רכיבה לעבודה, אני מניח?
האופנים האלה יעשו את מה שתטיל עליהם. בשורה התחתונה, זה מה שאתה צריך לדעת. אבל הם לא אופני כביש בשום אופן. לא מבחינת יחסי העברה, לא מבחינת תנוחה, לא מבחינת הגלגלים והצמיגים. זה הייבריד-הכלאה. טובים לעיר, טובים לשבילים (אם תשים צמיגים טיפה יותר רחבים). אין להם נקודות עגינה כפולות (תצטרך לבחור בין סבל לבין מגיני בוץ(ומקדימה אין נקודות בכלל). אתה לא צריך סייקלוקרוס, את זה אני אומר לך בוודאות. סייקלוקרוס מיועד לאנשים שמתחרים. כל מי שרוכב בשביל הנוחות, עדיף לו ז"ק או אופני עיר עם צמיגים רחבים. מה גם שבתור תחום צר יחסית, אין לך בחירה כל כך בסייקלוקרוס וגם המחירים גבוהים. בקיצור - האופנים האלה הם פשרה. הם כבדים מדי בשביל כביש טהור, לא מאובזרים מספיק בשביל רכיבה מנהלתית, לא עמידים מספיק בשביל שטח. הם יעשו את העבודה, כמו שאופני כביש יעשו - אבל אני לא הייתי קונה אותם בשביל המטרה שלך. אתה מפספס בשני היעודים - גם בתור כניסה לכביש, וגם בתור רכיבה יומיומית לעבודה. לפי מה שאתה מתאר, אתה צריך אופני טורינג או אודקס. את השני לא תמצא בארץ, את הראשון עוד אפשר. תלוי בתקציב וברצון להשקיע זמן וחיפושים - אפשר למצוא אופני טורינג לא יקרים, לשים עליהם צמיגים 35 או 32 ותהיה לך אחלה רכיבה יומית, גם בכביש, גם בשביל וגם בעיר. לגבי כניסה לתחום הכביש - אתה בכלל לא בכיוון. כנס לחנויות פלוס מינוס רציניות, תראה מה זה אופני כביש וכמה הם עולים. לא כל מה שיודע לנסוע על אספלט הוא אופני כביש. בהצלחה, אמיל.