פוסט שכתבתי: 11 עובדות מפתיעות על מכוניות ונהיגה

רוב מוחלט של בריוני הכבישים הם גברים

נשים לעומת זאת מגלות משיכה למסלול השמאלי
 

enigo

New member
תגדיר בבקשה "בריונות"...

האם להכנס לצומת בלי לתת זכות קדימה זו בריונות?
האם לעבור נתיב תוך כדי דחיקה של מי שבנתיב השני לשוליים זו בריונות?
האם פניה ימינה מהמסלול השמאלי בלי לאותת או להביט במראות, ולעזאזל מי שנאלץ לבצע בלימת חרום זו בריונות?
כי אם כן, אז נשים הן יופי טופי של בריוניות כביש. ההבדל היחיד, אולי, בינן לבין גברים (וכן, זו הכללה, למרות שאני לא אוהב הכללות) זה שהגבר יודע שאתה שם כשהוא עובר נתיב או נכנס לצומת, והאשה לא.
ושנו כבר רבנן - המנייאקים הכי גרועים הם אלו שלא יודעים שהם מנייאקים...
 
הרושם שלי הפוך משלך

כלומר הרושם שלי הוא שנשים לא נכנסות לצומת בלי לתת זכות קדימה. אלא בדיוק ההפך. הן מחכות ומחכות ומחכות עד שכל בעלי זכות הקדימה עוברים וחולפים להם. גם אם תתפוצץ מאחוריהן, הן לא יזוזו למרות גל ההדף ככה שלא כדאי לך להתפוצץ כי אפילו זה לא ייצור תנועה [באופן אישי, אני לא צופר אבל לעתים משתחל לצידן בד"כ מימין, יש יתרונות ל4 גלגלי במימדים של דו גלגלי, ומצליח "לפרוח מהצומת" והן ממשיכות להמתין בסבלנות אין קץ ומביטות שמאלה באינטנסיביות כזאת שלא ראו שמישהו חלף מימינן....
להבדיל מאותן נשים, אני בד"כ מספיק לעבור בביטחה לפני שבעל זכות הקדימה מתקרב.
בד"כ הנהג המתקרב לצומת אפילו לא מודע שמישהו עבר את הצומת שבה הוא עתיד לחלוף בעוד כ5 עד 7 דק' ואילו היא ממתינה וממתינה ולא עולה על דעתה שבזמן ההמתנה עד שיחלוף בעל זכות הקדימה שהוא עדיין רחוק רחוק, אפשר לעבור את הצומת הלוך וחזור 7 פעמים.

יוצא דופן הוא אם בעל זכות הקדימה הוא דו גלגלי [ויש לי ניסיון לא קטן כרוכב מפדל וגם כרוכב ממונע] אז מתהפכים היוצרות....אז האישה בד"כ לא רואה ונכנסת לצומת ומסכן הרוכב. אצלי כנהג אני מתנהל הפוך. את הרוכבים אני מזהה ממרחקים ובעת הצורך אני ממתין בסבלנות.

ההתנהלות הזאת תשתנה רק כשיותר ויותר נשים יתחילו לרכב על הכבישים הזיבוריים ויפנימו את בעיות היציבות והעדר המיגון בכלים הדו גלגליים. עד אז הם שקופים אצלם וכלומר לא נקלטים ברדאר.

גם על הסעיף הזה אינני מסכים איתך:
"האם פניה ימינה מהמסלול השמאלי בלי לאותת או להביט במראות, ולעזאזל מי שנאלץ לבצע בלימת חרום זו בריונות? "
זה לא מבוצע ע"י נשים אלא ע"י נהגי מוניות. הרדאר אצלם חסום ע"י הממון שהם חפצים לספק למשפחותיהם. צריך להיות מודע לזה, ושוב זה כלל ברזל אצל רוכבים, להיזהר ולהישמר בקרבת מוניות...
 

enigo

New member
נהגי מוניות, בעיקר מוניות שירות, נמצאים ברמה משלהם

הנסיון שלנו כנראה שונה, אין לי הסבר למה.
אני מבלה הרבה על הכבישים באופנוע ובמכונית, והרושם שהתגבש אצלי הוא שגברים כוחניים יותר, אבל נשים מנותקות יותר. הן פשוט עושות מה שהן צריכות/רוצות בלי להיות מודעות לתנועה מסביב. חבר הציע פעם שזה באשמת החינוך השובניסטי - נשים התרגלו שהגברים אדיבים אליהן (פותחים דלתות, מסיטים את הכסא, מפנים את הדרך במעבר צר) ולכן פשוט מניחות שיקבלו את אותו יחס גם על הכביש. אבל אני לא בטוח שהטיעון הזה נכון - הרי האבירות היא לא ממש עניין נפוץ היום - ועדיין נשים נוהגות כך.
 
אני מסכים לדיפרנציאציה הג'נדרית שהבאת: כוחנות כנגד מנותקות.

אבל המנותקות הזאת פועלת אצל נשים כנגד החלשים בכביש הזיבורי. הרוכבים בסיכון גבוה.
&nbsp
בסמיכות לחזקים ומאיימים כגון בקרבת סמי טריילר הן פסיביות וזהירות.
&nbsp
כל הדיון מכליל כמובן אבל המנותקות הזאת שלהן היא בגלל העדר מיומנות כי יש גם גברים מנותקים. התכונה הזאת איננה נחלת נשים בלבד.
 
סתם שאלה

מישהו בישראל, בכלל, גבר אישה או ילד- מודע לזה שקיימים עוד אנשים חוץ ממנו בעולם? הרי תכלית הקיום האנושי פה היא "אני יודע שיש אנשים אחרים, התקלחתי איתם בצבא. אני משלם עליהם את המיסים שלי. הם נדחפים לי לחיים כל יום. עכשיו תראו איך אני שם עליהם פס יפה בכביש"
 

enigo

New member
יש הבדל גדול בין "אני יודע שאתה שם - ושם עליך פס"

לבין "מה? מי? איפה?".
אני אישית מעדיף את המנייאק שיודע שהוא מנייאק.
 


צריך לבדוק הסטטיסטיקה מה ומי נגמר בתאונה ומה לא. זה הרי מה שחשוב. מעבר לכך זאת רק סמנטיקה
 

enigo

New member
הסברתי בהודעה אחרת למה הסטטיסטיקה בתחום בעייתית

יש מחקרים מהארץ ומהעולם שמראים שגברים נוטים לנהוג מהר יותר - ונשים לעבור באדום/לא לתת זכות קדימה (שלדעתי היא עבירה גרועה בהרבה). אבל גם זה לא ממש קולע בול לעניין שלנו.
לכן אנחנו נשארים עם האבחנות הפרטיות שלנו. והעובדה היא שעד היום כמעט כל פעם שנהג עשה משהו ממש מטופש - לא חצוף או גס, אלא מטופש - לידי בכביש, התברר שזו אישה. עד כדי כך שאפילו אשתי כבר מקללת בגוף נקבה כשמישהו עושה משהו מטומטם - ונדרש תיקון בהמשך רק במעט מאוד מקרים.
 
אניגו,

כמו שיהיה לך די קל לנחש - ממש לא מעניין אותי ולא מטריד אותי מה יחשבו על דעתי נשים (נהגות) אחרות. עובדה היא עובדה . גם אם זה לא מוצא חן בעיני מישהי...

וכן - אתה צודק.
זה לא שאין גברים שהם חרא נהגים.. יש. אבל הרוב של נשים באמת נוהגות כאילו הן תחת השפעה....
 
פעם שוטר שאל אותי "למה אתה לא מדליק אורות ? "

עניתי לו , "כי זה לא שלא רואים אותי אלא שמים עלי פס "
חייך ונתן לי להמשיך .
 
המשך התשובה לאניגו

יש עוד נקודה שראוי להתייחס אליה: מתן זכות קדימה למי שאין לו זכות כזאת. זה אולי משלים את מה שרשמתי קודם לכן, למשל אם אתה יוצא מחניה וצריך להתמזג, נשים בד"כ לא יאפשרו לך להתמזג או להידחף. ולהבדיל גברים, בד"כ יאפשרו לך להתמזג. גם כאן, יש רבים שהם יוצאים מהכלל.
אני מוצא ומניח שרוב הנהגים משלימים את התנהגותם באופן שדרגת האנטרופיה נשמרת: אלה שממתינים בסבלנות אין קץ עד לבוא התור שלהם [מישהו אמר נשים?
LOL] אינן מוכנות לאפשר למישהו אחר שאמור להמתין לתורו קיצורי דרך. מבחינתן שימתין כמה שצריך.
אצלי זה הפוך. אני אינני ממתין בד"כ מעל למינימום, כלומר גם אם אני בצומת עם משולש ו/או עצור שמוצבים בכיוון ממנו אני מגיע, ואם הכיוון השני עמוס לעייפה, אני ממתין רכב אחד בלבד וחודר. החדירה היא בד"כ מאד מדוייקת ומאד חדה, ופעמים רבות הרכב שאני חודר לפניו אפילו איננו צריך להאט, זו השאיפה וכך צריך לבצע, מבחינת זה נהנה וזה איננו מפסיד.
שמתי לב שפעמים רבות, אם מדובר באישה, אם תדע מראש למשל כי אסמן לה מראש על כוונתי לחדור לתוך הGAP, היא תאיץ ותנסה לסגור את החלל שהיא בטבעיות יצרה טרם לכך [יש גם גברים שלא יגלו רוחב לב] ועל כן המיומנות והשליטה בדוושת הקלאץ' מסייעת להדחפות חלקה שאותה אני בד"כ משלים עוד בטרם הגורם המעוכב קולט את הנחיתה הפתאומית שאירעה בסמוך אליו.
מצד שני אני תמיד נותן לגורם בודד אחד להדחף לתוך שיירה ארוכה אם אני מהווה את אחד החוליות בשיירה זו. ולכן אני תמיד מאפשר כניסה לנהג/ת בודדים שממתינים מתוקפו של תמרור משולש או תמרור עצור בסמיכות לשיירה ארוכה שמזדחלת לאיטה ושאת סופה קשה לראות מפאת אורכה.
 
תודה שתקעת.

אני חושבת שאני יודעת טוב מאד איך אתה נוהג. אתה צריך לנשק לי ת'רגליים.
 
אם אני מנסה לחשוב על מקרים שישבתי ליד הנהג

אז כנראה אתה צודק,
השאלה אם המקרים שאני ואתה מכירים אכן מסכמים את הסטטיסטיקה.
יכול להיות שבמקרה יצא לנו להיות ברכב עם כמה נשים שלא מבינות את הטעויות שלהן (יצא לי להיות ברכב עם אישה שהתעצבנה על נהג שצפר לה, ואז כולנו הסברנו לה שהיא התפרצה לנתיב שלו והיא בכלל לא שמה לב) וכמה גברים שמתנהגים בחוסר זהירות בצורה מכוונת.

בכל מקרה - הסטטיסטיקה שכן יש לנו מתייחסת לתאונות דרכים כי אותן ניתן לבדוק בצורה מדודה.
 

enigo

New member
מכיר את האמרה לגבי סטטיסטיקה?

יש שקרים לבנים, יש שקרים ויש סטטיסטיקה (או משהו בסגנון).
כל כמה זמן צצות כתבות מתמרחות על כמה נשים הן נהגות יותר זהירות. אלא שמספיקה הבנה בסיסית מאוד בסטטיסיקה כדי למצוא הרבה טעויות משמעותיות במתודה שהביאה למסקנה הזו.
דוגמאות? בבקשה - רוב ה"מחקרים" בתחום מתעלמים מההבדל בנסועה הממוצעת של נשים וגברים. מתעלמים גם מהעובדה שברב המשפחות, מי שינהג בנסיעות הארוכות והקשות הוא הגבר, ולא האישה. ובעיקר מתעלמים מכך שהתאונות עליהן יש מידע הן בדרך כלל תאונות קשות, ולא כלל התאונות (ולכן מדובר במידע חלקי מאוד ובסיס פגום לכל הסקת מסקנות).
 
גם הנחותיי מבוססות על ישיבה ליד הנהג/ת

הסטטיסטיקה שמעניינת אותי היא אחרת. יצא לי לנהוג לא מעט בעולם המפותח. הרושם שלי שאנו הישראלים יוזמים מעט מדי על הכביש הזיבורי... זה נובע גם מחוקי תנועה מנוונים והכוונה לכמה דברים:
ל"רמזורים חד משמעיים" [כלומר כאלה בהם הנהג מאבד כמעט כל אחריות ונוטל על עצמו מוד אוטומט על כל השלילה הכרוכה בזה] וגם ל"צמתים חד חד ערכיים" [שמקבעים לצד אחד מעמד על קבוע ולצד האחר מעמד נחות קבוע, או במילים אחרות מעמד של אחריות רק על צד אחד בעוד הצד האחר פטור מאחריות גם להתרחש תאונה וגם לזרימת התנועה] .

ואם הזכרנו סטטיסטיקה אני הייתי בונה נוסחה שתבטא את ההבדלים בין הנהגים השונים כגורמים לתאונות דרכים על סמך הפרמטרים הבאים אך שמתחשבת ב"ייזמות מוטורית" כלומר שמצ'פרת את הציון של "היוזמים" וכל זה על רקע של "ארעות נמוכה של אינדנטציות בפח המוטורי"
הנוסחה שלי תחשב את המנה של מונה ומכנה.
המונה יכיל סכום של פרמטרים כגון שנות הנהיגה, המרחק המצטבר שננהג, המהירות הממוצעת הננהגת ע"י הנהג/ת ביחס למהירות הממוצעת ואחרון חביב ערך מוחלט של תאוצה ממוצעת [ולכן מדובר בערך מוחלט כי גם תאוטה אינטנסיבית ונמרצת היא פלפל כאשר המבחן העיקרי הימנעות מתאונות נשמר]. לכל רכיב כזה יהיה קבוע מקדם ייחודי לו כדי לבנות טווח נוח של תוצאה חישובית. כל הרכיבים יחוברו זה לזה ויתנו את סכום המונה.
במכנה יהיה מספר התאונות + 1 וגם את זה ניתן לכפול במקדם כלשהו לנוחות התוצאה שהיא המנה. למה אני מוסיף 1? כדי שלא יופיע במכנה 0 ואז לא תהיה אפשרות להשוות בין נהגים שונים שלגביהם יש 0 תאונות ברזומה.

כעיקרון אני רוצה להשוות בין נהגים שונים כמה שהיו יותר אירועי תאונות [שגרמו לאינדנטציות חיצוניות בפח או בפלסטיק הרכב ככה זה חמור יותר. ככה המנה תהיה קטנה יותר כלומר הציון יהיה נמוך יותר [מספר התאונות נכנס למכנה ולא למונה]
ולעומת זאת מנגד יש את המונה ובו יש את מספר שנות הנהיגה ואת הקילומטראג' המצטבר וגם את המדד של המהירות הממוצעת והתאוצה הממוצעת ככל שאלה גדולים יותר אז נקבל מנה גדולה יותר כי כולם במונה. ברור שככל שהנהג נוהג מהר יותר ועם שינויי מהירות חדים יותר ויחד עם זה ללא "אירועי נזקי פח" או אינדנטציות פח כפי שהגדרתי, כי אז הוא יותר חד ומדוייק וזריז. כי גם מהיר, וחד ומאיץ וגם נוהג הרבה והכל ללא אירועי פח...זה משהו מיוחד...
איפה זה ואיפה נהגי ישראל הממוצעים שמעורבים בתאונות ומאבדים שליטה מוטורית על ימין ועל שמאל.
יצא ארוך אבל לא הבאתי בחשבון עבירות תנועה כי אני בוחן רק על סמך תוצאה סופית. תאונות וניזקי פח וההפך, אני משווה את הנהגים תוך התחשבנות באלה שנהגו והרבה לעומת אלה שכרגע קיבלו רישיון ולא נהגו. לא פלא שהאחרונים לא היו מעורבים בתאונות. החוכמה והציון הגבוה יינתנו לאלה שנהגו הרבה ובאופן ספורטיבי ועדיין לא היו מעורבים בשום תאונה. אלה יהיו הSTARים שעם תעודות בכביש הזיבורי
 
לבריונות יש הרבה פנים

בריון כביש יצמד לרכב שלפניו עם אורות וצפצופים אם הוא איטי מידי לטעמו
הוא לא ימתין לשיירה של מכוניות במסלול השמאלי שעוקפת רכב איטי אלא ינסה לגנוב כמה מכוניות מימין
הוא מונע מאגו
הוא בטוח שהוא הנהג הכי טוב בסביבה
יעקוף אותך בפול גז רק כדי לעצור לפניך ברמזור הבא בעוד 100 מטר
 

enigo

New member
נראה שאתה עושה בלגאן בין אגו לבריונות

אין שום דבר בריוני בלהיות בטוח שאתה הנהג הכי טוב בסביבה. בחלק מהמקרים, כמו שלי למשל, זה כנראה פשוט נכון

אין גם שום בריונות בלעקוף מישהו בפול גז, ולא משנה אם עצרת 100 מטרים אחר כך או 100 קילומטרים. זו אולי לא נהיגה חכמה או חסכונית, אבל אין בה שום דבר בריוני כי היא לא פוגעת באחר.
אגב, לדעתי זה שמתנחל בנתיב השמאלי וזוחל שם הוא הבריון לא פחות מזה שדורש ממנו לפנות את הנתיב בהבהוב אורות. למעשה, הראשון עבריין על פי החוק, בעוד השני לא עובר על החוק.
ולגבי האגו - יש הטוענים כי כולנו מונעים מאגו, במידה זו או אחרת, כל הזמן, ולא רק בנהיגה.
 


טרי מהיום , בדר הביתה:
כביש בו מותר לפי התמרור לנסוע 70. שני נתיבים,בימני - הזוחלים (משא כבד עם נגרר,מערבל בטון וגרר עמוס של אלבר).ובשמאלי (שדי הגיוני שעברתי אליו ) זוחלת גברת במהירות בקושי 50 קמ"ש.אחיזת חנק על ההגה, מבט של מומיה רק קדימה (התרשמתי ברמזור) - לו הייתה מביטה בראי הייתה רואה שמהבהבים לה לזוז ימינה ולתת לעבור.אבל לא מעניין אותה כלום. מבחינתה - תומותו כולכם. בריונות לשמה!

רוצה לזחול אחרי מערבל? זכותך.רק תפני פאקינג נתיב! תפני!תני לנסוע. מפחדת ממהירות? קני לך חמור, הוא מספיק איטי.
 
למעלה