פיילוט נת"צ זמני בבוסטון

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
איפה רשות התח"צ שלנו שתצא ביוזמות כאלה?

פיילוט נת"צ זמני בבוסטון
https://usa.streetsblog.org/2017/12...us-service-simply-by-laying-out-orange-cones/
  • קטע של ק"מ וחצי
  • קונוסים
  • עובדי הרשות לתח"צ ששומרים שנהגים פרטיים לא יכנסו לנתיב
  • שעתיים מ-7 עד 9 בבוקר
התוצאה: חסכון של חצי שעת נסיעה...
איפה רשות התח"צ שלנו שתצא ביוזמות כאלה?
 

raminec

New member
מסתבר שהוספת נת"צ

פיילוט נת"צ זמני בבוסטון
https://usa.streetsblog.org/2017/12...us-service-simply-by-laying-out-orange-cones/
  • קטע של ק"מ וחצי
  • קונוסים
  • עובדי הרשות לתח"צ ששומרים שנהגים פרטיים לא יכנסו לנתיב
  • שעתיים מ-7 עד 9 בבוקר
התוצאה: חסכון של חצי שעת נסיעה...
מסתבר שהוספת נת"צ
לא חייבת להיות פרוייקט שעולה עשרות מליונים...
ולהציב שני בני אדם שיאכפו את הנת"צ בשעות השיא זו לא מילה גסה
 

down und

New member
הבעיה היא שברוב הערים הגדולות בארץ

מסתבר שהוספת נת"צ
לא חייבת להיות פרוייקט שעולה עשרות מליונים...
ולהציב שני בני אדם שיאכפו את הנת"צ בשעות השיא זו לא מילה גסה
הבעיה היא שברוב הערים הגדולות בארץ
אין הרבה צירי אורך/רוחב כה ארוכים שכבר לא הפכו לנת"ץ או שאין בהן חניה
כי, שים לב, בוטלה החניה בצד אחד של הרחוב.

בגוש דן רוב צירי האורך רוחב שיש בהם אוטובוסים כבר יש בהם נת"ץ.

בגין
נמיר
ז'בוטינסקי של שלוש הערים שמזרחית לת"א
החשמונאים
המסגר
בן יהודה
דיזנגוף
אלנבי
דרך יפו/אילת
שד' ירושלים ביפו
הרצל בראשון
משה דיין בראשון מערב

חוץ מהאיילון (שבחלקו כן יש) ומארלוזורוב (ששוב, בחלקו כן יש)
לא נשארו הרבה רחובות אורך/רוחב ראשיים או כמעט ראשיים ושאין בהן חניה
ממילא שיכולים לעשות נת"ץ שכזה.
 

אורי404

New member
לגבי צירים בגוש דן

הבעיה היא שברוב הערים הגדולות בארץ
אין הרבה צירי אורך/רוחב כה ארוכים שכבר לא הפכו לנת"ץ או שאין בהן חניה
כי, שים לב, בוטלה החניה בצד אחד של הרחוב.

בגוש דן רוב צירי האורך רוחב שיש בהם אוטובוסים כבר יש בהם נת"ץ.

בגין
נמיר
ז'בוטינסקי של שלוש הערים שמזרחית לת"א
החשמונאים
המסגר
בן יהודה
דיזנגוף
אלנבי
דרך יפו/אילת
שד' ירושלים ביפו
הרצל בראשון
משה דיין בראשון מערב

חוץ מהאיילון (שבחלקו כן יש) ומארלוזורוב (ששוב, בחלקו כן יש)
לא נשארו הרבה רחובות אורך/רוחב ראשיים או כמעט ראשיים ושאין בהן חניה
ממילא שיכולים לעשות נת"ץ שכזה.
לגבי צירים בגוש דן
במשה דיין בראשון לציון, אכן יש נת"צ ארוך. מנגד שירות האוטובוסים שם דליל יחסית, לציר הראשי. על אחת כמה וכמה שיש שם נת"צ. למשל אין ממש אוטובוסים לתחנת הרכבת בהמשך.

