פורקת...

debby12

New member
מנהל
הרופא "לא אוהב"?!

שישלח את עצמו בבקשה לניתוח בטן מיותר בשל חיבתו היתרה לחיתוכי בטן
<מצטערת, אבל לא מצליחה להתאפק.>
 

o f r i k

New member
באמת שהוא רופא מעבר לבסדר

בהתחשב בכך שאני אחרי קיסרי קודם ובכל זאת הוא מפרגן לי לידה וגינלית בתאומים - את לא מאמינה כמה שזה נדיר. הוא לא מעדיף לחתוך, אלא לדעתו יש סיכוי מוגבר לתמותה עוברית בתאומים לאחר שבוע 38 (אני לא מכירה מספיק את הנושא כדי לפתוח אותו לדיון).
 
פחחחח...הרופא לא אוהב

ואני לא אוהבת לכבס גרביים של בעלי. אז מה? אני ילדתי ב38+3 לידה רגילה וגינלית. התאומים שלי היו 2170 ו2070 - IUGR אבל בשלים. לידה טובה מאוד! בחיים לא הייתי מחליפה אותה בקיסרי רק כי רופא מסויים לא אוהב את זה. בהצלחה ובשעה טובה!!!
 

o f r i k

New member
זה ברור - ומעבר לברור

שההעדפה היא לידה וגינלית על פני קיסרית!!!!! אבל בכל זאת, יש להתחשב גם בפרמטר נוסף - קיסרי קודם ברקע.
 

אמממאאא

New member
רופאים זה עם פחדן

יש לי חברה מקסימה שהיתה מאד בעד לידות בית,לידות עכוז ואפילו בעצמה עברה היפוך ואמרה שאם זה יכשל היא תלד עכוז. הכל טוב ויפה עד ש...היא התחילה את ההתמחות בגניקולוגיה,פתאום כל יולדת היא
מתקתקת ותינוקות מתים בלידה וקיסרי מציל חיים... הכל נכון,יש תמותה ויש מקרים בהם קיסרי מציל חיים אבל מכאן ועד לנתח אשה בריאה עם תינוקות בריאים ברחם רק כי עבר שבוע 38 הדרך ארוכה. יש לי חברה שילדה תאומות בלידה מעולה ב40 שבועות. יש את עוד נעה
שילדה תאומות אחרי קיסרי קודם עם תאומים. קיסרי קודם מגביר את הסיכון לקרע באחוז כ"כ מינורי וקיסרי יזום מסוכן לא פחות.
 
משתפכת , מתעצבנת , משתפת.. מקוה שאני מובנת??

אז מה אם יש קיסרי קודם ברקע???? אני חלילה לא מזלזלת או מבטלת - ואין לי ספק שזה שהיה בעבר ניתוח זה גורם רקע בפני עצמו ללידה הזאת: אבל כמובן שהפרוגנוזה למה יהיה עכשיו תלויה בעיקר בלמה היה קיסרי בפעם הקודמת: אולי הייתה מצוקה עוברית ספציפית שראו במוניטור ושהקפיץ את כולם גם בגלל כסתח והיסטריה וכן יכלו להימנע? אולי זו הייתה המלצה של רופא בגלל לידה שלא התפתחה לפי "עקומת פרידמן" - כלומר לפי הקצב הסטטיסטי המצופה מלידות בדרך כלל- ולפעמים גם זה מספיק לקיסרי- אני לא מכירה את סיפור הלידה הקודם שלך עופריק אז איני יודעת- מה שאני מנסה להגיד זה - שזה שהיה קיסרי ברקע, לא מעלה ולא מוריד את הסיכויים ללידה וגינאלית טובה- הגוף שלך לא "יודע" שנותחת. הוא יעשה את מה שהוא מתוכנת לו אלפי שנים אחורה, כמו מליוני נשים שילדו ויולדות עם או בלי הכנה ללידה- בתוך מערה או בפחונים או בבית חולים או בבית. אל תיכנעי להכנס לצורת חשיבה שאנחנו שומעים מרופאים בדרך כלל- תאמיני בעצמך ובגוף שלך אני מכירה לא מעט נשים שעברו ניתוח ואחרי זה לידה וגינאלית , כשלפני עשור זו הייתה אופציה מסוכנת מאוד, והיום זה הולך ונהיה מקובל במידה מסויימת, כנראה שלא סתם...
 
האם יש מקורות שמחזקים או דנים על מה שכתבת?

בנושא של "הגוף שלך לא "יודע" שנותחת" שבאמת קיסרי ברקע לא משנה את הסיכויים (לחיובי ושלילי כמובן) ללידה וואגינאלית? באמת אשמח אם יש ואם תוכלי להפנות אותי לשם. תודה מראש!
 
מה שהתכוונתי בעצם להגיד

ז ה שזה שנותחת , לא בהכרח מעלה או מוריד סיכוי לניתוח בשונה מאישה אחרת. זה שישנם סיכונים בלידה נרתיקית לאחר ניתוח קיסרי- על זה אין עוררין. תמיד קיימת למשל אפשרות לקרע ברחם - אבל הסיכוי לכן הוא נמוך מאוד, אפילו מזערי. מצד שני, אני מכירה נשים (לא מעט שילדו בניתוח וחוו לאחר מכן לידות וגינאליות טובות ותקינות- מצד שני, לא מכירה אף לא אישה אחת שחוותה קרע ברחם בגלל לידה וגינאלית אחרי קיסרי... אם קראת את הספר לידה פעילה (מומלץ מומלץ מומלץ) שם ממש מפרטים על איך שיטת המיילדות המודרנית יכולה בעצם לגרום לסיבוכים בלידה דווקא בשל השימוש בשיטות רפואיות שבעצם באות למנוע את הסיבוכים האלו. כמה דוגמאות קטנות: השימוש במוניטור מצד אחד העלה את אחוז הניתוחים הקיסריים, אבל מצד שני כל המחקרים הרפואיים בעשור האחרון לא מראים שיפור בתוצאות הלידות (זה קפץ מניתוח אחד ל8-9 לידות בשנות ה80 ל1 מתוך 4 היום...) . דווקא השכיבה על הגב (בשביל המוניטור לפעמים שלא מצליח לקרוא את העובר בשום דרך אחרת) גורמת להזרמה של פחות דם לרחם ויכול להוביל למצוקה. גם שימוש במשככי כאבים (למשל אפידוראל) יכול לגרום לכך ששלב הלחיצות מתארך- כי היולדת פחות מרגישה מתי היא צריכה ללחוץ- - זה כמו ללעוס כשהפה מורדם אחרי רופא שיניים לצורך העיניין- והיא יכולה ללחוץ מהר מדי או חזק/ חלש מדי וכך יכולים להגרם קרעים, נזק לרצפת האגן ו/או לידות מכשירניות.יש גם מקרים שבהם פשוט שלב הלחיצות מתארך מעבר לזמן מסויים ואז לפי קריטריונים של בית החולים פשוט עוברים לניתוח כנוהל של בי"ח, ולא כמקרה חירום. זה שונה מאישה שהתינוק פשוט לא מצליח לרדת לתעלת הלידה בגלל אגן צר מדי ולכן ניתחו , ואז סביר שזה יקרה גם בלידות הבאות (אלא אם כן האגן שלה יתרחב באורח פלא...) ישנן נשים רבות שעברו ניתוח שאולי יכל להימנע בנסיבות אחרות: תנוחה אחרת, אוירה פחות מלחיצה, בי"ח אחר, מיילדת אחרת, תמעכה שונה, הכנה אחרת... מה שיעלה סיכוי ללידה טובה הפעם זה לדעתי לבחור היטב את בי"ח, והכנה טובה ותמיכה טובה בלידה ב ה צ ל חה
 
ולגבי מקורות

\ אני סומכת בעיקר על ההבנה הברורה (לי לפחות) שלידה היא תהליך הורמונאלי (מעבר לפיזי, רגשי וכו') ההגיון שלי אומר שכשמתחילה לידה- או מתפתחת לידה- מה שגורם לכך זה הורמונים- הגוף לא זוכר אם הוא נותח בעבר או לא נותח. עובדה שיש נשים שילדו 5 ו6 פעמים גינאלית ובפעם השביעית נותחו... נשים שלא עברו שום הכנה וילדו נהדר בלי תפרים ותוך שלוש שעות ונשים אחרות שעשו הכנה פיזית ורגשית וחוו לידה ארוכה ומתישה יש דברים שאינם בשליטתנו, וזה נראה לי פשוט ידע קדום שטבוע בכל אישה: הידע ללדת. בלידה פעילה אני חושבת שיש התייחסות לזה בעקיפין שיש סיכויים טובים מאוד ללידה וגינאלית אחריקיסרי. מבחינתי הראיה הטובה ביותר היא שיותר ויותר נשים בוחרות באופציה הזו, ובתי החולים (בניגוד לעבר) די משתפים פעולה (כמובן תלוי אלו)
 
שכחתי לכתוב מה שרציתי- מקור נוסף מעולה

שנגיש לכל אחת באינטרנט הוא הספר האלקטרוני (בעברית בעברית בעברית!) של ד"ר מישל אודנט "הקיסרי" על הניתוח הקיסרי- בעיניי מאוד מעניין ומלמד וקולח - בעיני ספר חובה לכל אישה לפני לידה: הוא מזעזע, מלמד ומדהים אפשר להגיע אליו דרך האתר של אילנה שמש (מצטרעת לא יודעת איך עושים קישור)
 
המון המון תודות על תגובותיך!

את יכולה לנקוב בשמות של בתי חולים שאת יודעת ש"תומכים"? ולא עם היד על הסכין...כמו שהבנתי ... תודה.
 
אמא של בעלי

ילדה לפני 35 שנה תאומות בשבוע 40 מלא... שתיהן מעל 3 קילו. ומדובר באשה בגובה מטר וחצי ששקלה 50 קילו לפני ההריון. לא ברור מה הלחץ (חוץ מעניין הצלקת, אבל נראה לי שזה עשוי להיות בעייתי רק בצירים, לא?)
 
למעלה