פיטורים ללא פיצויים

Kingeh

New member
פיטורים ללא פיצויים

היי כולם, מראש אני אתנצל על האורך.
אני עובד ברשת כבר כמעט שנתיים כשבחודשים האחרונים החליפו את המנהלת הישירה שלי במישהי אחרת.
יחסי עם המנהלת הקודמת היו מושלמים ועם המנהלת החדשה פחות.
כשהיא נכנסה לתפקיד חליתי לתקופה של כשבועיים וחצי וכשחזרתי מימי המחלה (עם אישור כמובן) היא פנתה אליי ואמרה לי שההחסרות שלי ברשת הן בעיה כבר הרבה זמן.
נכון, יצא לי להיות חולה לעיתים ברשת אחת למספר חודשים לתקופות של שבוע ומעלה אבל הכל תמיד מגובה בצוות רפואי עם האישורים הנכונים אך ככל הידוע לי אנשים חולים לעיתים וזה לא יוצא דופן.
מאז היא ניסתה פעם אחרי פעם לשכנע אותי שאולי עבודה בתחום שלי היא מזיקה לבריאות שלי ושעדיף שאמצא עבודה בתחום אחר בו לא אהיה חשוף כל כך לבני אדם (אני עובד מול אנשים, בעיקר ילדים כל יום). היא בעצמה ביקשה שאני אתן לה קורות חיים בטענה של אני אובר קוואליפייד לעבודה ושהיא תעזור לי למצוא עבודה במקום טוב יותר.
לאחר שזה נגמר היא ביקשה ממני לרדת ממשרה מלאה לחצי משרה על מנת שתוכל להביא עובד נוסף למקרה שאני אחלה.
כשאמרתי לה שאני לא מוכן לרדת לחצי משרה ושאני צריך את העבודה היא זרקה בפניי את המילים "אתה צריך לחשוב על הרשת.. אי אפשר לסמוך עליך כשאתה כל פעם נעלם לתקופה של חודש".
הסברתי לה ששוב, ככל הידוע לי אין למעסיק את הזכות לפטר אדם בגלל שהוא חולה לעיתים כאלו ואחרות בעיקר אם זה מגיע מגובה על ידי רופא וכן הלאה. ושם היא הפסיקה לנסות "לעזור" לי למצוא עבודה בטוחה יותר.
שבוע לאחר מכן התחילו לצמצם לי במשמרות. במקום לעבוד שישה ימים בשבוע, הייתי מקבל רק 3-4 משמרות. בינהן משמרות בסניפים אחרים רחוקים בטענה ש"אתה נכס לחנות ואם אתה הולך לסניף אחר אתה שואב ממנו את מה שחיובי ומחזיר אלינו ומחזק אותנו בסניף שלנו. אני תמיד אעדיף לשלוח את העובד הטוב ביותר שלי לתגבר כדי לעשות רושם שאנחנו סניף סופר מקצועי".
אחרי מספר שבועות של צמצום במשמרות הגיע קטע חדש של לתת לי לעשות המון עבודות סיזיפיות שמזכירות מאוד טירונות. דוגמא, ביקשו ממני לסדר את המחסן בצורה מסויימת. ואז להזיז קרטון פנימה והחוצה 7 פעמים בלי שעשו עם הקרטון הזה שום דבר.
בנוסף לעבודות הסיזיפיות שרק הלכו והתגברו במשך הזמן, צמצמו את הדברים שהייתי עושה בסניף והייתי אחראי עליהם.... דברים כמו סידור לוח משמרות, הפקדות בבנק, פריקת משלוחים, תיקון מוצרים, טיפול בשירות לקוחות וכו'. כל הדברים הנ"ל היו דברים שהמנהלת הקודמת הייתה מהללת אותי ולקוחות היו מגיעים מסניפים בכל הארץ אליי ספציפית על מנת שאתן להם שירות. דבר ששמעתי לא פעם ולא פעמיים.
לפני כשבועיים דיברתי עם הבוסית הקודמת שלי (זו שהסתדרתי איתה מעולה) ואמרתי לה שזה מרגיש כאילו מנסים לגרום לי להתפטר על ידי כך שהם נותנים לי לעשות את העבודה שבדרך כלל נותנים למי שחדש בסניפים לעשות ושיש הרגשה שהצמצום משמרות נמצא שם למקרה שכשירצו לפטר אותי הפיצויים יהיו קטנים משמעותית ממה שהם אמורים להיות.
היא אמרה לי שהיא שמעה ממנהלים אחרים ברשת (שהיא עדיין בקשר טוב איתם) שהימים שלי ברשת ספורים ושברשת בכלליות לא מרוצים מהתפקוד שלי והחיכוכים שיש ביני ובין הבוסית החדשה.
בשבוע שעבר בדיוק היתה לי שיחת הערכה עם הבוסית הנוכחית שלי שם היא ביקשה שאני אעלה מה שמפריע לי ושיטחתי בפניה את העובדה שאני מרגיש שאחרי כשנתיים ברשת אני מרגיש כאילו מנסים לדחוק אותי החוצה וזאת רק בשביל שלא אקבל את הפיצויי פיטורין שמגיעים לי כדין.
היא התנערה מכל העניין, חזרה ואמרה שאני העובד "מהמוערכים ברשת" ושכולם מדברים עליי רק דברים טובים (מה שאני יודע בוודאות שלא נכון דרך הבוסית הקודמת שלי) ושמעולם לא חשבו או עלה בדעת הרשת לפטר אותי ככה.
היא נתנה כל מיני הסברים וסובבה את זה ככה שהיא טענה שהיא מצידה הרגישה שאני כבר עם רגל אחת מחוץ לרשת ורק מחכה שיפטרו אותי.
יישרנו את ההדורים (או כך חשבתי) והחלטנו לפתוח דף חדש שבוע שעבר. היא נתנה לי רשימה של דברים שהיא הייתה רוצה שאני אשנה בהתנהגות שלי על מנת שהעבודה המשותפת שלנו תהיה נעימה יותר ואני מצידי הסכמתי לנסות לגשר על הפערים האלו ולשנות קצת גישה כי אולי באמת הייתי קצת עם הראש בקיר עם הבוסית החדשה.
היום קיבלתי מכתב לשימוע ביום חמישי. הסיבה, אי סדר בניהול מלאיים ואי סדר בניהול הכספים.
במילים פשוטות, הם טוענים שאני גונב כסף מהחנות.
לא היה ולא נברא. בחיים לא גנבתי שום מוצר ושום כסף.
הם טוענים שיש המון מוצרים שחזרו לחנות בזמן שאני הייתי בה (אני בחנות דיי הרבה) ושהם לא נמצאים בפועל בחנות. כלומר קיבלתי מוצר, החזרתי ללקוח כסף אבל אין מוצר.
אני לא מסוגל לענות לכל חשבונית כזו שנותנים לי כי לקוחות אכן מחזירים דברים ואני לא זוכר כל עסקה שאני עושה, שוב, מגבלות אנושיות.
אין מצלמות שיכולות לתמוך בכך שלקוחות היו בחנות, החזירו מוצר ולקחו את הכסף שלהם בחזרה כדי לגבות את הטענות שלי.
מה שכן, עד היום כל פעם שהיו בעיות בקופה של עודף לא מוסבר, מוצרים שמצאתי יותר מהם על המדף, בעיות בסגירת קופה, הייתי מודיע לכל אדם על מנת לטפל בזה.
מצאתי בעבר עודף של כ400 שקלים באחד הסניפים שלנו בזמן שעבדתי שם והסברתי גם למנהלת הסניף, גם לאחראית האיזור וגם כיתבתי את המנכלית בכך שעודף כזה של כסף זה בעיות עצומות במידה ומס הכנסה יעשה ביקורת פתע (מה שכבר קרה לי פעם אחת ועברתי את הביקורת בלי מאמץ. הכל היה מתוקתק פיקס).
הסברתי היום בשיחה שבה קיבלתי את מכתב הזימון שאין לי שום אינטרס לגנוב מהרשת שמשלמת לי ושזה נשמע הדבר הכי מטומטם שמישהו עם כמות הידע שיש לי על המערכת ואיך היא עובדת, מה מסומן ומה לא מסומן במערכת, מה נספר ונשמר ואיפה וכן הלאה, יגנוב כסף בצורה כל כך דבילית.
אבל ביום חמישי יש לי שימוע בעניין עם המנכלית ומנהלת האיזור.
מן הסתם גניבה זה אחד מהדברים האלו שמפטרים עליהם בלי לשלם פיצויים. השאלה היא איך אני מתמודד עם זה עכשיו?
לבוא עם עורך דין? מה אני אמור לעשות?
לתת להם לפטר אותי פשוט ולתבוע אותם אחר כך בבית דין לתביעות קטנות?

שוב מתנצל על האורך, אני קצת אבוד ולחוץ ולא יודע מה לעשות.
תודה לכל העונים מראש
 
למעלה