פורום תחבורה ציבורית לא נגיש לתיירים
פורום תחבורה ציבורית לא נגיש לתיירים
כמדומני שנדיר מאוד למצוא בפורום הזה אדם שאינו דובר עברית, בשרשור ההכוונה ובכלל, כדוגמת תיירים שמתכננים טיול בישראל, או שאלות של חובבים לגבי נושאי תחבורה ציבורית בישראל.
הסיבה פשוטה מאוד - תפוז לא נגיש לחלוטין למי שאינם דוברי עברית (אין גרסה אנגלית, ולו מינימלית), ודובר אנגלית שמגיע לדף הפורום, לא ימצא ידיו ורגליו (למעט אולי החלונית הקופצת שמאפשרת 'לשאול את הפורום!').
לטעמי מדובר בהפסד גדול, שאתר התחבורה הציבורית הטוב בישראל, אינו נגיש מסיבות טכניות לתיירים, וזה מונע תכנון יעיל לתיירים-בודדים שאינם בקבוצה מאורגנת, וחושף אותם לתקלות שונות (להתקע במקום ללא תחבורה ציבורית, נהגי מוניות חמדנים).
באופן לא מפתיע, אין קישור לפורום מאתרים באנגלית, למעט דף ה־Welcome באנגלית של 'הרוכב לאוטובוסים'. אך גם ההוראות שם אינם מספיקות כדי להצליח לכתוב בפורום. נסו לגשת לפורום כמשתמש לא-רשום, בלי לדעת מילה בעברית. לא תמצאו את ידיכם ורגליכם. לדוגמא, לחיצה על הכפתור הגדול (של 'כתיבת הודעה'), תביא אתכם לדף מינימלי המציע הרשמה או כניסה, כאשר טופס הרישום הינו לחלוטין בעברית, והוא קשה יחסית למילוי.
אני מציע להוסיף 'דף נחיתה' לדוברי אנגלית, אולי אפילו להוסיף קישור 'English users - click here! בסמוך להוראה לגבי שרשור ההכוונה היומי, שיפנה לשם. כדאי גם לדאוג לקישורים לפורום מאתרים שונים, כדי להרים קרנו בגוגל האנגלי, בהקשר של חיפוש Public transport in Israel. בנוסף, יתכן וכדאי לרשום משתמשים לא פעילים, ולתת את שם המשתמש והסיסמה לתיירים שיגיעו לדף הנחיתה ויצרו קשר אישי (באמצעות מייל, מסר וכו') עם אחד המנהלים, כך שיוכלו להשתמש בפורום באופן שוטף, אפילו בזמן אמת במקרה הצורך.
פורום תחבורה ציבורית לא נגיש לתיירים
כמדומני שנדיר מאוד למצוא בפורום הזה אדם שאינו דובר עברית, בשרשור ההכוונה ובכלל, כדוגמת תיירים שמתכננים טיול בישראל, או שאלות של חובבים לגבי נושאי תחבורה ציבורית בישראל.
הסיבה פשוטה מאוד - תפוז לא נגיש לחלוטין למי שאינם דוברי עברית (אין גרסה אנגלית, ולו מינימלית), ודובר אנגלית שמגיע לדף הפורום, לא ימצא ידיו ורגליו (למעט אולי החלונית הקופצת שמאפשרת 'לשאול את הפורום!').
לטעמי מדובר בהפסד גדול, שאתר התחבורה הציבורית הטוב בישראל, אינו נגיש מסיבות טכניות לתיירים, וזה מונע תכנון יעיל לתיירים-בודדים שאינם בקבוצה מאורגנת, וחושף אותם לתקלות שונות (להתקע במקום ללא תחבורה ציבורית, נהגי מוניות חמדנים).
באופן לא מפתיע, אין קישור לפורום מאתרים באנגלית, למעט דף ה־Welcome באנגלית של 'הרוכב לאוטובוסים'. אך גם ההוראות שם אינם מספיקות כדי להצליח לכתוב בפורום. נסו לגשת לפורום כמשתמש לא-רשום, בלי לדעת מילה בעברית. לא תמצאו את ידיכם ורגליכם. לדוגמא, לחיצה על הכפתור הגדול (של 'כתיבת הודעה'), תביא אתכם לדף מינימלי המציע הרשמה או כניסה, כאשר טופס הרישום הינו לחלוטין בעברית, והוא קשה יחסית למילוי.
אני מציע להוסיף 'דף נחיתה' לדוברי אנגלית, אולי אפילו להוסיף קישור 'English users - click here! בסמוך להוראה לגבי שרשור ההכוונה היומי, שיפנה לשם. כדאי גם לדאוג לקישורים לפורום מאתרים שונים, כדי להרים קרנו בגוגל האנגלי, בהקשר של חיפוש Public transport in Israel. בנוסף, יתכן וכדאי לרשום משתמשים לא פעילים, ולתת את שם המשתמש והסיסמה לתיירים שיגיעו לדף הנחיתה ויצרו קשר אישי (באמצעות מייל, מסר וכו') עם אחד המנהלים, כך שיוכלו להשתמש בפורום באופן שוטף, אפילו בזמן אמת במקרה הצורך.