פיקנטו שמסרבת לעלות טורים

  • פותח הנושא em28
  • פורסם בתאריך

חן 1111

Active member
לא יודע מה יש בקיה, אני לא מכיר. יש לי סוזוקי שכל מה שיש בה זה איזה רשת סינון בצד היניקה של המשאבה (במיכל הדלק), ולא נגעתי בה בחיים שלי (מעל 300 אלף ק"מ), כך שלא ברור לי איזה הגנה מיוחדת המזרקים צריכים.
 

em28

Member
אשר יגורתי בא וגם נתנו לו להיכנס - ממיר קטליטי סתום
 
בתחילת הנסיעה ישנה הזרקת דלק חזקה יותר מבד"כ מכיוון שהמנוע קר. יתכן שבמצב זה שהוא די קשיח, הממיר לא מספיק תקין כדי לעשות את עבודתו. כמו צמיג, למשל, שעד 100 קמ"ש לא מרגישים אותו אבל אחרי 100 קמ"ש מתחיל לעשות בעיות בגלל המצב הגבולי שלו. יתכן שבגלל אופי הנהיגה הזה בתחילת הנסיעה סתמת מהר יותר את הממיר.
 

em28

Member
בתחילת הנסיעה ישנה הזרקת דלק חזקה יותר מבד"כ מכיוון שהמנוע קר. יתכן שבמצב זה שהוא די קשיח, הממיר לא מספיק תקין כדי לעשות את עבודתו. כמו צמיג, למשל, שעד 100 קמ"ש לא מרגישים אותו אבל אחרי 100 קמ"ש מתחיל לעשות בעיות בגלל המצב הגבולי שלו. יתכן שבגלל אופי הנהיגה הזה בתחילת הנסיעה סתמת מהר יותר את הממיר.
הבהרה:
לא מדובר על מנוע קר, דווקא שהמנוע היה קר הרכב נסע יותר טוב.
אופי הנהיגה דווקא הסתיר את התקלה - במשך שבועיים של נסיעות רגועות בכל הארץ התקלה לא חזרה.
במוסך ניסו לבדוק במתארים שונים וזיהו את הבעיה בפול גז תחת עומס (עליה/משקל/ברקס).
 

חן 1111

Active member
הבהרה:
לא מדובר על מנוע קר, דווקא שהמנוע היה קר הרכב נסע יותר טוב.
אופי הנהיגה דווקא הסתיר את התקלה - במשך שבועיים של נסיעות רגועות בכל הארץ התקלה לא חזרה.
במוסך ניסו לבדוק במתארים שונים וזיהו את הבעיה בפול גז תחת עומס (עליה/משקל/ברקס).
בהאצה נדרש הספק גבוה יותר וכל פגיעה בנשימה מורידה את ההספק. והפרעה לפליטה זה כמו הפרעה לנשימה.
 

em28

Member
בהאצה נדרש הספק גבוה יותר וכל פגיעה בנשימה מורידה את ההספק. והפרעה לפליטה זה כמו הפרעה לנשימה.
היטבת לתאר, התחושה היא שהרכב "נושם" הרבה יותר טוב.

לגבי הריח השרוף, במוסך טוענים שזה סביר בשבוע הראשון.
 
הבהרה:
לא מדובר על מנוע קר, דווקא שהמנוע היה קר הרכב נסע יותר טוב.
אופי הנהיגה דווקא הסתיר את התקלה - במשך שבועיים של נסיעות רגועות בכל הארץ התקלה לא חזרה.
במוסך ניסו לבדוק במתארים שונים וזיהו את הבעיה בפול גז תחת עומס (עליה/משקל
יכול להיות שהסיבה ל"החנקות" היא שבגלל שהממיר לא תפקד כראוי, הקריאות מחיישן הלמדא/חמצן הציגו למחשב המנוע תמונת מצב שגויה (כנראה כאילו התערובת עשירה מדי), והמחשב נתן תערובת לא נכונה למנוע (עניה מדי - מה שיבלוט יותר בתאוצה). זה יסביר למה ניתוק החיישן שיפר את המצב (מחשב המנוע עבר למצב דיפולט בגלל שלא קיבל קריאות מחיישן החמצן), ואולי גם מסביר למה כשהמנוע היה קר הוא תפקד טוב יותר - כשהמנוע קר מחשב המנוע מעשיר את התערובת.
 
למעלה