פחדים בלילה

gils33

New member
פחדים בלילה../images/Emo199.gif../images/Emo190.gif

בזמן האחרון הבת שלי מתעוררת המון בלילה (7) היא בוכה אך ישנה,היא מדברת מתוך שינה, אני ניגש אליה,מחבק,מלטף והיא נרדמת שוב ולאחר כשעה שוב פעם. זה חוזר כל לילה כבר כמה ימים. יש לציין שהימים שלה ניפלאים בזמן האחרון דווקא קרה לכם פעם? מכירים? איך התמודדתם?
 

iris51

New member
מוכר ועוד איך.הבת שלי 6.5 כבר כמה חודשים.

יש לה פחדים לפני השינה,היא מבקשת להירדם עם אור דולק,אחרי שהיא נרדמת אני מכבה לה את האור ומשאירה לה מנורת לילה. לרוב היא מתעוררת שוב עוד פעם או פעמיים בלילה ובאה אלינו למיטה,אני מחזירה אותה לחדרה ,מבטיחה שאני ואבא שומרים עליה ,אני שמה לה דיסק שירים עוד כשהיא נרדמת ב 10 בלילה. הבעייה הנוספת שגם אם היא במיטה ב9:30 ,היא נרדמת בפועל הרבה אחרי לאחר בקשה לסיפור ,מוודאה ששומרים עליה,שוב קמה :"מה זה הרעש הזה?",שוב "אתם שומרים עלי?","אני לא יכולה להירדם","מה לעשות כדי להירדם?". אני מתגעגעת לימים שהיתה מסוגלת לישון 10 שעות רצוף.
 

gils33

New member
ברוכים הבאים../images/Emo24.gif

גם אני מתגעגע,השאלה מה קורה להם? אם היום עבר מצויין אז למה יש להם חלומות רעים? קשה - זה כל לילה
 

לויs

New member
../images/Emo6.gif

בטח עד כיתה ג זה כבר יהפוך לחלומות טובים..
 

לויs

New member
לצערי אני מכיר את זה מקרוב..

למרות שילדי איננו גר איתי.. לעניות דעתי זה יותר קשור לאופיו של הילד, (כמובן בגיל שכבר אפשר לזהות אותו..) דוגמת אופי שישנו אצל הילד שלי אפשרי למצוא בהמון תכונות אופי (מולדים) שישנםלילדים אחרים, ילד רגשי,מוקצן רגשית, וחולמני.. תחשבו מה קורה לילד חולמני כאשר מופיעה לנגד עיניו תמונה של אדם,חפץ,צורה, (וזה לאו ק=דוקא חייב להיות בטלויזיה) מרתיעה לרוב נשארת המחשבה(תמונה) די הרבה זמן במוחו וע"י כך זה בא לידי ביטויי כאשר הוא הולך לישון (הרי גם ככה הוא חולמני...). הילד שלי עד גיל מאוחר היה מרטיב במיטה (כתוספת מנה עיקרית) לצד צעקות ופחדים שהיו לו מתוך חלום ןתחשבו מה הייתי צריך לעבור(מדובר על כמעט וכל לילה). גם - אצל אמו היה רגיל לישון ביחד במיטה (מסיבת פחד כך טען), ואפילו היום שהוא כבר בן קרוב ל9 ישנם רגעים שאני מבקש ממנו דבר מה הוא מסרב באומרו אני מפחד למרות שאפשר להדליק אור בחדר. לכן נראה לי שזה יותר קשור לאופי של!! הנה הבאתי קישור מסייע תראו (לא חייבים לקרוא הכל) איך בסוף הקישור הדבר או המרפא היחידי שניתן לעשות הוא עצם להיות לידו/ה בזמן הפחד והחיבוק אוך.. החיבוק החם הזה שהם כל כך צריכים קבלו... http://ha-lool.co.il/magazine/article.asp?id=1645
 

gils33

New member
אנחנו תמיד כאן

בשביל החיבוק - כ"כ צודק אין כמו חיבוק נשיקה ופרידה מהיום בלילה טוב ונעים
 

לויs

New member
בדיוק כך..

ורק לידע כללי כל פעם מחדש שאני נפגש עם ילדי החיבוק הוא הדבר הראשוני שנותן לי להבין כמה הייתי חסר לו..
 

iris51

New member
אתה צודק

לביתי יש בעיות רגשיות,היא מטופלת ע"י פסיכולוגית קלינית במכון להתפתחות הילד. כמו כן היא עדיין מרטיבה בלילות ON OFF ,אחרי טיפול גרוע שניסיתי דרך כללית מושלם ,ע"י פסיכולוגית שלהם,שלדעתי לא היתה מקצועית כלל, היא ישנה עם חיתולי לילה. טיפול אחר פרטי עולה כמה אלפים.
 

gils33

New member
אוי ואבוי

היום יש טיפול כ"כ קל בהרטבת לילה,הבן שלי נגמל תוך חודש אחרי המון שנים שלא טיפלנו מחוסר ידיעה. בטיפולים פרטיים את מקבלת החזרים מהקופה,אנחנו טיפלנו דרך מכבי ואנו מברכים ע"כ יום יום ועד היום. זה תלוי כנראה איפה מטפלים. באיזה גיל הילדה?
 

לויs

New member
ראשית הרשי לי לומר..

שאין מה לעשות טיפולים אלו עולים הון אבל שווים כל פרוטה. מה עוד שאינני יודע אם בתך נטלה תרופות(ריטלין וכדו'..) בטיפול כוזב שאת אומרת (שכן מדובר בפסיכולוגית שטיפלה בה מטעם קופ"ח כפי שהזכרת..) וכן לא יודע על איזה טיפול מדובר.. אבל כל מה שקשור לבעייה רגשית אצל ילדתך זה רק את יודעת ומומחית צריכה להיות, בכדי לדעת אם הבעייה נובעת כתוצאה מרגש מוקצן או אחרת.. אני אישית לא ממהר לפסול רופא,מומחה, שטוען שצריך טיפול!. אי לזאת -בקשר להרטבה היא לא חייבת לבוא כתוצאה ישירה מרגישות יתר היא יכולה לבוא גם כתוצאה מפחד,עצלות,או סתם חולמנות של הילד. אינני יודע אני לא מומחה.. עיצה להיגמל: אני הייתי פשוט מעיר אותו באמצע הלילה והולך איתו יד ביד לשירותים עד שהוא נגמל לבד. בקשר לקופוה"ח אני מבסוט לאללה מהרופאים שיש במאוחדת וגם שמעתי שקופ"ח מכבי לא רע.
 

iris51

New member
לא פסלתי אף רופא מומחה

ביררתי אצל 2 שני מומחים בהרטבות לילה,מדובר בכמה אלפים ואין החזר או שההחזר קטן מאד. האינטרס של הקופה שתשתמשי במומחים שלה,והמומחית שלה על הפנים. לא היה שום שיפור והילדה התלוננה על כאבים עזים באיבר מינה כולל בכי מטורף מכאב בלילה,היא היתה מחוברת למין זמזם שהיה מחובר לה לפיג'מה עם תפס משונן שתמיד היה נופל או מתפרק ומשם יצאו שני חוטים חשמליים אל שני צבתות קטנים שהיו תפוסים לתחתונים שלה,כל הרטבה סגרה מעגל חשמלי (שכנראה זה גרם לכאב),והזמזם צלצל. מה שקרה שאני ובעלי התעוררנו מהזמזום,היא היתה כל כך שפוכה שבמקום שתקום ותכבה את המכשיר ,היינו גוררים אותה ישנה לשירותים.גם תרגילי ההתאפקות שקיבלה שנראו לי אויליים ,לא עזרו. ואגב המומחים מסתייגים מההצעה שלך להעיר בלילה מכיוון שאז אתה מעביר את האחריות מהילד אליך,ובכל מקרה אני עייפה והילדה עייפה,וכולנו נשפכים. לאחר כמה חודשים של חדר מסריח משתן וכביסות שלא נגמרו מצאתי את הפתרון בתחתוני לילה,ואני מחכה שיבוא יום והיא תגמל לבד.,היא בת 6.5 שנים.
 

iris51

New member
ותוספת,אחרי הכשלון הזה,מי מבטיח לי שאחרי

שאשלם אלפי שקלים,הבת שלי תיגמל?,כל ילד שונה מהשני,לאחד מתאים השיטה ולאחר לא.
 

לויs

New member
לא הבנת אותי..

כוונתי בקשר לרופאים הייתה שאין למהר לגשת ליועץ "אחר".. כל זמן שיש רופא מומחה שמטפל סה"כ שניהם מכירים את אותם סינטומים" של -הרטבת הלילה ולשניהם יש את אותם כלים (פחות או יותר) שניתנים כדי להתמודד איתה. ישנו הורמון שנקרא ADH שמופרש בלילה ותפקידו להקטין את תפוקת ההשתנה בלילה, בקרב 60%-70% של הילדים ישנו חוסר בהורמון הזה כך שאת לא לבד מה עוד-שהגורם יכול להיות מכמה סיבות אותם צריך לבדוק היטב היטב!!! אני לא שמעתי על מכשירים
חיצוניים שמחברים לילדים המסכנים בכדי לעזור..! שוב הסיבה שהכי נראית לי היא לא להתעצל.. ולקום בלילה וללכת (לא לגרור...) עם הילד לשירותים עד שייגמל (כך אני עשיתי). הנה קישור שמצאתי עבורך אוליי אוכל לתרום קימעה ב-ה-צ-ח-ה http://www.drynites.co.il/inner.asp?id=17
 

iris51

New member
הקישור ששלחת לי זה של החברה שמייצרת את תחתוני

הלילה שאני בדיוק קונה לבת שלי . לא רופא מומחה מטפל בנושא אלא פסיכולוגים למינהם או כאלה עם דוקטורט בנושא ,לא ד"ר מטעם לימודי רפואה. הרופאים נותנים ,אם נותנים,טיפול תרופתי. קישור למטפל כזה:מפורסם,מוכר,כתב ספר בנדון ,אך יקר. הקישור http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-2227-14294,00.html
 

gils33

New member
אבל קובי שגיא

לא עולה אלפי ש"ח,הוא עזר לנו ,אם אני לא טועה יש להם הסדר תשלומים נוח. הוא מעולה - הצלחה מצויינת.
 

iris51

New member
הוא עולה כ 2000 ש"ח גם אם זה בתשלומים .

וזה הרבה כסף. אתה אומר שהוא מעולה ,אך מנגד יש גם תגובות לא אוהדות. אין לי עודף כסף לשים על טיפול שאולי יעזור ואולי לא,אין שם הבטחה של 100 אחוז. בינתיים אני מחכה שהזמן ייעשה את שלו.
 
למעלה