אשה מרציפן
New member
פדיון ימי חופשה בתקופת החגים
שלום, התפטרתי לאחרונה ואני עוזבת את עבודתי בימים אלו. נכון לעתה לא ברור אם העזיבה הרשמית תהיה לפני החג או לאחריו. בתקופת ההעסקה צברתי 10 ימי חופשה שלא נוצלו. האם פדיון ימי החופשה, במידה ומועד סיום ההעסקה שירשם יהיה יום לפני ערב החג, יחייב את המעסיקים לשלם לי על ימי החג? במידה ולא - האם המעסיק יכול לחייב אותי לבצע את העזיבה יום לפני ערב החג, או שאני זכאית לדרוש להמתין ליום העבודה הראשון לאחר החג? בפועל אני עובדת גם ביום האחרון כולו (שכולל גם אירוע הרמת כוסית וכו') ובעיקר "סוגרת עניינים". אני אדרש לעשות "טופס טיולים" ועוד לא ברור לי אם אדרש לעשות אותו ביום העבודה האחרון או לאחר מכן. האם אני יכולה לדרוש לממש את ימי החופשה במקום לפדות אותם? בפועל סוכם על מועד עזיבה עם תקופת התראה (ארוכה בהרבה מהמקובל ומהנדרש כחוק, בעקבות בקשת הממונה עלי שהתקשתה למצוא לי מחליף) והוא הסתיים, האם אני יכולה לדרוש מימוש של ימי החופשה במקום פדייתם וכך להבטיח שישולם לי על ימי החג? אם זה רלוונטי, טרם נמצא לי מחליף ונראה שהמעסיקים מחפשים לחסוך. הבעיה העיקרית היא שהממונה עלי הייתה בחופשה בשבועיים האחרונים ולא דיברנו על הנושא, ועכשיו הזמן לוחץ ואני דיי בחוסר ודאות. ושאלה נוספת לסיום: איך הולך פדיון ימי מחלה שלא נוצלו?
שלום, התפטרתי לאחרונה ואני עוזבת את עבודתי בימים אלו. נכון לעתה לא ברור אם העזיבה הרשמית תהיה לפני החג או לאחריו. בתקופת ההעסקה צברתי 10 ימי חופשה שלא נוצלו. האם פדיון ימי החופשה, במידה ומועד סיום ההעסקה שירשם יהיה יום לפני ערב החג, יחייב את המעסיקים לשלם לי על ימי החג? במידה ולא - האם המעסיק יכול לחייב אותי לבצע את העזיבה יום לפני ערב החג, או שאני זכאית לדרוש להמתין ליום העבודה הראשון לאחר החג? בפועל אני עובדת גם ביום האחרון כולו (שכולל גם אירוע הרמת כוסית וכו') ובעיקר "סוגרת עניינים". אני אדרש לעשות "טופס טיולים" ועוד לא ברור לי אם אדרש לעשות אותו ביום העבודה האחרון או לאחר מכן. האם אני יכולה לדרוש לממש את ימי החופשה במקום לפדות אותם? בפועל סוכם על מועד עזיבה עם תקופת התראה (ארוכה בהרבה מהמקובל ומהנדרש כחוק, בעקבות בקשת הממונה עלי שהתקשתה למצוא לי מחליף) והוא הסתיים, האם אני יכולה לדרוש מימוש של ימי החופשה במקום פדייתם וכך להבטיח שישולם לי על ימי החג? אם זה רלוונטי, טרם נמצא לי מחליף ונראה שהמעסיקים מחפשים לחסוך. הבעיה העיקרית היא שהממונה עלי הייתה בחופשה בשבועיים האחרונים ולא דיברנו על הנושא, ועכשיו הזמן לוחץ ואני דיי בחוסר ודאות. ושאלה נוספת לסיום: איך הולך פדיון ימי מחלה שלא נוצלו?