פיצוי על גרירה שלא כדין

enigmatic1

New member
פיצוי על גרירה שלא כדין

לפני כשנה גררו לי את הרכב בתל אביב - חניתי ליד תחנת אוטובוס - בדגש על "ליד" - זה היה מחוץ לסימון האדום-צהוב, לצד מדרכה אפורה לגמרי.
היה לי כבר משפט שבו קבע השופט כי "מאחר וסעיף 6 ד12 תומך בגרסת הנאשם, הרי שאין לי אלא לקבוע את התיק להוכחות על מנת שהמאשימה תוכיח לבית המשפט אם ישנה טעות או שגיאה בידי הנאשם"

(סעיף 6 ד12 הוא זה שמדבר על חניה בתחומי תחנת אוטובוס, ובו נקבע מפורשות שהיכן שיש סימון , אזי הסימון מגדיר את תחום התחנה ולא 20 מטר לפני/אחרי כפי שנהוג כשאי סימון)

קודם כל לא היה לי כל כך ברור למה היה צריך להיקבע משפט נוסף - שהרי לכאורה השופט טוען שאני צודק - ואין כאן ראיות נוספות/עדים שניתן להביא - לעיריה יש צילום של הרכב שחונה לצד מדרכה אפורה ליד התחנה... האם זו פרוצדורה רגילה?

דבר שני - וזאת שאלתי העיקרית - מעבר להחזר הגרירה, אני רוצה לתבוע פיצוי על אובדן זמן עבודה / עוגמת נפש - כי העיריה באמת נוקטת כאן בשיטת מצליח - כמה כדאי לבקש? האם יש תקדימים? ומה אני צריך להביא כדי לתמוך בבקשה?

תודה
 

shlang

New member
במידה ותזוכה מהאשמה, תוכל להגיש תביעה

בת"ק נגד העירייה ובה תדרוש את ההפסדים הכספיים שהיו לך (אל תגזים ואל תמציא הוצאות), לפני כן, הגש דרישה לעירייה למח' המשפטית שבה את דורש פיצוי על ההוצאות בגין הגריריה הלא חוקית ואם לא תיענה תתבע זאת דרך בית המשפט.
בהצלחה
 

32103210

New member
אתה כותב השופט "לכאורה טוען שאני צודק "

רק לכאורה. זה מה שהיה בדיון הראשון ,צריך קודם להתנהל הדיון ההוכחות שבו העירייה ואתה תנהלו את המשפט ורק אחרי שיקבע שהעירייה נהגה לא כדין ,תהיה רשאי לבקש הוצאות.
אגב,עליך לבוא כדי לבקש-ולקבל הוצאות,אם לא תבקש ותתבע לאחר מכן תוכל לתבוע בתביעות קטנות ,אם תבקש והשופט יחליט לא לתת לך ( ולו רק שבאת לא מוכן,,,, ) לא תוכל לתבוע בתביעות קטנות ,כי אתה מערר על החלטת השופט,ואז תצטרך לעלות לבית משפט מחוזי.
 

enigmatic1

New member
איזו ערכאה עדיפה?

תודה לשניכם
האם יש ערכאה שהיא עדיפה לצורך בקשת הפיצוי?
ממה שאני מבין אני יכול לבקש את ההוצאות באחת מ-3 הדרכים הבאות:
1. במעמד המשפט הקרוב
2. במכתב למחלקה המשפטית של העיריה
3. בתביעה קטנה כנגד העיריה (אם לא ענו למכתב)

מבחינתי עדיף לא להתחיל עם עוד תביעה קטנה - כך שאם אין הבדל בין תביעת הנזק במעמד המשפט הקרוב לבין תביעה קטנה - אעדיף לעשות זאת במשפט.
השאלה האם בתור משפט שבו אני נאשם הפוקוס הוא שונה מאשר בתביעה קטנה (ולכן הגישה לפיצוי היא שונה)
כי כמו שגם כתבת אם השופט לא יפסוק לי פיצויים (או יפסוק פיצויים קטנים) - זה כבר יהיה יותר קשה להתחיל ולערער על זה.

דבר נוסף - אני עצמאי כך שקצת קשה לי להדגים נזק ישיר - בניגוד לשכיר שיכול להגיד שהוא הפסיד חצי יום עבודה או משהו בסגנון - מה עושים במקרה כזה?

תודה
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אז ככה

1. השופט לא טוען שאתה צודק, הוא אומר שעל פניו יתכן ולא עברת כל עבירה אבל היות והעיריה טוענת שעברת עליה להוכיח זאת, ועליו לתת לה הזדמנות לכך, יתכן מאד והעיריה תבקש לבטל את התביעה.
2. יש במקרה שלך, שני סוגי הוצאות, אלו שהוצאת בגלל הגרירה (תשלום לגורר, הוצאות נסיעה לשחרור) ואלו שהוצאת בגלל המשפט (אם אתה טוען להפסד שכר עלייך להוכיח זאת), את החלק השני אתה יכול לבקש מהשופט שיפסוק לך, לטעמי על תנקוב בסכום אלא בקש מהשופט שיפסוק לפי מיטב הבנתו.
בקשר לחלק הראשון - במדה ולא תצא אשם דרוש מהעיריה החזר, אם לא תעתר - תבע בתביעות קטנות
 

enigmatic1

New member
עדכון - ביטול התביעה

קיבלתי היום טלפון מהתובעת העירונית שהם מבטלים את התביעה, כולל פקס בו הם חוזרים בהם מהאישום (מצורף)
אמנם כתוב שם "לפנים משורת הדין" - אבל למעשה זה כי חניתי כדין...
התובעת אמרה לי שאין צורך שאני אגיע לבית המשפט כי למעשה לא יתקיים דיון בתיק בעקבות בקשה שכזו.

השאלה היא מכיוון שאני רוצה פיצוי מעבר להחזר הגרירה (גם על מונית לגרירה וגם אובדן זמן עבודה) - האם כדאי לי ליצור קשר עם בית המשפט ולבקש שיתקיים דיון בכל זאת?
האם אני בכלל יכול לעשות זאת או שברגע שהמאשים חוזר בו מהאישום - הדיון מבוטל?
 

creth11

New member
החזרים נוספים תתבע כנגד קבלות בתביעות קטנות

בניפרד,
 
למעלה