פינוי גזם בשבת כן, תח"צ כמובן שלא

מצב
הנושא נעול.

חן 1990

New member
אני מניח

זה בדיוק מה שאני אומר - אנשים פה חיים בקונספציה
אני מניח
שעיניין הסופרים בתל אביב לא באמת ייפתר בזה שמה שקבע אדון שר הפנים יישאר,הכוח הכלכלי של העיר וההשפעה שלה על המדינה גדולים מידי כדי להשאיר החלטה כזו כמאושרת ומקובלת על הציבור הרחב.
לגבי תחבורה ציבורית...מלבד חיפה שמפעילה תחבורה ציבורית חלקית בשבת,איזה עוד ערים בארץ מפעילות תחבורה ציבורית במהלך השבת?(מלבד ת"א שמפעילה מספר קווים שכמו שדובר כאן זה בגלל המעבר שלהם ליד בתי חולים במרכז...)
 
חיפה לא מפעילה תחבורה ציבורית ות"א לא מפעילה תחבורה ציבורית

אני מניח
שעיניין הסופרים בתל אביב לא באמת ייפתר בזה שמה שקבע אדון שר הפנים יישאר,הכוח הכלכלי של העיר וההשפעה שלה על המדינה גדולים מידי כדי להשאיר החלטה כזו כמאושרת ומקובלת על הציבור הרחב.
לגבי תחבורה ציבורית...מלבד חיפה שמפעילה תחבורה ציבורית חלקית בשבת,איזה עוד ערים בארץ מפעילות תחבורה ציבורית במהלך השבת?(מלבד ת"א שמפעילה מספר קווים שכמו שדובר כאן זה בגלל המעבר שלהם ליד בתי חולים במרכז...)
חיפה לא מפעילה תחבורה ציבורית ות"א לא מפעילה תחבורה ציבורית
משרד התחבורה הוא הגוף שנותן רשיונות לקווי תחבורה ציבורית והוא זה שקובע את אופן הפעלת כל קו.
בחיפה היסטורית קווים פעלו בשבת ובת"א גם כן היסטורית יש מספר מצוצמצם של קווים שפועלים לפני צאת השבת.
ובחיפה, דווקא מערכת התחבורה היחידה שהיא כן בשליטת העיריה, הכרמלית, סגורה ומסוגרת בשבת.
 
כץ רוצה להיות גם בממשלה הבאה

עד כמה שזכור לי, אין כרגע אף מפלגה חרדית
בקואליציה. אז למה כמה פקידים במשרד התחבורה מכתיבים את המדיניות בנושא הזה?
מה לעזאזל 19 חברי כנסת של יש עתיד עושים שם? לא נספיק למצמץ והקדנציה הזאת תסתיים בלי שום שינוי
כץ רוצה להיות גם בממשלה הבאה
יש מצב רציני שהחרדים יחזרו לככב כלשון מאזניים בממשלה עתידית וכץ מעוניין לחיות איתם בשלום ולא להרגיז אותם
 
הם מייצגים את האוכלוסיה שיש לה אוטו, ולכן לא אכפת להם.

עד כמה שזכור לי, אין כרגע אף מפלגה חרדית
בקואליציה. אז למה כמה פקידים במשרד התחבורה מכתיבים את המדיניות בנושא הזה?
מה לעזאזל 19 חברי כנסת של יש עתיד עושים שם? לא נספיק למצמץ והקדנציה הזאת תסתיים בלי שום שינוי
הם מייצגים את האוכלוסיה שיש לה אוטו, ולכן לא אכפת להם.
השאלה האם אנחנו יכולים לעשות משהו בנידון.
&nbsp
 
אני מציע להסביר לציבור הדתי\חרדי שזה רק גורם לשנאת הדת.

הם מייצגים את האוכלוסיה שיש לה אוטו, ולכן לא אכפת להם.
השאלה האם אנחנו יכולים לעשות משהו בנידון.
&nbsp
אני מציע להסביר לציבור הדתי\חרדי שזה רק גורם לשנאת הדת.
ואז יהיה (אולי) אפשר לשתף פעולה לפתוח כמה קווים בשבת.
 

mister K

New member
להסביר אפשר עד קץ הימים

אני מציע להסביר לציבור הדתי\חרדי שזה רק גורם לשנאת הדת.
ואז יהיה (אולי) אפשר לשתף פעולה לפתוח כמה קווים בשבת.
להסביר אפשר עד קץ הימים
אבל לצערי, הלך הרוחות במדינת ישראל כיום הולך לכיוון המשיחי כפייתי ולא לכיוון הפרגמטי. לא כלפי חילונים ולא כלפי יהודים מזרמים אחרים מלבד הזרם האורתודוכסי השולט כאן ביד רמה.
מובן שיש בציבור הדתי בישראל לא מעט אנשים פרגמטיים שגם מבינים את הדבר הנכון שאתה אומר לגבי שנאת הדת, אבל אלה לא הכוחות שקובעים את המדיניות כיום.
 
מה אתה והשאר רוצים לעשות בנידון?

להסביר אפשר עד קץ הימים
אבל לצערי, הלך הרוחות במדינת ישראל כיום הולך לכיוון המשיחי כפייתי ולא לכיוון הפרגמטי. לא כלפי חילונים ולא כלפי יהודים מזרמים אחרים מלבד הזרם האורתודוכסי השולט כאן ביד רמה.
מובן שיש בציבור הדתי בישראל לא מעט אנשים פרגמטיים שגם מבינים את הדבר הנכון שאתה אומר לגבי שנאת הדת, אבל אלה לא הכוחות שקובעים את המדיניות כיום.
מה אתה והשאר רוצים לעשות בנידון?
להפגין? לשלוח מכתבים לח"כים?
ולא נראה לי שהמצב שונה מלפני 30 שנים למשל. ראה המהומות בבר-אילן והמחתרת החרדית.
 

mister K

New member
רק לחץ ומאבק חילוני רחב יכולים לשנות את המצב

מה אתה והשאר רוצים לעשות בנידון?
להפגין? לשלוח מכתבים לח"כים?
ולא נראה לי שהמצב שונה מלפני 30 שנים למשל. ראה המהומות בבר-אילן והמחתרת החרדית.
רק לחץ ומאבק חילוני רחב יכולים לשנות את המצב
במדינה הזאת רק מי שעושה רעש מקבל את מה שהוא רוצה והדתיים יותר מפחידים מהחילונים.
אם יהיו הפגנות חילוניות גדולות מול הכנסת בדרישה לבטל את עוצר התח"צ ההיסטורי, אני רוצה לראות ממשלה שתמשיך עם הכפייה הזאת... רק אז אולי יהיו חברי כנסת ושרים עם השפעה שיתחילו לעסוק בנושא הזה גם במחיר זעם דתי. אתה תראה איך פתאום כל התירוצים נעלמים.
בשנים האחרונות הייתה רק הפגנה רצינית אחת למען תח"צ בשבת, לפני קצת יותר משנה בתל אביב. באו אליה בסביבות 1,000 איש (גם אני הייתי שם) אבל לצערי לא היה לה המשך.
היכן שיש מאבק ויש רעש, החילונים מנצחים. כך היה בנושא שעון הקיץ וכך גם הולך לקרות בנושא המרכולים בתל אביב. אבל היכן שיש אדישות ולאנשים אין כוח להיאבק, הכפייה הדתית מנצחת.
אחר כך מתעוררים רק כאשר זה מאוחר מדי, כמו שקורה עכשיו בקרית אתא בעניין המטרונית בשבת וכמו שקורה בבית שמש בעניין כל הצוויון של העיר.
מכתבים לח"כים שווים כקליפת השום ורק מעלים גיחוך על פניו של שר התחבורה, אם הוא בכלל קורא אותם...
 
הבעייה שזה לא מאבק חילוני זה מאבק של חילונים חסרי רכב.

