים. היה עדיף להאריך את קו 356 לקסטינה. לדעתי גם צריך בנפרד קו בין קרית-גת לקרית-מלאכי בתדירות נורמלית (כל 20-30 דק'), שמתאים יותר להיות קו של אגד תעבורה.
 

darkshadow1

New member
כדאי לציין שקיים מסוף ליד תחנת הרכבת.

אבל
קווים 367, 377, 371 עדיין יעברו במשביר. קו 381 לא, וזה בהחלט חבל.
בעיה דומה ברחובות: קו 374 יתחיל/יסיים בתחנה המרכזית ולכן יפספס את החלק הצפוני של הרצל, הפקולטה, המכון וקריית-המדע. היה עדיף שהקו יתחיל במסוף הרכבת. בכלל, במקרה של רחובות התחנה המרכזית מיותרת וצריך מסופים נורמליים בצפון (רכבת/קריית-המדע) ובדרום (ביל"ו/קפלן), כך שהקווים צפונה ייצאו מהמסוף הדרומי והקוווים דרומה מהמסוף הצפוני.

הקישור בין גדרה לב"ש לא ייפגע ואפילו ירוויח, כי 374/377 יעברו בגדרה.

הקישור בין ב"ש לקסטינה אכן יהיה בבעייה, ויותר חמור מזה הוא הצמצום במספר הנסיעות בין קרית-גת לקסטינה, שבו כבר היום יש ביקושים קיצוניים. היה עדיף להאריך את קו 356 לקסטינה. לדעתי גם צריך בנפרד קו בין קרית-גת לקרית-מלאכי בתדירות נורמלית (כל 20-30 דק'), שמתאים יותר להיות קו של אגד תעבורה.
כדאי לציין שקיים מסוף ליד תחנת הרכבת.
משום מה הוא משרת בעיקר (או אפילו רק) קווים פנימיים.
 
נכון, גם קווי גן-יבנה יוצאים ממנו

כדאי לציין שקיים מסוף ליד תחנת הרכבת.
משום מה הוא משרת בעיקר (או אפילו רק) קווים פנימיים.
נכון, גם קווי גן-יבנה יוצאים ממנו
המיקום שלו מושלם לקווים מזינים לרכבת. צריך לשדרג אותו כמו שצריך כדי לקלוט גם את הקווים הבאים:
248, 249 לכיוון לוד ופתח-תקווה
373,374 לכיוון ב"ש ואופקים
432, 434, 435, 439 לירושלים

מסוף דרומי באזור ביל"ו-סנטר או בית-חולים קפלן עבור הקווים:
16 ואולי קווים פנימיים נוספים (13 ו-15 במקום מסוף אושיות)
48, 49, 212, 220 ליבנה ואשדוד
164, 165, 166, 318 לכיוון כביש גהה
174, 201, 222, 274 לתל-אביב

קווים שרק חולפים בעיר (301 וכו') ייסעו לאורך רחוב הרצל ולא יעצרו במסופים הללו.
 
דווקא יותר הגיוני ש-248 ו-249 יתחילו ויסיימו

נכון, גם קווי גן-יבנה יוצאים ממנו
המיקום שלו מושלם לקווים מזינים לרכבת. צריך לשדרג אותו כמו שצריך כדי לקלוט גם את הקווים הבאים:
248, 249 לכיוון לוד ופתח-תקווה
373,374 לכיוון ב"ש ואופקים
432, 434, 435, 439 לירושלים

מסוף דרומי באזור ביל"ו-סנטר או בית-חולים קפלן עבור הקווים:
16 ואולי קווים פנימיים נוספים (13 ו-15 במקום מסוף אושיות)
48, 49, 212, 220 ליבנה ואשדוד
164, 165, 166, 318 לכיוון כביש גהה
174, 201, 222, 274 לתל-אביב

קווים שרק חולפים בעיר (301 וכו') ייסעו לאורך רחוב הרצל ולא יעצרו במסופים הללו.
דווקא יותר הגיוני ש-248 ו-249 יתחילו ויסיימו
במסוף באיזור ביל"ו.
מאזור תחנת הרכבת ברחובות ללוד עדיף ליסוע ברכבת ולפתח תקוה עדיף ברכבת או עם 164, מאשר לחצות את כל רחובות מצפון לדרום על מנת לחזור צפונה לכיוון לוד או פתח תקוה.
 

connex

Member
הכל טוב ויפה חוץ מזה ש248 לא פועל

דווקא יותר הגיוני ש-248 ו-249 יתחילו ויסיימו
במסוף באיזור ביל"ו.
מאזור תחנת הרכבת ברחובות ללוד עדיף ליסוע ברכבת ולפתח תקוה עדיף ברכבת או עם 164, מאשר לחצות את כל רחובות מצפון לדרום על מנת לחזור צפונה לכיוון לוד או פתח תקוה.
הכל טוב ויפה חוץ מזה ש248 לא פועל
מכיוון רחובות ללוד אלא רק מלוד לרחובות
 

nitsansh

New member
אתה מציע שיהיו 2 טרמינלים כמו בחיפה?

דווקא יותר הגיוני ש-248 ו-249 יתחילו ויסיימו
במסוף באיזור ביל"ו.
מאזור תחנת הרכבת ברחובות ללוד עדיף ליסוע ברכבת ולפתח תקוה עדיף ברכבת או עם 164, מאשר לחצות את כל רחובות מצפון לדרום על מנת לחזור צפונה לכיוון לוד או פתח תקוה.
אתה מציע שיהיו 2 טרמינלים כמו בחיפה?
 
"הפרויקט של אופיר כץ" הציע את זה, אני הגבתי

אתה מציע שיהיו 2 טרמינלים כמו בחיפה?
"הפרויקט של אופיר כץ" הציע את זה, אני הגבתי
להודעה שלו.
אבל עקרונית אני בעד המודל החיפאי.
לרחובות, בגלל המבנה שלה, המודל הזה בהחלט עשוי להתאים.
 

nitsansh

New member
המיקום של התחנה המרכזית ברחובות ממש גרוע

אבל
קווים 367, 377, 371 עדיין יעברו במשביר. קו 381 לא, וזה בהחלט חבל.
בעיה דומה ברחובות: קו 374 יתחיל/יסיים בתחנה המרכזית ולכן יפספס את החלק הצפוני של הרצל, הפקולטה, המכון וקריית-המדע. היה עדיף שהקו יתחיל במסוף הרכבת. בכלל, במקרה של רחובות התחנה המרכזית מיותרת וצריך מסופים נורמליים בצפון (רכבת/קריית-המדע) ובדרום (ביל"ו/קפלן), כך שהקווים צפונה ייצאו מהמסוף הדרומי והקוווים דרומה מהמסוף הצפוני.

הקישור בין גדרה לב"ש לא ייפגע ואפילו ירוויח, כי 374/377 יעברו בגדרה.

הקישור בין ב"ש לקסטינה אכן יהיה בבעייה, ויותר חמור מזה הוא הצמצום במספר הנסיעות בין קרית-גת לקסטינה, שבו כבר היום יש ביקושים קיצוניים. היה עדיף להאריך את קו 356 לקסטינה. לדעתי גם צריך בנפרד קו בין קרית-גת לקרית-מלאכי בתדירות נורמלית (כל 20-30 דק'), שמתאים יותר להיות קו של אגד תעבורה.
המיקום של התחנה המרכזית ברחובות ממש גרוע
יש שעות שהרחוב ליד התחנה ממש פקוק ולוקח לאוטובוסים 10 דקות לעבור מרחק של 200 מטר...
 

אשרי1987

New member
דעתי על קווימכרז הנגב

פירוט כל קווי מכרז הנגב החדשים - מטרופולין
קו 381 יהיה קו ישיר לחלוטין בין באר שבע לראשון לציון דרך כבישים 431 ו6. בראשל"צ הקו יגיע אך ורק למרכזית החדשה. 12 נסיעות ביום ראשון מראשון לציון לבאר שבע ו6 נסיעות ביום חמישי מבאר שבע לראשון לציון.

קו 374 - קו ישיר בין באר שבע לרחובות (דרך כביש 6 וגדרה, צומת ביל"ו). 16 נסיעות ביום א' מרחובות לבאר שבע ו8 נסיעות ביום ה' מבאר שבע לרחובות.

קו 373 - יקשר בין אופקים > נתיבות > שדרות > כביש 3 > קסטינה > מכללת אחווה (כביש 40) > גדרה > רחובות. 7 נסיעות בימי א' ו6 נסיעות בימי חול לכל כיוון.

קו 356 יקשר בין קרית גת לבאר שבע על פי תחנות האיסוף של קו 369. 13 נסיעות ביום לכל כיוון.

קו 383 יקשר בין באר שבע לנתיבות ושדרות. 13 נסיעות בימי א' ו12 נסיעות בימי חול לכל כיוון.

קו 353 - התדירות יורדת ל13 נסיעות בכל יום לכל כיוון.

קו 352 - תוספת נסיעה בכיוון הנסיעה מבאר שבע לאשדוד.

קו 367 - הפחתת נסיעות, עקב החלופות המהירות. תדירות בימים ראשון וחמישי - 19 נסיעות ביום לכל כיוון. בימי חול - 18 נסיעות ביום לכל כיוון.

קו 371 - קיצור הקו למרכזית ראשל"צ החדשה. הפחתת נסיעות בצורה דרסטית - 3 נסיעות בכל יום לכל כיוון.

קו 357 - קישור בין דימונה > ירוחם > פתח תקווה > אלעד. יפעל בימים: א', ה', ו', ש' (תוכנן עבור אוכלוסיה חרדית). בימים ה', ו' נסיעה אחת מדימונה לאלעד ובימים א', ש' נסיעה אחת מאלעד לדימונה.

קו 459 - יקשר בין דימונה וירוחם אל בית שמש. נסיעה אחת בימי חמישי ושישי מדימונה לבית שמש ונסיעה אחת במוצ"ש ובראשון מבית שמש לדימונה.

קו 351 - מבוטל.

קו 70 - הארכת מסלול למושב נבטים. כיום הקו מבצע קישור בין באר שבע לשגב שלום. בכך לראשונה תהיה תחבורה ציבורית בשעות הבוקר מהמושב נבטים לבאר שבע שלא מצומת הכניסה למושב.כיום התחבורה היחידה שנכנסת לתוך המושב היא נסיעה יומית היוצאת מבאר שבע בשעה 17:00 בקו 54 אשר חוזרת על עקבותיה, קרי ניתן לעלות במושב נבטים ולחזור איתה לבאר שבע.

קו 72 - יקשר בין חורה דרך איזור התעשיה עמק שרה שבבאר שבע אל שגב שלום (מסלול הזוי קצת) - 3 נסיעות ביום לכל כיוון.

קו 21 - יקשר בין באר שבע לכסייפה דרך דרג'יאת, בעל נסיעה אחת ביום לכל כיוון. (למרות שיש כבר קו 21 עירוני בבאר שבע).

קו 158 - הפרדת החלופה של קו 58 הנוכחי אל מחנה צור כמספר קו בפני עצמו - קו 158.

קו 60 - הפיכת חלופות הקו השונות למספרי קווים שונים:

קו 68 - באר שבע - כלא נפחא וכלא רמון.

קו 64 - באר שבע מצפה רמון דרך יישובים (אין לי מושג האם מדובר על החלופה שנכנסת לכל יישוב ויישוב בדרך).

קו 69 - באר שבע - בית ספר שדה הר הנגב דרך מחנות צה"ל.

קו 160 - באר שבע <> מחנות צה"ל.

שינויים בקווים העירוניים בערד:

קו 1 - שינוי מסלול נסיעה (יש מצב שזה כבר קרה, לא בקיא במה שקורה בתוך ערד). שירות לשכונות מזרחיות ודרומיות ומרכז העיר במקום שכונות מזרחיות. תחנות קצה אזור המלונות ומסוף התחבורה במרכז העיר ומרכז העיר

קו 2 - הפיכת הקו לדו כיווני (עדיין לא קרה), קיצור מסלול נסיעה רק לשכונות צפוניות ומערביות ומרכז העיר. תחנת קצה - מרכזית ערד.

קו 3 - קו שישרת ריכוזי חרדים ובכך ישרת מספר מוקדים רלוונטיים בעיר בתדירות של פעם בשעה.

קו 80 יבוטל.

קווים עירוניים חדשים ביישובים בדוואים:

קו 1 בתל שבע

קו 4 בחורה.

*תיתכן העברת קו 46 (באר שבע > מחנה נתן > כלא באר שבע ובחזרה) במסגרת מכרז הקווים העירוניים בבאר שבע שטרם יצא.

* עיר הבה"דים: יופעל קו שירות חדש בימים א'-ה'. בימי א' - הקו יפעל בין השעות 8:00-14:00 בתדירות של כ-10 נסיעות בכל שעה. בימי ה' יופעל הקו בתדירות של כ-6 נסיעות החל משעות הצהרים ובתדירות נמוכה יותר בימי חול.
דעתי על קווימכרז הנגב
1.קו 381 להמרות שמדובר בקו ישיר בין ראשון לציון לבאר שבע,לדעתי ראוי שיוסיפו לקו שתי תחנות איסוף בראשון לציון לכיוון באר שבע והורדה מבאר שבע לראשון לציון,אחת
במרכז העיר באזור הרצל פינת רוטשילד,ותחנה שניה באזור תחנת רכבת הראשונים.
התחנה המרכזית של ראשון לציון(כבר לא חדשה,כי לצערי כבר אין שם את הישנה שלצערי נהרסה),נמצאת במערב במקום מרוחק למרכזה של ראשון לציון,והגישה אליה אינה נוחה
2.קו 373-קו זה בעצם מחליף את קו 351 הבלתי יעיל שיבוטל ב1.1.2014 המתקרב,בקטע שבין רחובות לאופקים באופן מלא
3.קו 352-אני מקווה שיתגברו קו זה באופן משמעותי כי קו 353 צריך להתבטל לדעתי וצריך קו שיחליף באופן מלא את מסלול קו 353 בדרומה של מדינת ישראל
4.קיצור קו 371 לראשון לציון,מהלך מתבקש עקב מסלולו המסורבל,במידה ורק קו זה מקשר היום בין תמח"ת,צומת חולון,כביש 44,ומרכז ראשון לציון ליעדים מסויימים בדרום הארץ,צריך שיהיה קו שנוסע באופן מהיר ותדירות גבוה בין תמח"ת(או בסמוך אליה),צומת חולון,כביש 44 אל תחנה מרכזית ראשון לציון.
קו 163 אינו מספק פתרון גכזה מאחר והוא עושה סיבובים בתוך שכונות מערב ראשון לציון ובנוסף תדירותו נמוכה.
5.קו 383 אני חושב שהוא קו חלופי לקוים 351,353
6.מספור קווי באר שבע:רצוי שהקוים החדשים שיפתחו ימוספרו במספר דו ספרתי גבוה מ80,או במספר תלת סיפרתי שמספרו יהיה1XX שאינו תפוס על ידי קו אחר קיים,כדי למנוע כפילות מספרים עם קוים אחרים קיימים היום או בעתעיד,ובנוסף יש לשנות מספור לכמה קוים כדי לבטל כפילות מספרים
26 לאזור עומר או טנא עומרים-קיים קו פנימי 26 לכן יש לשנות את מספרו למספר אחר
31-למחנה חצרים-כדי גם מסורו לשנות,כי הוא נוסע באזורים שיש קו פנימי שממוספר אותו דבר
30-יש שני קוים בעלעי אותו מספר,שיוצאים מת"מ באר שבע,אחד לפזורה הבדואית,והשני למחנה צאלים
קו 21 שמופיע במכרז-אני מקווה שיבחר מספר קו אחר
 
כמה הערות בעקבות דבריך

דעתי על קווימכרז הנגב
1.קו 381 להמרות שמדובר בקו ישיר בין ראשון לציון לבאר שבע,לדעתי ראוי שיוסיפו לקו שתי תחנות איסוף בראשון לציון לכיוון באר שבע והורדה מבאר שבע לראשון לציון,אחת
במרכז העיר באזור הרצל פינת רוטשילד,ותחנה שניה באזור תחנת רכבת הראשונים.
התחנה המרכזית של ראשון לציון(כבר לא חדשה,כי לצערי כבר אין שם את הישנה שלצערי נהרסה),נמצאת במערב במקום מרוחק למרכזה של ראשון לציון,והגישה אליה אינה נוחה
2.קו 373-קו זה בעצם מחליף את קו 351 הבלתי יעיל שיבוטל ב1.1.2014 המתקרב,בקטע שבין רחובות לאופקים באופן מלא
3.קו 352-אני מקווה שיתגברו קו זה באופן משמעותי כי קו 353 צריך להתבטל לדעתי וצריך קו שיחליף באופן מלא את מסלול קו 353 בדרומה של מדינת ישראל
4.קיצור קו 371 לראשון לציון,מהלך מתבקש עקב מסלולו המסורבל,במידה ורק קו זה מקשר היום בין תמח"ת,צומת חולון,כביש 44,ומרכז ראשון לציון ליעדים מסויימים בדרום הארץ,צריך שיהיה קו שנוסע באופן מהיר ותדירות גבוה בין תמח"ת(או בסמוך אליה),צומת חולון,כביש 44 אל תחנה מרכזית ראשון לציון.
קו 163 אינו מספק פתרון גכזה מאחר והוא עושה סיבובים בתוך שכונות מערב ראשון לציון ובנוסף תדירותו נמוכה.
5.קו 383 אני חושב שהוא קו חלופי לקוים 351,353
6.מספור קווי באר שבע:רצוי שהקוים החדשים שיפתחו ימוספרו במספר דו ספרתי גבוה מ80,או במספר תלת סיפרתי שמספרו יהיה1XX שאינו תפוס על ידי קו אחר קיים,כדי למנוע כפילות מספרים עם קוים אחרים קיימים היום או בעתעיד,ובנוסף יש לשנות מספור לכמה קוים כדי לבטל כפילות מספרים
26 לאזור עומר או טנא עומרים-קיים קו פנימי 26 לכן יש לשנות את מספרו למספר אחר
31-למחנה חצרים-כדי גם מסורו לשנות,כי הוא נוסע באזורים שיש קו פנימי שממוספר אותו דבר
30-יש שני קוים בעלעי אותו מספר,שיוצאים מת"מ באר שבע,אחד לפזורה הבדואית,והשני למחנה צאלים
קו 21 שמופיע במכרז-אני מקווה שיבחר מספר קו אחר
כמה הערות בעקבות דבריך
קווים 352/383- לדעתי היה מיותר להוסיף קו חדש שחופף לקו 352 ברוב מסלולו. יותר הגיוני היה לתגבר את הלו"ז של קו 352 ולהוציא אותו מנתיבות. כך היה מתקבל קו ישיר אמיתי בין ב"ש למכללת ספיר ושדרות.

קווים 353/378- בהחלט יש כפילות מיותרת. עם זאת, כאן הייתי מחכה לראות מה תהיה ההשפעה של קו העיירות כאשר יושלם. נקווה שנוסעים רבים יעברו לרכבת ויורידו עומס מהקווים הללו, כך שיהיה צורך רק בקו אחד עבור המושבים. למותר לציין שיש יתרון ברור לקווים מזינים לתחנות הרכבת השונות.

מספרי קווים: מכיוון שה-8X משמש מספר קווי תלמידים בדרום, עדיף למלא את מספרי ה-7X קודם. את מספרי ה-1XX הייתי משאיר לקווים מיוחדים שנגזרים מקווים קיימים, כפי שנעשה כיום. במקרה הספציפי של קווים 20/21 לכסיפה- את מספרו של קו 20 הייתי משנה ל-152 (זה קו דומה ל-52, למעט הכניסה לחורה) ואת 21 החדש הייתי ממספר כ-72 (המשך לסדרת 52/62) או מספר דומה אחר (252?).
במקרה של הכפילויות הקיימות: 26 לטנא יכול להשתנות ל-29 או 128. 31 לחצרים יכול בשקט להיות 131. 30 ללקיה יכול להפוך ל-163 (כמו 63, בלי כניסה לתל-שבע).
 

olli3

New member
מנהל
אז ככה

דעתי על קווימכרז הנגב
1.קו 381 להמרות שמדובר בקו ישיר בין ראשון לציון לבאר שבע,לדעתי ראוי שיוסיפו לקו שתי תחנות איסוף בראשון לציון לכיוון באר שבע והורדה מבאר שבע לראשון לציון,אחת
במרכז העיר באזור הרצל פינת רוטשילד,ותחנה שניה באזור תחנת רכבת הראשונים.
התחנה המרכזית של ראשון לציון(כבר לא חדשה,כי לצערי כבר אין שם את הישנה שלצערי נהרסה),נמצאת במערב במקום מרוחק למרכזה של ראשון לציון,והגישה אליה אינה נוחה
2.קו 373-קו זה בעצם מחליף את קו 351 הבלתי יעיל שיבוטל ב1.1.2014 המתקרב,בקטע שבין רחובות לאופקים באופן מלא
3.קו 352-אני מקווה שיתגברו קו זה באופן משמעותי כי קו 353 צריך להתבטל לדעתי וצריך קו שיחליף באופן מלא את מסלול קו 353 בדרומה של מדינת ישראל
4.קיצור קו 371 לראשון לציון,מהלך מתבקש עקב מסלולו המסורבל,במידה ורק קו זה מקשר היום בין תמח"ת,צומת חולון,כביש 44,ומרכז ראשון לציון ליעדים מסויימים בדרום הארץ,צריך שיהיה קו שנוסע באופן מהיר ותדירות גבוה בין תמח"ת(או בסמוך אליה),צומת חולון,כביש 44 אל תחנה מרכזית ראשון לציון.
קו 163 אינו מספק פתרון גכזה מאחר והוא עושה סיבובים בתוך שכונות מערב ראשון לציון ובנוסף תדירותו נמוכה.
5.קו 383 אני חושב שהוא קו חלופי לקוים 351,353
6.מספור קווי באר שבע:רצוי שהקוים החדשים שיפתחו ימוספרו במספר דו ספרתי גבוה מ80,או במספר תלת סיפרתי שמספרו יהיה1XX שאינו תפוס על ידי קו אחר קיים,כדי למנוע כפילות מספרים עם קוים אחרים קיימים היום או בעתעיד,ובנוסף יש לשנות מספור לכמה קוים כדי לבטל כפילות מספרים
26 לאזור עומר או טנא עומרים-קיים קו פנימי 26 לכן יש לשנות את מספרו למספר אחר
31-למחנה חצרים-כדי גם מסורו לשנות,כי הוא נוסע באזורים שיש קו פנימי שממוספר אותו דבר
30-יש שני קוים בעלעי אותו מספר,שיוצאים מת"מ באר שבע,אחד לפזורה הבדואית,והשני למחנה צאלים
קו 21 שמופיע במכרז-אני מקווה שיבחר מספר קו אחר
אז ככה
לגבי 1 - יש שיסכימו ויש שלא. בעבור תושבי מערב העיר שגם ככה צריכים אוטובוס פנימי כדי להגיע למרכזית החדשה (ברוב המקרים), עכשיו הם יתקעו בבקרים בדרך למרכז ראשל"צ. לא נשמע לי משהו מלבב כל כך. זה בדומה לקו 431 לירושלים רק שאתה מציע חלופה כמו 430 לירושלים (למרות שזו ממשיכה לבית דגן).

לעומת זאת, בעבור מרכז העיר, מן הסתם שזה יהיה עדיף ללא מעט נוסעים. אם אתה שואל אותי, אני חושב שאם קו 381 היה נוסע כמו 282/284 בראשל"צ, הוא היה יכול להיות מוצלח יותר.

את קו 353 קשה לבטל סתם כך והנה הסיבות לכך:

א. הוא מבצע קישור בין ת"א ליבנה בשעות שקווי ויאולה כבר לא פעילים.

ב. הוא מקשר בין מושבים וקיבוצים שלהם אין תחבורה אחרת למקומות רבים ברחבי הארץ וכמובן ליישובים הסמוכים. מכיוון שהמושבים והקיבוצים נפרסים על פני שטח ממש לא קטן, קשה ליצור מספר קווים בתדירות טובה למדיי כדי לשרת את כל המושבים והקיבוצים האלו לאיזורים שונים ולערים סמוכות. כך למשל יישובי סעד זוכים לשירות גם לשדרות וגם לנתיבות וגם לבאר שבע וגם צפונה.

ג. הוא מבצע קישור חשוב ונחוץ בשעות שקו 378 לא פועל ומדובר בלא מעט שעות. מנגד, הרחבת השירות של 378 מוטל יותר בספק, במיוחד בשעות השפל.

לגבי קיצור 371 וביטול 351. חשוב לשים לב כי קו 371 הופך להיות קו רפאים עם 3 נסיעות ביום לכל כיוון. בנוסף זה הקו היחיד שיוצא מבאר שבע בשעה 23:00 ומגיע ליעדים שצפוניים לבאר שבע (מלבד 348 שגם יוצא ב23:00 אך מקשר עד מכללת אחווה בלבד). כך בעצם נפגע השירות הלילי בין יישובים רבים על כביש 40.

בנוסף נפגע הקישור בין גדרה>רחובות>נס ציונה וראשל"צ לת"א בשעות הלילה המאוחרות. מעל כל זאת, נפגע הקישור בין ראשל"צ>נס ציונה דרומה (3 נסיעות ביום וקיצוץ נסיעות ב367 לא יטיבו עם הנוסעים במקטע זה).

בהקשר של כביש 44, קו 369 משרת את הטווח שבין התמח"ת לכביש 4 (מחלף גנות). קו 301 של אגד מקשר בין התמח"ת ועד קסטינה במסלול משותף עם 371 (כיום) ועד צומת גבעתי במסלול משותף עם קו 351 (כיום).

קו 383 הוא קו חלופי ל353 אבל מהיר יותר, ללא כניסה ליישובי סעד. עדיין חבל שהוא נכנס לנתיבות בכלל. ובכלל קווי נתיבות באר שבע שייכים לאגד תעבורה (קו 40 ו42 או 40 ו43 יוצאים מנתיבות לבאר שבע).
 
מעניין

פירוט כל קווי מכרז הנגב החדשים - מטרופולין
קו 381 יהיה קו ישיר לחלוטין בין באר שבע לראשון לציון דרך כבישים 431 ו6. בראשל"צ הקו יגיע אך ורק למרכזית החדשה. 12 נסיעות ביום ראשון מראשון לציון לבאר שבע ו6 נסיעות ביום חמישי מבאר שבע לראשון לציון.

קו 374 - קו ישיר בין באר שבע לרחובות (דרך כביש 6 וגדרה, צומת ביל"ו). 16 נסיעות ביום א' מרחובות לבאר שבע ו8 נסיעות ביום ה' מבאר שבע לרחובות.

קו 373 - יקשר בין אופקים > נתיבות > שדרות > כביש 3 > קסטינה > מכללת אחווה (כביש 40) > גדרה > רחובות. 7 נסיעות בימי א' ו6 נסיעות בימי חול לכל כיוון.

קו 356 יקשר בין קרית גת לבאר שבע על פי תחנות האיסוף של קו 369. 13 נסיעות ביום לכל כיוון.

קו 383 יקשר בין באר שבע לנתיבות ושדרות. 13 נסיעות בימי א' ו12 נסיעות בימי חול לכל כיוון.

קו 353 - התדירות יורדת ל13 נסיעות בכל יום לכל כיוון.

קו 352 - תוספת נסיעה בכיוון הנסיעה מבאר שבע לאשדוד.

קו 367 - הפחתת נסיעות, עקב החלופות המהירות. תדירות בימים ראשון וחמישי - 19 נסיעות ביום לכל כיוון. בימי חול - 18 נסיעות ביום לכל כיוון.

קו 371 - קיצור הקו למרכזית ראשל"צ החדשה. הפחתת נסיעות בצורה דרסטית - 3 נסיעות בכל יום לכל כיוון.

קו 357 - קישור בין דימונה > ירוחם > פתח תקווה > אלעד. יפעל בימים: א', ה', ו', ש' (תוכנן עבור אוכלוסיה חרדית). בימים ה', ו' נסיעה אחת מדימונה לאלעד ובימים א', ש' נסיעה אחת מאלעד לדימונה.

קו 459 - יקשר בין דימונה וירוחם אל בית שמש. נסיעה אחת בימי חמישי ושישי מדימונה לבית שמש ונסיעה אחת במוצ"ש ובראשון מבית שמש לדימונה.

קו 351 - מבוטל.

קו 70 - הארכת מסלול למושב נבטים. כיום הקו מבצע קישור בין באר שבע לשגב שלום. בכך לראשונה תהיה תחבורה ציבורית בשעות הבוקר מהמושב נבטים לבאר שבע שלא מצומת הכניסה למושב.כיום התחבורה היחידה שנכנסת לתוך המושב היא נסיעה יומית היוצאת מבאר שבע בשעה 17:00 בקו 54 אשר חוזרת על עקבותיה, קרי ניתן לעלות במושב נבטים ולחזור איתה לבאר שבע.

קו 72 - יקשר בין חורה דרך איזור התעשיה עמק שרה שבבאר שבע אל שגב שלום (מסלול הזוי קצת) - 3 נסיעות ביום לכל כיוון.

קו 21 - יקשר בין באר שבע לכסייפה דרך דרג'יאת, בעל נסיעה אחת ביום לכל כיוון. (למרות שיש כבר קו 21 עירוני בבאר שבע).

קו 158 - הפרדת החלופה של קו 58 הנוכחי אל מחנה צור כמספר קו בפני עצמו - קו 158.

קו 60 - הפיכת חלופות הקו השונות למספרי קווים שונים:

קו 68 - באר שבע - כלא נפחא וכלא רמון.

קו 64 - באר שבע מצפה רמון דרך יישובים (אין לי מושג האם מדובר על החלופה שנכנסת לכל יישוב ויישוב בדרך).

קו 69 - באר שבע - בית ספר שדה הר הנגב דרך מחנות צה"ל.

קו 160 - באר שבע <> מחנות צה"ל.

שינויים בקווים העירוניים בערד:

קו 1 - שינוי מסלול נסיעה (יש מצב שזה כבר קרה, לא בקיא במה שקורה בתוך ערד). שירות לשכונות מזרחיות ודרומיות ומרכז העיר במקום שכונות מזרחיות. תחנות קצה אזור המלונות ומסוף התחבורה במרכז העיר ומרכז העיר

קו 2 - הפיכת הקו לדו כיווני (עדיין לא קרה), קיצור מסלול נסיעה רק לשכונות צפוניות ומערביות ומרכז העיר. תחנת קצה - מרכזית ערד.

קו 3 - קו שישרת ריכוזי חרדים ובכך ישרת מספר מוקדים רלוונטיים בעיר בתדירות של פעם בשעה.

קו 80 יבוטל.

קווים עירוניים חדשים ביישובים בדוואים:

קו 1 בתל שבע

קו 4 בחורה.

*תיתכן העברת קו 46 (באר שבע > מחנה נתן > כלא באר שבע ובחזרה) במסגרת מכרז הקווים העירוניים בבאר שבע שטרם יצא.

* עיר הבה"דים: יופעל קו שירות חדש בימים א'-ה'. בימי א' - הקו יפעל בין השעות 8:00-14:00 בתדירות של כ-10 נסיעות בכל שעה. בימי ה' יופעל הקו בתדירות של כ-6 נסיעות החל משעות הצהרים ובתדירות נמוכה יותר בימי חול.
מעניין
לגבי קו 356- נראה כמו עוד צעד בדרך לביטולו המוחלט של קו 369. קווים 375/345 מקשרים את האזור מקרית-גת צפונה לת"א, קו 356 משרת את האזור מקרית-גת דרומה לב"ש (למעשה כתגבור/תחליף ל-367). השירות היחיד שעבורו קו 369 עדיין קיים כקו בלעדי הוא הקישור בין קטע להבים-עוזה לת"א. לא נראה לי כמו משהו שמצריך יותר מ-8 נסיעות ביום.

קווים עירוניים בערד: קצת לא היה ברור לי מה השינויים, מכיוון שאין שמות שכונות, אבל בגדול נשמע טוב:
קו 1 - חייבים להוסיף לו שכונה גדולה אחת לפחות כדי שיצדיק את קיומו.
קו 2 - הגיע הזמן לבטל אותו ואת המסלול הלא הגיוני והמסורבל שלו. נראה שמה שעומדים לעשות זה לחתוך אותו לשלושה חלקים: קו 2 החדש, התוספת לקו 1 וקו 3 עבור מוקדי משנה.
קו 3 - קצת לא ברור לי המסלול, הרי החרדים בעיר מרוכזים יפה מאוד בשתיים וחצי שכונות. כנראה קו עם מסלול דומה למסלול של קווי המהדרין בעיר, אולי עם שינויים קלים כמו כניסה לתחנה המרכזית וסיום בצים סנטר. ככה יהיו לצים סנטר שני קווים שמכסים את כל העיר (קו 3 וקו 11).

אני בעיקר מקווה שיש התייחסות להתפתחות העתידית של העיר. שלא יהיה מצב שבעוד שנתיים-שלוש יגלו שמקימים שכונה חדשה (רובע 12, רובע 6, הגבעות המזרחיות - כולן בקנה ורק מחכות ליום שהממשלה תחליט שהיא רוצה שערד תצמח), ובעקבות זה צריך לעשות עוד רה-ארגון.

קו 72- נשמע לי מעט מיותר, אבל אני לא מתיימר להכיר היטב את דפוסי הנסיעה במגזר הבדואי.
קו 21- נתחיל בזה שמוסיפים חטא על פשע (במקרה הזה הפשע הוא לתת לקו ב"ש-כסיפה את המספר 20). מעבר לזה נשמע כמו רעיון לא רע בכלל.
קווים פנימיים בחורה ותל-שבע- בהחלט הגיע הזמן, ואני מקווה שיפעלו בתדירות טובה. לדעתי היה מוטב אם קו היו פותחים קו מחורה ללקיה בתדירות סבירה, וכך מקשרים שתי עיירות גדולות שקרובות מאוד זו לזו ומרוויחים שירות פנימי משופר גם בלקיה.

קו 46 אכן יותר מתאים להיות קו עירוני, ועדיף לאחד אותו עם קו 32 של מטרודן בלו"ז שבאמת תואם את הביקושים.
 
מהסתכלות נוספת על השינויים בערד:

מעניין
לגבי קו 356- נראה כמו עוד צעד בדרך לביטולו המוחלט של קו 369. קווים 375/345 מקשרים את האזור מקרית-גת צפונה לת"א, קו 356 משרת את האזור מקרית-גת דרומה לב"ש (למעשה כתגבור/תחליף ל-367). השירות היחיד שעבורו קו 369 עדיין קיים כקו בלעדי הוא הקישור בין קטע להבים-עוזה לת"א. לא נראה לי כמו משהו שמצריך יותר מ-8 נסיעות ביום.

קווים עירוניים בערד: קצת לא היה ברור לי מה השינויים, מכיוון שאין שמות שכונות, אבל בגדול נשמע טוב:
קו 1 - חייבים להוסיף לו שכונה גדולה אחת לפחות כדי שיצדיק את קיומו.
קו 2 - הגיע הזמן לבטל אותו ואת המסלול הלא הגיוני והמסורבל שלו. נראה שמה שעומדים לעשות זה לחתוך אותו לשלושה חלקים: קו 2 החדש, התוספת לקו 1 וקו 3 עבור מוקדי משנה.
קו 3 - קצת לא ברור לי המסלול, הרי החרדים בעיר מרוכזים יפה מאוד בשתיים וחצי שכונות. כנראה קו עם מסלול דומה למסלול של קווי המהדרין בעיר, אולי עם שינויים קלים כמו כניסה לתחנה המרכזית וסיום בצים סנטר. ככה יהיו לצים סנטר שני קווים שמכסים את כל העיר (קו 3 וקו 11).

אני בעיקר מקווה שיש התייחסות להתפתחות העתידית של העיר. שלא יהיה מצב שבעוד שנתיים-שלוש יגלו שמקימים שכונה חדשה (רובע 12, רובע 6, הגבעות המזרחיות - כולן בקנה ורק מחכות ליום שהממשלה תחליט שהיא רוצה שערד תצמח), ובעקבות זה צריך לעשות עוד רה-ארגון.

קו 72- נשמע לי מעט מיותר, אבל אני לא מתיימר להכיר היטב את דפוסי הנסיעה במגזר הבדואי.
קו 21- נתחיל בזה שמוסיפים חטא על פשע (במקרה הזה הפשע הוא לתת לקו ב"ש-כסיפה את המספר 20). מעבר לזה נשמע כמו רעיון לא רע בכלל.
קווים פנימיים בחורה ותל-שבע- בהחלט הגיע הזמן, ואני מקווה שיפעלו בתדירות טובה. לדעתי היה מוטב אם קו היו פותחים קו מחורה ללקיה בתדירות סבירה, וכך מקשרים שתי עיירות גדולות שקרובות מאוד זו לזו ומרוויחים שירות פנימי משופר גם בלקיה.

קו 46 אכן יותר מתאים להיות קו עירוני, ועדיף לאחד אותו עם קו 32 של מטרודן בלו"ז שבאמת תואם את הביקושים.
מהסתכלות נוספת על השינויים בערד:
אני מאוד מקווה שאני טועה, אבל אם אלה השינויים שייעשו זה רע מאוד:

קו 1 - יוסיפו לו את שכונת נעורים בדרך לתחנה המרכזית. רע, כי זה מאריך את המסלול עבור תושבי השכונות המזרחיות (בעלות רמת המינוע הגבוהה) ומרחיק אותם מהקניון.

קו 2- בסך-הכל יוציאו אותו משכונת נעורים. ייסע למעוף כמו קו 2 כיום ויחזור כמו 2א. רע, כי עדיין יהיה קישור מקוטע ולא ברור למרכז העיר. עבור שכונת גבים למשל לקניון ייסעו לכיוון מעוף ולמרכזית לכיוון המרכזית. תושב מעוף שרוצה להגיע למרכזית יצטרך ליסוע לקניון ומשם ברגל או לעשות סיבוב עם קו 2 לגבים. גם הקישור לתיכון ייפגע.

קו 3- נשמע לי כמו קו שייסע במסלול דומה לקו 2, אלא שתחנת הקצה תהיה בצים סנטר והוא ייכנס לעיר מהכניסה המערבית.

יופי מיכאל. הרסת לי יום עבודה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה