פורקת...

o f r i k

New member
פורקת...

הבנות במצג ראש ראש, הגעתי לשבוע 36 מלא (כמעט - מחר), והן לא תצטרכנה פגייה כנראה (משקלים קטנים, אבל מעל שני קילו). אתמול הרופא אמר לי שצוואר הרחם שלי חתום וסגור ושהוא מקווה מאוד שתתחיל לידה רגילה, אבל בכל מקרה, כדאי שאקבע קיסרי לעוד שבועיים וקצת (כי במקרה שלי לא מזרזרים בשום אופן). איזו הלחצה מעצבנת!!!!!
 

עיגולית

New member
את יכולה!!!

אחות של חברה ילדה תאומים במצג ראש-ראש, טבעי, טבעי. תסמכי על עצמך והכל יהיה בדיוק כפי שצריך. בהצלחה
 

o f r i k

New member
בתאומים משתדלים לא לזרז

מאחר שהרחם גם כך מתוח כי יש 2 עוברים ובמקרה שלי יש גם קיסרי קודם ברקע.
 

s u n s o o n

New member
חברה שלי מירושלים

אותה אחת? אמת - אני חושבת שיש הרבה נשים שמסיימות הריון תאומים גם ב42 שבועות
 

גבינייה

New member
גם אני לא...אבל זה לא נכון? מכירה פה מישהי

שילדה תאומים באופן טיבעי, והיא אמרה לי את זה. הלידה שלה באמת גם התחילה בזמן הזה. (מצד שני היא אשה קצת מוזרה...) היא סיפרה לי שגם באיזשהו שלב בלידה שלה היא ביקשה קצת פיצוטין כדי לחזק את הצירים. מוזרה, כבר אמרתי...
 

יאמה

New member
זה לא נשמע נכון

שמעתי על לידה שהתרחשה ממש לאחרונה, מישהי שלא ידעה שיש לה תאומות וילדה אותן בלידה טבעית בשבוע 39. כנראה שיש איזה הלחצה סביבתית שגורמת לכולם לצפות שתאומים יוולדו לפני הזמן.
 

אם פי 3

New member
לרוב, תאומים נולדים מוקדם יותר

אבל זה לא כי הם בשלים יותר (אם כבר - פחות. הם הרי צריכים להתחלק במשאבים האמהיים כבר ברחם), אלא כי יש יותר גורמים ללידה מוקדמת (פגות או סתם בתחילת תשיעי), כמו צפיפות וקושי של השיליה / שיליות למלא את צרכיהם. יש גם תאומים שנולדים בשבועות מתקדמים יותר, ואין לי ספק, שזה עדיף מבחינתם (כלומר - בהנחה שהכל תקין). לא מבינה את הצורך להתחיל לידה לפני שבוע 40, רק בגלל שתאומים (שוב, אם אין סיבה ספציפית להריון מסוים). התאומים שלי יולדו (קיסרי יזום) בשבוע 37+5. אחת היתה בשלה אם כי די קטנה יחסית ליחידאים (2610 ג'), השני היה בלתי בשל בעליל וגם קטן מאד לגיל ההריון (1860 ג') . לא מבינה מה בער להם לילד כבר בשלב הזה (למרות שמניחה שתוך ימים ספורים ממילא היתה מתחילה לידה, כי כבר הייתי עם פתיחה של 2.5 בערך, בלי להרגיש). הערכת המשקל היתה ששניהם מעל שני ק"ג (טעו כמעט בחצי ק"ג לכל אחד, וגם ביחס ביניהם - הקטן הוערך כגדול יותר מביניהם), אז לשאלתי, אם לא עדיף לחכות, אמרו ש"זה כבר בסדר". למי שהייתי אז, זה הספיק, כשהצוות הרפואי אמר את זה.
 

g a n i

New member
הבסיס הוא אולי שגם לידות עצמוניות קורות מוקדם

יותר מלידות יחידאים, אבל זה כנראה (הרי לא ממש יודעים מה מניע לידה עצמונית) קשור יותר למתיחה של הרחם שנחשבת כפקטור במועד תחילת הלידה ופחות לבשלות העוברים. זו אחת הבעיות העיקריות בלידות שלישיות ורביעיות - הלידה מתחילה הרבה לפני בשלות העוברים להוולד.
 
אל תקבעי תור

מקסימום תמיד אפשר לעשות קיסרי גם בלי תור, בעיני זה להזמין מציאות שאת לא מעוניינת בה ובשביל מה להלחיץ עם שבוע 38? ואם בא להן להשאר עוד קצת??
 
הללויה!!! אני שמחה בשבילך!!

את סוחבת כמו גדולה! צפצפי על הרופא ואל תתני לאף אחד להלחיץ אותך מחכה לך בפורום הנקת תאומים... נעמה
 

shlomitit

New member
בהצלחה רבה במה שלא יהיה

מאחלת לך לידה כבקשתך. ראש ראש נשמע מעולה.
 
אני ילדתי תאומים בלידה רגילה לגמרי בשבוע 39

לא מבינה למה צריך לנתח אם הבנות במצגי ראש, האם יש סיבה? אם לא, תמשכי כמה שאפשר. לנתח תמיד אפשר גם ביום הלידה, כפי שרובנו יודעות, אבל לפחות הבנות יקבעו מתי הן ייצאו..לא? אני ילדתי תאומים שהיו ראש-ראש בלידה רגילה לגמרי בשבוע 39, אם תרצי פרטים נוספים אשמח לעזור. בהצלחה
 

o f r i k

New member
סיבה ממשית - לא חושבת

אבל ידוע לי שהרופא הספציפי הזה לא "אוהב" שלידות תאומים מגיעות מעבר לשבוע 38 (מבחינתו כמו שבוע 42 של הריון רגיל). למרות זאת, הוא רופא נהדר, ולא מלחיץ בד"כ והוא בין הבודדים שלא עיקמו פרצוף שאמרתי שאני רוצה ללדת וגינלית תאומים אחרי קיסרי קודם. דרך אגב - באיזה משקל נולדו התאומים שלך?
 
למעלה