פוטאבה או סנווה

eyalz3

New member
פוטאבה או סנווה

איזה שלט טוב יותר, חדיש יותר ואמין יותר, פוטאבה 7CAP או SANWA RD 8000
 

Tom3D

New member
RD8000...

ואם אתה מתכנן להשתמש איתו על טיסן עם מנוע בנזין, תדאג גם לקנות מקלט PCM
 

mh300

New member
פוטאבה 7 קאפ זה ברור לא ....

כל RD לא מגיע לביצועים של ה7 קאפ
 

rubber duck

New member
ולדעתי אחרי מה שקראתי כאן אשמח

אם מישהו שיש לו rd ומישהו שיש לו cap ייפגשו ביחד עם מטיס שלישי שיחשב ניטראלי ויעצו השוואה מעמיקה לטובת הפורום שרון
 

Flakor

New member
אין מצב לשיוויון

בדקתי והישוותי את שניהם לפני קניייה תוך הסתמכות על פורומים מעבר לים אין מה לדבר כל המיקצוענים ברגע ששלפו לי את כל השטיקים שהפוטאבה יודע לשלוף והסנווה נשאר אדיש ישר קניתי לי אחד
 

iftacha

New member
הנושא כבר נטחן עד זוב דם

RTFM ! היום אפשר להוריד הספרים באינטרנט, תקראו אותם. לפני שקניתי שלט קראתי את כולם... , HITEC AIRTRONICS, FUTABA ו JR, 7 עד 9 ערוצים (JR 10- יקר !!!) תקראו גם, ואחרי שתסימו תדעו אם שווה להשקיע עוד או לא. בגדול, ה RD8000 מכיל יותר פונקציות במקצת מה 7CAP, מיקס לשני סרווים להגה גובה זה דבר אחד שאני זוכר. מאידך הנדסת האנוש והגימור שלו ירודים והוא נראה ומרגיש לטעמי כמו מוצר זול, למשל, איכות המפסקים . אין חיים קלים... הבחירה בין שניהם באמת קשה. ה 9CAP מכיל כבר הרבה פונקציות שאין ב RD8000, למשל IDLE DOWN, מיקסים עם LINK ו TRIM ועוד ועוד. אני בסוף נעצרתי על ה 9CAP. ה 9CAP היה עדיף במקצת על ה JR 8303 מבחינת אפשרויות תכנות. את איכות הסטיקים של JR לא הרגשתי אבל אומרים שאין כמן JR. ה 9303 היה יקר מידי לטעמי בשביל ההפרש מה 9CAP. לגבי רדיוים יקרים יותר לא בדקתי כבר... אם יש שאלה ספציפית אפשר לשאול ואנסה להזכר באמצעות ה MANUAL.
 

Tom3D

New member
כמובן שיש...

הרי, למנועי בנזין יש הצתה, וההצתה גורמת למקלט לעבוד לא הכי חלק דוגמא ממקרים שראיתי, הסרוו של המנוע קופץ לפול ולסרק לפול ולסרק המון פעמים בזמן טיסה, ואותו הדבר עם ההגהים האחרים, כמובן שלא בזמן טיסה. אני ראיתי 4 מקרים כאלו, ודבר אחד היה משותף לארבעתם, מקלט PPM. ברגע שהם החליפו ל PCM, השידור היה יותר חזק והמקלט עבד חלק. הרבה אנשים חושבים שהייחוד ב PCM הוא רק העובדה שיש לו Fail Safe, אבל זה לא נכון, ל PCM שיטת שידור הרבה יותר חזקה ונקייה. אני מחר ימצא מאמר שראיתי את ההסבר לכך קצת יותר מובן מאיך שאני סיפרתי.
 

toolyr

New member
לא קשור בכלל

עוצמת השידור ב-PCM אינה חזקה יותר. הבעיות שתיארת יכולות להגרם מכל כך הרבה משתנים שתלויים בהרכבת המערכת. לא רק שלא היו לי בעיות עם מקלטי FM עם מנועי בנזין, תאר לך שמקלט AM ישן מאוד שיושב 15 ס"מ ליד מנוע בנזין עם פושרודים מתכתיים באורך 40 ס"מ וזה עובד חלק לגמרי ???? את הייחוד של PCM ניתן לקרוא בשירשור שהיה פה לפני כמה ימים בתשובתו של N I R T.
 

Guy Z

New member
אני לא בטוח שהבנת את המאמר נכון

ההבדל עיקרי הוא לא ה fail safe אלה בקרת המידע. ב PCM ישנה מערכת שמסוגלת לברור ולדעת אם ישנם הפרעות באותו תדר ולסנן את השדר באותו זמן נתון. ה fail safe הוא ברירת מחדל לזמן בו המערכת מסננת את השדר ומחכה לשדר נקי. לכן השיטה אין חזקה יותר, עם זאת "נקייה" זה גם בעיה לומר כי הוא פשוט מסנן חלקים מהשידור שהופרעו אפילו אם ההפרעה היא במידה שלא תרגיש בה. לסיכום, שני השיטות טובות, לכל אחת ישנן המגרעות שלה.
 

amifi

New member
מה זה משנה

בכל מקרה לא טטיס עם יותר מ שש ערוצים ושני מיקסים. וזה במקרה הטוב
 
באמת??? ....../images/Emo107.gif

אולי אצלך? נראה אותך מתכנת LONG EZ עם הגאי כיוון נפרדים הפועלים גם יחד כבלמי אוויר כששניהם נפתחים החוצה.[לצד מאזנות עם דיפרנציאל, הגה גובה קנארד גלגל קדמי מתקפל, כיוון לגלגל הקדמי הזה ומנוע] כמו כן אתה מוזמן לתכנת על 6 ערוצים את הססנה סקיימסטר עם שני מנועים, סרוו לכיוון גלגל חרטום, מאזנות דיפרנציאליות, הגה גובה ושני הגאי כיוון [וזה כאשר ויתרת כבר על מדפים. אתה אולי לא "טטיס" ככה אבל כל מי שעוסק בסקייל יודע שצריך הרבה יותר מ-6ערוצים. אה.. כן! תשאל את דור פרידמן בכמה ערוצים הוא משתמש להטסת ה'יאק'??? ולעצם השאלה: אחרי ניסיון די גרוע עם פוטבה 9 אני מטיס כבר שנים אחדות עם JR8103 ועדיין לא מצאתי לו תחליף. מיכאל
 
ועוד משהו......./images/Emo107.gif

נראה אותך מתכנת עם 6 ערוצים ושני מיקסים דאון חשמלי "מלא" עם מדפים, מאזנות, הגה גובה, הגה כיוון ובקר מנוע [סה"כ 7 יציאות מהמקלט] כך שיופעל בו CROW שאפשר לשלוט על תנועתו [לא ON-OFF]. למיטב ידיעתי ה-JR8103 הוא הרדיו 8 ערוצים היחיד המאפשר זאת. בקובץ ה=DOC המצורף אפשר לראות כיצד זה נעשה. ובקשה משרון - אם עורכים את מבחן ההשוואה הזה נא להכליל בו גם את ה-JR.
 

amifi

New member
וולה לא חשבתי על זה

אבל מי שמטיס עם הגאי כיוון נפרדים הפועלים גם יחד כבלמי אוויר כששניהם נפתחים החוצה.[לצד מאזנות עם דיפרנציאל, הגה גובה קנארד גלגל קדמי מתקפל, כיוון לגלגל הקדמי הזה ומנוע] יודעה בדיוק איזה משדר הוא רוצה ומי ששאול את השאלה הזו כנראה לא מטיס עם הגאי כיוון נפרדים הפועלים גם יחד כבלמי אוויר כששניהם נפתחים החוצה.[לצד מאזנות עם דיפרנציאל, הגה גובה קנארד גלגל קדמי מתקפל, כיוון לגלגל הקדמי הזה ומנוע]
 
יש לי ארדי 8000

אני מרוצה ממנו עד השמיים . במילה אחת -פצצה! ודרך אגב.. אף פעם לא חסר מה לעשות בערוצים,תמיד תמצאו להם שימוש ובסוף תגלו שגם יחסר לכם ערוץ.
 
למעלה