פיגוע רודף פיגוע וכולם שותקים

פיגוע רודף פיגוע וכולם שותקים

פיגוע המוני מתרחש בישראל מידי שבוע וכולנו שותקים! הרוגים, פצועים, וכולם שותקים? האומנם? הכיצד? וגם אם נניח שהמדינה "מרוויחה" מכך (זה הזיות או מציאות) היכן התקשורת (האם היא ממלאת את תפקידה?) שתעיר אותנו? מה אנו לא שמים לב למתרחש סביבנו??? אנו "ישנים בשמירה" ולא מתייחסים לחיים שלנו. אנו נפצעים קשה ואף נהרגים וכולם ממשיכים כאילו כלום לא קורה. כ-ע-ש-ר-י-ם בני אדם נהרגו בשבוע האחרון !!! עשרים משפחות! עשרים מקומות עבודה! מאות בני משפחה, חברים, ידידים מכרים ואנשים רבים נוספים האבלים עקב מוות מיותר ומטופש. אם היה מתרחש פיגוע לאומני בו היו נהרגים אף מספר נמוך מכך, הממשלה והקבינט היו מתכנסים לדיונים אין ספור לגבי סיכול ממוקד / פעולה צבאית בהתאם, וכיצד להגיב לרצח כה מזעזע. כל העם היה זועק!!! הפגנות נגד . . . הפגנות בעד . . . ועוד. ואלו חלק קטן מהפרשיות שהסעירו אותנו בחודשים האחרונים: • מלחמה קשה ועקובה מדם של הרוגים ופצועים (מספר ההרוגים במלחמה הוא כמספר ההרוגים בתאונות במשך כשלושה חודשים) • פרשיית הנשיא קצב • השר רמון המתפטר, והנשיקה ה . . . • ראש הממשלה אולמרט שלפי סקרים אמינותו שואפת לשיאים . . . • פרשת האחים פרניאן, והמפכ"ל המתפטר, והמינויים החדשים במשטרה בפרשיות אלה קמו ועדות חקירה, התפטרו בעלי תפקידים, התקשורת רעשה ועסקה בכך יום ולילה ללא הפסקה (במקרים מסויימים בצדק), אנשים דיברו על "נבצרות" מתפקיד, הדחה, הכנסת קיימה ומקיימת דיונים אין ספור ועוד ועוד. רק כאשר יש פיגוע בכבישים אף אחד לא מתרגש, אף אחד לא מתפטר וראש הממשלה לא מכנס שום קבינט לצורך פעולת חירום לצורך הצלת חיים בכבישים. ועדות חקירה רבות קמו בנשא תאונות הדרכים, עצומות רבות נכתבו על האסון הלאומי שלנו, אולם בשום מקום לא היו "המלצות אישיות" וכולם שוכבות במגירות מעלות אבק, ואנו ממשיכים . . . מה עוד צריך לקרות כדי ייערך סיכול ממוקד כנגד פיגוע יומיומי? הרי כמעט כל יום נהרג אדם, ונפצעים כמאה איש ויותר . . . האם זה לא מספיק רציני כדי שראש הממשלה יתייחס לנושא? ולמה התקשורת לא פונה אליו בנושא? האם יש כאן שיתוף פעולה סמוי? האם באמת המדינה מרוויחה מהאסון הזה? והיכן אנחנו? למה אנו ממשיכים לשתוק? למה אנו לא דואגים לעתידו של הדור הבא? למה אנו יודעים להפגין כאשר מפריטים לנו את מקום העבודה, מלינים את שכרנו, פוגעים בזכויות שלנו, אולם כאשר אנו מאבדים את חיינו ככה סתם בכבישים אנו ממשיכים לשבת מול ה . . . ולפצח גרעינים???
 

isra533

New member
למה אתה מצפה

שראש הממשלה ידאג שיסגרו את הכבישים כדי למנוע את התאונות, מה אתה מצפה שיקרה מהרשויות כדי לשנות את המצב. כל הזמן מפנים את האצבע כלפי הרשויות, כאילו מישהו מלמעלה גורם לתאונות. את התאונות עושים נהגים ואליהם צריך לפנות ובהם צריך לטפל. הרי את הצעקות כלפי הרשויות עושים כל פעם שיש רצף גדול של תאונות אבל זה רק מקרה של הרצף המחריד הזה ולא דבר שהוחלט עליו מהממשלה או כל רשות אחרת.
 
שאלוהים יעזור לי???!!!

ואני חילוני גמור! אני באמת לא מבין אותך, (ובטוח שרבים נוספים כמוני) מה אתה מצפה שהפתרון יבוא מהנהגים עצמם? כיצד? הרי לא כולם נוהגים כמוך, ולא מודעים תמיד לכך שיש כאלה העלולים לגרום לאסון. גם אנו המודעים יכולים "לפספס" ולשכוח שמיישהו עלול לא לציית לחוקים. מה אתה מצפה שהתאונות יצטמצמו מ . . . ? מאותו פושע שחוצה באדום ??? נו באמת... בוא לא נהיה תמימים. הרי אתה לא מאמין באמת שהוא יתחיל לציית לחוקים . . . ולעומת זאת אנו הצייתנים והאחראים לא יכולים למנוע כל תאונה בגלל איזה פסיכי שמצפצף על כל העולם. אז מה עושים??? מה אתה מציע? אשמח לקרוא את הצעותיך ומה אומרת בנדון העמותה שאתה חבר בה. מה אני מצפה מראש הממשלה? "כגודל הציפייה גודל האכזבה", אין לי ציפיות גבוהות ולא קשה להבין למה. אני מקווה שבעקבות מחאה ציבורית צועקת וזועקת הוא יבין לדוגמא, שאין!!! הבדל בין אנס מסוכן לבין נהג שתוי, שניהם עבריינים מסוכנים לחברה!!! וזה אומר שהמימסד התקשורת והחברה לא!!! מבדילים ביניהם. כלומר אם כל!!! משטרת ישראל (מהראשון ועד האחרון!) רדפה אחרי בני סלע, אז כך גם יהיה אם חלילה תהיה תאונת "פגע וברח" - כל!!! המשטרה תרדוף אחרי אותו נהג שפגע ודרס אדם (ואין זה משנה מה חומרת הפגיעה), עד אשר תתפוס אותו! ואם לא כן, אנו עלולים להיפגע שוב על ידי אותו נהג מסוכן. כאשר בני סלע נמלט התקשורת עסקה דשה ולעסה זאת מהבוקר עד . . . למה??? כי הוא מסוכן לחברה! ולמה דעתה של התקשורת לגבי נהג מסוכן המשתולל בכבישים נוחה וטובה יותר, ומתעסקת בכך פחות? למה??? לא נמאס לך לשמוע כל היום על פרשיית קצב??? אני רוצה שאותו יחס יופנה כלפי עברייני התנועה המהווים סכנה מוחשית לכולנו! ובהמשך לציפיות שלי - תוכניות לימודים בנושא זהירות ובטיחות בדרכים בכל מוסדות החינוך בארץ (בגילאי גן חובה-יב' כולל בגרות) פיקוח של משרד התחבורה על לימודי נהיגה, כאשר יש תוכנית מובנית וקבועה המשקפת בצורה אמיתית את הנעשה בכבישים, השתלמויות בנושא נהיגה בטוחה ושיפור מיומנויות הנהיגה בקרב כל! הנהגים (ואם הגזמתי... החיים שלנו חשובים יותר מהכל), ולעומת נושא המניעה (ותסלח לי אם שכחתי משהו) הגדלת תקציב המשטרה לטובת גיוס שוטרים והגדלת מספר הניידות. כמו כן חקיקה מחמירה כלפי עברייני תנועה ושפיטה הוגנת ואחידה בין השופטים בעבירות זהות. אני מקווה שהבנת ושים לב שלא ביקשתי מראש הממשלה לסגור את הכבישים, אלא לקחת אחריות ולפתוח את האוזניים ואת הלב.
 

be_roo

New member
התקשורת עסקה בבני סלע כי זה נושא

שמעלה את הרייטינג ומכניס כסף.
 

isra533

New member
שוב אתה פונה למישהו אחר ולא לעצמך

את התאונה אפשר למנוע דוקא ע"י מודעות למצב בכביש ודוקא באותן הפרות חוק המתבצעות כל הזמן ולפעמים גם עלידינו. לנהוג לפי החוק אינו מספיק ולכן צריך גם לשים לב למצבים של הפרות חוק של נהגים אחרים ולא להכנס למצבי הסכנה שנוצרו. את הרוצה לתפוס את העברינים שיהיה לך בהצלחה אבל קודם כל תדאג למנוע את התאונה כדי שלא נצטרך לחפש אשמים לאחר מעשה. אני מסכים אתך שדרושה הדרכה של כל הנהגים אבל כבר היום יכול כל אחד שאיכפת לו להמנע מלהכנס למצבי סכנה גם אם הדבר דורש ויתור על זכויות המגיעות לנו בצורה חוקית. בכל תאונה בין שני נהגים, ישנו הנהג שמבצע את העבירה וגורם למצב המסוכן ומצד שני ישנו הנהג שלא ראה את הווצרות המצב המסוכן ונכנס אליו וההמשך.... שלא נדע. העמותה אליה אני משתייך רואה את הנהג כגורם העיקרי למצב הקיים ולכן רוב התלונות ורוב ההשקעה צריכה להיות מנותבת לנהג עצמו. השאר זה עוד דברים שמשפיעים מעט מאד, לצערי היום רואים את הדברים האחרים כעיקר ושוכחים מי בעצם גורם לכל המצב הקשה בכבישים.
 
למעלה