רק לחץ ומאבק חילוני רחב יכולים לשנות את המצב
במדינה הזאת רק מי שעושה רעש מקבל את מה שהוא רוצה והדתיים יותר מפחידים מהחילונים.
אם יהיו הפגנות חילוניות גדולות מול הכנסת בדרישה לבטל את עוצר התח"צ ההיסטורי, אני רוצה לראות ממשלה שתמשיך עם הכפייה הזאת... רק אז אולי יהיו חברי כנסת ושרים עם השפעה שיתחילו לעסוק בנושא הזה גם במחיר זעם דתי. אתה תראה איך פתאום כל התירוצים נעלמים.
בשנים האחרונות הייתה רק הפגנה רצינית אחת למען תח"צ בשבת, לפני קצת יותר משנה בתל אביב. באו אליה בסביבות 1,000 איש (גם אני הייתי שם) אבל לצערי לא היה לה המשך.
היכן שיש מאבק ויש רעש, החילונים מנצחים. כך היה בנושא שעון הקיץ וכך גם הולך לקרות בנושא המרכולים בתל אביב. אבל היכן שיש אדישות ולאנשים אין כוח להיאבק, הכפייה הדתית מנצחת.
אחר כך מתעוררים רק כאשר זה מאוחר מדי, כמו שקורה עכשיו בקרית אתא בעניין המטרונית בשבת וכמו שקורה בבית שמש בעניין כל הצוויון של העיר.
מכתבים לח"כים שווים כקליפת השום ורק מעלים גיחוך על פניו של שר התחבורה, אם הוא בכלל קורא אותם...
הבעייה שזה לא מאבק חילוני זה מאבק של חילונים חסרי רכב.
זה מאבק של צעירים שעוד אין להם גישה לרכב.
ועניים שלא יכולים לקנות רכב.
הייתי שמח לבוא להפגנה או כל דבר שיכול להשפיע על תחץ בשבת.
 

mister K

New member
זו בדיוק הבעיה

הבעייה שזה לא מאבק חילוני זה מאבק של חילונים חסרי רכב.
זה מאבק של צעירים שעוד אין להם גישה לרכב.
ועניים שלא יכולים לקנות רכב.
הייתי שמח לבוא להפגנה או כל דבר שיכול להשפיע על תחץ בשבת.
זו בדיוק הבעיה
יותר מדי אנשים אדישים משום שהם חושבים רק על התחת שלהם ובלי טיפת חשיבה מעבר לאף.
הרבה אנשים בישראל עדיין לא מפנימים שתחבורה ציבורית היא העתיד. הם לא מבינים שאם היא תישאר גרועה ולא תפעל 24/7, בסופו של דבר זה יבוא בעוכריהם.
שלא לדבר על כל אלה שמחזיקים בדעות קדומות נגד אוטובוסים, כאילו מדובר באמצעי תחבורה הרסני שהוא המקור לכל צרותיהם.
 

Ccyclist

Well-known member
זו גם הבעיה של מי שיושב בפקקי ליל הסדר.

זו בדיוק הבעיה
יותר מדי אנשים אדישים משום שהם חושבים רק על התחת שלהם ובלי טיפת חשיבה מעבר לאף.
הרבה אנשים בישראל עדיין לא מפנימים שתחבורה ציבורית היא העתיד. הם לא מבינים שאם היא תישאר גרועה ולא תפעל 24/7, בסופו של דבר זה יבוא בעוכריהם.
שלא לדבר על כל אלה שמחזיקים בדעות קדומות נגד אוטובוסים, כאילו מדובר באמצעי תחבורה הרסני שהוא המקור לכל צרותיהם.
זו גם הבעיה של מי שיושב בפקקי ליל הסדר.
כשאין תחבורה ציבורית גם נהגי הרכב הפרטי סובלים. הדוגמה הבולטת לכך בארץ היא פקקי הענק בליל הסדר שגרועים יותר מכל שעת עומס ביום עבודה רגיל. כשיש שביתות תחתית בלונדון כל התנועה בעיר מסתיידת למעט הדו-גלגלי כי כמות הנוסעים שבשגרה נוסעים בתח"צ מבחירה שעוברים לרכב בעת ההשבתה מכריע את המערכת.
&nbsp
כמו כן - תופעת ההקרבה למולך של צעירים שנוהגים לחזור הביתה שיכורים בלילות שישי היא תופעה שהורגת בעיקר בעלי רכב...
 

Ccyclist

Well-known member
וחוץ מזה בערים רבות באירופה צעירים רבים לא נוהגים...

זו גם הבעיה של מי שיושב בפקקי ליל הסדר.
כשאין תחבורה ציבורית גם נהגי הרכב הפרטי סובלים. הדוגמה הבולטת לכך בארץ היא פקקי הענק בליל הסדר שגרועים יותר מכל שעת עומס ביום עבודה רגיל. כשיש שביתות תחתית בלונדון כל התנועה בעיר מסתיידת למעט הדו-גלגלי כי כמות הנוסעים שבשגרה נוסעים בתח"צ מבחירה שעוברים לרכב בעת ההשבתה מכריע את המערכת.
&nbsp
כמו כן - תופעת ההקרבה למולך של צעירים שנוהגים לחזור הביתה שיכורים בלילות שישי היא תופעה שהורגת בעיקר בעלי רכב...
וחוץ מזה בערים רבות באירופה צעירים רבים לא נוהגים...
בישראל מי שרוצה חופש תחבורה בסופי שבוע ובלילה צריך לבחור בין נהיגה או מונית, והעובדה שהמוניות נפוצות כל-כך אך רבים לומדים לנהוג בעצמם אומרת דרשני.
&nbsp
בערים אירופאיות רבות לעמות זאת התח"צ זורם 24/7, גם אם בלילות יש אוטובוסי לילה במקום רכבות, ולמי שרוצה להנות מהזמן החופשי שלו יש דרך להגיע לשם שאינה תלוייה בחיפוש חנייה. כתוצאה מכך אנשים רבים לא רק שלא מחזיקים רכב - הם מעולם לא טרחו ללמוד לנהוג, ואינני מדבר רק על אוכלוסיות חלשות, אני מדבר מהיכרות גם על אנשים עם תארים מהאוניברסיטה, בעלי דירות, שרואים ברכב הפרטי מטרד ותו לא. גם בדיונים על תופעת ברלין קוראים תגובות על תושבי העיר שלא טרחו ללמוד לנהוג כך שזו לא תופעה מוגבלת ללונדון.
&nbsp
אם בישראל הרכב הפרטי הוא חובה לכל סטודנט שמכבד את עצמו ורוצה להנות מחיי חברה בעודו צעיר, הרי שבבריטניה לפחות מבחינת מי שלא גר בכפר הרכב הפרטי הוא שימושי רק אחרי ההתמסדות, המעבר לפרבר מרוחק או עיר לויין, התרחבות התא המשפחתי, והגדילה המקבילה בגודלן של הקניות השבועיות. התחבורה הציבורית מספקת את צרכיה של שכבה שלמה של בני עשרים בערים הגדולות שנמנעים מנהיגה מבחירה (מה שכולל סטודנטים שבאים לשם לאוניברסיטה, וכן אנשים בתחילת הקריירה שרוצים לצבור נסיון במקום גדול) והיעדרם מהכביש משחררת אחוזי קיבולת שמשרד התחבורה בישראל יכול רק לחלום עליהם.
 
רק חבל ש"אמריקה" היא המודל של ישראל בתחום הרכב

וחוץ מזה בערים רבות באירופה צעירים רבים לא נוהגים...
בישראל מי שרוצה חופש תחבורה בסופי שבוע ובלילה צריך לבחור בין נהיגה או מונית, והעובדה שהמוניות נפוצות כל-כך אך רבים לומדים לנהוג בעצמם אומרת דרשני.
&nbsp
בערים אירופאיות רבות לעמות זאת התח"צ זורם 24/7, גם אם בלילות יש אוטובוסי לילה במקום רכבות, ולמי שרוצה להנות מהזמן החופשי שלו יש דרך להגיע לשם שאינה תלוייה בחיפוש חנייה. כתוצאה מכך אנשים רבים לא רק שלא מחזיקים רכב - הם מעולם לא טרחו ללמוד לנהוג, ואינני מדבר רק על אוכלוסיות חלשות, אני מדבר מהיכרות גם על אנשים עם תארים מהאוניברסיטה, בעלי דירות, שרואים ברכב הפרטי מטרד ותו לא. גם בדיונים על תופעת ברלין קוראים תגובות על תושבי העיר שלא טרחו ללמוד לנהוג כך שזו לא תופעה מוגבלת ללונדון.
&nbsp
אם בישראל הרכב הפרטי הוא חובה לכל סטודנט שמכבד את עצמו ורוצה להנות מחיי חברה בעודו צעיר, הרי שבבריטניה לפחות מבחינת מי שלא גר בכפר הרכב הפרטי הוא שימושי רק אחרי ההתמסדות, המעבר לפרבר מרוחק או עיר לויין, התרחבות התא המשפחתי, והגדילה המקבילה בגודלן של הקניות השבועיות. התחבורה הציבורית מספקת את צרכיה של שכבה שלמה של בני עשרים בערים הגדולות שנמנעים מנהיגה מבחירה (מה שכולל סטודנטים שבאים לשם לאוניברסיטה, וכן אנשים בתחילת הקריירה שרוצים לצבור נסיון במקום גדול) והיעדרם מהכביש משחררת אחוזי קיבולת שמשרד התחבורה בישראל יכול רק לחלום עליהם.
רק חבל ש"אמריקה" היא המודל של ישראל בתחום הרכב
 

Ccyclist

Well-known member
"Give me your keys"

רק חבל ש"אמריקה" היא המודל של ישראל בתחום הרכב
"Give me your keys"
That classic US barman line is only possible because they have other ways of getting home.
&nbsp
Marge: "How did you get home last night Hommie?"
Hommer: "I don't know, some kind of light-rail system?"
Marge: "We don't have one of those here in Springfield."
&nbsp
Point being that American drivers assume public transport is there as backup if they're too drunk to drive home. Israelis on the other hand are robbed of that safety net.
 

לנגלי

New member
חרדית לא, דתית כן - הבית היהודי

עד כמה שזכור לי, אין כרגע אף מפלגה חרדית
בקואליציה. אז למה כמה פקידים במשרד התחבורה מכתיבים את המדיניות בנושא הזה?
מה לעזאזל 19 חברי כנסת של יש עתיד עושים שם? לא נספיק למצמץ והקדנציה הזאת תסתיים בלי שום שינוי
חרדית לא, דתית כן - הבית היהודי
הבית היהודי מתנגד לכל שינוי ב"סטטוס קוו" (אלא אם כן זה שינוי לכיוון הצד הדתי), וכל הצעה "חילונית" שהוצעה בקדנציה הנוכחית - מזכויות ללהט"ב ועד גיור, הבית היהודי הטילו וטו מוחלט ופסלו את ההצעות.
 

Juvy

New member
רק דיברתם...

גם התח"צ בת"א תפעל בשבת אם זה יהיה בסמכות העירייה
בעיה קשה בישראל היא שהפעלת התחבורה הציבורית נמצאת בסמכות בלעדית של הממשלה ומשרד התחבורה שהוא הזרוע המבצעת, ולרשויות המקומיות אין כל נגיעה בכך. כל זמן שזה המצב, יישמר עוצר השבת ההרסני שמקורו בכפייה דתית משולבת עם שנאת תח"צ ויישמר גם עוצר הלילה המטומטם לא פחות.
ברור שאוטובוס לא מרעיש כמו דברים אחרים שפועלים בשבת ולא מפריעים לאף אחד. עיריית תל אביב גם מפנה לי את הזבל ברחוב מדי שבת באמצעות חברת קבלן ואני שמח על כך כי הרחוב נקי. אבל אלה כאמור דברים שבסמכותה של עיריית תל אביב החילונית.

שתי הבעיות בהפעלת תח"צ בשבת על ידי השלטונות המוסמכים לכך, הן הסטיגמה הרעה שנוצרה כאן לאוטובוסים אשר מקורה בבורות משוועת וכן עיקרון כפיית עוצר השבת שעליו שומרים מאמיני הדת. זאת למרות שהפרתו כיום בעידן האוטובוסים המתקדמים לא באמת תפריע או תשנה משהו, מלבד פגיעה באגו הדתי והחרדי שנשמר מאז תקופת המנדט.
זה יימשך כל זמן שהציבור החופשי וכן הפוליטיקאים החילונים שאמורים לייצג אותו, נשארים אדישים לנושא הזה. פשוט כי אוטובוסים לא חשובים בעיניהם והם לא מתעמקים בנזק שנגרם וייגרם לאורך זמן כתוצאה מהשבתתם.
אנשים מעדיפים להתעסק בנושאים אחרים הרבה פחות הרסניים, במקום להרעיד את הכנסת על כך שאין פה תח"צ נורמלית 24/7. לדעתי האישית זהו הנזק השני בגודלו שנגרם למדינת ישראל מהכפייה הדתית, אחרי אי מתן האפשרות לנישואים אזרחיים. הרבה יותר מאי גיוס החרדים למשל... זו גם נגזרת של מדיניות כל ממשלות ישראל לפיה נושאים הקשורים לביטחון הרבה יותר חשובים מכל נושא אזרחי שהוא, גם ללא כל קשר לעניין הדתי. זו כבר בעיה בפני עצמה במדינת ישראל והקונספציה הזאת גם שואבת את האזרחים. אחר כך מתפלאים למה אנשים טובים עוזבים מפה לחו"ל.
רק דיברתם...
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4568186,00.html
נקווה שיצא מזה משהו.
 
בדיוק מתפרסם ב-YNET שחברי הכנסת קלדרון ושטרן עומדים להעלות

גם התח"צ בת"א תפעל בשבת אם זה יהיה בסמכות העירייה
בעיה קשה בישראל היא שהפעלת התחבורה הציבורית נמצאת בסמכות בלעדית של הממשלה ומשרד התחבורה שהוא הזרוע המבצעת, ולרשויות המקומיות אין כל נגיעה בכך. כל זמן שזה המצב, יישמר עוצר השבת ההרסני שמקורו בכפייה דתית משולבת עם שנאת תח"צ ויישמר גם עוצר הלילה המטומטם לא פחות.
ברור שאוטובוס לא מרעיש כמו דברים אחרים שפועלים בשבת ולא מפריעים לאף אחד. עיריית תל אביב גם מפנה לי את הזבל ברחוב מדי שבת באמצעות חברת קבלן ואני שמח על כך כי הרחוב נקי. אבל אלה כאמור דברים שבסמכותה של עיריית תל אביב החילונית.

שתי הבעיות בהפעלת תח"צ בשבת על ידי השלטונות המוסמכים לכך, הן הסטיגמה הרעה שנוצרה כאן לאוטובוסים אשר מקורה בבורות משוועת וכן עיקרון כפיית עוצר השבת שעליו שומרים מאמיני הדת. זאת למרות שהפרתו כיום בעידן האוטובוסים המתקדמים לא באמת תפריע או תשנה משהו, מלבד פגיעה באגו הדתי והחרדי שנשמר מאז תקופת המנדט.
זה יימשך כל זמן שהציבור החופשי וכן הפוליטיקאים החילונים שאמורים לייצג אותו, נשארים אדישים לנושא הזה. פשוט כי אוטובוסים לא חשובים בעיניהם והם לא מתעמקים בנזק שנגרם וייגרם לאורך זמן כתוצאה מהשבתתם.
אנשים מעדיפים להתעסק בנושאים אחרים הרבה פחות הרסניים, במקום להרעיד את הכנסת על כך שאין פה תח"צ נורמלית 24/7. לדעתי האישית זהו הנזק השני בגודלו שנגרם למדינת ישראל מהכפייה הדתית, אחרי אי מתן האפשרות לנישואים אזרחיים. הרבה יותר מאי גיוס החרדים למשל... זו גם נגזרת של מדיניות כל ממשלות ישראל לפיה נושאים הקשורים לביטחון הרבה יותר חשובים מכל נושא אזרחי שהוא, גם ללא כל קשר לעניין הדתי. זו כבר בעיה בפני עצמה במדינת ישראל והקונספציה הזאת גם שואבת את האזרחים. אחר כך מתפלאים למה אנשים טובים עוזבים מפה לחו"ל.
בדיוק מתפרסם ב-YNET שחברי הכנסת קלדרון ושטרן עומדים להעלות
הצעת חוק שתאפשר לרשויות מקומיות להפעיל הסעות בשבת.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4568186,00.html
 

חן 1990

New member
הם לגמריי צודקים

בדיוק מתפרסם ב-YNET שחברי הכנסת קלדרון ושטרן עומדים להעלות
הצעת חוק שתאפשר לרשויות מקומיות להפעיל הסעות בשבת.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4568186,00.html
הם לגמריי צודקים
והמהלך נכון,מדינת ישראל מוגדרת מדינה יהודית-דמוקראטית,כלומר עם כל הכבוד ליהדות,לא צריך לכבול אנשים לביתם בשבת בגלל שאין תחבורה ציבורית.....ויתרה מכך אני חושב שאם כבר זה יוצא לפועל התחבורה תצטרך לפעול בכלל חלקי הארץ,כלומר גם מחוץ לערים(לדוגמא קווים מהמרכז לצפון ומהמרכז לדרום....)
האם החוק הזה יחול גם על הרכבת?
 
ההצעה לא חלה על הרכבת, כי הרכבת היא חברה ממשלתית ולרשויות

הם לגמריי צודקים
והמהלך נכון,מדינת ישראל מוגדרת מדינה יהודית-דמוקראטית,כלומר עם כל הכבוד ליהדות,לא צריך לכבול אנשים לביתם בשבת בגלל שאין תחבורה ציבורית.....ויתרה מכך אני חושב שאם כבר זה יוצא לפועל התחבורה תצטרך לפעול בכלל חלקי הארץ,כלומר גם מחוץ לערים(לדוגמא קווים מהמרכז לצפון ומהמרכז לדרום....)
האם החוק הזה יחול גם על הרכבת?
ההצעה לא חלה על הרכבת, כי הרכבת היא חברה ממשלתית ולרשויות
המקומיות אין ולא תהיה סמכות להפעיל אותה.

זה לא משנה שהם צודקים. אין שום סיכוי להצעה הזו להתקבל בכנסת
והמפלגות שיובילו את הפלת ההצעה הזו יהיו דווקא הליכוד והעבודה. ח"כ יחימוביץ כבר אמרה לא פעם שהיא מתנגדת לתחבורה ציבורית בשבת. מפלגת העבודה מעולם לא פעלה למען תחבורה ציבורית בשבת ובליכוד הרוב מתנגדים לתחבורה ציבורית בשבת.
ויש עתיד והתנועה לא יפרשו מהקואליציה דווקא בגלל ההצעה הזו.
סבירות יותר גבוהה שיש עתיד תיאלץ לפרוש בגלל ה-0% מע"מ עוד לפני שהכנסת תתחיל בכלל לעסוק בהצעה הזו.
גם לח"כ שטרן אין בינתיים הצלחה גדולה בהעברת חוק הגיוס החדש שיזם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה