פורסמו השינויים עקב הקו החדש לאשדוד

מצב
הנושא נעול.

טשאפק 2

New member
קראתי היום ברכבת את ידיעות וישראל היום

פורסמו השינויים עקב הקו החדש לאשדוד
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-334270-00.html
קראתי היום ברכבת את ידיעות וישראל היום
בישראל היום היתה כתבה מפרגנת ללו"ז החדש (9 דקות מת"א לראשון לציון, בכותרת), בידיעות לא מצאו עדיין את הבעיות בלו"ז, אז לא כתבו כלום.
 

benshap2

New member
עיתונאים מעתיקים הודעות יח"צ...

קראתי היום ברכבת את ידיעות וישראל היום
בישראל היום היתה כתבה מפרגנת ללו"ז החדש (9 דקות מת"א לראשון לציון, בכותרת), בידיעות לא מצאו עדיין את הבעיות בלו"ז, אז לא כתבו כלום.
עיתונאים מעתיקים הודעות יח"צ...
אפילו לאשדוד ולאשקלון השיפור לא משמעותי כמו שעושים ממנו.

רוב שעות היום משך הנסיעה בקו מאשקלון לת"א ירד בפחות מ10%. בשים במקום 3 רכבות בשעה יש 4, אבל הן תוכננו כך שמי שרוצה לקחת את הרכבת המהירה ידחס בה, ומי שרוצה לקחת את הקו האיטי יסע בנוחות דקות ספורות (8) אחריה, ולאחר מכן יש הפרש גדול (במקום פעם ברבע שעה באופן מסודר).
קצת מזכיר את קווי המזלג בתל אביה - כש 189-289-89 מגיעים תוך 2 דקות לתחנה ואז 15-30 דקות אין כלום, תלוי בשעה ביום...
 

טשאפק 2

New member
היה סמוך ובטוח

עיתונאים מעתיקים הודעות יח"צ...
אפילו לאשדוד ולאשקלון השיפור לא משמעותי כמו שעושים ממנו.

רוב שעות היום משך הנסיעה בקו מאשקלון לת"א ירד בפחות מ10%. בשים במקום 3 רכבות בשעה יש 4, אבל הן תוכננו כך שמי שרוצה לקחת את הרכבת המהירה ידחס בה, ומי שרוצה לקחת את הקו האיטי יסע בנוחות דקות ספורות (8) אחריה, ולאחר מכן יש הפרש גדול (במקום פעם ברבע שעה באופן מסודר).
קצת מזכיר את קווי המזלג בתל אביה - כש 189-289-89 מגיעים תוך 2 דקות לתחנה ואז 15-30 דקות אין כלום, תלוי בשעה ביום...
היה סמוך ובטוח
שבידיעות\וינט לא מעתיקים הודעות יח"צ של רכבת ישראל.
 

easylivin

New member
נכון, מה שהם כותבים זה בדר"כ סתם חרטא.

היה סמוך ובטוח
שבידיעות\וינט לא מעתיקים הודעות יח"צ של רכבת ישראל.
נכון, מה שהם כותבים זה בדר"כ סתם חרטא.
"תחקירים" המורכבים מציטוטים דמיוניים של "גורמים בהנהלת הרכבת" או "נוסעים זועמים" שלא היו ולא נבראו. מ', תייר מארגנטינה: "הרכבות בישראל הן בדיחה. מקצרים רק ב-10 דקות? אצלנו זה לא היה קורה!" עדיף כבר לקרוא את ההודעות לעיתונות כמו שהן.

אם רוצים להביא דוגמה טובה יותר לכתיבה בנושאי תחבורה בכלל והרכבת בפרט, קחו את TheMarker, גם שם לא מעתיקים הודעות לעיתונות כלשונן. לא תמיד מושלם ולפעמים רחוק מזה, אבל הבדל תהומי בהשוואה למדור הרכב של טמקא.
 

טשאפק 2

New member
לדעתי עידן יוסף שכתבתו הובאה בפתיחת השרשור

נכון, מה שהם כותבים זה בדר"כ סתם חרטא.
"תחקירים" המורכבים מציטוטים דמיוניים של "גורמים בהנהלת הרכבת" או "נוסעים זועמים" שלא היו ולא נבראו. מ', תייר מארגנטינה: "הרכבות בישראל הן בדיחה. מקצרים רק ב-10 דקות? אצלנו זה לא היה קורה!" עדיף כבר לקרוא את ההודעות לעיתונות כמו שהן.

אם רוצים להביא דוגמה טובה יותר לכתיבה בנושאי תחבורה בכלל והרכבת בפרט, קחו את TheMarker, גם שם לא מעתיקים הודעות לעיתונות כלשונן. לא תמיד מושלם ולפעמים רחוק מזה, אבל הבדל תהומי בהשוואה למדור הרכב של טמקא.
לדעתי עידן יוסף שכתבתו הובאה בפתיחת השרשור
הוא דוגמה לכתב תחבורה שעושה את עבודתו נאמנה.

חבל שהוא כותב דווקא באתר צדדי יחסית, ובעייתי מסיבות אחרות, "מחלקה ראשונה".
 

ניצן cocos

New member
קיצור של 10 דקות זה קיצור רציני

עיתונאים מעתיקים הודעות יח"צ...
אפילו לאשדוד ולאשקלון השיפור לא משמעותי כמו שעושים ממנו.

רוב שעות היום משך הנסיעה בקו מאשקלון לת"א ירד בפחות מ10%. בשים במקום 3 רכבות בשעה יש 4, אבל הן תוכננו כך שמי שרוצה לקחת את הרכבת המהירה ידחס בה, ומי שרוצה לקחת את הקו האיטי יסע בנוחות דקות ספורות (8) אחריה, ולאחר מכן יש הפרש גדול (במקום פעם ברבע שעה באופן מסודר).
קצת מזכיר את קווי המזלג בתל אביה - כש 189-289-89 מגיעים תוך 2 דקות לתחנה ואז 15-30 דקות אין כלום, תלוי בשעה ביום...
קיצור של 10 דקות זה קיצור רציני
זה ממש לא 10% וגם הרכבות החשובות הם בשעות העומס לא ברוב שעות היום. בנוסף תראה שבקטע החדש ,אשדוד יבנה-מערב, הזמן ארוך מהרגיל בגלל שהוא חדש. יש מצב שיהיה קיצור של עוד כמה דקות בעתיד (נובמבר?)
 
בתור תושב אשקלון הקו החדש לא ישפר

עיתונאים מעתיקים הודעות יח"צ...
אפילו לאשדוד ולאשקלון השיפור לא משמעותי כמו שעושים ממנו.

רוב שעות היום משך הנסיעה בקו מאשקלון לת"א ירד בפחות מ10%. בשים במקום 3 רכבות בשעה יש 4, אבל הן תוכננו כך שמי שרוצה לקחת את הרכבת המהירה ידחס בה, ומי שרוצה לקחת את הקו האיטי יסע בנוחות דקות ספורות (8) אחריה, ולאחר מכן יש הפרש גדול (במקום פעם ברבע שעה באופן מסודר).
קצת מזכיר את קווי המזלג בתל אביה - כש 189-289-89 מגיעים תוך 2 דקות לתחנה ואז 15-30 דקות אין כלום, תלוי בשעה ביום...
בתור תושב אשקלון הקו החדש לא ישפר
כלום, מלבד איזה רכבת שפעם בשעה אולי תקצר בכמה דקות בודדות שום דבר לא ישתנה, להפך בקו החדש יהו יותר תחנות(אני מדבר על אלה שעוצרות בכל התחנות) מאשר הקו הישן לבנימנה לפי זה בקו החדש באלה שעוצרותב כל התנחנות יהו 7 תחנות עצירה עד ת"א הגנה, לעומת הקו הישן שזה 4 עד ת"א(לעומת 3 החדש והמהיר כאילו) בקיצור קו מיותר לחלוטין השקעה של ביזבוז משאבים ללא קיצור משמעותי בנסיעה , לא עשינו בזה כלום , יכול להיות שזה היה טוב יותר אם הקו של יבנה מערב ימשיך להיות פרברי ויעבור בכל התחנות, ואילו קו אשקלון החדש יעבור רק דרך אשדוד וראשון וישירות לתל אביב זה באמת היה מעויל יותר טוב חבל ואני בצתור אחד שמאוד אוהב רכבות הדבר הזה מתנהל ללא שום הגיון.
 

טשאפק 2

New member
פעם בשעה קיצור של 10 דקות

בתור תושב אשקלון הקו החדש לא ישפר
כלום, מלבד איזה רכבת שפעם בשעה אולי תקצר בכמה דקות בודדות שום דבר לא ישתנה, להפך בקו החדש יהו יותר תחנות(אני מדבר על אלה שעוצרות בכל התחנות) מאשר הקו הישן לבנימנה לפי זה בקו החדש באלה שעוצרותב כל התנחנות יהו 7 תחנות עצירה עד ת"א הגנה, לעומת הקו הישן שזה 4 עד ת"א(לעומת 3 החדש והמהיר כאילו) בקיצור קו מיותר לחלוטין השקעה של ביזבוז משאבים ללא קיצור משמעותי בנסיעה , לא עשינו בזה כלום , יכול להיות שזה היה טוב יותר אם הקו של יבנה מערב ימשיך להיות פרברי ויעבור בכל התחנות, ואילו קו אשקלון החדש יעבור רק דרך אשדוד וראשון וישירות לתל אביב זה באמת היה מעויל יותר טוב חבל ואני בצתור אחד שמאוד אוהב רכבות הדבר הזה מתנהל ללא שום הגיון.
פעם בשעה קיצור של 10 דקות
בזמן הנסיעה לת"א, זה לא אידאלי, אבל זה בטח לא כלום.
 
אבל זה בטח לא שווה את ההשקעה של המילונים

פעם בשעה קיצור של 10 דקות
בזמן הנסיעה לת"א, זה לא אידאלי, אבל זה בטח לא כלום.
אבל זה בטח לא שווה את ההשקעה של המילונים
ואגב הקו הישן לתל אביב הגנה לוקח 49 דקות כשהרכבת מגיעה במזמן ככה שהחסיכון או לא יותר מ6 דקות פלוס מינוס. אני זוכר ביום שפתחו את התחנה באשקלון הבטיחו בהתחלה רכבת של 45 דקות ואחרי זה אמור להצטרף קו מהיר שיקח 30 דקות כרגיל דיבורים ובהטחות ובסוף נשארנו עם קו מיותר לחלוטין שאפשר לוותר, ועל הקו לבנימינה היה אפשר להצטרף את זה לקו של שדרות, בשביל זה לא היו צריכים לפתח את הקו של יבנה מערב לכיון אשקלון. אגב מענין אם יהיה קו מהיר גם לכיון ההפוך מנת"א לאשקלון?
 
הבעיה העיקרית זה כמובן החשמול

אבל זה בטח לא שווה את ההשקעה של המילונים
ואגב הקו הישן לתל אביב הגנה לוקח 49 דקות כשהרכבת מגיעה במזמן ככה שהחסיכון או לא יותר מ6 דקות פלוס מינוס. אני זוכר ביום שפתחו את התחנה באשקלון הבטיחו בהתחלה רכבת של 45 דקות ואחרי זה אמור להצטרף קו מהיר שיקח 30 דקות כרגיל דיבורים ובהטחות ובסוף נשארנו עם קו מיותר לחלוטין שאפשר לוותר, ועל הקו לבנימינה היה אפשר להצטרף את זה לקו של שדרות, בשביל זה לא היו צריכים לפתח את הקו של יבנה מערב לכיון אשקלון. אגב מענין אם יהיה קו מהיר גם לכיון ההפוך מנת"א לאשקלון?
הבעיה העיקרית זה כמובן החשמול
נכון שעדיין יש ריפוד עודף.
אבל כשיכנס החשמול, והרכבות יוכלו להאיץ ולהאט בצורה טובה יותר.
אז גם הקו מאשקלון לתל אביב החדש יקוצר

התלונות שלנו צריכות להייות נגד חבורת הפרחחים שמעכבים את החשמול בחיפה.
 

easylivin

New member
אהה. אז נסיעה מאשדוד לת"א דרך רחובות ולוד

אבל זה בטח לא שווה את ההשקעה של המילונים
ואגב הקו הישן לתל אביב הגנה לוקח 49 דקות כשהרכבת מגיעה במזמן ככה שהחסיכון או לא יותר מ6 דקות פלוס מינוס. אני זוכר ביום שפתחו את התחנה באשקלון הבטיחו בהתחלה רכבת של 45 דקות ואחרי זה אמור להצטרף קו מהיר שיקח 30 דקות כרגיל דיבורים ובהטחות ובסוף נשארנו עם קו מיותר לחלוטין שאפשר לוותר, ועל הקו לבנימינה היה אפשר להצטרף את זה לקו של שדרות, בשביל זה לא היו צריכים לפתח את הקו של יבנה מערב לכיון אשקלון. אגב מענין אם יהיה קו מהיר גם לכיון ההפוך מנת"א לאשקלון?
אהה. אז נסיעה מאשדוד לת"א דרך רחובות ולוד
היא מספיק טובה לדעתך... נו שויין. מקווה שלא בדרך הזאת אתה נוהג ברכב, אלא נוסע בדרך קצת יותר הגיונית. מעניין שגם לאוטובוסים יש מסלול הגיני יותר, אז מה הרכבת, ג'ינג'ית? למה היא צריכה להיסחף מסביב לעולם ועוד על מסילה בודדת ורעועה, ולא כפולה ומודרנית? לא הגיע הזמן שגם היא תתקדם?

זה בטח ובטח שווה את ההשקעה, שתבוא באמת לידי ביטוי בלוחות הזמנים הבאים כשזמן הנסיעה יקוצר עוד יותר. כבר הסבירו פה שעל קו חדש הנסיעה איטית יותר בדרך כלל.

אם גם ככה יש לא מעט (בלשון המעטה) נוסעים ברכבת מאשדוד, הם כבר יגידו תודה על הקיצור המשמעותי ב-10 דקות, ומספרם יעלה. וימשיך לעלות עם המשך השיפורים הצפויים בקו. גם התדירות תעלה עם הזמן. נכון להיום הרכבת נמצאת במחסור מתמיד בקרונות ובקטרים, שנכרשים וייכנסו לשירות השנה (גם על זה בטח תכעס ותגיד שזה "לא שווה את ההשקעה". תגיד את זה לנוסעים שכן משתמשים ברכבת יום-יום).
 

easylivin

New member
* להיסחב

אהה. אז נסיעה מאשדוד לת"א דרך רחובות ולוד
היא מספיק טובה לדעתך... נו שויין. מקווה שלא בדרך הזאת אתה נוהג ברכב, אלא נוסע בדרך קצת יותר הגיונית. מעניין שגם לאוטובוסים יש מסלול הגיני יותר, אז מה הרכבת, ג'ינג'ית? למה היא צריכה להיסחף מסביב לעולם ועוד על מסילה בודדת ורעועה, ולא כפולה ומודרנית? לא הגיע הזמן שגם היא תתקדם?

זה בטח ובטח שווה את ההשקעה, שתבוא באמת לידי ביטוי בלוחות הזמנים הבאים כשזמן הנסיעה יקוצר עוד יותר. כבר הסבירו פה שעל קו חדש הנסיעה איטית יותר בדרך כלל.

אם גם ככה יש לא מעט (בלשון המעטה) נוסעים ברכבת מאשדוד, הם כבר יגידו תודה על הקיצור המשמעותי ב-10 דקות, ומספרם יעלה. וימשיך לעלות עם המשך השיפורים הצפויים בקו. גם התדירות תעלה עם הזמן. נכון להיום הרכבת נמצאת במחסור מתמיד בקרונות ובקטרים, שנכרשים וייכנסו לשירות השנה (גם על זה בטח תכעס ותגיד שזה "לא שווה את ההשקעה". תגיד את זה לנוסעים שכן משתמשים ברכבת יום-יום).
* להיסחב
 
אבל זה בדיוק הבעיה שאפילו הקו הישן

אהה. אז נסיעה מאשדוד לת"א דרך רחובות ולוד
היא מספיק טובה לדעתך... נו שויין. מקווה שלא בדרך הזאת אתה נוהג ברכב, אלא נוסע בדרך קצת יותר הגיונית. מעניין שגם לאוטובוסים יש מסלול הגיני יותר, אז מה הרכבת, ג'ינג'ית? למה היא צריכה להיסחף מסביב לעולם ועוד על מסילה בודדת ורעועה, ולא כפולה ומודרנית? לא הגיע הזמן שגם היא תתקדם?

זה בטח ובטח שווה את ההשקעה, שתבוא באמת לידי ביטוי בלוחות הזמנים הבאים כשזמן הנסיעה יקוצר עוד יותר. כבר הסבירו פה שעל קו חדש הנסיעה איטית יותר בדרך כלל.

אם גם ככה יש לא מעט (בלשון המעטה) נוסעים ברכבת מאשדוד, הם כבר יגידו תודה על הקיצור המשמעותי ב-10 דקות, ומספרם יעלה. וימשיך לעלות עם המשך השיפורים הצפויים בקו. גם התדירות תעלה עם הזמן. נכון להיום הרכבת נמצאת במחסור מתמיד בקרונות ובקטרים, שנכרשים וייכנסו לשירות השנה (גם על זה בטח תכעס ותגיד שזה "לא שווה את ההשקעה". תגיד את זה לנוסעים שכן משתמשים ברכבת יום-יום).
אבל זה בדיוק הבעיה שאפילו הקו הישן
שעושה דרך עקומה לתל אביב מגיעה בערך באותו זמן כמו הקו החדש עם הבדל אולי של כמה דקות בודות, ואם נתחש בבמספר הק"מ אז יוצא שהרכבת של הקו לבנימינה בממוצע מהיר יותר אני רק מאמת שאתה צודק לגבי זה שזה יקוצר בהמשך,
 

easylivin

New member
עוד פעם, 10 דקות הן לא "דקות בודדות"!

אבל זה בדיוק הבעיה שאפילו הקו הישן
שעושה דרך עקומה לתל אביב מגיעה בערך באותו זמן כמו הקו החדש עם הבדל אולי של כמה דקות בודות, ואם נתחש בבמספר הק"מ אז יוצא שהרכבת של הקו לבנימינה בממוצע מהיר יותר אני רק מאמת שאתה צודק לגבי זה שזה יקוצר בהמשך,
עוד פעם, 10 דקות הן לא "דקות בודדות"!
ושוב: זמן הנסיעה בקו החדש יתקצר, ובישן לא יתקצר.

נכון, הקו לבנימינה מהיר יותר, אבל זה לא בגלל "התשתית שהושקעו בה מיליונים" אלא בגלל סיבות אחרות שכבר חזרנו עליהן כמה פעמים. התשתית יותר מבסדר, בעתיד הקו החדש יהיה לא פחות מהיר מהקו לבנימינה. לטעון שההשקעה הייתה "מיותרת" זו שטות כי בלי ההשקעה הזאת אי אפשר בכלל לקצר את זמני הנסיעה לאשדוד. קו ישיר בהכרח יהיה מהיר יותר מקו עקום, איך אפשר לא להבין את זה?
 

ניצן cocos

New member
מליוני נוסעים בשנים הקרובות שיסעו במסילה

אבל זה בטח לא שווה את ההשקעה של המילונים
ואגב הקו הישן לתל אביב הגנה לוקח 49 דקות כשהרכבת מגיעה במזמן ככה שהחסיכון או לא יותר מ6 דקות פלוס מינוס. אני זוכר ביום שפתחו את התחנה באשקלון הבטיחו בהתחלה רכבת של 45 דקות ואחרי זה אמור להצטרף קו מהיר שיקח 30 דקות כרגיל דיבורים ובהטחות ובסוף נשארנו עם קו מיותר לחלוטין שאפשר לוותר, ועל הקו לבנימינה היה אפשר להצטרף את זה לקו של שדרות, בשביל זה לא היו צריכים לפתח את הקו של יבנה מערב לכיון אשקלון. אגב מענין אם יהיה קו מהיר גם לכיון ההפוך מנת"א לאשקלון?
מליוני נוסעים בשנים הקרובות שיסעו במסילה
חושבים אחרת!
 

luckydude

New member
לדעתי זו בעייה זמנית

בתור תושב אשקלון הקו החדש לא ישפר
כלום, מלבד איזה רכבת שפעם בשעה אולי תקצר בכמה דקות בודדות שום דבר לא ישתנה, להפך בקו החדש יהו יותר תחנות(אני מדבר על אלה שעוצרות בכל התחנות) מאשר הקו הישן לבנימנה לפי זה בקו החדש באלה שעוצרותב כל התנחנות יהו 7 תחנות עצירה עד ת"א הגנה, לעומת הקו הישן שזה 4 עד ת"א(לעומת 3 החדש והמהיר כאילו) בקיצור קו מיותר לחלוטין השקעה של ביזבוז משאבים ללא קיצור משמעותי בנסיעה , לא עשינו בזה כלום , יכול להיות שזה היה טוב יותר אם הקו של יבנה מערב ימשיך להיות פרברי ויעבור בכל התחנות, ואילו קו אשקלון החדש יעבור רק דרך אשדוד וראשון וישירות לתל אביב זה באמת היה מעויל יותר טוב חבל ואני בצתור אחד שמאוד אוהב רכבות הדבר הזה מתנהל ללא שום הגיון.
לדעתי זו בעייה זמנית
שנובעת ממחסור זמני בציוד. בסופו של דבר נראה לי שיהיו לפחות שתי רכבות ״מהירות״ בשעה מאשקלון. ייתכן וגם יעלו את מהירות הנסיעה מתישהו, מה שגם ייקצר את זמן הנסיעה.
 

stratomaximus

New member
גם כששינו את הלו"ז פעם קודמת לפני מספר חודשים

מה שמוזר הוא שבאתר רכבת ישראל טרם פורסם דבר
בנוגע לשינוים בלו"ז שצפויים להיכנס לתוקף החל ממוצ"ש הקרוב..
גם כששינו את הלו"ז פעם קודמת לפני מספר חודשים
הידיעה הופיעה ממש קצת לפני זה, וגם הייתה מוחבאת.

כשפניתי לרכבת ישראל בעניין הזה, הודו שבאמת הם צריכים לשקול להשתפר בנושא זה. כנראה שהם עדיין נשארו בשלב של ה- "לשקול".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה