פיקנטו שמסרבת לעלות טורים

  • פותח הנושא em28
  • פורסם בתאריך

em28

Member
בהמשך להחלפת הצמיגים ומסרק ההגה נתקלתי בתקלה בתכשיט שמופיעה במתאר ספציפי: פול גז בתחילת נסיעה בעליה.
הטורים לא מצליחים לעלות מעבר ל-2000 ונופלים חזרה לסרק רק כדי לעלות שוב ל-2000.
ההרגשה דומה למנתק הצתה בטורים גבוהים.
אם עולים בטורים בהדרגה - אין בעיה.
אם נמצאים בסרק אין בעיה.
רק פול גז ב-D בעליה.
הצלחתי לשחזר את הבעיה גם בלחיצה על הגז והברקס ביחד.

למוסך לא הגעתי לפני הסגירה, אבל רוצה להגיע מוכן.
מה שחשבתי שיכול להיות זה שהדוושה החשמלית תקולה, ליכלוך במערכת ההצתה, כוייל/כבלי הצתה, או חיישנשקרכלשהו שגורם למחשב להשתולל.

דעתכם ?
 

moshecaspi

New member
לא הכי בריא לאמץ מנוע בתחילת הנסיעה. עבד קודם? יכול להיות שמדובר על מנגנון הגנה של היצרן.
 

em28

Member
לא הכי בריא לאמץ מנוע בתחילת הנסיעה. עבד קודם? יכול להיות שמדובר על מנגנון הגנה של היצרן.
זה לא האוטו ל"פתיחה", אבל המתאר שהצגתי הוא הקיצוני שבו הכי מרגישים את התופעה.
עדכון:
הבוקר הגעתי למוסך וכצפוי המחשב לא הציג שום תקלה, המכונאי ניגש לחיישן קראנק וניתק אותו - התופעה נעלמה.
ביקש לנסוע עד מחר לדווח - אז אם הוא קורא כאן: בטורים נמוכים נפתרה הבעיה, בטורים גבוהים תחושה שהאוטו סוחב קצת פחות מקודם.
מקווה שזה יסתיים בחיישן שהשתבשה דעתו, ולא שהוא באמת מזהה בעיה.

בתכלס, מה תפקידו של החיישן הקראנצי הזה בכח - אפשר לבטל אותו וזה ?
 
בתכלס, מה תפקידו של החיישן הקראנצי הזה בכח - אפשר לבטל אותו וזה ?
ממש לא!
תפקיד החיישן הוא לדווח את המיקום המדוייק של הבוכנות (וכפונקציה של זה - גם של הקמשפט במנועים שאין חיישן שם) ביחס ל"נקודה מתה עליונה" במנוע - כלומר להביא לאופטימיזציה של עיתוי ההזרקה וההצתה ע"י דיווח למחשב המנוע על המיקום הנ"ל.
אני מתפלא שהמכונאי פשוט נתן לך לנסוע כך עד מחר - אבל מן הסתם העובדה שניתוק החיישן עזר להעלים את התופעה אומרת שזה הכיוון.
 
באמת מוזר
ממש לא!
תפקיד החיישן הוא לדווח את המיקום המדוייק של הבוכנות (וכפונקציה של זה - גם של הקמשפט במנועים שאין חיישן שם) ביחס ל"נקודה מתה עליונה" במנוע - כלומר להביא לאופטימיזציה של עיתוי ההזרקה וההצתה ע"י דיווח למחשב המנוע על המיקום הנ"ל.
אני מתפלא שהמכונאי פשוט נתן לך לנסוע כך עד מחר - אבל מן הסתם העובדה שניתוק החיישן עזר להעלים את התופעה אומרת שזה הכיוון.
באמת מוזר - כשפעם, מזמן, היתה לי תקלה בחיישן הזה בפיאט אונו, האוטו גמגם והתבלבל לחלוטין, ובקושי הצליח להגיע למוסך. בפעם הבאה (כשהחליפו את החיישן לא חיברו את הקונקטור כמו שצריך, אז הכבל התנתק), הרכב פשוט סירב להניע.
 

em28

Member
אצלי הרכב נוסע בלי החיישן יותר טוב מאשר איתו, מה שכן המוסכניק הזהיר אותי מלנסוע רחוק מדי ומהר מדי בלי החיישן,
ואמר שהתופעה בכלל מוזרה כי חיישן משובש אמור להשפיע אחרת - כאילו ההצתה לא מכוונת.
 
אצלי הרכב נוסע בלי החיישן יותר טוב מאשר איתו, מה שכן המוסכניק הזהיר אותי מלנסוע רחוק מדי ומהר מדי בלי החיישן,
ואמר שהתופעה בכלל מוזרה כי חיישן משובש אמור להשפיע אחרת - כאילו ההצתה לא מכוונת.
הכיוון שונה:
האם החליפו אצלכם בפיקנטו פילטרי דלק? יש שניים: ללחץ נמוך וללחץ גבוה.
צריך להחליף מידי 4 שנים או 60,000 ק"מ (המוקדם מביניהם) כחלק משגרת הטיפולים.
לא מבין למה נגעו אצלך בחיישן קרנק כשהמחשב obd לא הציג בעייה...
 

em28

Member
עדכון:
אז בלי חיישן קראנק הרכב נסע טוב יותר, אבל החלפתו לא פתרה את הבעייה - שוב גימגומים בזינוקים אגרסיביים.
עוד נבדקו ונשללו: כוייל, חיווט חיישן הקראנק, כבלי הצתה, פלאגים בעייתיים, נזק בממיר, חיישן אלפא/ביתא או איך שקוראים לו ביציאה לממיר.

היום קצר - החיישן הוחזר למקומו והרכב ינוח בסופ"ש.
 

חן 1111

Active member
עדכון:
אז בלי חיישן קראנק הרכב נסע טוב יותר, אבל החלפתו לא פתרה את הבעייה - שוב גימגומים בזינוקים אגרסיביים.
עוד נבדקו ונשללו: כוייל, חיווט חיישן הקראנק, כבלי הצתה, פלאגים בעייתיים, נזק בממיר, חיישן אלפא/ביתא או איך שקוראים לו ביציאה לממיר.

היום קצר - החיישן הוחזר למקומו והרכב ינוח בסופ"ש.
יש לך איזו טעות. בלי חיישן קראנק המנוע לא יעבוד בכלל. כך שלא ברור לי איזה חיישן ניתקו לך ומה זה אומר.
 

em28

Member
יש לך איזו טעות. בלי חיישן קראנק המנוע לא יעבוד בכלל. כך שלא ברור לי איזה חיישן ניתקו לך ומה זה אומר.
לפי התמונות בגוגל (חיישן עם חורים) אני רואה שבחלק מהתמונות קוראים לו חיישן חמצן.
 

קבצים מצורפים

  • לכידה.PNG
    לכידה.PNG
    KB 37 · צפיות: 0

חן 1111

Active member
לפי התמונות בגוגל (חיישן עם חורים) אני רואה שבחלק מהתמונות קוראים לו חיישן חמצן.
טוב, מה שבתמונה זה חיישן חמצן שנקרא גם חיישן למבדא, לא קשור לחיישן שהזכרת קודם. אם זה מה שהמכונאי ניתק, אז זה משונה מאוד. החיישן הזה מטפל בעיקר בזיהום אוויר. אז אם מנתקים אותו, זה עלול לגרום לתערובת עשירה מדי (עודף דלק) כי המחשב לא יודע לתקן את זה. ואם ככה, אז אולי הבעיה שהרגשת קשורה לתערובת ענייה מדי (חוסר דלק) כמו לחץ דלק נמוך (אולי מסנן דלק או משאבה), או למשהו שתערובת עשירה פותרת, כמו בעיה בכל זאת בפלגים או במערכת ההצתה, נגיד סלילי הצתה, אבל זה צריך לתת קוד תקלה.
 
טוב, מה שבתמונה זה חיישן חמצן שנקרא גם חיישן למבדא, לא קשור לחיישן שהזכרת קודם. אם זה מה שהמכונאי ניתק, אז זה משונה מאוד. החיישן הזה מטפל בעיקר בזיהום אוויר. אז אם מנתקים אותו, זה עלול לגרום לתערובת עשירה מדי (עודף דלק) כי המחשב לא יודע לתקן את זה. ואם ככה, אז אולי הבעיה שהרגשת קשורה לתערובת ענייה מדי (חוסר דלק) כמו לחץ דלק נמוך (אולי מסנן דלק או משאבה), או למשהו שתערובת עשירה פותרת, כמו בעיה בכל זאת בפלגים או במערכת ההצתה, נגיד סלילי הצתה, אבל זה צריך לתת קוד תקלה.
:) גם אני רשמתי שההימור שלי הוא פילטרי הדלק. איזה משניהם נשמע לך כ"הבעייתי" אצלו? האם זה של הלחץ הגבוה?
 

חן 1111

Active member
:) גם אני רשמתי שההימור שלי הוא פילטרי הדלק. איזה משניהם נשמע לך כ"הבעייתי" אצלו? האם זה של הלחץ הגבוה?
לא יכול לדעת ככה. צריך אבחון יותר מדויק. או שמודדים לחץ, או שמחליפים לניסיון, או שאם הגיע הזמן ולא החליפו, אז צריך להחליף בכל מקרה.
 

em28

Member
טוב, מה שבתמונה זה חיישן חמצן שנקרא גם חיישן למבדא, לא קשור לחיישן שהזכרת קודם. אם זה מה שהמכונאי ניתק, אז זה משונה מאוד. החיישן הזה מטפל בעיקר בזיהום אוויר. אז אם מנתקים אותו, זה עלול לגרום לתערובת עשירה מדי (עודף דלק) כי המחשב לא יודע לתקן את זה. ואם ככה, אז אולי הבעיה שהרגשת קשורה לתערובת ענייה מדי (חוסר דלק) כמו לחץ דלק נמוך (אולי מסנן דלק או משאבה), או למשהו שתערובת עשירה פותרת, כמו בעיה בכל זאת בפלגים או במערכת ההצתה, נגיד סלילי הצתה, אבל זה צריך לתת קוד תקלה.
אם אני לוקח את מה שחן כתב יחד עם התחושה הסובייקטיבית שלי שהחיישן שיפר את המצב - האם כשהתערובת עשירה מדי זה מפצע על הממיר הסתום (כנראה לא לגמרי) ?

דרך אגב, הממיר נשלח ל"שיפוץ" - חזר לאחר יום, הורכב ונעלמו כל הסימפטומים.
היום, בפקק אימתני בירושלים היה ריח כמו של ברקסים שרופים - יכול להיות שזה מהמשופץ ?
 
נערך לאחרונה ב:
אם אני לוקח את מה שחן כתב יחד עם התחושה הסובייקטיבית שלי שהחיישן שיפר את המצב - האם כשהתערובת עשירה מדי זה מפצע על הממיר הסתום (כנרה לא לגמרי) ?

דרך אגב, הממיר נשלח ל"שיפוץ" - חזר לאחר יום, הורכב ונעלמו כל הסימפטומים.
היום, בפקק אימתני בירושלים היה ריח כמו של ברקסים שרופים - יכול להיות שזה מהמשופץ ?
אני לא יודע על קשר שמקל על הבעיות כאשר הממיר סתום לבין תערובת עשירה... יש כאן בקיאים ממני. אשמח ללמוד.

לגבי "שיפוץ" הממיר הסתום: לא ידעתי שזה ניתן. לפי מה שידעתי, מחליפים הממיר התקול בחדש או משומש מפירוק. יש גם חדש מקורי או תחליפי...
ממיר סתום הוא ממיר שהקרמיקה שבו נשרפה/ נשברה/ התפוררה והשאריות המפוררות סותמות המעבר באגזוז. מצב כזה מוסיף התנגדות משמעותית כנגד פעולת המנוע, עלול להזיק למנוע, ולגרום לשריפת שסתומי הפליטה.
(וכמובן ממיר תקול לא מעלים גזים רעילים שנפלטים מהמנוע כלומר לא הופך אותם לתוצרים ידידותיים יותר לסביבה... זה עלול לגרום שלא תעבור טסט ב"בדיקת 4 הגזים")

גם אצלי יש בעייה עם הממיר (הobd שלי מדגים הרבה פעמים בעייה שהקוד שלה p0420. אך זה מוגדר אצלי ב obd כ- pending fault ולא מדליק את אתראת הcheck engine).
התברר לי שנזק לממיר שכיח במנועים מוסבים לגפ"מ.
בינתיים אני גורר ולא החלפתי הממיר אבל גם אצלי הרכב סובל מהעדר כוח משמעותי ב20-30 השניות הראשונות להנעה קרה בבוקר. לכן, הפיתרון, אני מניע בבוקר וממתין 20-30 שניות ורק אז מכניס להילוך 1, ובכל מקרה נוסע רגוע בדקה הראשונה...
 
נערך לאחרונה ב:

em28

Member
אני לא יודע על קשר שמקל על הבעיות כאשר הממיר סתום לבין תערובת עשירה... יש כאן בקיאים ממני. אשמח ללמוד.

לגבי "שיפוץ" הממיר הסתום: לא ידעתי שזה ניתן. לפי מה שידעתי, מחליפים הממיר התקול בחדש או משומש מפירוק. יש גם חדש מקורי או תחליפי...
ממיר סתום הוא ממיר שהקרמיקה שבו נשרפה/ נשברה/ התפוררה והשאריות המפוררות סותמות המעבר באגזוז. מצב כזה מוסיף התנגדות משמעותית כנגד פעולת המנוע, עלול להזיק למנוע, ולגרום לשריפת שסתומי הפליטה.
(וכמובן ממיר תקול לא מעלים גזים רעילים שנפלטים מהמנוע כלומר לא הופך אותם לתוצרים ידידותיים יותר לסביבה... זה עלול לגרום שלא תעבור טסט ב"בדיקת 4 הגזים")

גם אצלי יש בעייה עם הממיר (הobd שלי מדגים הרבה פעמים בעייה שהקוד שלה p0420. אך זה מוגדר אצלי ב obd כ- pending fault ולא מדליק את אתראת הcheck engine).
התברר לי שנזק לממיר שכיח במנועים מוסבים לגפ"מ.
בינתיים אני גורר ולא החלפתי הממיר אבל גם אצלי הרכב סובל מהעדר כוח משמעותי ב20-30 השניות הראשונות להנעה קרה בבוקר. לכן, הפיתרון, אני מניע בבוקר וממתין 20-30 שניות ורק אז מכניס להילוך 1, ובכל מקרה נוסע רגוע בדקה הראשונה...
דווקא הרכב עבר טסט שבוע לפני התיקון - לפי המוסך בגלל שהממיר היה סתום הוא הוציא פחות גזים
והסכנה היתה ששבבי קרמיקה/מתכת ישאבו למנוע ויגרמו לנזק למנוע.
מסתבר שבשיפוץ ממיר מחליפים את הכוורת הפנימית - ניתנה אחריות של חצי שנה על הממיר.
 
דווקא הרכב עבר טסט שבוע לפני התיקון - לפי המוסך בגלל שהממיר היה סתום הוא הוציא פחות גזים
והסכנה היתה ששבבי קרמיקה/מתכת ישאבו למנוע ויגרמו לנזק למנוע.
מסתבר שבשיפוץ ממיר מחליפים את הכוורת הפנימית - ניתנה אחריות של חצי שנה על הממיר.
נראה לי שבכל מקרה לא נותנים על עבודת ממיר כלשהי מעל ל6 חודשי אחריות ככה שזה סביר...
כמה גובים על שיפוץ ממיר?
 

חן 1111

Active member
אתה יכול להסביר מה בדיוק ההבדל בין שני הפילטרים?
לא. מי אומר בכלל שיש שני פילטרים. אני לא מכיר רכבי בנזין עם שני מסנני דלק. יש אחד בצד היניקה של משאבת הדלק והוא זה שנסתם בדרך כלל וגם זה לא תמיד.
 
לא. מי אומר בכלל שיש שני פילטרים. אני לא מכיר רכבי בנזין עם שני מסנני דלק. יש אחד בצד היניקה של משאבת הדלק והוא זה שנסתם בדרך כלל וגם זה לא תמיד.
למיטב זכרוני, באופנוע הוי סטרום שלי היו 2 פילטרים ... מנוע בנזין.

בד"כ הפילטר של "הלחץ הגבוה" זה ביציאה ממשאבת הדלק כדי לספק הגנה נוספת למזרקים וכד'..., בד"כ הפילטר הזה מקבל דלק מסונן שעבר את הפילטר לחץ נמוך?
לגבי הקיה, אני לא בטוח אם יש 2...
אבל אני בטוח שיש פילטר בתוך משאבת הדלק.
 
למעלה