פיירוול KERIO מגביל את השיתוף

AVIMC

New member
פיירוול KERIO מגביל את השיתוף

שלום, אני מקים רשת ביתי בין שני מחשבים כאשר על אחד יש פיירוול של KERIO. לאחר משחקים רבים, הצלחתי רק להגיע למצב שבו שני המחשבים "רואים" זה את זה אך כאשר אני מנסה להיכנס למחשב המרוחק, יש לי התראה על כך שאין גישה למחשב. כמובן שהכל עובד כשאני מכבה את הפיירוול. האם מישהו מכיר אילו הגדרות נדרשות ע"מ שהפיירוול יאפשר גישה בין המחשבים אך כמובן ימשיך למנוע גישה של מישהו מבחוץ לאותן התיקיות המשותפות ? תודהץ
 

AVIMC

New member
המשך

עכשיו ראיתי במאמר הזה: http://www.netcheif.com/Articles/SolveHomeNet/SolveHomeNet.htm את ההנחיה הזו: "הרשת הביתית מבוססת על נתב בחומרה. במקרה זה יש לבטל את ה-FIREWALL בתוכנה בכל המחשבים המצויים ברשת." אם זה אכן נדרש, איך אני מגן על עצמי ללא פיירוול ? תודה.
 

rafid1

Active member
מנהל
זה עניין פסיכולוגי...

לנתב יש מנגנון NAT "טבעי" שמונע כל התפרצות יזומה מבחוץ. אין הגנה כנגד טרויאנים מבפנים, שבעצם פעולה *שלך* מפעילה אותם. יש שיגידו שה NAT מספק, ויש שלא. עניין של גישה לניהול סיכונים... לגבי הקריו - למיטב זכרוני מגרסה 3 רק הגרסאות בתשלום תומכות ברשת ביתית. בגרסה 2 (יש עותק באתר הפורום) הישנה והטובה - יש תמיכה.
 

AVIMC

New member
שאלת המשך

לאחר שביטלתי את הפיירוול, שיתוף הקבצים פעיל. כאשר אני מעביר קובץ ממחשב למחשב, המהירות שרשומה היא 2MB. האם זה הגיוני ? להבנתי, ברשת של 100 ביט, המהירות צריכה להיות מעל 10MB בין המחשבים. האם נכון הדבר ?
 

rafid1

Active member
מנהל
כבר היה "המשך" אחד...

בחיבור חוטי ? נכון. בתנאי שאין תעבורה אחרת באותו זמן. בדוק שהחיבור "שקט" עם תוכנת ניטור מתאימה, ושאכן זה 100M (בסטטוס של שני כרטיסי הרשת). פרוטוקול יעיל יותר להעברה הוא FTP. נסה עם שרת חינמי כזה.
 

AVIMC

New member
לא בדיוק

מחשב אחד מחובר חוטית לראוטר 3com ומחשב שני מחובר אלחוטית.
 

rafid1

Active member
מנהל
אז תשכח מ10M...

מהירות מוכתבת מהחוליה החלשה בשרשרת. מהירות סבירה בטווח אלחוטי היא של 25Mbps מכסימום (~3M) . שפר את איכות הקליטה - וא-ו-ל-י תגיע לזה.
 
למעלה