עתידים או עתודה?

bufka

New member
עתידים או עתודה?

שלום לכולם:). עיינתי בתהליכי ההרשמה גם לעתידים וגם לעתודה, אני גר באילת ולכן תוכנית העתודה תקפה לגביי. לאחר שראיתי את טופס ההרשמה לעתידים בחוברת, חשכו עיניי כשראיתי שצריך לצרף לטופס תעודה של כיתה י"א. התעודה הזאת פשוט זוועתית. אמנם אני מרחיב 5 מקצועות, אבל לא השקעתי כל-כך באותה שנה. אני מפחד שאם אני אראה להם את התעודה של כיתה י"א שלי הם ידחו אותי. למה הם הכלל צריכים לראות את התעודה הזאת? עוד משהו, חשבתי על לימוד יחב"ל בשילוב עם ערבית. הולכים עם זה למודיעין (רוב הסיכויים), אבל מה עושים עם זה בחיים האמיתיים? באמת צריך את זה? וזה גם בכלל לא מקצוע שאפשר להירשם אליו בעתידים, אז אולי להירשם לעתודה הרגילה מההתחלה ולוותר מראש על המחשב הנישא ועל העזרה הכספית החודשית?
 

BMWE

New member
עשית סלט שלם

שבת שלום! "אני גר באילת ולכן תוכנית העתודה תקפה לגביי" ראשית כל, עתידים זה לאיזור הפריפרייה ולכן כאילתי אתה יכול להשתייך לעתידים. עתודה תקפה לכל מי שחי בישראל. למה הם צריכים את התעודה, כדי להשתכנע שאתה באמת יכול להיכנס לאונ' (מה שנקרא "תלמיד מצטיין"). אין קשר בין רישום לעתידים ועתודה. לעתודה אתה נרשם בלי שנרשנת לעתידים. ואם אתה הולך בגלל הלפטופ, מציע לך כבר לוותר.
 

MajorWinters

New member
הלפטופ?../images/Emo19.gif

גם אני אילתי... בכל מקרה, לוותר? למה לוותר? את היתרונות של עתידים אני מבין, אבל לפי איך שאתה נשמע, אני מבין חסרונות.... לפי הבנתי זה פשוט עתודה, עם יותר עזרה, וכן, גם לפטופ. אז למה לא?
 

shlomo10

New member
שלום לך,

עתידים רוצים את התעודה של י"א על מנת לבחון אם אתה בכלל יכול להיות מועמד לעתודה אבל מנגד לא נראה לי שזה יהווה חלק מאוד חשוב בקבלה שלך משום שכפי שאמרת אתה מאילת וזה יותר מה שחשוב כאן כי על סמך זה תתקבל, במידה ותחרוש כמו שצריך בי"ב ותוציא בגרות ופסיכומטרי טובים הציונים של י"א לא יחשבו ואם תתקבל לעתודה אוטומטית תתקבל לעתידים( במידה ונרשמת) בכל מקרה המון בהצלחה
 

bufka

New member
אוקיי אז זה אומר ש...

אני ממלא את שני הטפסים במקביל, גם לעתידים וגם לעתודה.. ואני יכול להתקבל לעתודה בלי עתידים? זה מה שרציתי לדעת. תודה. אולי משהו בקשר למקצוע? יחב"ל+ערבית? מישהו כאן מהפורום למד את זה כבר במסגרת העתודה?
 

shlomo10

New member
אתה יכול ללמוד את זה אם זה מופיע

ברשימת המקצועות הנלמדים בעתודה, זה אמור להופיע בעמודים הראשונים בחוברת הרשמה לעתודה , אם זה לא שם , אז כנראה שלא...
 

StasikD

New member
אתה בטוח?

אתה בטוח שעתידים זה לכל המקצועות? לא היה פעם איזה משהו, שעתידים זה רק למקצועות הריאליים+משפטים?
 

shlomo10

New member
האמת היא שיש משהו בדבריך שכחתי מזה

כדאי לברר מול המנהלה , מקסימום אם ברקע הכלכלי מצריך התערבות לא נראה לי שימנעו אותה ... אבל עדיין סטס אתה צודק
 

MajorWinters

New member
נצל"ש אילתים עתידים../images/Emo19.gif

אני אילתי, יש לי פסיכומטרי גבוה, אבל יש הרבה טובים מזה. יש לי גם ממוצע לא רע [הנחה], אבל שוב הרבה טובים ממני. (709, 105)... זה ציונים טובים, אבל יהיו הרבה מועמדים הרבה יותר טובים מזה. מה שכן, באילת כולם מכירים את כולם, ובנתיים יש לי את הפסיכו' הכי גבוה מכל האנשים שדיברתי איתם. ולמה אני מזבל? רציתי לדעת אם עתידים, בגלל שהם פרוייקט מיוחד לפריפריה, מסתכלים על כל פריפריה בנפרד, ואומרים "הוא הכי טוב באילת", או שמא יש להם מכסה ארצית ויכול להיות ששנה אחת תהיה פריסה אחידה, ובשנה אחרי זה כל המתקבלים יהיו מישוב אחד (היפותטי, אבל מקווה שהבנתם
) NP: ששת - צבעים
 

BMWE

New member
הם לא מסתכלים על פריפריה

הם מסתכלים על הכנסות שיש למשפחה שלך
 

BMWE

New member
אין גיוס עירוני

זה כלל ארצי. יש כאן אנשים גם מהמרכז ששיכים לעתידים
 
למעלה