פינוי גזם בשבת כן, תח"צ כמובן שלא

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
אצל PR יום שבת היה יום חול, אז לפי הסטטוס קוו...

ההצעה לא חלה על הרכבת, כי הרכבת היא חברה ממשלתית ולרשויות
המקומיות אין ולא תהיה סמכות להפעיל אותה.

זה לא משנה שהם צודקים. אין שום סיכוי להצעה הזו להתקבל בכנסת
והמפלגות שיובילו את הפלת ההצעה הזו יהיו דווקא הליכוד והעבודה. ח"כ יחימוביץ כבר אמרה לא פעם שהיא מתנגדת לתחבורה ציבורית בשבת. מפלגת העבודה מעולם לא פעלה למען תחבורה ציבורית בשבת ובליכוד הרוב מתנגדים לתחבורה ציבורית בשבת.
ויש עתיד והתנועה לא יפרשו מהקואליציה דווקא בגלל ההצעה הזו.
סבירות יותר גבוהה שיש עתיד תיאלץ לפרוש בגלל ה-0% מע"מ עוד לפני שהכנסת תתחיל בכלל לעסוק בהצעה הזו.
גם לח"כ שטרן אין בינתיים הצלחה גדולה בהעברת חוק הגיוס החדש שיזם.
אצל PR יום שבת היה יום חול, אז לפי הסטטוס קוו...
מותר לר"י לפעול בשבת כאילו היתה PR, ואם הדתיים רוצים לזעוק על שבירת הסטטוס קוו- שיבקשו לו"ז מצומצם ביום א'.
 
אבל הסטטוס-קוו נקבע על-פי הבנות לאחר קום המדינה

אצל PR יום שבת היה יום חול, אז לפי הסטטוס קוו...
מותר לר"י לפעול בשבת כאילו היתה PR, ואם הדתיים רוצים לזעוק על שבירת הסטטוס קוו- שיבקשו לו"ז מצומצם ביום א'.
אבל הסטטוס-קוו נקבע על-פי הבנות לאחר קום המדינה
בוא נהיה מציאותיים. רכבת ישראל עקרונית לא תפעל בשבת. השינוי הכי גדול שעשוי להיות בהקשר זה ברכבת בעתיד זה שהקווים הבינעירוניים הארוכים שלה יתחילו לפעול מספר שעות לפני צאת השבת לטובת החיילים, כי הרכבת הולכת ותופסת נפח גדל של התנועה הבינעירונית. בעידן הרכבת לכרמיאל, הרכבת המהירה לירושלים, עיר הבה"דים ומעבר הבסיסים לנגב, המדינה עשויה להכיר בצורך להפעיל רכבות מוקדם לפני צאת השבת, אבל שירות רכבתי בלילות שבת (הלילה שבין שישי לשבת) ובבקרי השבתות לא יהיה.
 

חן 1990

New member
סבבה

אבל הסטטוס-קוו נקבע על-פי הבנות לאחר קום המדינה
בוא נהיה מציאותיים. רכבת ישראל עקרונית לא תפעל בשבת. השינוי הכי גדול שעשוי להיות בהקשר זה ברכבת בעתיד זה שהקווים הבינעירוניים הארוכים שלה יתחילו לפעול מספר שעות לפני צאת השבת לטובת החיילים, כי הרכבת הולכת ותופסת נפח גדל של התנועה הבינעירונית. בעידן הרכבת לכרמיאל, הרכבת המהירה לירושלים, עיר הבה"דים ומעבר הבסיסים לנגב, המדינה עשויה להכיר בצורך להפעיל רכבות מוקדם לפני צאת השבת, אבל שירות רכבתי בלילות שבת (הלילה שבין שישי לשבת) ובבקרי השבתות לא יהיה.
סבבה
אבל גם אם הרכבת תחל לפעול בימי שבת בשעה 16:00 בשעון קיץ ובשעה 14:00 בשעון חורף זה עדיין יעזור לאנשים,לא ככה?
 

Ccyclist

Well-known member
מכתב הסטטוס קוו נשלח ע"י בן-גוריון ב1947

סבבה
אבל גם אם הרכבת תחל לפעול בימי שבת בשעה 16:00 בשעון קיץ ובשעה 14:00 בשעון חורף זה עדיין יעזור לאנשים,לא ככה?
מכתב הסטטוס קוו נשלח ע"י בן-גוריון ב1947
כלומר - הלו"ז המנדטורי של Palestine Railways שהיתה שייכת לממשלת המנדט הוא הסטטוס קוו ("המציאות שהתקיימה") ובלו"ז הזה (שדוגמאות ממנו פורסמו בפורום) ימים שני עד שבת הם ימי חול, ורק ביום א' יש לו"ז מצומצם (שאינו השבתה).
&nbsp
כל חריגה משירות רכבות רגיל של יום חול ברכבת ישראל, יורשתה וממשיכתה של Palestime Railways היא שבירת הסטטוס קוו לצד הדתי.
&nbsp
אני מקבל שאי אפשר לאכוף לו"ז מצומצם ביום א' על מדינה שאין בה יותר מ5% נוצרים, ויתכן שניתן לקבל עיקרון לפיו מעבירים את יום המנוחה והלו"ז המצומצם מראשון לשבת, אבל עדיין הסטטוס קוו מאפשר בריש גלי המשך מצב בו הרכבות פעלו ביום המנוחה.
&nbsp
כמו כן - בכל פעם שחיפה עולה לדיון מצויין שהתחבורה שם פעלה לפני קום המדינה ולכן הסכם הסטטוס קוו נתן לה להמשיך. אותו העיקרון תקף לרכבת.
&nbsp
העובדה שרכבת ישראל בחרה לשבור את הסטטוס קוו בצורה בוטה כל-כך לטובת הצד הדתי מצערת, אך אינה משנה את העובדה שההסכם מאפשר לה לפעול בשבת בין אם כיום חול (יישום מלא ללא פשרות של ההסכם) או כיום מנוחה (פשרה שבה מכירים למעשה ביום שבת הישראלי כיום ראשון הבריטי).
&nbsp
 
במכתב הסטטוס-קוו נכתב במפורש שהשבת היא יום המנוחה השבועי

מכתב הסטטוס קוו נשלח ע"י בן-גוריון ב1947
כלומר - הלו"ז המנדטורי של Palestine Railways שהיתה שייכת לממשלת המנדט הוא הסטטוס קוו ("המציאות שהתקיימה") ובלו"ז הזה (שדוגמאות ממנו פורסמו בפורום) ימים שני עד שבת הם ימי חול, ורק ביום א' יש לו"ז מצומצם (שאינו השבתה).
&nbsp
כל חריגה משירות רכבות רגיל של יום חול ברכבת ישראל, יורשתה וממשיכתה של Palestime Railways היא שבירת הסטטוס קוו לצד הדתי.
&nbsp
אני מקבל שאי אפשר לאכוף לו"ז מצומצם ביום א' על מדינה שאין בה יותר מ5% נוצרים, ויתכן שניתן לקבל עיקרון לפיו מעבירים את יום המנוחה והלו"ז המצומצם מראשון לשבת, אבל עדיין הסטטוס קוו מאפשר בריש גלי המשך מצב בו הרכבות פעלו ביום המנוחה.
&nbsp
כמו כן - בכל פעם שחיפה עולה לדיון מצויין שהתחבורה שם פעלה לפני קום המדינה ולכן הסכם הסטטוס קוו נתן לה להמשיך. אותו העיקרון תקף לרכבת.
&nbsp
העובדה שרכבת ישראל בחרה לשבור את הסטטוס קוו בצורה בוטה כל-כך לטובת הצד הדתי מצערת, אך אינה משנה את העובדה שההסכם מאפשר לה לפעול בשבת בין אם כיום חול (יישום מלא ללא פשרות של ההסכם) או כיום מנוחה (פשרה שבה מכירים למעשה ביום שבת הישראלי כיום ראשון הבריטי).
&nbsp
במכתב הסטטוס-קוו נכתב במפורש שהשבת היא יום המנוחה השבועי
 

Ccyclist

Well-known member
אם בכוונתך שהעבירו את יום ראשון ליום שבת - יש דיל.

במכתב הסטטוס-קוו נכתב במפורש שהשבת היא יום המנוחה השבועי
אם בכוונתך שהעבירו את יום ראשון ליום שבת - יש דיל.
הפעלה חלקית של המערכת בתדירות של 50% ומעלה לפי דרישה (אחרי 5 שנות הפעלה ונורמליזציה של המצב, לא חודש-חודשיים שבו הציבור לא מודע לכך) מקובלת עלי.
&nbsp
הנה לו"ז הקו המנדטורי לירושלים, 1924, ובו נאמר שבימי השבוע הקו נוסע 3 פעמים ביום, וביום א' פעמיים - יחס של 66% מהשירות הרגיל ביום המנוחה.
&nbsp
http://he.wikipedia.org/wiki/הרכבת_המנדטורית#mediaviewer/File:Trainhours22.jpg
&nbsp
באותו ערך ויקיפדי ישנו לו"ז מאוחר יותר המפרט את קווי הרכבת אך אין התייחסות ליום א' (או לימים כלשהם, הפירוט הוא "שרותים יומיים") בארץ ישראל, אך בהקשר הירדני יש פירוט של לוחות זמנים שונים של הרכבת הירדנית לשבת, ראשון, וב-ד-ו (ללא ימים ג-ה) כך שאם ישנה התייחסות לימים שונים בהקשר לקווי הרכבת באזור ואין התייחסות לימים בהקשר הארצישראלי - לא מדובר בלו"ז לימי חול בלבד, ויתכן שזהו תקדים להפעלה יומית מלאה של כל המערכת ללא "יום מנוחה" כלשהו.
&nbsp
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b3/Palestine_Railways_Schedule_1-5-1944.jpg
&nbsp
בכל מקרה - אי הפעלת הרכבת בשבת - בין אם במתכונת מלאה או בשירות מצומצם שלא ירד על תדירותו היחסית בימי א' לעומת ימי החול בתקופת המנדט - היא שבירה בוטה של הסטטוס קוו לצד הדתי.
 
הדילים בינינו לא רלוונטים. אנחנו היינו מסכימים לדיל שתחבורה

אם בכוונתך שהעבירו את יום ראשון ליום שבת - יש דיל.
הפעלה חלקית של המערכת בתדירות של 50% ומעלה לפי דרישה (אחרי 5 שנות הפעלה ונורמליזציה של המצב, לא חודש-חודשיים שבו הציבור לא מודע לכך) מקובלת עלי.
&nbsp
הנה לו"ז הקו המנדטורי לירושלים, 1924, ובו נאמר שבימי השבוע הקו נוסע 3 פעמים ביום, וביום א' פעמיים - יחס של 66% מהשירות הרגיל ביום המנוחה.
&nbsp
http://he.wikipedia.org/wiki/הרכבת_המנדטורית#mediaviewer/File:Trainhours22.jpg
&nbsp
באותו ערך ויקיפדי ישנו לו"ז מאוחר יותר המפרט את קווי הרכבת אך אין התייחסות ליום א' (או לימים כלשהם, הפירוט הוא "שרותים יומיים") בארץ ישראל, אך בהקשר הירדני יש פירוט של לוחות זמנים שונים של הרכבת הירדנית לשבת, ראשון, וב-ד-ו (ללא ימים ג-ה) כך שאם ישנה התייחסות לימים שונים בהקשר לקווי הרכבת באזור ואין התייחסות לימים בהקשר הארצישראלי - לא מדובר בלו"ז לימי חול בלבד, ויתכן שזהו תקדים להפעלה יומית מלאה של כל המערכת ללא "יום מנוחה" כלשהו.
&nbsp
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b3/Palestine_Railways_Schedule_1-5-1944.jpg
&nbsp
בכל מקרה - אי הפעלת הרכבת בשבת - בין אם במתכונת מלאה או בשירות מצומצם שלא ירד על תדירותו היחסית בימי א' לעומת ימי החול בתקופת המנדט - היא שבירה בוטה של הסטטוס קוו לצד הדתי.
הדילים בינינו לא רלוונטים. אנחנו היינו מסכימים לדיל שתחבורה
ציבורית תפעל 365 ימים שנה, 24 שעות ביממה.
אבל צריך להיות מציאותיים וריאליים. רכבת ישראל, שהיא חברה ממשלתית, לא תפעל בשבתות וחגים למעט חריגים מאוד ספציפיים (כמו למשל הפעלת קו ת"א-ירושלים בסערת השלג בירושלים או מסיבות ונסיבות שקשורות לבטחון ולכן כתבתי על נסיעות חיילים).
צריך לזכור שחברת אל-על שכבר לא מעט שנים אינה חברה בבעלות ממשלתית עד היום אינה טסה בשמה בשבת.

הרכבת גם ודאי לא תפעל כל עוד אין הוכחות בשטח לביקוש נרחב לתח"צ בשבת ואת הוכחת הביקוש הזה צריך לעשות קודם כל עם קווי אוטובוס ועם מערכות עירוניות ומטרופוליניות אחרות (כמו הרק"ל בירושלים, הכרמלית בחיפה ורק"ל עתידית בגוש-דן).
רק בעתיד הרחוק, אחרי תקופה ארוכה של הפעלת תח"צ בשבתות וחגים (אם אכן תקרה) והצלחה מתמדת של אותה תח"צ יהיה אפשר לדבר על הפעלת הרכבת באופן חלקי בשבתות.
כיום יהיה הרבה יותר ריאלי להסתפק באוטובוסים. גם זו משימה מורכבת וקשה.
 

Ccyclist

Well-known member
IR already works on Sat, so do other gov companies

הדילים בינינו לא רלוונטים. אנחנו היינו מסכימים לדיל שתחבורה
ציבורית תפעל 365 ימים שנה, 24 שעות ביממה.
אבל צריך להיות מציאותיים וריאליים. רכבת ישראל, שהיא חברה ממשלתית, לא תפעל בשבתות וחגים למעט חריגים מאוד ספציפיים (כמו למשל הפעלת קו ת"א-ירושלים בסערת השלג בירושלים או מסיבות ונסיבות שקשורות לבטחון ולכן כתבתי על נסיעות חיילים).
צריך לזכור שחברת אל-על שכבר לא מעט שנים אינה חברה בבעלות ממשלתית עד היום אינה טסה בשמה בשבת.

הרכבת גם ודאי לא תפעל כל עוד אין הוכחות בשטח לביקוש נרחב לתח"צ בשבת ואת הוכחת הביקוש הזה צריך לעשות קודם כל עם קווי אוטובוס ועם מערכות עירוניות ומטרופוליניות אחרות (כמו הרק"ל בירושלים, הכרמלית בחיפה ורק"ל עתידית בגוש-דן).
רק בעתיד הרחוק, אחרי תקופה ארוכה של הפעלת תח"צ בשבתות וחגים (אם אכן תקרה) והצלחה מתמדת של אותה תח"צ יהיה אפשר לדבר על הפעלת הרכבת באופן חלקי בשבתות.
כיום יהיה הרבה יותר ריאלי להסתפק באוטובוסים. גם זו משימה מורכבת וקשה.
IR already works on Sat, so do other gov companies
So that excuse does not hold water.
&nbsp
&nbsp
 

חן 1990

New member
זה מעניין

הביעי התנגדות.
זה מעניין
ממתי עובדי עיריית ת"א עובדים בשבת?אני חיפאי,אף פעם לא ראיתי עובדי עירייה באים לפנות גזם/זבל בשבת....
לגבי התחבורה כאן....אומנם יש קווי לילה,אבל שאר הקווים עובדים במתכונת חלקית ביום שבת,כלומר,הם מתחילים לפעות בשעות אחה"צ(16-17) ולא לפני כן,מלבד מספר קווים שמקשרים בין חלקי העיר השונים לחופי הים ופועלים החל משעות הבוקר.....
ואגב,למה באמת לא מפעילים קווי תחבורה ציבורית בחיפה,אם הם כבר פועלים בשבת,ככלל משעות הבוקר של היום?
 

mister K

New member
יש בחיפה קווים שפועלים בשבת מהבוקר

זה מעניין
ממתי עובדי עיריית ת"א עובדים בשבת?אני חיפאי,אף פעם לא ראיתי עובדי עירייה באים לפנות גזם/זבל בשבת....
לגבי התחבורה כאן....אומנם יש קווי לילה,אבל שאר הקווים עובדים במתכונת חלקית ביום שבת,כלומר,הם מתחילים לפעות בשעות אחה"צ(16-17) ולא לפני כן,מלבד מספר קווים שמקשרים בין חלקי העיר השונים לחופי הים ופועלים החל משעות הבוקר.....
ואגב,למה באמת לא מפעילים קווי תחבורה ציבורית בחיפה,אם הם כבר פועלים בשבת,ככלל משעות הבוקר של היום?
יש בחיפה קווים שפועלים בשבת מהבוקר
לא רק הקווים לים אלא גם כמה קווים נוספים כמו 23, 28, 37, 14 וכו', וכמובן גם קו 1 של המטרונית.
בעבר הפעילות בשבת בחיפה ובקריות אכן הייתה בהיקף גדול יותר. היא צומצמה בהדרגה בסוף שנות ה-90 ותחילת ה-2000 כחלק מהמגמה ששלטה אז, לצמצם כמה שיותר תחבורה ציבורית ולעודד נסיעה ברכב פרטי.
קו 2 של המטרונית היה אמור גם הוא לפעול בשבת, אבל כמה משיחיסטים קולניים ומקומבנים מקרית אתא הצליחו לבצע כפייה דתית ולבטל את פעילותו. תושבי קרית אתא החילוניים התעוררו מאוחר מדי.
 

חן 1990

New member
לגבי 28

יש בחיפה קווים שפועלים בשבת מהבוקר
לא רק הקווים לים אלא גם כמה קווים נוספים כמו 23, 28, 37, 14 וכו', וכמובן גם קו 1 של המטרונית.
בעבר הפעילות בשבת בחיפה ובקריות אכן הייתה בהיקף גדול יותר. היא צומצמה בהדרגה בסוף שנות ה-90 ותחילת ה-2000 כחלק מהמגמה ששלטה אז, לצמצם כמה שיותר תחבורה ציבורית ולעודד נסיעה ברכב פרטי.
קו 2 של המטרונית היה אמור גם הוא לפעול בשבת, אבל כמה משיחיסטים קולניים ומקומבנים מקרית אתא הצליחו לבצע כפייה דתית ולבטל את פעילותו. תושבי קרית אתא החילוניים התעוררו מאוחר מדי.
לגבי 28
בדקתי עכשיו,הנסיעה הראשונה שלו יוצא ב17:20....
 

mister K

New member
אתה טועה

לגבי 28
בדקתי עכשיו,הנסיעה הראשונה שלו יוצא ב17:20....
אתה טועה
קו 28 פועל בשבת מהשעה 9:30 בבוקר, אבל רק בקטע שבין הדר ונווה שאנן.
החל מסביבות 17:00 הוא פועל גם לבת גלים ומבת גלים.
 

אורי404

New member
אולי הם קבלני משנה ולא עובדי עירייה

זה מעניין
ממתי עובדי עיריית ת"א עובדים בשבת?אני חיפאי,אף פעם לא ראיתי עובדי עירייה באים לפנות גזם/זבל בשבת....
לגבי התחבורה כאן....אומנם יש קווי לילה,אבל שאר הקווים עובדים במתכונת חלקית ביום שבת,כלומר,הם מתחילים לפעות בשעות אחה"צ(16-17) ולא לפני כן,מלבד מספר קווים שמקשרים בין חלקי העיר השונים לחופי הים ופועלים החל משעות הבוקר.....
ואגב,למה באמת לא מפעילים קווי תחבורה ציבורית בחיפה,אם הם כבר פועלים בשבת,ככלל משעות הבוקר של היום?
אולי הם קבלני משנה ולא עובדי עירייה
 

mister K

New member
סביר להניח

אולי הם קבלני משנה ולא עובדי עירייה
סביר להניח
גם צוותי משאיות הזבל שפועלים בשבת ברחבי תל אביב שייכים לקבלני משנה.
אם כי יש גם עובדי עירייה מן המניין שעובדים מדי שבת. בין היתר פקחים והמצילים בחופים.
 

חן 1990

New member
אוקיי,עם זה אין בעייה

סביר להניח
גם צוותי משאיות הזבל שפועלים בשבת ברחבי תל אביב שייכים לקבלני משנה.
אם כי יש גם עובדי עירייה מן המניין שעובדים מדי שבת. בין היתר פקחים והמצילים בחופים.
אוקיי,עם זה אין בעייה
אבל למה עיריית ת"א מפעילה עובדי קבלן ביום המנוחה השבועי,ולעומת זאת אין כזה דבר בערים אחרות בארץ?למשל בחיפה.....מילא י"ם אני מבין,שבת זה יום מקודש והעיר דתית יותר מחיפה או ת"א...
 

mister K

New member
הכל תלוי בראשי הערים, הרכב מועצת העיר וחוקי העזר העירוניים

אוקיי,עם זה אין בעייה
אבל למה עיריית ת"א מפעילה עובדי קבלן ביום המנוחה השבועי,ולעומת זאת אין כזה דבר בערים אחרות בארץ?למשל בחיפה.....מילא י"ם אני מבין,שבת זה יום מקודש והעיר דתית יותר מחיפה או ת"א...
הכל תלוי בראשי הערים, הרכב מועצת העיר וחוקי העזר העירוניים
 

ArsaWhat

New member
יש כמה קווים בת"א שפעילים מ-18:30, לפני יציאת שבת, והם מלאים

פינוי גזם בשבת כן, תח"צ כמובן שלא
שבת שלום לקוראים,
למה עיריית תל אביב מרשה לקבלן שלה לפנות גזם באמצעות משאיות בשבת בצהריים?
אגב זה מרעיש יותר מאוטובוס...
יש כמה קווים בת"א שפעילים מ-18:30, לפני יציאת שבת, והם מלאים
נשאלת השאלה אם כבר יש קוים שהחליטו שפעילים לפני צאת השבת (למשל 18, 104) ויש להם ביקוש, למה הם לא פעיל במשך כל היום.
 

mister K

New member
מדובר בשרידים מההסכם הארכאי של קווי בתי החולים

יש כמה קווים בת"א שפעילים מ-18:30, לפני יציאת שבת, והם מלאים
נשאלת השאלה אם כבר יש קוים שהחליטו שפעילים לפני צאת השבת (למשל 18, 104) ויש להם ביקוש, למה הם לא פעיל במשך כל היום.
מדובר בשרידים מההסכם הארכאי של קווי בתי החולים
לפי ההסכם הלא רשום הזה, מספר קווים בגוש דן העוברים בסמיכות לבתי חולים מתחילים את פעילותם מספר שעות לפני צאת השבת.
הדבר נועד במקור (לפני עשרות שנים) לאפשר לאנשים להגיע בתח"צ לשעות הביקור בבתי החולים לפני שהן מסתיימות.
כמובן שכיום מדובר בסיבה מגוכחת לחלוטין למתן היתר זה, אבל תושבים בגוש דן לא מוכנים שיבטלו להם גם את הנסיעות האלו (היו כבר כמה ניסיונות בעבר). לכן זהו התירוץ שנשאר עד היום, בהיעדר הסכמה של מקבלי ההחלטות לסיבות הגיוניות יותר וכאלו לא חסרות. הרי הקווים האלה נוסעים מפוצצים בשעות שלפני צאת השבת, ואני בספק אם מישהו מהנוסעים באמת נוסע לבית חולים כלשהו ולא לאלף ואחד מקומות אחרים.

מובן שיש לקווים האלה ביקוש במשך כל השבת. משרד התחבורה לא מכיר בביקוש הזה וטוען טענה מגוכחת וחסרת לוגיקה לחלוטין, לפיה כל זמן שאנשים לא ממתינים בתחנות בשבת (לאוטובוס שכמובן לא יגיע), אין ביקוש.
לאחרונה הגישה עיריית תל אביב באמצעות חברת המועצה מיטל להבי, הממונה על התחבורה בעיר, בקשה למשרד התחבורה להפעלת מספר קווי אוטובוס מוגדרים בעיר לאורך כל השבת. הסיכוי שמשרד התחבורה ייענה לבקשה זו, קלוש עד אפסי. האטימות שם מוחלטת, אף אחד לא רוצה להרגיז דתיים בהסרת הכפייה הדתית על החילונים. זו מדינת ישראל וזה הכיוון שאליו היא הולכת.
 

ArsaWhat

New member
אגב, איך זה שלמוניות שירות יש אישור נסיעה בשבת?

מדובר בשרידים מההסכם הארכאי של קווי בתי החולים
לפי ההסכם הלא רשום הזה, מספר קווים בגוש דן העוברים בסמיכות לבתי חולים מתחילים את פעילותם מספר שעות לפני צאת השבת.
הדבר נועד במקור (לפני עשרות שנים) לאפשר לאנשים להגיע בתח"צ לשעות הביקור בבתי החולים לפני שהן מסתיימות.
כמובן שכיום מדובר בסיבה מגוכחת לחלוטין למתן היתר זה, אבל תושבים בגוש דן לא מוכנים שיבטלו להם גם את הנסיעות האלו (היו כבר כמה ניסיונות בעבר). לכן זהו התירוץ שנשאר עד היום, בהיעדר הסכמה של מקבלי ההחלטות לסיבות הגיוניות יותר וכאלו לא חסרות. הרי הקווים האלה נוסעים מפוצצים בשעות שלפני צאת השבת, ואני בספק אם מישהו מהנוסעים באמת נוסע לבית חולים כלשהו ולא לאלף ואחד מקומות אחרים.

מובן שיש לקווים האלה ביקוש במשך כל השבת. משרד התחבורה לא מכיר בביקוש הזה וטוען טענה מגוכחת וחסרת לוגיקה לחלוטין, לפיה כל זמן שאנשים לא ממתינים בתחנות בשבת (לאוטובוס שכמובן לא יגיע), אין ביקוש.
לאחרונה הגישה עיריית תל אביב באמצעות חברת המועצה מיטל להבי, הממונה על התחבורה בעיר, בקשה למשרד התחבורה להפעלת מספר קווי אוטובוס מוגדרים בעיר לאורך כל השבת. הסיכוי שמשרד התחבורה ייענה לבקשה זו, קלוש עד אפסי. האטימות שם מוחלטת, אף אחד לא רוצה להרגיז דתיים בהסרת הכפייה הדתית על החילונים. זו מדינת ישראל וזה הכיוון שאליו היא הולכת.
אגב, איך זה שלמוניות שירות יש אישור נסיעה בשבת?
הרי מוניות שירות נוסעות במסלול של קו אוטובוס, במהלך השבוע מונית שירות היא רכב מתחרה לאוטובוס (הנהגים נדחפים לפני אוטובוסים, מודיעים אחד לשני בקשר שיש אוטובוס של הקו בקרבת מקום, במוצ"ש מי שיחכה לאוטובוס קו 5 יראה 4 מוניות של הקו לפחות לפני שיראה את האוטובוס הבא, איך משרד התחבורה מאשר בכלל תחרות כזו? ובשבת מן הסתם לנוסעים אין ברירה. בתוך העיר אם יש להם מזל והם קרובים למסלול של המונית שירות ויש בכלל מקום לנסוע, אז הרוויחו והם משלמים 8 ש"ח כי אין להם איפה להעביר את הרב קו עם החופשי חודשי שלהם, ומי שצריך לנסוע בינעירוני ישלם 50 ש"ח מחיפה לת"א, וכמובן יצטרך לקוות שבכלל יש מוניות שירות שזמינות. בסופ"ש של ראש השנה זה הולך להיות סופ"ש ארוך של 3 ימים נטו ללא תחבורה ציבורית בינעירונית ועירונית, אנשים הולכים לריב ולהידחף עבור הזכות לשלם מחיר יותר מכפול מנסיעה בינעירונית הלוך ושוב באוטובוס ואפילו לא יקבלו נסיעות המשך בתוך העיר). ארגון נהגי מוניות השירות והספיישל צריכים לשלוח זר אפילו גדול יותר לכבוד השנה החדשה למשרד התחבורה. תראו איך הם דואגים לאינטרסים שלהם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה