פדיון תגמולים-מביטוח מנהלים

zvirot

New member
פדיון תגמולים-מביטוח מנהלים

בעוד כשבועיים אני אמורה לפדות כספי תגמולים מביטוח מנהלים הוני וזאת לאחר שלא הייתי מועסקת,במשך חצי שנה מיום הפיטורים לאחרונה קיבלתי מכתב לגבי תוכנית אחרת שבו נאמר שעל פי חוק ההסדרים ינוכה 35%מהסכום לפדיון (על תוכניות החל מ 1.01) כשפניתי לסוכן הביטוח הוא אמר שבתוכניות ההוניות אין את הנכוי הנ"ל והפדיון הוא מלא בכדי להמנע מ"הפתעות" לא נעימות ברצוני לדעת האם נכון הדבר שלא ינוכו 35% , מיכוון שהתוכנית הונית?
 

עופר

New member
פדיון תגמולים הוני .

כרגע אכן פדיון תגמולים הוני "פטור ממס" בהתקיים התנאי שהוזכר ניכוי של 35% הנו "מס-קנס" בפדיון שלא לפי הכללים או בפדיון בגיןו הפקדות לפוליסת קצבה או קופת גמל לקצבה ( קרן פנסיה ) על הפקדות החל מ-1.2000 ( ולא 1.01 ... ) בפוליסות קצבה משתתפות ברווחים ניתן היה לעשות נספח הון ואותו חלק שהוחל עליו נספח ההון פטור . לסיכום : עבור הפוליסה ההונית בהתקיים התנאי שהוזכר : 1/2 שנה ללא עבודה כלל אין ניכוי מס במקור של 35% .
 
למעלה