פינת הבמאי

lollapalooza

New member
פינת הבמאי ../images/Emo202.gif

ושוב זכרתי לבד. והשבוע... לבקשתי
במאי שהייתי בטוחה שכבר היה בפינה, אבל לא היה בפינה (בדקתי) וראוי מאוד- מאוד שנדון בו- אורסון וולס אני רוצה לראות חפירות
הצעות לפינות עתידיות יש לשלוח במסר, תודה
 
../images/Emo12.gifהפעם אני שכחתי לגמרי, אבוי!

ראיתי את האזרח קיין ואת מגע של רשע. את האזרח קיין מאוד אהבתי את מגע של רשע הרבה פחות (וכן, השוט בהתחלה די מדהים, לא שכחתי ממנו) כשחקן ראיתי אותו באדם השלישי, ואני רק זוכרת שלא התלהבתי מהסרט. אין לי ממש מה להרחיב על האזרח קיין, נראה לי שהכל נאמר עליו כבר
 
הלוואי והייתי זוכרת

ראיתי את שניהם די מזמן, שנה ראשונה-שניה באוניברסיטה. אני רק זוכרת שלא הכי נהניתי מהם תוך כדי אבל עבר יותר מדי זמן בשביל שאני אזכור למה נראה לי שבהזמדנות מסויימת אני כן אתן להם צ'אנס נוסף כי אני יודעת שהם נחשבים לסרטים טובים
 

ניר4819

New member
אני אוהב אותו מאד. מגדולי הבמאים האמריקאים

על האזרח קיין כתבתי בנירוג, ואין טעם להרחיב על למה אני אוהב את הסרט הזה כל כך. מגע של רשע הוא אחד מהנוארים האהובים עלי בכל הזמנים. משוחק נפלא, מבויים נפלא, מצולם נפלא (השוט בהתחלה כמובן גונב את ההצגה...), וחכם להפליא. חוץ משני אלו ראיתי גם את: הליידי משנחאי, מר ארקאדין (או דו"ח סודי), המשפט, הנוכרי וכמובן - האמברסונים המופלאים, שאני מתפלל שביום מן הימים ימצאו את הקטעים שנחתכו ממנו ויוציאו אותו ב"גרסת במאי", או קרוב מאד למה שוולס תכנן בשביל הסרט הזה. מהסרטים שהוא שיחק בהם ראיתי את האדם השלישי - עוד אחד מהנוארים הגדולים בכל הזמנים, לטעמי. מה שאני אוהב אצלו, שהסרטים שלו מעוררי מחשבה, ולא סתם מהנים או בידוריים. ועוד - העובדה שהוא כל כך הרבה פעמים בחר לשחק דווקא אנשים לא כל כך נחמדים או טובי לב... אבל תמיד גדולים מהחיים. לשחק דמויות בינוניות זה ממש לא היה "כוס התה" של וולס. ואני מסכים מאד עם המסרים הליברליים ההומניסטיים החזקים שבסרטים שלו - למרות שאני חושב שיש בהם גם משהו נאיבי. אם ניקח כדוגמא את "מגע של רשע" - המסר שלו בסרט, הוא שאדם צריך להמנע מפשע, גם אם אין סיכוי שהוא ייתפס וייענש על מעשיו. זאת, מכיוון שפשע הוא דבר לא מוסרי, וברגע שהאדם עושה פשע הוא כאילו מוותר על חלק מנשמתו ונפשו - החלק המוסרי שלה לפחות - והופך לייצור מושחת ומעוות. ככה שמה שהוא אומר, שהאדם נולד כשהוא יצור מוסרי וחיובי, ואז, כתוצאה מבחירות שהוא עושה במהלך חייו הוא עשוי להפוך לייצור לא מוסרי ומושחת. התפיסה הזו, המאמינה כל כך בטוב האנושי הבסיסי, נראתה לי תמיד כל כך נאיבית וכל כך - ובכן, אמריקאית. תשוו את התפיסה הזו לתפיסה של במאים אירופאים כמו פולנסקי או וויילדר, ששניהם מאמינים דווקא ברוע הבסיסי של האדם, רוע שהדבר היחיד שיכול להשתלט עליו היא מערכת אכיפה וענישה חזקה. זו תפיסה, שבפסימיות הבסיסית שלה נראתה לי תמיד הרבה יותר ריאליסטית ומחוברת למציאות מאשר התפיסה האופטימית של וולס. בכל מקרה, במאי נפלא עם סרטים נפלאים.
 

Thess1

New member
וולס

במאי נהדר ומוכשר, אף על פי שהוא לא מה שעשו ממנו. ראיתי ארבעה סרטים שלו, את האזרח קיין הזר ומגע של רשע אהבתי, על האזרח קיין אולי אני אפרט בדיון או בצפייה חוזרת, מהזר וממגע של רשע נהניתי בתור נוארים (אף על פי שאני מרגיש צורך לציין שמהזר נהניתי יותר, אף על פי שוולס מחשיב אותו ליצירה הנחותה ביותר שלו), ואת מר ארקדין לא אהבתי, כי הוא היה מסורבל מאוד, הדמויות לא היו בנויות טוב, ובגדול הסרט היה משעמם ונטול פואנטה. בתור שחקן ראיתי אותו במובי דיק ובאדם השלישי, ובשניהם הוא נפלא, במיוחד באדם השלישי שבו הוא מגלם את אחת המפלצות האנושיות הגדולות ביותר בקולנוע- וללא ספק את הכי מובנת שבהן.
 

lollapalooza

New member
האמת שלקחתי עליו קורס

אז ראיתי כמעט את כל הסרטים שלו. אני חייבת לתהות אם באמת כל הסרטים שלו היו יוצאים כמו שהוא רצה ולא נשחטים ע"י אולפנים, או נגנזים, או מופסקים באמצע תהליך או כל דבר שהפך אותו לכ"כ חסר מזל, אם הסרטים באמת היו טובים יותר בצורה משמעותית. כי למען האמת- בחלק מהסרטים שלו נרדמתי מרוב שעמום. "האמברסונים המופלאים" היה חביב מינוס, והיה עוד סרט ששכחתי את שמו שפשוט עינה אותי. "הליידי משנגחאי" היה לא רע בכלל, את "הזר" מאוד- מאוד אהבתי (וכתבתי עליו עבודה וקיבלתי ציון מעולה, אז בכלל
), את "מגע של רשע" גם מאוד אהבתי (אני לא מפרטת כי שכחתי הכל על כל הסרטים, כמעט
) אבל בגדול- אין על "האזרח קיין", שלמרות שכבר נכתב ונאמר עליו הכל, הוא פשוט יצירת מופת מושלמת מכל הבחינות ובעיניי צפייה בו היא כמו בית ספר לקולנוע. סרט חובה. גם את "האדם השלישי" ראיתי, אני זוכרת שהוא היה מעניין ושוולס נתן תפקיד טוב, אבל לא זוכרת מעבר לזה (יש לי אותו בבית עכשיו, אולי אני אצפה בו מתישהו ואשוב עם תובנות).
 

** רוזבד

New member
בחירה מעולה ../images/Emo113.gif

ת'אמת, ראיתי רק סרט אחד שלו, וזה "האזרח קיין" אחד הביצועים הקולנועיים הטובים שראיתי, הצילום והתאורה נהדרים בקנה מידה של אז וגם היום, בימוי ומשחק עשויים כמו שצריך, הדיאלוגים עוברים באופן שגורם הזדהות, עיצוב העלילה נהדר, אהבתי את הסגנון של חילופי הזמנים בסרט, סרט מושלם מכל בחינה, אני מסוגל לראות אותו כמה וכמה ופעמים.
 
הגדול מכולם?

על האזרח קיין באמת נדמה שנאמר הכל, רק שיש תחושה שיש עוד כל כך הרבה מה לומר עליו ועדיין לא למצות את מה שיש לסרט הזה להציע. כל כך חבל שהוא לא קיבל עוד הזמדנות לביים סרט בשליטה מלאה. ובכל זאת הוא ניפק עוד מספר סרטים מופתיים. ה"משפט" בעיניי הוא סרט מושלם, ששומר על רוח הרומן המקורי ובו זמנית מכניס לה פרשנות אישית שהכל מלווה בעיצוב סט יצירתי (כמעט בלי תקציב ואם שינוי לוקשיין כפוי במהלך הצילומים) ומשחק מעולה של כל השחקנים. על "מגע של רשע" גם דובר הרבה וזה בהחלט סרט שיש בו הרבה יותר מפתיחה מדהימה - זו מעשייה מרולית המציגה את טוב המוחלט מול דמות שסבורה שיש לכופף את החוקים על מנת להגיע לצדק. האמברסונים המופלאים פשוט נפלא עד לחלק האחרון שממש מרגישים בו את הטמטום של העורכים מחדש. "הליידי משאנחי" הוא פילם נואר טוב מאוד לרוב אורכו ומבריק ברגעיו האחרונים. "זיוף" הוא הברקה ייחודית מאוד.. זה דוקמנטרי? מוקומנטרי? אפשר בכלל להגדיר את הסרט הזה. ועדיין הוא מרתק ומהנה לצפייה. "הזר" הוא סרט שוולס שנא וטען כי עשה אותו רק כדי להוכיח שהוא יכול לביים סרט אולפנים רגיל -לדעתי יש בסרט הרבה יותר והא כולל שוט פשוט אחד שהוא בעיניי מדהים -שהצללית של וולס מופיע בחדר השינה מול אשתו המעט מפוחדת ומעט מאוהבת. ויש את הסרטים השיקספריים הם נדמה לי היו האהבה האמיתית של וולס. הבולט שבהם הוא "פעמוני חצות" - איזו עוד במאי יכול לקלחת חמש מחזות של שייקספיר, לדחוס אותם לסרט רגיל שיזרום בטבעיות ולא ירגיש כמו נסיון כושל לרענן את המקור? ויש גם את "מר ארקדין" סרט שמכיל הרבה רעיונות מבריקים ושוב אפשר רק לדמיין מה הייתה התוצאה אם חזונו המקורי (שכלל ערבוב זמנים טוטאלי) היה מתממש. וזה עוד לא נגמר -השנה יצא סרט חדש שלו! כלומר, סרט שלו שנחשב לאבוד ושחזור לאחרונה - http://www.imdb.com/title/tt0069049/
 
למעלה