פגיעת שילדה?

שי ז.

New member
חפש אחר. יש מספיק כאלה וחבל

לקנות אוטו עם 2 פגיעות שילדה נפרדות (אחת מאחור ואחת מהצד).
 
הבעיה שלי היא אחרת.

כבר קנינו אותו, אבל נראה לי שלא הורדנו מספיק את המחיר כשקנינו. האוטו מצויין, אבל אנחנו מחפשים למכור כי כרגע הוא די מיותר. אם אני אדע שכשאני אמכור אני אפסיד הרבה, אולי אני בכל-זאת אשאיר אותו אצלי. אז עכשיו אפשר לקבל הערכות?
 

fazer

New member
אההמממ....

לא מתאים לך להיות כל כך עדין
פגיעה בעמודים? פגיעה ברצפה? פגיעה בתא מטען? כנראה שגם חיצונית האוטו לא משהו (החלפת חלקים, פגושים, מעיכות בפח)... לי זה נראה כמו רכב שחטף טוב מכל הכיוונים, אני הייתי הולך יותר לכיון ה 40-50 אחוז. בעצם, אני לא הייתי קונה אוטו כזה.
 

שי ז.

New member
זה רכב שיימכר לסוחר. אף אדם פרטי

בר דעת לא יגע בו בשום מחיר (מי שמחפש רכב ב 20-30 אלף בכלל לא יתקשר). כשמורידים 30% סוגרים על 50% מתחת אבל אין ספר שמדובר בנבלה שקשה מאוד להיפטר ממנה אלא אם יש לך מזל. לחבר שלי היתה 306 שהוא קנה חדשה. האוטו עבר אצלו 2 תאונות קשות עם פגיעה בשילדה ועוד התהפכות במשך שנה וחצי. כשהאוטו היה בן 3 אחותו דפקה את האוטו (לשם שינוי מכת פח קלה) והלכה עם האוטו לפחח. שם היה במקרה סוחר שחשב שמצאא פראיירית והציע לקנות את האוטו בלי בדיקה ב 15% מתחת למחירון. הבחורה לא התבלבלה ושיחקה אותה שהיא מבואסת מהמכה ולא רוצה יותר את האוטו אבל הוא של אחיה והיא תתקשר אליו. הוא עשה את ההצגה והאוטו נמכר ב 10% מתחת למחירון. למחרת הוא קיבל טלפון נזעם מסוחר הרכב בטענה שעבדו עליו אבל כמובן שזה לא עזר לו..
 
גילוי נאות אם הוא היה הולך לבית משפט, הוא היה זוכה. חובה במכירת רכב לתת את כל המידע הרלוונטי לגבי הרכב.
 

fazer

New member
לגמרי לא נכון.

חובה על כל מוכר (לאו דווקא רכב, אגב), בגילוי נאות של פרטים מהותיים הנוגעים לעיסקה והידועים לו. כלומר שאם הרכב עבר אצלך תאונה שבה היתה פגיעת שלדה, ואתה לא מספר לי את הפרט הזה במעמד הקניה (בהנחה שהצלחתי להוכיח שהפגיעה קרתה כשהרכב היה אצלך ושידעת עליה), אתה אשם באי מסירת פרטים מהותיים על העיסקה, כשכן היית חייב בגילוי. ההבדל בין קניה מסוחר לקניה מאדם פרטי הוא שבקניה מאדם פרטי הכלל הוא "יזהר הקונה" - כלומר על הקונה לבדוק בשבע עיניים את טיב הממכר. בקניה מסוחר, הכלל הוא "יזהר המוכר" - כלומר על הסוחר להיות סמוך ובטוח שהוא מוכר מוצר במצב המתואר, ללא כל שיעבודים/עיקולים וכדומה, ההקפדה עם סוחרים היא גדולה יותר כיון שהחוק מצפה ממי שזה עיסוקו לקפדנות רבה יותר ולהבנה גדולה יותר בתחום. כמו שאמרתי - זה לא סותר את זה שגם אדם פרטי חייב לנהוג בתום לב (בהגדרה החוקית של "תום לב", ולא בהגדרה ה"מוסרית"), ולמסור את כל הידוע לו לגבי טיב הנכס.
 

enigo

New member
אני יודע אחרת

אבל מכיוון שאני לא עורך דין בתחום החוזים בכלל וחוזי מכירת רכב בפרט, אני לא אתווכח איתך. העניין הוא שגם יש ניואנסים - האם הקונה שאל והמוכר שיקר, או שהקונה לא שאל בכלל? האם המוכר הצהיר שאין פגיעה? האם הופעל לחץ כלשהו על הקונה שלא לקחת את הרכב לבדיקה? וכן הלאה. אני עדיין חושב שאם ראית אוטו, אמרת "מדליק" וקנית מבלי לברר - זו בעיה שלך. מצד שני, החוק בארץ הולך ונהיה יותר "אמריקאי", במשמעות שכ-ו-ל-ם צריכים להגן עליך, חוץ ממך עצמך...
 

שי ז.

New member
אדם פרטי חייב להגיד את האמת אבל

לא חייב לנדב מידע אם לא נשאל עליו.
 

fazer

New member
לדעתי אתה טועה.

גם אדם פרטי חייב לנדב מידע כשמדובר בפרטים מהותיים בעיסקה - אבל כיון שלא אתה ולא אני משפטנים...
 

שי ז.

New member
טענת הקונה התמים לא תעמוד לו כי

1. מדובר באדם שהצהיר בכתב שאין לו ולא יהיו לו טכענות לגבי מצב הרכב. 2. הוא סוחר רכב כךלאמר איש מקצוע ולא אדם רגיל.
 
למעלה