פיטורים בגלל דיבה

מצב
הנושא נעול.
פיטורים בגלל דיבה

פיטורים בגלל דיבה
אבי אחראי בחברת מזון על המזון שיוצא מהמיכל לבדוק שהכל תקין. אל החברה הגיע מכתב תלונה מצרכן שטוען שהוא קנה את המוצר והיו בו תולעים. אבי הוזמן למנהל הראשי ופוטר. יש לציין, שזה שקר מוחלט. לא היו שום תולעים משום שלאחר בירור הסתבר שבאותה חנות שהבנאדם קנה משם, היו מוצרים של חברות מזון אחרות, שהצרכנים שקנו מהחנות הזאת התלוננו שיש תולעים. אחר כך, אותו צרכן התנצל על הטעות שלו, הוא אמר שהוא היה מבולבל. לאחר מס' מילים, האיש ביקש פיצויים מהחברה והמנהל הראשי שפיטר את אבי, סירב לפצות אותו. אבי שהיה איתו בקשר טלפוני, הסביר לו שילך לחנות ממנה קנה. הוא המשיך לסרב, בקיצור אבא שלי לא עובד בגלל אותו מתלונן. המתלונן הזה, הוציא את דיבתו על אבי ולאבי נגרמו נזקים כי הוא פוטר ואין לו ממה להתפרנס כעת. האם הדין מכיר בזה כהוצאת דיבה ? האם אפשר לתבוע במקרה כזה על הוצאת דיבה פיצויים על עגמת נפש שנגרמה לאבי בכך שבגלל הדיבה הזאת הוא הפך מובטל ומחפש עבודות ? האם אפשר לחייב את המתלונן שישלם לאבי עבור כל החודשים בהם חיפש עבודה, את שכר העבודה שהפסיד רטרואקטיבית ?
 

שיר ורד

New member
לדעתי לא

פיטורים בגלל דיבה
אבי אחראי בחברת מזון על המזון שיוצא מהמיכל לבדוק שהכל תקין. אל החברה הגיע מכתב תלונה מצרכן שטוען שהוא קנה את המוצר והיו בו תולעים. אבי הוזמן למנהל הראשי ופוטר. יש לציין, שזה שקר מוחלט. לא היו שום תולעים משום שלאחר בירור הסתבר שבאותה חנות שהבנאדם קנה משם, היו מוצרים של חברות מזון אחרות, שהצרכנים שקנו מהחנות הזאת התלוננו שיש תולעים. אחר כך, אותו צרכן התנצל על הטעות שלו, הוא אמר שהוא היה מבולבל. לאחר מס' מילים, האיש ביקש פיצויים מהחברה והמנהל הראשי שפיטר את אבי, סירב לפצות אותו. אבי שהיה איתו בקשר טלפוני, הסביר לו שילך לחנות ממנה קנה. הוא המשיך לסרב, בקיצור אבא שלי לא עובד בגלל אותו מתלונן. המתלונן הזה, הוציא את דיבתו על אבי ולאבי נגרמו נזקים כי הוא פוטר ואין לו ממה להתפרנס כעת. האם הדין מכיר בזה כהוצאת דיבה ? האם אפשר לתבוע במקרה כזה על הוצאת דיבה פיצויים על עגמת נפש שנגרמה לאבי בכך שבגלל הדיבה הזאת הוא הפך מובטל ומחפש עבודות ? האם אפשר לחייב את המתלונן שישלם לאבי עבור כל החודשים בהם חיפש עבודה, את שכר העבודה שהפסיד רטרואקטיבית ?
לדעתי לא
המתלונן לא התלונן ספציפית על אביך אלא על מזון שיוצר בחברה ולכן לא הוציא את דיבתו של אביך. מעבר לכך, במועד התלונה, הוא לא ידע האם מקור הזיהום בחברה, או בחנות ויכל להניח שמזון ארוז, לא הזדהם בחנות. גם אם המזון הזדהם בחנות, יכולה להיות לו טענה מוצדקת שהמזון נארז בצורה לא טובה שאפשרה חדירת תולעים. רק במידה והוא קנה מוצר שפג תוקפו ומועד פג התקוף היה רשום בבירור על גבי האריזה, ניתן לטעון שהיה עליו להתלונן ראשית בחנות ולא בחברה. תביעת דיבה כנגד הלקוח, יכולה לתבוע רק החברה וזאת במידה והלקוח הפיץ את המידע שבתלונה גם לגורמים אחרים מחוץ לחברה (עיתונות, פורומים באינטרנט, קונים בחנות וכדומה), לא ברור האם מבחינה שווקית כדאי לחברה להגיש תביעה כזו. יתכן וניתן לתבוע את החברה לביטול הפיטוריןם והחזרתו של אביך לעבודה, משום שהיו אלה פיטורים בטעות, וזאת אם סיבת הפיטורים היחידה היתה אותה תלונה של הלקוח.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה