פורסם מסלול אליפות העולם 2014 בספרד

ariasdo

New member
במסע אופניים שלך בקורדיירה מלווה דגל ישראל

על האופניים בכל התמונות וזה יפה מאוד אפילו ריגש אותי .

השאלה שמסקרנת אותי אך הגיע הדגל לתמונה הזו .

אריה סדובניק
 

elad fa

New member
איך הגיע ? הוא היה בתיק, זה היה סיום המסע

(ויינה פוטוסי - בוליביה 1997)
4.5 חודשים של "אימוני גובה" המדריך טיפוס שהיה איתי
רצה לקצר את הטיפוס ליום במקום יומיים, ביקשתי ממנו שאני מעדיף
לראות את הזריחה למחרת, אז ישנו עוד יום.
היו ימים
 

daskarov

New member
החזיקו השנה יותר מהקפה אחת...

לפחות ב U23. במסלול קשה מאד, רועי גולדשטיין ויואב בר החזיקו כ 120 ק"מ בדבוקה הראשונה ואפילו מקדימה. השבר היה דוקא ב 2.5 ההקפות האחרונות.
יש כמה בעיות:
המרוצים בארץ קצרים ושטוחים (ובתוואי כזה הרוכבים שלנו לא נתקלים בקשיים ומסיימים 20 ראשונים מרוצים רבים בספרד ובבלגיה - רותם גפינוביץ ורוכבי האנדר והנוער סיימו 20 ראשונים בהרבה מרוצים ב 2013).
הפלוטון בארץ קטן. אין מספיק רוכבים ולכן סלקציה מתוך 30 אינה דומה לסלקציה מתוך 3000.
למרות כל זאת נבחרות עשירות וגדולות בהרבה מישראל לפחות באליפות בפירנצה שלחו רוכבים למקלחת הרבה לפני שלחברה שלנו נגמר המרוץ ואל תגידו לי שהרוכבים הללו עבדו 3 הקפות מקדימה בשביל חבריהם... זה פשוט שטויות לא היה שום דבר כזה במרוץ ה U23 השנה.
ברור שזה לא מספיק וצריך להתקדם אבל למה להרוס סיפור טוב עם עובדות.
 

oferlev9

New member


 
הויכוח כרגיל אקדמי.

מי שרכב הרבה מירוצים יודע כמה מרקס וזאטופק צדקו.
הם אמרו שמי שמתאמן כל כך קשה לא מפחד ממירוצים, אפילו מרגיש הקלה, אפילו נהנה.
לשבת שעות על האוכף מעייף אפילו אם אתה לא מסובב פדלים.
אתה צריך להתמודד עם להיות עייף מאוד אחרי שעות ב 40+ ממוצע ואז עוד מתחילה הפינאלה.
במירוץ נוער צריך אחרי 2-3 שעות להרביץ שעה פינאלה, בu23 אחרי 4-3 שעות, במקצוענים אחרי 4 או 5
 

Tamir Eshel

New member
יכול להיות שכולם אומרים דברים זהים... אבל...

אבל ההבדל הוא בטרמינולוגיה ובפרטים הקטנים:
אי הדיוק המשמעותי ביותר בדיון הזה הוא בהתמקדות במרחק במקום בזמן ובמהירות (כפי שגרשוני הבהיר).
אמנם מסלול אליפות העולם למקצוענים משתרע על פני 250-270 ק"מ אבל בקצב של המקצוענים הוא נמשך כשש שעות בדרך כלל בזכות העבודה הקבוצתית והפלוטון המהיר.
אם רוכב יוצא להתאמן לבד לקראת מרוץ כזה, עליו לוודא (מדי פעם, לא בכול פעם!) שיוכל לסיים את הזמן - לא את המרחק, בעומס ממוצע כפי שדרוש במרוץ שזה בערך 5 שעות בקצב קל עד בינוני ועוד שעה בקצב קשה עם אינטרולים.
מכיוון שהוא רוכב לבד אז סביר שיצליח בשש שעות כאלו לגמוע מרחק קצר משמעותית מהמרחק של המרוץ אבל למרות המרחק המקוצר ההכנה תהיה עניינית ויעילה.
יש חריג אחד לשיטה הזו וזה שיטת המוטורפייסינג והיא מתאימה כהכנה למרוץ מישורי בלבד:
ג'ילבר דוקלו-לאסאל, מנצח עבר של שני מרוצי פריס-רובה סיפר שכהכנה למרוץ היה נוהג לשלב בתכנית האימונים שלו לקראת המרוץ פעמיים בשבוע ימים של 170 ק"מ בבוקר ועוד 150 ק"מ מוטורפייסינג אחר הצהריים...
באופן זה הוא דימה הן את הקצב של מחצית המרוץ הראשונה, הן את הקצב של המחצית השנייה, הן את העומס המצטבר לאורך כול המרוץ, הן את הזמן הכולל ואפילו את המרחק הכולל!
פלא שניצח פעמיים?
 
במירוץ המקצועני הראשון שרכבתי נדהמתי

בשעה האחרונה (אחרי 4 שעות ב40) כל הפלוטון רוכב כאילו כאילו עקצה אותו דבורה... מה שהולך שם מדהים.
שם רוכבים עעעעעעעעד המוות... בשביל לחיות! בשביל המשכורת, המשפחה וילדים והמשכנתא, כי בלי זה הם מובטלים!
היום זה לא אחרת. ההבדל הוא שהיום זה לא לפי ההרגשה אלא זה הרבה יותר מדויק, לפי המד הדופק והואטים.
אבל אני עדיין מחזיק בפלוטון (כשאין יותר מידי עליות) ונאלץ לדווח שלא יותר קשה, אולי קצת יותר מהר אבל גם לי יש אופנים כמו כולם.
למה הרמה לא עלתה ? (הרי מרקס רכב רכיבת שעה באותו זמן כמו השיא היום), כי הטובים הרויחו הרבה. הכרתי דומסטיק של מרקס שסיפר שמרקס שילם לו את הבית. גם אז כמו היום רכבו כמה קרמסים בשבוע. אז מה השתנה? למעשה רק האופנים!
 

oferlev9

New member
איזו החלקה? אני עומד מאחורי מה שכתבתי

מה שאדי מקרס אמר , הגיוני מאד ולדעתי נכון
 
עופר - לא התכוונתי להחלקה ממובן טעות.

אלא ממובן שאולי אין לך את הכלים להסביר בפירוט מתאים, אם שגיתי מתנצל.

מצד שני - מי שמיתיימר לקבוע אמת אבסולוטית של תורת אימון, אותה הוא מפרט בהודעת תפוז, כנראה שוגה עוד יותר.
 

oferlev9

New member
אני כמובן לא מאמן ולא מתיימר להבין כמו מאמן

אבל ההגיון הבריא עובד ...... ולא רק אדי מרקס אמר את הדברים אלא מאמנים רבים נוספים.
 

tkatzir

New member
שיח חרשים

בלי להיכנס מי צודק ומי חכם, ולמי יש יותר גדול...



הציטוט שהבאת של אדי מרקס נתפס כיום כ LSD, ויש כאלה שחושבים בטעות שה S משמעה Slow.
וזה סדין אדום למאמנים שדוגלים בשיטה שדוגל בה אלעד.


בקיצור - אתם לא באותו עמוד בכלל...

טל.
 
כבעל חרשות חלקית אני חולק עלייך


ה- S ב- LSD אכן לאט, האשלה מה זה לאט?

עבור רוכב ברמת קצה הלאט זה 33 ולפעמים 36 קמ"ש.
אבל זה נכון לרוכב שמחזיק 21 מרוצים, ב- 23 ימים, במהירות ממועצת של כמעט 40 קמ"ש או מהר מזה (לא כולל תוספים בחסות הדואר האמריקאי ושיטות שכנוע של לנסקי, סיגל, קפונה או לוצ'יאנו).

עבור רוכב של תרבות הפנאי זה יהיה מותנה במדד היכולות שלו. ממש כמו אצל המקצוען, אבל לאט משמעותית.

רוכב המחזיק מהירות של 40 דקות ל- 20 ק"מ נגד השעון לא צריך לרכב אפילו 28 קמ"ש ברכיבות הארוכות שלו.
הוא יכול, בהחלט מותר לו ואין שוטר של מהירות תנועה במיוחד לעבירה על המהירות הזו, אבל הוא לא צריך, זה בעיקר יזיק לו ואם יתרום אז לאגו ולסיפורים של הקפה אחרי.
 

tkatzir

New member
ואני לתומי חשבתי

שהS משמעו Steady
אבל זה יכול להיות בגלל החירשות שלי...



שים לב, אני לא מדבר על מה שהיה בשנות ה 70!

טל.
 

tkatzir

New member
אבל מה שאני למדתי מההודעה שלך

זה שאתה (יאיר) ואלעד יודעים בדיוק היכן אתם עומדים, והיכן השני עומד, ויש תהום פעורה בין הדעות שלכם...
(בניגוד לשיח החירשים שאליו כיוונתי, בין עופר לאלעד)

טל.
 

YotamKa

New member
אתה יודע איך קוראים לשיח שכולם משתינים בו?

שיח ציבורי.
 

odedbc

New member
אלעד, בלי ציניות, תביא סימוכין לתורתך

הבה תראה לנו רשימת רוכבים גדולים שהגיעו להישגים ב 3-5 שעות בשבוע.
ג׳ו פריאל, מגדולי המאמנים, כותב, גם בשנים האחרונות , שעל מנת להצליח כרוכב ברמה עילית, צריך לרכב כ 800 שעות בשנה. כלומר לפחות 15 שעות בשבוע. לאורך כל השנה.
גם הוא וגם רוכבי עילית בעבר הרחוק והקרוב הצליחו באמצעות שעות רבות על האוכף.
קרמייכל בספרו ״הרוכב הלחוץ בזמן״, מתאר שיטת אימון אינטנסיבית למדי של 6-7 שעות בשבוע.
אך גם הוא מסייג את דבריו וטוען שהשיטה טובה רק למירוצים קצרים, עד שלש שעות ולא יותר.

בוא תוכיח לנו את ההיפך .
 

elad fa

New member
ואללה, ממש גועש כאן, מודה שלא הספקתי לקרוא

את כל התגובות.
רבותיי זה נורא פשוט.
בדיוק כמו שרץ ישראלי ל 10,000 מטר, כנראה וייתפס בהקפה אחת באליפות העולם, או מרוץ גרנד פרי.
בדיוק כמו ששחקן מליגת העל לא יצליח לשמור את קצב המשחק בליגת האלופות, מול קבוצות בTOP 5.
זה בדיוק אותו הדבר, זה לא סבולת (או לפחות לא הגורם העיקרי, הוא די בסוף, והוא רלוונטי יותר בדברים אחרים (לא כאן)).
זו היכולת להחזיק קצב של מרוץ (קרי - מהירות, כוח, זריזות, טכניקה, שליטה בקצב,טקיטיקה נכונה ועוד)

בנוגע לסימוכין - מוזמנים לקרוא את הראיון האחרון עם פאולו ששמתי כאן היכנשהוא.
ואתם מוזמנים רחמנא לצלן, לקרוא את ארבעת המאמרים, שפורסמו ב POWERTRAINING

השקר הגדול ביותר של תורת האימון בספורט......
מי שרוצה ללמוד, מוזמן לקרוא ומי שלא - לא, זה בסדר ומי שממש רוצה להבין...
מוזמן לאימונים (היחיד בשרשור הזה שטרח להגיע, היה צריך להשתמש במטוס....

לינק לקובץ המאמרים הרלוונטים

חשוב לציין, לא רשמתי שסבולת זה לא דבר חשוב, היא חשובה, רק שנותנים לה משקל עודף ומיותר.
זה הכול.

לילה טוב
 
למעלה