מתוכנן נת"צ, אבל זה עדיין לא קיים: ציר אלוף שדה-השלום-קפלן של רמת גן-גבעתיים-תל אביב.
 

raminec

New member
ככל שמדובר בנת"צים אין בינינו הסכמה

הבעיה היא שברוב הערים הגדולות בארץ
אין הרבה צירי אורך/רוחב כה ארוכים שכבר לא הפכו לנת"ץ או שאין בהן חניה
כי, שים לב, בוטלה החניה בצד אחד של הרחוב.

בגוש דן רוב צירי האורך רוחב שיש בהם אוטובוסים כבר יש בהם נת"ץ.

בגין
נמיר
ז'בוטינסקי של שלוש הערים שמזרחית לת"א
החשמונאים
המסגר
בן יהודה
דיזנגוף
אלנבי
דרך יפו/אילת
שד' ירושלים ביפו
הרצל בראשון
משה דיין בראשון מערב

חוץ מהאיילון (שבחלקו כן יש) ומארלוזורוב (ששוב, בחלקו כן יש)
לא נשארו הרבה רחובות אורך/רוחב ראשיים או כמעט ראשיים ושאין בהן חניה
ממילא שיכולים לעשות נת"ץ שכזה.
ככל שמדובר בנת"צים אין בינינו הסכמה
למה אין בכביש תל-אביב-ירושלים, בכביש החוף, בנתיבי איילון ובכביש גהה נת"צ לשני הכיוונים לכל אורכם?
למה האכיפה של הנת"צים לא קיימת/ על סף הלא קיימת בכלל?
למה בכלל הנת"צים הם רק לשבריר קטן משעות היום (ברובם 2-3 שעות לכל היותר)? נת"צ צריך להיות פעיל כל עוד התח"צ פעיל. מבחינתי אפשר להפקיע אותו בשבתות וחגים מכיוון שבין כה אין תח"צ.
 

סילון91

New member
הנתצים בארץ בדיחה עצובה. עם המנטליות הצפצוף על החוק הישראלית

ככל שמדובר בנת"צים אין בינינו הסכמה
למה אין בכביש תל-אביב-ירושלים, בכביש החוף, בנתיבי איילון ובכביש גהה נת"צ לשני הכיוונים לכל אורכם?
למה האכיפה של הנת"צים לא קיימת/ על סף הלא קיימת בכלל?
למה בכלל הנת"צים הם רק לשבריר קטן משעות היום (ברובם 2-3 שעות לכל היותר)? נת"צ צריך להיות פעיל כל עוד התח"צ פעיל. מבחינתי אפשר להפקיע אותו בשבתות וחגים מכיוון שבין כה אין תח"צ.
הנתצים בארץ בדיחה עצובה. עם המנטליות הצפצוף על החוק הישראלית
היה נכון אם היו מרשתים את התיבים במאות מצלמות לכל אורכן, ועם גידור מופרד משאר הנתיבים
 

down und

New member
ברוב הנת"צים של גוש דן יש כבר כיום מעל ל-100 מצלמות

הנתצים בארץ בדיחה עצובה. עם המנטליות הצפצוף על החוק הישראלית
היה נכון אם היו מרשתים את התיבים במאות מצלמות לכל אורכן, ועם גידור מופרד משאר הנתיבים
ברוב הנת"צים של גוש דן יש כבר כיום מעל ל-100 מצלמות
אכיפה!
 

down und

New member
ראית את כמות המצלמות המטורפת ממש ששפכו בחולון בת ים

ככל שמדובר בנת"צים אין בינינו הסכמה
למה אין בכביש תל-אביב-ירושלים, בכביש החוף, בנתיבי איילון ובכביש גהה נת"צ לשני הכיוונים לכל אורכם?
למה האכיפה של הנת"צים לא קיימת/ על סף הלא קיימת בכלל?
למה בכלל הנת"צים הם רק לשבריר קטן משעות היום (ברובם 2-3 שעות לכל היותר)? נת"צ צריך להיות פעיל כל עוד התח"צ פעיל. מבחינתי אפשר להפקיע אותו בשבתות וחגים מכיוון שבין כה אין תח"צ.
ראית את כמות המצלמות המטורפת ממש ששפכו בחולון בת ים
על האיילון צפון שהן רק מצלמות נת"ץ?
להערכתי על מקטע של 7 ק"מ יש 4 או 5 מצלמות!

נמשיך הלאה. במרכז ת"א במעל ל-25 צמתים, בכל צומת וצומת שכזה,
שמו 4 מצלמות שנראות כמו מצלמות אבטחה ושהן בעצם מצלמות אכיפת נת"ץ.
במו עיני ראיתי את העמודים הללו (שכאמור, על כל עמוד 4 מצלמות, שתיים לכל כוון) באלנבי,
בדיזנגוף, בארלוזורוב במקטע ממערב למזרח באזור דיזנגוף,
במסגר, בקיבוץ גלויות, בדרך יפו,
בדרך נמיר, ביהודה המכבי ושכחתי רחוב או שניים.

לגבי נת"ץ בכביש 1 בואך לירושלים יש דבר כזה ובאותו כביש בואך לגוש דן
גם כן יש דבר כזה רק ששם הוא נקרא הנתיב המהיר. אבטומובילים-אומניבוסים
נוסעים שם בחיני חינם או בחינם חינמוביץ'.

כל הנת"צים היום בת"א ובר"ג וב"ב הם מ-5 בבוקר ועד 10 בלילה (קרי 22:00)
וביום שישי עד 18:00. ממש לא רק שעתיים בבוקר.
מאז ההתחלה של העבודות ברכבת התחתית הוספו המון נת"צים וכן נוספו המצלמות.
בנוסף במו עיני שלי ראיתי מלא מלא פעמים שוטרים נותנים דוחות על הפרת השימוש
בנת"ץ, קרי לנהגי פרייבטים שנוסעים בהם. בעיקר מאז החלו העבודות על הרכבת הקלה.

בכביש החוף יש נת"ץ לת"א החל ממחלף נתניה דרום.

היו צריכים לעשות מקביל כזה צפונה. מסכים.

אגב, בדוגמא שפתחה בכלל את השרשור הזה הנת"ץ היה לשעתיים....
 

raminec

New member
נסעתי עם חבר בנת"צ באיילון צפון

ראית את כמות המצלמות המטורפת ממש ששפכו בחולון בת ים
על האיילון צפון שהן רק מצלמות נת"ץ?
להערכתי על מקטע של 7 ק"מ יש 4 או 5 מצלמות!

נמשיך הלאה. במרכז ת"א במעל ל-25 צמתים, בכל צומת וצומת שכזה,
שמו 4 מצלמות שנראות כמו מצלמות אבטחה ושהן בעצם מצלמות אכיפת נת"ץ.
במו עיני ראיתי את העמודים הללו (שכאמור, על כל עמוד 4 מצלמות, שתיים לכל כוון) באלנבי,
בדיזנגוף, בארלוזורוב במקטע ממערב למזרח באזור דיזנגוף,
במסגר, בקיבוץ גלויות, בדרך יפו,
בדרך נמיר, ביהודה המכבי ושכחתי רחוב או שניים.

לגבי נת"ץ בכביש 1 בואך לירושלים יש דבר כזה ובאותו כביש בואך לגוש דן
גם כן יש דבר כזה רק ששם הוא נקרא הנתיב המהיר. אבטומובילים-אומניבוסים
נוסעים שם בחיני חינם או בחינם חינמוביץ'.

כל הנת"צים היום בת"א ובר"ג וב"ב הם מ-5 בבוקר ועד 10 בלילה (קרי 22:00)
וביום שישי עד 18:00. ממש לא רק שעתיים בבוקר.
מאז ההתחלה של העבודות ברכבת התחתית הוספו המון נת"צים וכן נוספו המצלמות.
בנוסף במו עיני שלי ראיתי מלא מלא פעמים שוטרים נותנים דוחות על הפרת השימוש
בנת"ץ, קרי לנהגי פרייבטים שנוסעים בהם. בעיקר מאז החלו העבודות על הרכבת הקלה.

בכביש החוף יש נת"ץ לת"א החל ממחלף נתניה דרום.

היו צריכים לעשות מקביל כזה צפונה. מסכים.

אגב, בדוגמא שפתחה בכלל את השרשור הזה הנת"ץ היה לשעתיים....
נסעתי עם חבר בנת"צ באיילון צפון
בשעות שהוא פעיל והיינו אמורים לחטוף דו"ח מהמצלמות (בפירוש חלפנו מול מצלמה). בפועל לא הגיע דו"ח, כלומר המצלמות האלו לא פעילות.
לגבי השאר אין לי מושג, אבל סביר שחלק ניכר אינו פעיל.
זו תופעה שנצפתה גם לגבי מצלמות אכיפת מהירות רבות שבהן העלו את סף האכיפה לגבולות שרוב המכוניות בישראל לא מסוגלות בכלל להגיע אליהן.
https://www.themarker.com/dynamo/1.2862273
 

amit1270

New member
איזה סף אכיפה צריך בשביל נת"צ?

נסעתי עם חבר בנת"צ באיילון צפון
בשעות שהוא פעיל והיינו אמורים לחטוף דו"ח מהמצלמות (בפירוש חלפנו מול מצלמה). בפועל לא הגיע דו"ח, כלומר המצלמות האלו לא פעילות.
לגבי השאר אין לי מושג, אבל סביר שחלק ניכר אינו פעיל.
זו תופעה שנצפתה גם לגבי מצלמות אכיפת מהירות רבות שבהן העלו את סף האכיפה לגבולות שרוב המכוניות בישראל לא מסוגלות בכלל להגיע אליהן.
https://www.themarker.com/dynamo/1.2862273
איזה סף אכיפה צריך בשביל נת"צ?
 

Ccyclist

Well-known member
קנס 500 ש"ח מהמצלמות לבית מחזיק הרכב וחסל.

איזה סף אכיפה צריך בשביל נת"צ?
קנס 500 ש"ח מהמצלמות לבית מחזיק הרכב וחסל.
בצד האחורי של כל אוטובוס לונדוני יש שלט כחול צנוע עם אזהרה שיש לאוטובוס מצלמות וגובה הקנס על נסיעה בנת"צ.
 

amit1270

New member
מצדי יותר... (זאת הייתה שאלה רטורית)

קנס 500 ש"ח מהמצלמות לבית מחזיק הרכב וחסל.
בצד האחורי של כל אוטובוס לונדוני יש שלט כחול צנוע עם אזהרה שיש לאוטובוס מצלמות וגובה הקנס על נסיעה בנת"צ.
מצדי יותר... (זאת הייתה שאלה רטורית)
 

amit1270

New member
ההצדקה היחידה להפעלת נת"צ היא חיסכון בזמן

ככל שמדובר בנת"צים אין בינינו הסכמה
למה אין בכביש תל-אביב-ירושלים, בכביש החוף, בנתיבי איילון ובכביש גהה נת"צ לשני הכיוונים לכל אורכם?
למה האכיפה של הנת"צים לא קיימת/ על סף הלא קיימת בכלל?
למה בכלל הנת"צים הם רק לשבריר קטן משעות היום (ברובם 2-3 שעות לכל היותר)? נת"צ צריך להיות פעיל כל עוד התח"צ פעיל. מבחינתי אפשר להפקיע אותו בשבתות וחגים מכיוון שבין כה אין תח"צ.
ההצדקה היחידה להפעלת נת"צ היא חיסכון בזמן
אין סיבה לסלול נת"צ בכביש שבו התנועה זורמת. לפעמים זה עלול אפילו להזיק, כי אוטובוס איטי יכול לעכב את כל השאר (אני חושב על העלייה משער הגיא, שיש ארגון שמשום מה מתעקש שצריך לסלול שם נת"צ).
 

raminec

New member
אם הנת"צ אינו מופרד פיזית

ההצדקה היחידה להפעלת נת"צ היא חיסכון בזמן
אין סיבה לסלול נת"צ בכביש שבו התנועה זורמת. לפעמים זה עלול אפילו להזיק, כי אוטובוס איטי יכול לעכב את כל השאר (אני חושב על העלייה משער הגיא, שיש ארגון שמשום מה מתעקש שצריך לסלול שם נת"צ).
אם הנת"צ אינו מופרד פיזית
ואין עומס בשאר הכביש, האוטובוס האיטי לא יעכב אף אחד. לאוטובוסים מותר לצאת מן הנת"צ לצורך עקיפה. מעניין שאף אחד לא אמר את זה על הנתיב המהיר משפירים לקיבוץ גלויות שמופרד פיסית משאר הנתיבים עם מעקה בטיחות.
בפועל, החל מדי מוקדם בבוקר ועד די מאוחר בערב יש עומס בכבישים בישראל וזה לא הולך להשתפר בקרוב. לעשות נת"צ של שעתיים ביום זה פשוט לא רציני, פעמים רבות זה פשוט נתיב שמסומן כנת"צ אבל משמש בעיקר כנתיב חניה.
 

amit1270

New member
הנתיב המהיר משפירים קצר יחסית והוא בתוואי מישורי

אם הנת"צ אינו מופרד פיזית
ואין עומס בשאר הכביש, האוטובוס האיטי לא יעכב אף אחד. לאוטובוסים מותר לצאת מן הנת"צ לצורך עקיפה. מעניין שאף אחד לא אמר את זה על הנתיב המהיר משפירים לקיבוץ גלויות שמופרד פיסית משאר הנתיבים עם מעקה בטיחות.
בפועל, החל מדי מוקדם בבוקר ועד די מאוחר בערב יש עומס בכבישים בישראל וזה לא הולך להשתפר בקרוב. לעשות נת"צ של שעתיים ביום זה פשוט לא רציני, פעמים רבות זה פשוט נתיב שמסומן כנת"צ אבל משמש בעיקר כנתיב חניה.
הנתיב המהיר משפירים קצר יחסית והוא בתוואי מישורי
ספציפית לגבי שער הגיא וקטעים דומים: מי שמבקש לסלול/לסמן שם נת"צ יביא יותר נזק מתועלת. זה יחזיר את הפקקים ולא יועיל לאוטובוסים (כפי שכתבת - עקיפה תתאפשר במצב שאין עומס בכביש, אבל יהיה שם עומס ועוד איך).

מסכים איתך בקשר לשאר.
 

alantan

New member
מת"צ דו-כיווני

ככל שמדובר בנת"צים אין בינינו הסכמה
למה אין בכביש תל-אביב-ירושלים, בכביש החוף, בנתיבי איילון ובכביש גהה נת"צ לשני הכיוונים לכל אורכם?
למה האכיפה של הנת"צים לא קיימת/ על סף הלא קיימת בכלל?
למה בכלל הנת"צים הם רק לשבריר קטן משעות היום (ברובם 2-3 שעות לכל היותר)? נת"צ צריך להיות פעיל כל עוד התח"צ פעיל. מבחינתי אפשר להפקיע אותו בשבתות וחגים מכיוון שבין כה אין תח"צ.
מת"צ דו-כיווני
כביש 4 בין צומת רעננה למחלף מורשה היה צריך להיות מועמד מושלם למת"צ דו-כיווני במרכז הכביש - לכיוון דרום בשעת הבוקר ולכיוון צפון אחה"צ. הדבר ניתן לביצוע תוך הרחבה מזערית של הכביש ובעלות לא גבוהה, והיה משפר מאוד את אמינות הקווים מרעננה וכפר סבא לתל אביב ובחזרה.
 

down und

New member
מסכים מאוד איתך ואף הייתי מאריך

מת"צ דו-כיווני
כביש 4 בין צומת רעננה למחלף מורשה היה צריך להיות מועמד מושלם למת"צ דו-כיווני במרכז הכביש - לכיוון דרום בשעת הבוקר ולכיוון צפון אחה"צ. הדבר ניתן לביצוע תוך הרחבה מזערית של הכביש ובעלות לא גבוהה, והיה משפר מאוד את אמינות הקווים מרעננה וכפר סבא לתל אביב ובחזרה.
מסכים מאוד איתך ואף הייתי מאריך
זאת מצומת רעננה כפ"ס (שאני בשנים האחרונות קורא לו צומת אמדוקס)
ועד מחלף גהה. לא עד מורשה אלא עד גהה.
 

alantan

New member


מסכים מאוד איתך ואף הייתי מאריך
זאת מצומת רעננה כפ"ס (שאני בשנים האחרונות קורא לו צומת אמדוקס)
ועד מחלף גהה. לא עד מורשה אלא עד גהה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה