פיגוע רודף פיגוע וכולם שותקים

פיגוע רודף פיגוע וכולם שותקים

פיגוע המוני מתרחש בישראל מידי שבוע וכולנו שותקים! הרוגים, פצועים, וכולם שותקים? האומנם? הכיצד? וגם אם נניח שהמדינה "מרוויחה" מכך (זה הזיות או מציאות) היכן התקשורת (האם היא ממלאת את תפקידה?) שתעיר אותנו? מה אנו לא שמים לב למתרחש סביבנו??? אנו "ישנים בשמירה" ולא מתייחסים לחיים שלנו. אנו נפצעים קשה ואף נהרגים וכולם ממשיכים כאילו כלום לא קורה. כ-ע-ש-ר-י-ם בני אדם נהרגו בשבוע האחרון !!! עשרים משפחות! עשרים מקומות עבודה! מאות בני משפחה, חברים, ידידים מכרים ואנשים רבים נוספים האבלים עקב מוות מיותר ומטופש. אם היה מתרחש פיגוע לאומני בו היו נהרגים אף מספר נמוך מכך, הממשלה והקבינט היו מתכנסים לדיונים אין ספור לגבי סיכול ממוקד / פעולה צבאית בהתאם, וכיצד להגיב לרצח כה מזעזע. כל העם היה זועק!!! הפגנות נגד . . . הפגנות בעד . . . ועוד. ואלו חלק קטן מהפרשיות שהסעירו אותנו בחודשים האחרונים: • מלחמה קשה ועקובה מדם של הרוגים ופצועים (מספר ההרוגים במלחמה הוא כמספר ההרוגים בתאונות במשך כשלושה חודשים) • פרשיית הנשיא קצב • השר רמון המתפטר, והנשיקה ה . . . • ראש הממשלה אולמרט שלפי סקרים אמינותו שואפת לשיאים . . . • פרשת האחים פרניאן, והמפכ"ל המתפטר, והמינויים החדשים במשטרה בפרשיות אלה קמו ועדות חקירה, התפטרו בעלי תפקידים, התקשורת רעשה ועסקה בכך יום ולילה ללא הפסקה (במקרים מסויימים בצדק), אנשים דיברו על "נבצרות" מתפקיד, הדחה, הכנסת קיימה ומקיימת דיונים אין ספור ועוד ועוד. רק כאשר יש פיגוע בכבישים אף אחד לא מתרגש, אף אחד לא מתפטר וראש הממשלה לא מכנס שום קבינט לצורך פעולת חירום לצורך הצלת חיים בכבישים. ועדות חקירה רבות קמו בנשא תאונות הדרכים, עצומות רבות נכתבו על האסון הלאומי שלנו, אולם בשום מקום לא היו "המלצות אישיות" וכולם שוכבות במגירות מעלות אבק, ואנו ממשיכים . . . מה עוד צריך לקרות כדי ייערך סיכול ממוקד כנגד פיגוע יומיומי? הרי כמעט כל יום נהרג אדם, ונפצעים כמאה איש ויותר . . . האם זה לא מספיק רציני כדי שראש הממשלה יתייחס לנושא? ולמה התקשורת לא פונה אליו בנושא? האם יש כאן שיתוף פעולה סמוי? האם באמת המדינה מרוויחה מהאסון הזה? והיכן אנחנו? למה אנו ממשיכים לשתוק? למה אנו לא דואגים לעתידו של הדור הבא? למה אנו יודעים להפגין כאשר מפריטים לנו את מקום העבודה, מלינים את שכרנו, פוגעים בזכויות שלנו, אולם כאשר אנו מאבדים את חיינו ככה סתם בכבישים אנו ממשיכים לשבת מול ה . . . ולפצח גרעינים???
 

luvlife

New member
הסיבה לדעתי-טעות יסודית בשיטת מניעה

במקום עוד מבצע אכיפה, הפועל במקרה הטוב כמו אקומול לכאב ראש, צריך לשנות את אופי השימוש בשיטת הניקוד ולהתחיל להשתמש בה על מנת ליירט נהגים מסוכנים עוד לפני שהספיקו להרוג. לדעתי, זה אפשרי. תקנה 21 בחוקי התעבורה אמורה להיות הראשונה בחשיבות, ככלי למניעת תאונות. תקנה 21: נהיגה בחוסר זהירות והתחשבות בעוברי דרך אחרים. התחשבות בזכותו של הזולת על הכביש לביטחון הוא המפתח למניעת תאונות, עקב נהיגה זהירה מלכתחילה. השאלה הקובעת - האם לנהג פלוני יש בכלל את הכישורים הפסיכולוגיים הדרושים באופי, על מנת להבין בכלל את המשמעות של התחשבות בזולת? את זה לא ניתן לבדוק בטסט לקבלת הרשיון, אלה רק בסטטיסטיקת העבירות של אותו נהג. במקום להשתמש בשיטת הניקוד על מנת להעניש או לנסות ולחנך ל"נהיגה נכונה", צריך לנתח מבחינה פסיכולוגית את אופי העבירות של עברייני תנועה סדרתיים. ניתן כיום, בצורה ממוחשבת, למצוא קו מנחה בסוג העבירות של אדם, המצביעות על זלזול פתולוגי בזולת ו\או אי-מסוגלות מבחינה פסיכולוגית, לנהוג על פי תקנה 21. מסתבר שברוב התאונות הקטלניות, לנהג הפוגע יש עבר עשיר של עבירות קודמות, אשר "טופלו" בדרכים הרגילות, חסרות ההשפעה כמעט לחלוטין. כדי להגן על הציבור, צריך להוריד נהגים מסוכנים מהכביש לצמיתות, פחות על מנת להעניש ויותר על מנת להגן על יתר הנהגים. ברגע שעל פי שיטת ניקוד לצורך העניין, מצטיירת תמונה של נהג עם בעיית אופי בנושא היכולת להתחשב בזולת, צריך לשלול לו את הרשיון ולזמן אותו לסדנה ליחסי אנוש, בהנחיית פסיכולוגים, על מנת ללמד התחשבות בזולת וגם לבחון מסוגלות לכך. עד שיצליח אותו אדם להוכיח שהוא מסוגל להתחשב, רשיונו נשאר שלול, לא כעונש, אלה כאמצעי הגנה על הציבור. ומה לגבי אלו שינהגו בשלילה? כלא. להרבה שנים, הן כהרתעה, והן על מנת למנוע פיזית את האחיזה בהגה.
 
אסטרטגיה ולא טקטיקה

מבצע אכיפה לא יפתור שום בעיה. הידיעה שלי מתייחסת לשינוי בהשקפה הכללית לנושא וההתחלה ב . . . ראש הממשלה! יחס שלו רציני ובהתאם לנסיבות הקשות יעורר את כל הממסד, דעת הקהל ועוד. רק כאשר לנושא יתייחסו כמו לנושאים אחרים (בני סלע, פרשיות האונס, השחיתות וכד') אז יגיע השינוי המיוחל.
 

760

New member
גיא

במדינתנו, שינויים מינוריים הם בגדר בלתי אפשרי (ובד"כ לאו דווקא מהסיבה הטכנית) כך ששינוי אסטרטגיה - לא רק לא צפוי, אלא צפוי שלא ! לעניות דעתי, כל מבנה ותורת ההפעלה של משטרת התנועה הארצית הם טעות ומשוללי כל הגיון. כל נושא התנועה נתפס בעיני הממשלה והציבור ככלי להכנסת כספים למדינה ותו לא. כל הרעיון של אכיפה וכנגזרת מכך תורת ההפעלה צריכים שינוי יסודי. דרוש כאן תהליך ארוך ויסודי - תהליך שכפי הנראה, עוד לא נולד המיניסטור שינהיג אותו. "שיטת הסמוך" ואימרת השפר: "עובדה שהגענו עד הלום", הם אם כל חטאת במדינה. ועל כן, אנחנו נמשיך לסבול ממכת התאונות, עד שנבין שהדבר תלוי בכל אחד ואחד מאיתנו.
 
מה שלי נראה...

ב"ה לא פעם ולא פעמים, ישבתי במספר צמתים בארץ, בתוך רכבי עם צלם וידיאו ופשוט תעדנו את הנסיעה. ניסנו להכנס לראש של הנהגים ולהבין מה קורה. המנטליות הישראלית היא "יש ירוק מהבהב? יש צהוב? מותר לנסוע". מה גם שבשניה שלי נהיה אדום, לצד ממול נהיה ירוק, אין פער של 3-5 שניות. זה בהתחלה יעצבן, אבל אנשים יתרגלו. וכשלי יהיה ירוק, אדע שהצומת נקיה לגמרי! פער של 5 שניות זה ה-מ-ו-ן! לבטל ברמזור את הירוק המהבהב, להעביר לצהוב ואדם אדום מיד. או אז מתחילים לספור 5 שניות עד להחלפת הרמזורים לירוק. זה בנוגע לרמזורים. בנוגע לתמרורים, להגביר הענישה כמה שיותר, עברת בעצור? אין דין-ואין דיין הרכב מוחרם!!! נסעת שיכור? כלא שלושים יום בלי משפט אפילו. להתחיל להתייחס לתופעת הקטל בדרכים כמו לטרור לכל דבר. עשינו (האתר שבבעלותי HNN) ראיון עם שר התחבורה בעקבות כל הקטל בדרכים - שישה הרוגים בגינתון, נערה בירושלים, זוג הורים בשבת שעברה, אמא ובת ביום שישי האחרון, הולך רגל בשישי האחרון וכו'. החוק שמתגבש כעת זה "עבירה באור-אדום או נהיגה בשיכרות דינה כנסיון לרצח". אנא אנשים, תקפידו אתם על החוקים, לא שוטר שיחכה מאחורי עץ ויקפוץ לכביש יעזור, אם לא נטמיע את החינוך לנהיגה בנו, רק אנחנו נשנה את המצב ולא אף אחד אחר. הסלוגן שהפירסומאי איתו אני עובד הגה הוא: "בשביל לנסוע בירוק, עוצרים באדום". כדאי שנשנן זאת שוב ושוב ושוב. אחרת יכניסו אותנו לשקיות עם לוגו ענק של זק"א ונהיה עוד טור עם תמונה בעיתון. תנהגו זהיר! הראיון של שר התחבורה ל-HNN http://www.hnn.co.il/index.php?module=albums;task=view;id=2042
 

ghost7

New member
הסתיגות

לירוק המהבהב תפקיד חשוב. לידע שהאור ברמזור עומד להתחלף. אז בגלל שמספר נהגים לא מתיחסים אליו- אתה מציע לבטלו? ומה לגבי אלה שיופתעו? יהיו פחות תאונות? אכן ההצעות שהעלית נשמעות תואמות את גישת השר. "מלחמה נגד הנהגים"...(וגם הכנסת לא מעט כסף לאוצר המדינה, כפי שצוין בתגובה מעליך). ואם כבר הזכרת הסתכלות על פעולת רמזורים. פעם זה היה נפוץ, אבל גם כיום נתקל בהקצבת זמנים "לא ראליים" ברמזורים מסויימים (שלוש שניות ירוק! על כביש ראשי), או כאלה שאינם מספיקים לרכב לא-ספורטיבי להשלים חצית צומת וגם- העדר מרווח בין ירוק בכיוון אחד, לירוק בכיוון חוצה. אמור להיות מרווח? לא תמיד קיים...
 

שלום30

New member
מנסיון אישי הדברים די נכונים

כמה פעמים התקרבתי לרמזור ירוק ופתאום החל להבהב, ניסיתי להאט אך לא הייתי מצליח לעצור במקום הנכון ולכן האצתי ונאלצתי לעבור בצהוב (הזמן המועט שהירוק הבהב והנסיון הכושל שלי להאט גרמו לי לעבור את הרמזור בצהוב) אם היה מהבהב יותר זמן מקסימום הייתי עובר בירוק מהבהב ולא בצהוב או שהייתי מקבל ממרחק רב יותר את ההתראה שהירוק עומד להתחלף ועלי לעצור מיד.
 
למעלה