פייסבוק - ניתן למחוק את תצוגת הסטוריז מהפיד ?

em28

Well-known member
ודאי.
תוריד את ההרחבה SFX (Social Fixer) ותראה ישועות, עדיף על פיירפוקס.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
גוגל כרום וחוסמי פרסומות. כדאי לדעת מה השתנה.



AI..

שאלה:
תן לי את ההסבר על מה השתנה בחוסמי הפרסומות בדפדפן כרום.


תשובה:
השינוי המרכזי הוא המעבר של גוגל ל־Manifest V3, שמגביל את היכולות של חוסמי פרסומות בכרום ומקשה עליהם לחסום תוכן באופן יעיל.
הנה פירוט של מה בדיוק השתנה ואיך זה משפיע על המשתמשים:

🛠️ מהו Manifest V3?​

Manifest V3 הוא עדכון למערכת ההרשאות והיכולות של תוספים בכרום. הוא מחליף את Manifest V2, שהיה בשימוש שנים רבות.
  • מטרות רשמיות של גוגל: שיפור אבטחה, פרטיות וביצועים.
  • השפעה בפועל: מגבלות חדשות על תוספים, במיוחד כאלה שחוסמים פרסומות.

🚫 איך זה משפיע על חוסמי פרסומות?​

  • הגבלת גישה ל־JavaScript: תוספים לא יכולים יותר להריץ קוד דינמי כמו בעבר.
  • מעבר ל־Declarative Net Request API: במקום לאפשר לתוספים לנתח ולחסום בקשות רשת בזמן אמת, הם צריכים להצהיר מראש על כללי חסימה. זה מגביל את הגמישות והיעילות שלהם.



🔧 איך עבדו חוסמי פרסומות תחת Manifest V2?​

  • גישה ל־WebRequest API: תוספים יכלו ליירט ולנתח בקשות רשת בזמן אמת, מה שאיפשר חסימה מדויקת של פרסומות, מעקבים ותוכן לא רצוי.
  • הרצת קוד דינמי: מפתחים יכלו לעדכן כללי חסימה תוך כדי פעולה, לפי התנהגות האתר.
  • תמיכה ברשימות חסימה מתקדמות: כמו EasyList, uBlock filters, AdGuard ועוד.

🧱 למה זה היה טוב?​

  • חסימה יעילה יותר: תוספים כמו uBlock Origin ו־AdBlock Plus יכלו לחסום פרסומות לפני שהן בכלל נטענות.
  • שליטה מלאה למשתמשים: אפשרות להוסיף כללים מותאמים אישית, להפעיל מצבים מתקדמים, ולנטר בקשות רשת.

🧨 למה גוגל החליטה לשנות?​

לפי גוגל:

  • שיפור אבטחה: פחות קוד דינמי = פחות סיכון.
  • שיפור ביצועים: חסימה מראש במקום ניתוח בזמן אמת.
  • פרטיות: פחות גישה למידע רגיש.
אבל יש גם ביקורת:
  • גוגל מרוויחה מפרסומות, ולכן יש טענות שהשינוי נועד להחליש את חוסמי הפרסומות.
 
גוגל כרום וחוסמי פרסומות. כדאי לדעת מה השתנה.



AI..

שאלה:
תן לי את ההסבר על מה השתנה בחוסמי הפרסומות בדפדפן כרום.


תשובה:
השינוי המרכזי הוא המעבר של גוגל ל־Manifest V3, שמגביל את היכולות של חוסמי פרסומות בכרום ומקשה עליהם לחסום תוכן באופן יעיל.
הנה פירוט של מה בדיוק השתנה ואיך זה משפיע על המשתמשים:

🛠️ מהו Manifest V3?​

Manifest V3 הוא עדכון למערכת ההרשאות והיכולות של תוספים בכרום. הוא מחליף את Manifest V2, שהיה בשימוש שנים רבות.
  • מטרות רשמיות של גוגל: שיפור אבטחה, פרטיות וביצועים.
  • השפעה בפועל: מגבלות חדשות על תוספים, במיוחד כאלה שחוסמים פרסומות.

🚫 איך זה משפיע על חוסמי פרסומות?​

  • הגבלת גישה ל־JavaScript: תוספים לא יכולים יותר להריץ קוד דינמי כמו בעבר.
  • מעבר ל־Declarative Net Request API: במקום לאפשר לתוספים לנתח ולחסום בקשות רשת בזמן אמת, הם צריכים להצהיר מראש על כללי חסימה. זה מגביל את הגמישות והיעילות שלהם.



🔧 איך עבדו חוסמי פרסומות תחת Manifest V2?​

  • גישה ל־WebRequest API: תוספים יכלו ליירט ולנתח בקשות רשת בזמן אמת, מה שאיפשר חסימה מדויקת של פרסומות, מעקבים ותוכן לא רצוי.
  • הרצת קוד דינמי: מפתחים יכלו לעדכן כללי חסימה תוך כדי פעולה, לפי התנהגות האתר.
  • תמיכה ברשימות חסימה מתקדמות: כמו EasyList, uBlock filters, AdGuard ועוד.

🧱 למה זה היה טוב?​

  • חסימה יעילה יותר: תוספים כמו uBlock Origin ו־AdBlock Plus יכלו לחסום פרסומות לפני שהן בכלל נטענות.
  • שליטה מלאה למשתמשים: אפשרות להוסיף כללים מותאמים אישית, להפעיל מצבים מתקדמים, ולנטר בקשות רשת.

🧨 למה גוגל החליטה לשנות?​

לפי גוגל:

  • שיפור אבטחה: פחות קוד דינמי = פחות סיכון.
  • שיפור ביצועים: חסימה מראש במקום ניתוח בזמן אמת.
  • פרטיות: פחות גישה למידע רגיש.
אבל יש גם ביקורת:
  • גוגל מרוויחה מפרסומות, ולכן יש טענות שהשינוי נועד להחליש את חוסמי הפרסומות.
לא פותר לי את הבעיה אבל מחכים מאוד ומסביר למה התוסף Fluff Busting Purity‬ שהורדתי, כמעט לא מועיל....
 
למעלה