פולניה תמיד מודאגת

פלגיה

New member
../images/Emo26.gif אז גם אני באתי מפולניה

טל בת שבעה חודשים "ירדה בעקומות" לפי טיפת חלב. כלומר היא קודם עלתה לאחוזון 50, ועכשיו ירדה לאחוזון 10 שהוא מתאים למשקל הלידה שלה (נולדה 2.730 ועכשיו היא קצת יותר מ- 7 ק"ג). יונקת בבית, מקבלת תמ"ל אצל המטפלת, ואוכלת מוצקים. אז למה אני דואגת? כי לאחרונה המטפלת מדווחת שהיא אוכלת פחות תמ"ל. כך למשל אתמול לאחר הנקת בוקר היא אכלה 2 בננות, 120 CC של מטרנה, וצלחת של ירקות מבושלים, וזה עד 4 וחצי אחה"צ. זה לא מעט מדי?
 
תשווי לזה:

יובלי בת שנה ו- 11 חודשים. יונקת בבוקר ואוכלת קצת בייגלה. עד ארבע וחצי שאני חוזרת מהעבודה היא אוכלת: גמד, צלחת מרק עוף עם ירקות וארוחת "אחרי המנוחה" שכוללת למשל שתי לביבות וגרבר קטן, או חביתה. לי נראה מספיק. אם את מודאגת תשאלי דיאטנית ילדים שתבדוק את כמות הקלוריות. (ד"א למרק אני מוסיפה שמן קנולה).
 

Mלביאה

New member
שמחה לספר לך

שהיא אוכלת יותר מבן השלוש- באחוזון- התשעים שלי. אבל פחות (הרבה פחות) מבן השנה וחצי באחוזון ה... אולי הוא כבר הגיע לאחוזון אחד? נקווה...
 

hello all

New member
את הרי יודעת

שהירקות המבושלים בריאים עד מאוד אבל באותה נשימה גם דיאטתיים... נסי להעשיר את המוצקים במאכלים "משמינים" יותר ובריאים לא פחות. מה לגבי דייסות? מה לגבי קצת שמן זית? מה לגבי אבוקדו? מה לגבי פירות אחרים מלבד בננה? אני נותנת לקטנה, בגילה של הקטנה שלך, דייסה (בשביל הברזל בלבד) ובכל זאת אני מרגישה שקטה שזה גם נותן קלוריות.
 

פלגיה

New member
אז אמרו לי שאבוקדו עוד לא מומלץ

ודייסות - אני לא אוהבת את האינסטנט, ולבשל - אין לי זמן בבוקר. אבל ננסה עם קצת שמן.
 

תּמר

New member
למה לא מומלץ אבוקדו?!

בכל מקרה לא נראה לי שצריך להשמין אותה. היא מסננת את המזון באופן טבעי, וכך תעשה גם אם תדחפי לה אוכל משמין (כמיטב המסורת הפולנית)
 

michal@gal

Active member
מנהל
גם היונק שלי (רק חצי פולני)

הקטין את כמויות החלב שהוא שותה. כשרק התחלנו את המוצקים, היה שותה פעמיים 220 CC, לפני ואחרי המרק. עכשיו ירד לפעמיים 150, וגם מזה הוא בדרך כלל משאיר שארית, כשהמנה השנייה היא בארבע וחצי אחה"צ. זה מסתדר יפה מאד ביחד עם הירידה שלו באחוזונים. לצערי הרב, היונק שלי משלים את הכמויות בלילה, וקם כל שעתיים לארוחה יפה.
 
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gifנצל"ש לשאלה קקי../images/Emo153.gif

היה כבר ירוק והיה כבר רירי וכבר הצלחתי לברור ולהבין מה כל מרק אפונה מספר לי על המצב של הבן שלי - אבל קצף?
קקי קצפי ירוק? אוף. לא מצאתי הסברים באף ספר. מישהי? תודה
 

tonti

New member
יכוליות אלרגיה למשהו

יכול להיות לאוכל שאכלת. יש הטוענים שגם לדברים אחרים (השכן כיסח דשא?
). שימי לב אם חוזר על עצמו, ואם כן נסי לבדוק ממה זה.
 

ליcות

New member
קרה לנו כשהתחלנו ברזל..

ועבר אחרי יום-יומיים. התחלתם ברזל? אולי את התחלת לקחת כדורים כלשם (ויטמינים שמכילים ברזל?) אני לא התרגשתי יותר מידי מזה כי על הבת שלי לא ממש השפיע צבע הקקי
אבל עקבתי קצת אחריה לראות שהיא לא סובלת.
 

tookmy

New member
זה שילשול

ככה נראה שילשול אצל יונקים. תעקבי, אם ממשיך לאורך זמן כדאי לבדוק רגישות למאכלים שאת אוכלת.
 

tookmy

New member
נ.ב לא רק קצף

גם קקי רירי מעיד על שילשול בדרך כלל- אלא אם כן הוא מצונן.
 
../images/Emo45.gifתודה

זה בהחלט נראה לי כמו שלשול. היה לו גם לילה גרוע במיוחד (התעורר כל שעה וחצי, לרוב הוא כבר קם פעם אחת בלילה). הקקי של הבוקר היה חינני וריחני, בלי רירים ובלי קצפיים. אבל אני לא יכולה להיות בטוחה לגבי הקצף, כי אותו ראיתי און-ליין בשעת מעשה. רופא ילדים הוא הכתובת לרגישויות?
 

tookmy

New member
תעקבי אם זה ממשיך

ובכל מקרה זה יכול להיות גם סתם איזה וירוס שחלף בסביבה, לא חייב להיות רגישות. בקשר לרגישות- רק אם זה נמשך די הרבה זמן אז אפשר לדעת. את יכולה גם בשיטת האלימינציה לבדוק את מה שאת אוכלת. בקשר לרופא ילדים- שאלת את האדם הלא נכון, אני חושבת שרוב הרופאים הם פשוט כתובת לבקש בדיקות, לא הרבה יותר,לצערי. אבל אם את רוצה שיגידו לךלתת תמ"ל , אז לכי לרופא ילדים.
 
../images/Emo41.gifאפשר שאלת ויטמינים?../images/Emo41.gif

שלום בנות
מצטערת שאני לא משתתפת פעילה אלא צצה כאן בפורום רק כדי לשאול שאלות, אבל גיליתי שחיים עם שני ילדים "קצת" משוגעים
(נראה לי שכמות הפורומים מצטמצמת בפרופורציה ישירה לכמות הילדים - כשהיה לי רק אחד ביקרתי בשני פורום
). אז לשאלתי, הקטנה בת 9 חד', יונקת ואוכלת מוצקים בצורה סבירה ביותר. אני לא נותנת לה תוספות ויטמינים (גם לגדול לא נתתי, כי האמנתי בשחלב אם יש הכל, ואכן בגיל שנה בדיקת דם הראתה רמות ברזל סבירות). הפעם לא חיכיתי לגיל שנה המקובל, לעצתה של פלגיה כזכור לי, ועשיתי לה בדיקת דם לא מזמן. התוצאה היא פחות מושלמת ממה שציפיתי ולכן הייתי רוצה להתייעץ כאן. ההמוגלובין שלה יצאה 10.9 (כשהגבול התחתון בטופס הבדיקה הוא 11.1, לא ממש רחוק), שעה ש-RBC (הבנתי שגם זה חשוב) הוא 4.57 - באמצע המושלם לפי טופס הבדיקה.
מומחיות לבדיקות דם? ובכללית, מה דעתכן? האם עליי לתת לה תוספות ברזל בכמה חודשים הקרובים עד גיל שנה (ואז לעשות בדיקה נוספת), או לאור תוצאה כזאת אולי רק להגביר מזונות עתירי ברזל? חייבת לציין שההסתייגות שלי מתוספות היא לא עקרונית. רק שהאינסטיקטים שלי עדיין מתעקשים שהכל מצויין, ושהבדיקה מתאימה לבני שנה לכן לא חייבת להתאים במדייק לבני 9 חד'. אגב, שאלתי את הרופאה ותגובתה הייתה מתמשיכי כרגיל, ורק כשציינתי שהקטנה לא מקבלת ויטמינים היא טענה שאני כן צריכה...
המון תודות מראש לכל המגיבות!
 
למעלה