פינת ההשערה-דיוויד בואי

הו אני כל כך אוהבת את הלהקה הזו.

היי האני.. טייק א וולק און דב דארק סיידד.... טו טו טו D: שכחת לציין שניקו נהרגה בתאונת אופניים באיזשהו שלב [ אני לא בטוחה אם זה נכון , אבל זה גם לא כל כך קשור לכתבה]. ואי אני לא יכולה להספיק לקרוא.
 
טוב.ועוד משהו

דיוויד בואי שיחק בסרט "המבוך". סרט פנטזיה משנות ה70. מצאתי את זה בספריה בערד [בDVD!!!! ובגלל שהוא שיחק שם וזה סרט פנטזיה אז השאלתי אותו. סרט נחמד מאד].
 
אעעעעעעע ../images/Emo93.gif זה מה שקורה

כשלא קוראים עד הסוף. ואיי אבל איזה סרט יפה זה
 
כל הנהנתנים הצעירים

Mott the hopple הייתה להקת רוק כבד מחתרתית שהוקמה באמצע שנות ה-60 שבואי מאוד העריך. בשנת 1972,אחרי 5 אלבומים הלהקה החליטה להתפרק בעקבות סכסוכים של חברי הלהקה. כאשר בואי שמע שהלהקה הוא החליט שהוא רוצה לשקם אותם,נפגש עם חברי הלהקה והציע להם לעבוד איתם על אלבום חדש. הוא הציע להם את השיר suffergate city שבסופו של דבר נכלל באלבום זיגי סטארדסט והעכבישים ממאדים בגלל סירובם של חברי הלהקה. בואי כתב והלחין עבור הלהקה שיר אחר בשם all the young dudes שיצא כסינגל והפך ללהיט ועד היום נחשב לאחד השירים שמבטאים את הגלאם רוק בצורה הכי טובה שיש. בשיר היו רמיזות מיניות על יחסים בין גברים ועל החיים הפרועים של הרוק נ רול בכלל. באלבום היה בכלל שפע של טקסטים מיניים שפרועים.
 
עוצמה וולגרית

בשנת 1973,יצר בואי קשר הדוק עם איגי פופ וחבריו הסטוג'ס שלא היו כל כך מצליחים באותה תקופה והיו על סף פירוק. בואי לקח על עצמו לגבש אותם יחד לאלבום נוסף ולהפיק אותו. מטרתו של בואי בהפקה הוא ליצור לו סאונד יותר אחיד ופחות מבולגן לעומת ה-2 הקודמים לו. כך נוצר האלבום "raw power" .השירים באלבום עדיין המשיכו את אותו הקו של האלבומים הקודמים אבל היו הרבה יותר מגובשים והסאונד של האלבום היה נקי. האלבום נכשל בתקופתו ולא הצליח מסחרית אבל כיום הוא מהווה פריצת דרך אדירה והוא אחד מפניני אלבומי הפאנק. באלבום יצאו הלהיטים הגדולים ביותר של הלהקה בינהם Search and destroy שנחשב לאחד משירי הפאנק הענקיים ביותר. תקופה מאוד קצרה אחרי יציאת האלבום,התפרקה הלהקה אבל הקשר בין בואי לאיגי לא נגמר,להיפך,הוא רק מתחיל.
 

LimRhcp123

New member
Search and destroy

רד הוט עשו לזה קאבר אם אני לא טועה... אולי בהופעה...
 
נער לא שפוי

בין הופעה להופעה בסיבוב ההופעות השני של זיגי סטארדסט ב-1973, הקליט בואי אלבום נוסף שהיה שונה לחלוטין מהאלבום הקודם. לאלבום קוראים Aladdin sane שהוא משחק מילים של הצירוף a lad insane שפירושו "נער לא שפוי". מפניי שהאלבום הוקלט במהלך סיבוב הופעות,השירים בו לא מלוטשים ומעובדים היטב. האלבום הוא אלבום מגוון יותר ועשיר יותר מבחינה מוזיקלית מפניי השירים לא מוצגים כשירי קונספט ולכן לא דומים אחד לשני בסגנונם. הדבר בא לידי ביטוי בטקסטים המרתקים של האלבום על אהבה,מיניות,מלחמה,מוות וסמים. לפסנתרו מייק גארסון יש השפעה מוזיקלית חזקה מאוד על הצליל הייחודי של האלבום. בשיר Aladdin sane שבואי כתב על אחיו הסכיזופרני, יש סולו פסנתר של גארסון שנמשך למעלה מ-2 דקות. Time שהוא שיר שמזכיר מחזות זמר בריטיות בגלל נגינתו הדרמטית של גארסון. שיר מורכב עם ומרתק עם מילים מאוד מעניינות. Lady grinning soul, בלדת פסנתר גאונית שמלטפת את האוזן בצורה מדהימה. חוץ לשירי הפסנתר באלבום ישנם שירים נוספים שמוצגים כבוטים יותר ורוקיסטים יותר כמו the jean genie שבואי כתב על איגי פופ איתו היה נוהג לבלות, Cracked actor שלפי הפרשנות שלי הוא מדבר על היחסים בין בימאי לשחקן או בכלל על תרבות הבידור האכזרית. Watch that man שמציג את חיי המסיבות של הרוקנרול(לדעתי) וחידוש כסחני לשיר של הרולינג סטונס שהיוו לבואי המון השראה לאורך השנים בשם let's spend the night Together. בגלל שהאלבום השתחרר בתקופת השיא של דיוויד כלומר,בתקופה שבה זיגי סטארדסט הגיע למיצוי, האלבום נמכר בכמויות אדירות,הפך באותה שנה לאלבום הכי נמכר ועבר את המכירות של להקת הביטלס שנחשבה(ועדיין נחשבת) לאחת הלקות הפופלריות משפיעות ומוכרות בכל הזמנים.
 
זיגי סטארדסט-ההופעה שעשתה מהפכה

אפשר בהחלט לומר ש-1973 זו השנה הכי חשובה לבואי מבחינה מוזיקלית,אומנותית ומסחרית. זו השנה שבה זיגי סטארדסט הפך להיות לאליל הרוק המהפכני ביותר. כמו שצויין קודם, באותה שנה התחיל בואי את מסע ההופעות השני שלו שבה בואי והלך באמת עד הסוף עם הדמות של זיגי סטארדסט כאשר בהופעות הוא מאופר ב-2 וחצי שכבות איפור,כל פניו אדומות ועיגול זהב על מצחו. בגדים צמודים וצבעוניים,צעיפי פרווה,צמידים ענקיים על הידיים והעגילים על האוזניים. מעבר למראה החיצוני המוגזם של בואי, ההופעה התאפיינה בפרובוקטיות ובמיניות ששידרו בואי ורונסון. בסיבוב ההופעות של 1973, בואי רוכן על ברכיו כשראשו נמצא באזור המפשעה והגיטרה של רונסון, מה שנראה כאילו הוא מבצע מין אוראלי באיבר מינו של רונסון. פה בואי "הרחיק לכת" עם דמותו של זיגי סטארדסט ובאמת הציג את הדמות בתור על אנושית. ההופעה האחרונה של סיבוב ההופעות הזה הייתה המיוחדת ביותר מכל ההופעות והיא נחשבת לאחת מופעי הרוק הגדולים והססגוניים ביותר בתולדות המוזיקה בגלל משפט אחד: "לא רק שזו תהיה ההופעה האחרונה של סיבוב ההופעות הזה אלא גם ההופעה האחרונה שאי פעם נעשה". הדמות של זיגי סטארדט נהייתה כל כך פופלרית וכל כך פורצת דרך,שאנשים לא ידעו להפריד בין זיגי סטארדסט לדיוויד בואי. אפילו דיוויד בואי ולא ידע להפריד בינו לבין הדמות שלו. הייתה הרגשה שהדמות של זיגי סטארדסט משתלטת לאט לאט על האדם שהמציא אותה. דיוויד הבין שאם הוא לא יביא את הדמות שלו לידי מיצוי, היא תדכא את האישיות שלו. דיוויד שר את השיר המרגש rock n roll suicide שמופיע בתור הרצועה האחרונה באלבום ziggy stardust ולאחר שלקהל את השורות המרגשות ביותר בשיר "אתם נפלאים,תנו לי את הידיים שלכם" ,זיגי יורד מהבמה ומאותו רגע,הוא כבר לא קיים! דיוויד בואי הרג את הדמות של זיגי סטארדסט!
 
יהלום הכלבים

אחרי כמה חודשים שבהם דיוויד הרגיש קורבן להצלחתו של זיגי, הוא יורד מהבמה ורוצה לעמוד מאחוריה. לדיוויד היו 2 חלומות כשהוא היה צעיר. אחד הוא להפוך למוזיקאי מצליח והשני הוא לביים סרטים והצגות תיאטרון. לאחר שהחלום הראשון הגיע לידי מימוש, הוא היה מעוניין לביים את המחזמר "1984" שמבוסס על ספרו של ג'ורג' אורוול ז"ל(מ-1948) ומתאר את החיים העולם טוטאלטרי (=מוחלט.סוג של שלטון דיקטטורי). דיוויד בחר שחקנים,כתב שירים,הלחין אותם והשקיע במחזמר במשך חצי שנה אבל לאכזבתו,לא הייתה אפשרות להעלות את המחזמר בגלל זכויות יוצרים(אלמנתו של אורוול לא אישרה זאת) . בין השירים שנכתבו,הולחנו ועובדו למחזמר הם 1984"" ו-big brother . דיוויד החליט שהוא יכניס את השירים הללו לאלבומו הבא diamond dogs וחזר לאור הזרקורים. הרצון של בואי לעמוד מאחורי ה"במה" היה רק זמני מפניי שלדיוויד תמיד תהיה את התשוקה לקבל תשומת לב. בואי הצטלם לקאבר של האלבום בעריכה של כלב בעירום מלא. ההוצאה לאור דרשה מחברת התקליטים לצנזר את התמונה בגלל שהיא לא חינוכית. באלבום הוא כבר לא מנגן העכבישים ממאדים ולא מצא נגנים חילופיים מספיק טובים ולכן הוא השפיע באלבום הזה שעות נוספות מפניי שהוא כתב את כל השירים לגמרי לבד(חוץ מאחד שהוא כתב עם עוד משהו),הלחין את כל השירים לגמרי לבד וניגן ברוב הכלים-גיטרה )אקוסטית חשמלית),סקסופון ומפוחית. היחיד שהמשיך איתו לנגן איתו לאחר תקופת זיגי הוא מייק גארסון על הפסנתר והוא היה שותף ניכר לאחד השירים המדהימים ביותר של בואי שנמצאים באלבום הזה.השיר מחולק ל-3 רצועות שדיוויד אפילו טרח להמציא שם לכל רצועה למרות ש-3 הרצועות הם בעצם אותו שיר.השם המרכזי של השיר הוא sweet thing ואני חושבת שזה שיר גאוני לחלוטין ויש בו רמיזות מיניות על יחסים בן גברים(boys boys is a sweet thing...). לשיר יש אוירה לילית קסומה כמו איזו הופעה פאב של שנות ה-30. כזאת שלאט לאט מתחזקת ומשנה את האוירה שלה להופעת רוק של שנות ה-70. האלבום הצליח אבל כמובן שהצלחה זו הייתה פחותה מזו של האלבומים הקודמים. השיר המצליח ביותר באלבום הוא השיר אותו בואי הוציא כסינגל וכקליפ rebel rebel שיר קליל וקליט שיש בו שלל מילים מיניות("...זונה לוהטת,אני כל כך אוהב אותך.."). השיר הכי ריגשי ויפייפה באלבום לדעתי הוא we are the dead שלו יש פזמון כל כך ארוך ולא קליט כלומר, יש לו תבנית אבל היא נמשכת ונמשכת. לפי מה שאני מתארת נשמע שזה שיר משעמם אבל דווקא המשיכה של הפזמון באה לחזק את המילים בשיר. יש לו מילים עם מטען ריגשי כל כך כבד ודיוויד שר את השיר בכזאת כנות ורגש ונראה כאילו הוא עומד לבכות כל רגע. האלבום היה הבסיס לסיבוב הופעות תיאטרלי נוסף שנחשב למושקע אפילו יותר מהמופע של זיגי סטארדסט. בחלק מההופעה בואי יורד אל הבמה מלמעלה בעזרת חבלים(וגם קושר את עצמו בהם או יותר נכון קושרים אותו),מופיע עם מסכות שהכין בעצמו ורוקד עם ראש של שלד.האלבום וסיבוב ההופעות מסמלים את סיום תקופת הגלאם של בואי!
 
אמריקנים צעירים

(יש לי הרגשה שאני סתם כותבת ושאתם לא תקראו אבל אני אמשיך כי יש בי איז תקווה שאולי כן תקראו). בשנת 1975 בואי מוציא את אלבומו הראשון אחרי תקופת הגלאם. האלבום שסגנונו אר.נ. בי ג'אז מנוגן ברובו על ידי כלי נשיפה,היה שונה מאוד מאלבומי ה"רוק" האחרים וכלל לא אפיין את סגנונו של בואי. השיר הפותח את האלבום הוא שיר הנושא שלו young Americans המדבר על זוג מהגרים שמנסה להיות חלק מהתרבות האמריקנית ורק מקבל ניכור. למרות המילים הרציניות,המוזיקה של השיר קיצבית,גרובית וקלילה. באלבום נמצא גם חידוש לשיר של הביטלס across the universe שנחשב לאחד הקאברים המזעזעים שנעשו אי פעם בתולדות המוזיקה!. מעריצים רבים של הביטלס ובכלל חובבי מוזיקה קטלו את בואי בטענה שהוא עשה חילול קודש. ג'ון לנון שותף לכתיבה של אחד השירים היותר טובים באלבום הזה fame. של פ'אנקי שכשמו מדבר על איך השתן עולה לראש של האדם אחרי שהוא מתפרסם ומצליח. עוד שיר שקיבל תודעה באלבום הוא Can You Hear Me והוא שיר מלודי שמראה את הצד היותר רגוע באלבום. האלבום הצליח יפה במכירות ובואי המשיך להיות אחד האמנים הגדולים אבל מכיוון שהעולם לא ורוד ומכיוון שהחיים עושים לנו דווקא,1976 הייתה אחת השנים הנוראיות ביותר של בואי בתור אמן ובתור בנאדם.
 

chili menta

New member
אני דווקא כן קוראת הכל..

הוא אישיות מאוד מעניינת.. אני מעריכה אותו עכשיו הרבה יותר ת'אמת..
 
למעלה