פוסט של גבר ליברלי ומאמין בזכויות האדם (כמובן

פוסט של גבר ליברלי ומאמין בזכויות האדם (כמובן

גישתו גם פמיניסטית).הגבר הזה הוא די יוצא דופן עפ"י נסיוני.

בשבח התצפיתניות
השבוע נמנע פיגוע רב ממדים בזכות ערנותה של תצפיתנית מה שהביא לי אישית סיפוק רב ותחושה של הזדהות.
בתי הקטנה שירתה בצה"ל כתצפיתנית. היא הייתה חיילת מן השורה ואחר כך מ"כית טרוניות ומדריכה בקורס תצפיתניות. היא סרבה ללכת לקורס קצינות אך בסופו של דבר שרתה שלושה חודשים בקבע כמפקדת בתקן קצינה בגלל מחסור זמני בקצינות.

ביקרתי אותה פעמים רבות בכל מהלכי שירותה הצבאי ולמדתי להכיר ולהוקיר את תפקודן של התצפיתניות. מדובר בבנות איכותיות מאוד שמשרתות כחיילות קרביות לכל דבר. סמוך לגבול ובתנאי שדה בעבודה מייגעת (משמרות של ארבע שעות מבלי להסיר את העינניי מהמסך) ובעלת אחריות רבה , שכן כל "פספוס" עלול לעלות בחיי אדם.

לכל אלה שמזלזלים בשרות בנות בצבא ורואים בו דבר "מיותר" . כל אלה שמתנשאים על בנות חילוניות ו"מופקרות" שקולן הוא ערווה -מן הראוי שיחשוב על כך שהתצפיתניות הן העיניים של צה"ל ותרומתן לבטחון המדינה היא מכרעת (בטח יותר מכל חניוק שמצטט ויכוחים תלמודיים עבשים וחושב שהעולם מתקיים בזכות ההבלים שלו שפוטרים אותו משרות צבאי) . עובדה.
 

matteryou2

New member
אמת

התפקיד הכי קשה בצבא, זאת יצא לי להבין שוב ושוב לאורך כל שירותי בצבא... הבנות האלו פותחות חמ"לים, מתאמות עבודות של אזרחים בגזרות השונות, וכל זאת תוך כדי הצפייה במסכים מצילי חיים. היה אירוע שבו 3 מחבלים זחלו את כל אורך השטח המת לעבר המדינה עם שמיכת הסוואה. רק בזכות תצפיתנית גילו אותם. היו סיורים שעברו לידם ללא גילוי!!!
מדהים.
 

tomasth

New member


 

meidadc

New member
לא חייבים להיות לוחמות.ים כדי להגן על המ

ראיתי כתבה על התצפיתניות בטלוויזיה והעבודה שלהן פשוט מדהימה
 
למעלה