פוסט חדש ברוכב - האם מסוכן לנסוע באוטובוסים בקורונה?

Ccyclist

Well-known member
הפעם היחידה שנסעתי באמצעי ציבורי מפרוץ הקורונה היה במטרו-רק"ל של רואן Rouen בצרפת. זה היה באמצע מסע החזור לאנגליה ובשלב האופטימי של תחילת הקיץ. כל מושב שני היה מסומן באיקס והיו גם סימוני מרחק על הרצפה. ללונדון לא עליתי בקיץ שעבר ואת כל הנסיעות המקומיות עשיתי ברכב (חשמל זה טוב לסביבה ויש הרבה אנרגיית רוח גם בבריטניה וגם בספרד).

לצערי הרב אני גם לא רוכב על אופניים בטיילת באזורי שחוברה סוף סוף לעיירה. עשיתי רכיבת מבחן אחת עם מסיכת N95 ואחרי 20 דקות השתנקתי. אני לא מוכן לרכוב בלי מסיכה בין כמויות האנשים שהגיחו להם לפתע ברצועת החוף שתמיד היתה די ריקה, אם כי הם מוכיחים את הטיעון ש If you build it they will come ושהיעדר השימוש נובע מהיעדר תשתית ולא מהדרישה הסמוייה המוצגת כ"אין דרישה".
 

ניוטראל

Active member
מסוכן או לא.
יש בעיה אחרת!
שהנוסעים עם מסיכות,
אך החלונות סגורים!
ואם לא פתחתי חלונות,
הם היו נשארים סגורים.
והאוטובוס חנוק...
 
מסוכן או לא.
יש בעיה אחרת!
שהנוסעים עם מסיכות,
אך החלונות סגורים!
ואם לא פתחתי חלונות,
הם היו נשארים סגורים.
והאוטובוס חנוק...
א. אתה מוזמן בהחלט לפתוח את החלונות. זוהי התנהגות אזרחית ראויה בתקופת קורונה.
ב. באוטובוסים שאני נוסע בהם (בעיקר של מטרופולין בשרון וקצת של מפעילים אחרים) אני בהחלט רואה שהחלונות, לפחות בחלקם, פתוחים. גם כשאני עולה על האוטובוס הראשון בבוקר (שהוא למיטב ידיעתי הסידור הראשון שלו) אני רואה את החלונות פתוחים, כלומר הנהג פותח את החלונות כחלק משגרת קבלת האוטובוס.
ג. גם הדלתות שנפתחות ונסגרות כל הזמן מביאות לתחלופת אויר.
ד. גם המזגן מביא לתחלופת אויר, כי הוא לוקח חלק מהאויר מבחוץ.

הבעיה קיימת בעיקר בקווים בינעירוניםי ארוכים על כבישים מהירים כי אז החלונות הפתוחים ממש הופכים למטרד והנוסעים סוגרים אותם, אבל גם כאן ראיתי שיש נוסעים ש"סובלים בשקט" העיקר שהחלונות יישארו פתוחים.
 

ניוטראל

Active member
א. אתה מוזמן בהחלט לפתוח את החלונות. זוהי התנהגות אזרחית ראויה בתקופת קורונה.
ב. באוטובוסים שאני נוסע בהם (בעיקר של מטרופולין בשרון וקצת של מפעילים אחרים) אני בהחלט רואה שהחלונות, לפחות בחלקם, פתוחים. גם כשאני עולה על האוטובוס הראשון בבוקר (שהוא למיטב ידיעתי הסידור הראשון שלו) אני רואה את החלונות פתוחים, כלומר הנהג פותח את החלונות כחלק משגרת קבלת האוטובוס.
ג. גם הדלתות שנפתחות ונסגרות כל הזמן מביאות לתחלופת אויר.
ד. גם המזגן מביא לתחלופת אויר, כי הוא לוקח חלק מהאויר מבחוץ.

הבעיה קיימת בעיקר בקווים בינעירוניםי ארוכים על כבישים מהירים כי אז החלונות הפתוחים ממש הופכים למטרד והנוסעים סוגרים אותם, אבל גם כאן ראיתי שיש נוסעים ש"סובלים בשקט" העיקר שהחלונות יישארו פתוחים.
בוודאי שפתחתי את החלון!
עדיף אוויר צח! ממחלות...
 

דיברגנט חדש

Well-known member
א. אתה מוזמן בהחלט לפתוח את החלונות. זוהי התנהגות אזרחית ראויה בתקופת קורונה.
ב. באוטובוסים שאני נוסע בהם (בעיקר של מטרופולין בשרון וקצת של מפעילים אחרים) אני בהחלט רואה שהחלונות, לפחות בחלקם, פתוחים. גם כשאני עולה על האוטובוס הראשון בבוקר (שהוא למיטב ידיעתי הסידור הראשון שלו) אני רואה את החלונות פתוחים, כלומר הנהג פותח את החלונות כחלק משגרת קבלת האוטובוס.
ג. גם הדלתות שנפתחות ונסגרות כל הזמן מביאות לתחלופת אויר.
ד. גם המזגן מביא לתחלופת אויר, כי הוא לוקח חלק מהאויר מבחוץ.

הבעיה קיימת בעיקר בקווים בינעירוניםי ארוכים על כבישים מהירים כי אז החלונות הפתוחים ממש הופכים למטרד והנוסעים סוגרים אותם, אבל גם כאן ראיתי שיש נוסעים ש"סובלים בשקט" העיקר שהחלונות יישארו פתוחים.
אם אני לא טועה יש גם אוטובוסים ללא אפשרות של פתיחת חלון, לא?
 

ניוטראל

Active member
גם אני לפעמים פותח חלון כשצריך. תיארתי את המקרה השכיח שלי, אבל היו מקרים שהייתי צריך לפתוח חלון.
הבעיה היא!
שישנם הרוצים לסגור את החלון!
ואני צריך לעמוד על המשמר, שלא יסגרו את החלון!
היה לי מקרה כזה שבוע שעבר.
וגם מקודם!
 
הבעיה היא!
שישנם הרוצים לסגור את החלון!
ואני צריך לעמוד על המשמר, שלא יסגרו את החלון!
היה לי מקרה כזה שבוע שעבר.
וגם מקודם!
במקרה של כאלו שרוצים לסגור חלון או שמסרבים לשים מסכה פשוט הולכים לצד השני של האוטובוס.
 

ניוטראל

Active member
במקרה של כאלו שרוצים לסגור חלון או שמסרבים לשים מסכה פשוט הולכים לצד השני של האוטובוס.
למה שאם עליתי לפניהם!
אעבור מקום!?!
אם אני נוסע בקו לא חרדי.
אין לי בעיה לשבת בסוף...
כמו שעשיתי לפני כמה שבועות,
שנסעתי בקו 826.
וגם שנסעתי בו בקיץ!
 

segevk

Member
קל להגיד לסגור חלונות, ואם זה אוטובוס בינעירוני שנוסע מהר ויש רוח וקר בחוץ? אי אפשר להעביר ככה נסיעה
מוזמנים לנסות כי זה לא כיפי במיוחד שאתה מקבל רוח בפרצוף
 
קל להגיד לסגור חלונות, ואם זה אוטובוס בינעירוני שנוסע מהר ויש רוח וקר בחוץ? אי אפשר להעביר ככה נסיעה
מוזמנים לנסות כי זה לא כיפי במיוחד שאתה מקבל רוח בפרצוף
נכון, אבל הנסיעה השכיחה בישראל היא נסיעה עירונית (85% מהנוסעים) ומזג האויר השכיח בחוץ בעונה זו (חורף) הוא נעים. ובמרבית האוטובוסים יש חלונות שאפשר לפתוח, ובמרביתם גם יש נוסעים מודעים. כלומר במרבית הנסיעות אין בעיה של איוורור. גם אני הייתי סוגר את החלון בנסיעה בינעירונית או בעת סערה עם גשם, ואנשים שנוסעים כל יום בקו בינעירוני ארוך אכן נמצאים בבעיה גדולה יותר ואולי עבורם יש צורך בניהול סיכונים קצת אחר מהשכיח המוצג בפוסט.
 

ניוטראל

Active member
נכון, אבל הנסיעה השכיחה בישראל היא נסיעה עירונית (85% מהנוסעים) ומזג האויר השכיח בחוץ בעונה זו (חורף) הוא נעים. ובמרבית האוטובוסים יש חלונות שאפשר לפתוח, ובמרביתם גם יש נוסעים מודעים. כלומר במרבית הנסיעות אין בעיה של איוורור. גם אני הייתי סוגר את החלון בנסיעה בינעירונית או בעת סערה עם גשם, ואנשים שנוסעים כל יום בקו בינעירוני ארוך אכן נמצאים בבעיה גדולה יותר ואולי עבורם יש צורך בניהול סיכונים קצת אחר מהשכיח המוצג בפוסט.
עשיתי זאת כמה פעמים!
ואף לפני 9 שנים!
שכל הנסיעה ירד גשם!
והחלון לידי היה פתוח!
וזו הייתה נסיעה ארוכה,
מצפת לבני ברק.
וזה היה עדיף לי, על החימום בתחילת האוטובוס שהנהג הפעיל...
 
למעלה